امروز28 فروردین 1403

بهترین سرم ضد لک قوی [خارجی و ایرانی]

بهترین سرم ضد لک قوی در بازار ایران
4.2/5 - (5 امتیاز)

لک‌های پوستی یک مشکل کاملا رایج در میان مردم هستند. این لک‌ها معمولا تیره‌تر از رنگ پوست هستند و روی صورت یا حتی دست‌ها به‌چشم می‌خورند؛ به‌خصوص در نقاطی که بیشتر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرند. این لک‌ها کاملا بی‌خطر هستند اما برای زیباتر به‌نظر رسیدن پوست کرم‌ها و سرم‌هایی تولید و به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند این لکه‌ها را کمرنگ‌ کرده یا از بین ببرند.امروز در این مقاله به‌نظر پرفروش‌ترین و بهترین سرم ضد لک قوی در بازار را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین شما را با علل به‌وجود آمدن لک‌های پوستی آشنا خواهیم کرد.

هایپرپیگمنتیشن یا لک پوستی چیست و چه انواعی دارد؟

هایپرپیگمنتیشن یا لک پوستی زمانی اتفاق می‌افتد که روی پوست خود متوجه حضور لکه‌های تیره‌رنگ می‌شوید. این موضوع باعث می‌شود پوست شما از حالت یکدست بودن خارج شود. این لکه‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند به چند دلیل اتفاق بیفتند.

لک‌های پوستی می‌‌توانند ناشی از افزایش سن و سال یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اتفاق بیفتند. این لک‌ها در نقاطی از بدن به‌وجود می‌آیند که بیشتر در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید قرار دارند. صورت، گردن، دست‌ها، بازوها و قفسه‌ی سینه از جمله این نواحی هستند.

 ملانین به طور طبیعی به‌عنوان یک ضد آفتاب برای پوست شما عمل کرده و و آن را در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند. به همین دلیل است که پوست پس از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید برنزه می‌شود. اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب می‌تواند این فرایند را مختل کرده و لک‌های پوستی را به‌وجود بیاورد.

با افزایش سن تعداد سلول‌های تولید‌کننده ملانین که به‌عنوان ملانوسیت شناخته می‌شوند کاهش پیدا می‌کند. اندازه سلول‌های باقی‌مانده به‌تدریج افزایش پیدا می‌کند و عملکرد آن‌ها متمرکزتر می‌شود و این می‌تواند توجیهی برای لکه‌های پوستی پس از ۴۰ سالگی باشد.

ملاسما از انواع لک‌های پوستی است که می‌تواند به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد. این نوع لک پوستی بیشتر در دوران بارداری رایج است. ملاسما دسته‌های بزرگ‌تری از لک‌های پوستی هستند که بیشتر روی پوست صورت ایجاد می‌شوند. با وجود این‌که این لک‌ها به لک‌های بارداری شهرت دارند، علاوه‌بر خانم‌ها برای آقایان هم می‌توانند اتفاق بیفتند. ملاسما در خانم‌ها با تغییر در سطوح هورمون‌های جنسی استروژن و پروژسترون به وجود می‌آید و در ۱۰ لی ۱۵ درصد از زنان باردار رخ می‌دهد.

برخی از لک‌های پوستی می‌توانند ناشی از التهاب باشند. این لک‌ها زمانی به‌وجود می‌آیند که پوست دچار آسیب شده شده و بهبود یافته باشد. پس از بهبودی زخم یا هر آسیب پوستی یک لکه روی پوست باقی می‌ماند که رنگی متفاوت با پوست دارد. این نوع لک پوستی بیشتر در افرادی دیده می‌شود که دچار آکنه هستند.

هایپرپیگمنتیشن در اثر افزایش تولید ملانین اتفاق می‌افتد. ملانین رنگدانه طبیعی پوست است که موجب رنگ بخشیدن به پوست، مو و چشم می‌شود. فاکتورهای مختلفی می‌توانند تولید ملانین را تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش تولید آن شوند که مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کردیم. لک‌های پوستی هیچ‌گونه خطری ندارند. اما اگر وجود آن‌ها شما را نگران می‌کند یا تغییراتی ازجمله افزایش سایز، رنگ یا خارش و خونریزی در آن‌ها مشاهده کردید حتما با یک متخصص مشورت کنید.

چگونه باید از به وجود آمدن لک های پوستی جلوگیری کرد؟

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب می‌تواند قدم بزرگی در پیشگیری از به‌وجود آمدن لک‌های پوستی باشد. باید به خاطر داشته باشید که اشعه‌های خورشید حتی در روزهای ابری هم اثر خود را روی پوست می‌گذارد. بنابراین باید به‌صورت روزانه از پوست خود در برابر این اشعه‌ها مراقبت کنید. ضد آفتاب نه‌تنها از لک‌های صورت را کاهش می‌دهد، بلکه از تشکیل آن‌ها جلوگیری می‌کند.

قرار دادن ضد آفتاب در روتین روزانه مراقبت از پوست می‌تواند در کاهش و عدم بروز لک‌های پوستی موثر باشد. به‌علاوه، باید سعی کنید کمتر در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید؛ در ساعات اوج تابش نور خورشید از خانه خارج نشوید و از لباس مناسب و عینک و کلاه استفاده کنید.

سرم‌های ضد لک هم می‌توانند محصولات خوبی برای کاهش یا از بین بردن لک‌های پوستی باشند. این سرم‌ها برای از بین بردن انواع لکه‌ها و هر نوع پوستی تولید می‌شوند. سرم‌های ضد لک دارای ترکیبات مختلفی هستند که هر کدام نقش مهمی در کاهش تولید رنگدانه‌ها توسط ملانوسیت‌ها دارند. به این ترتیب قادر هستند سرعت گسترش رنگدانه بر روی سلول‌های پوستی را کاهش دهند یا حتی از آن جلوگیری کنند.

ترکیبات اصلی که در سرم‌های ضد لک یافت می‌شوند شامل ویتامین C، آزلائیک اسید، عصاره شیرین‌بیان، کوجیک اسید هستند. همچنین در کنار این ترکیبات می‌توان نیاسینامید، آلفا هیدروکسی اسیدهایی مانند لاکتیک و گلیکولیک اسید و رتینول هم پیدا کرد.

معرفی چند نمونه از بهترین سرم ضد لک قوی در بازار

پیشنهاد ویژه

سرم ضد لک اریکه مدل Intense Whitening

سرم ضد لک اریکه یک سرم با قیمت مناسب و کارایی خوب است که برای لک‌های نه چندان تیره می‌تواند بسیار کار ساز باشد. این سرم بو و عصاره‌ی خاصی ندارد و به راحتی جذب پوست می‌شود.

سرم اریکه را شب‌ها بعد از آن که صورت خود را تمیز شستید بر روی پوستتان زده و به آرامی ماساژ دهید. مدت درمان این سرم حداقل یک ماه است یعنی باید یک ماه صبر کنید تا تاثیر آن خودش را نشان دهد. در طول دوره‌ی درمان حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

محصول بعدی که به شما معرفی خواهیم کرد از برند محبوب و معتبر فرانسوی به نام ویشی است. سرم ضد لک ویشی مدل idealia عطر و عصاره‌ی خاصی ندارد و برای لک‌های پوست صورت بسیار مناسب است.

این سرم می‌تواند لک‌های کوچکی که هنوز خیلی تیره نشده‌اند را به راحتی از بین ببرند پس به محض دیده شدن لک بر روی پوست‌تان از این سرم استفاده کنید تا بهترین تاثیر را بر روی پوست‌تان بگذارد. از سرم ضد لک ویشی دو بار در روز یک بار صبح و یک بار شب استفاده کنید.

سرم ضد لک آیسیس فارما مدل نئوتون

حالا نوبت می‌رسد به معرفی یک محصول برای لک‌های قوی و تیره. از بین بردن لک‌های تیره کار ساده‌ای نیست و فقط سرم‌هایی که فرمولاسیون قوی دارند می‌توانند از پس این کار بر بیایند. از بین بردن این لک‌ها کار هیچ محصولی نیست جز سرم نئوتون آیسیس فارما.

اگر پوست شما هم لک‌های مقاومی دارد که به راحتی‌ با هر سرمی از بین نرفته است پس تنها کافیست این سرم را امتحان کنید تا ببینید که چه طور پس از مدتی لک‌ها شروع به کمرنگ شدن و سپس از بین رفتن می‌کنند. سرم آیسیس را هر شب قبل خواب بر روی پوست تمیز ماساژ دهید و از تماس آن با چشم جلوگیری کنید.

سرم ضد لک و روشن کننده ژوت همان طور که از نامش پیداست علاوه بر از بین بردن لک‌های پوستی باعث روشن شدن و درخشندگی پوست شما نیز می‌شود در نتیجه پوستی سالم، شاداب و جذاب خواهید داشت.

برای مشاهده‌ی تاثیر بهتر این سرم می‌توانید آن را همراه با یک کرم لیفتینگ و ضد چروک استفاده کنید تا جوانی و شادابی پوست شما دو چندان شود. بهتر است این سرم‌ها شب‌ها روی پوست تمیز خود ماساژ دهید و تا پایان دوره‌ی درمان دست از استفاده از آن نکشید.

سرم ضد لک فیلورگا مدل PIGMENT PERFECT

سرم ضد لک فیلورگا از آن دست سرم‌هایی است که علاوه بر ضد لک بودن خاصیت‌های بسیار دیگری نیز دارد که حتما به درد پوست شما خواهد خورد . این سرم دارای ویتامین C است که باعث روشن‌تر شدن پوست شما و از بین رفتن لک‌ها در کمترین زمان ممکن می‌شود. البته هر چند جای کرم ویتامین سی را نمی‌گیرد اما تاثیرات مثبتی دارد.

علاوه بر این سرم فیلورگا از به وجود آمدن لک‌های جدید جلوگیری می‌کند و باعث سفت‌تر شدن و جلوگیری از افتادگی پوست نیز می‌شود. این سرم برای انواع پوست مناسب بوده و حاوی عصاره‌ی رازک نیز هست.

سرم پوست سیلکر مدل ضد لک را می‌توانید در حجم ۴۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این سرم قادر از تیرگی و لکه‌های پوستی را از بین ببرد. همچنین دارای خواص آبرسانی است و رطوبت پوست شما را تامین می‌کند. مواد موثر موجود در ترکیبات این سرم مانند کوجیک اسید، ویتامین B3، ویتامین C و عصاره شیرین‌بیان در از بین بردن لکه‌های پوستی نقش مهمی دارند. این سرم را بر روی انواع پوست و برای از بین بردن هر نوع لک پوستی می‌توانید استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول با قیمت مناسبی عرضه می‌شود و از کیفیت مطلوبی برخوردار است. همچنین دارای رایحه خوبی است و به سرعت جذب پوست می‌شود.

سرم روشن کننده وایدولی مدل اسنس ضد لک

در این قسمت یکی دیگر از محصولات خوب بازار که در کاهش و از بین بردن لک‌های پوستی به شما کمک می‌کند، را بررسی می‌کنیم. سرم روشن‌کننده وایدولی مدل اسنس را می‌توانید در حجم ۶۰ میلی‌لیتر خریداری کنید.

این سرم ژل مانند علاوه‌بر از بین بردن لک‌های پوستی دارای خواص روشن‌کنندگی، شفاف‌‌کنندگی است. از ترکیبات موجود در این سرم می‌توان به شیر و مخمر گالاکتوز اشاره کرد. مخمر گالاکتوز فاقد چربی‌های اشباع‌شده و پارابن از جوش زدن پوست جلوگیری می‌کنند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول موجب لطافت و شادابی پوست می‌شود و هیچ‌گونه رایحه آزاردهنده‌ای ندارد. این سرم از کیفیت خوبی برخوردار است و با قیمت مناسبی می‌توانید آن را خریداری کنید. همچنین به‌خوبی و به سرعت جذب پوست می‌شود.

سرم روشن کننده و ضد لک آرکایا مدل White Vision

سرم روشن‌کننده و ضد لک آرکایا مدل White Vision در بسته‌های ۵ عددی عرضه می‌شود. این سرم دارای عصاره گل مینا و ویتامین C است و می‌توانید آن را بر روی انواع پوست استفاده کنید. این محصول علاوه‌بر از بین بردن لک‌های پوستی، خواص روشن‌کنندگی هم دارد. این سرم ضد لک را باید روید تکه‌های ملاسما و به‌صورت موضعی استفاده کنید. این محصول را باید در دوره‌ زمانی ۳ الی ۴ هفته استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این سرم دارای اثربخشی بسیار خوبی است و به‌خوبی لکه‌های پوستی را کاهش داده و از بین می‌برد.

معایب محصولی که خریداری می‌ کنید

این سرم با قیمت بالایی عرضه می‌شود.

سرم ضد لک موناولیا مدل ML Glab

سرم ضد لک موناولیا مدل ML Glab دارای عصاره شیرین‌بیان، ویتامین E و ویتامین C است. این ترکیبات در روشن شدن پوست و از بین رفتن لک‌های پوستی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این سرم علاوه‌بر از بین بردن لک‌های پوستی دارای خاصیت روشن‌کنندگی پوست است.

برای استفاده از این محصول باید چند قطره را روی نقاط دارای لک ماساژ دهید. بهتر است این محصول را صبح‌ها بعد از ضد آفتاب استفاده کنید. این سرم را روزی دو بار صبح و شب روی نقاط دارای لک به‌کار ببرید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این سرم دارای بافت سبکی است و به سرعت جذب پوست می‌شود. همچنین فاقد مواد مضری چون پارابن است.

معایب محصولی که خریداری می‌ کنید

این سرم با قیمت نسبتا بالایی عرضه می‌شود.

سرم ضد لک ویشی مدل IDelalia را می‌توانید در حجم ۳۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این سرم فاقد عصاره است. برای استفاده از این سرم باید ابتدا پوست خود را به‌خوبی تمیز کنید. سپس مقداری از سرم را روی پوست تمیز خود به‌کار ببرید. می‌توانید سرم را پیش از کرم روز یا شب و یا حتی به‌تنهایی استفاده کنید. این سرم ضد لک را روزی دوبار هنگام صبح و شب روی پوست خود به‌کار ببرید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول دارای کیفیت و اثربخشی مطلوبی است.

معایب محصولی که خریداری می‌ کنید

قیمت این سرم نسبتا بالا است.

پنهان نکنید، درمان کنید

بگذارید همین اول کار خیال‌تان را راحت کنم که این لک‌ها سن و سال نمی‌شناسند امکان دارد دختر خانم جوانی را ببینید که بر اثر علل متعددی پوستش پر از لک باشد ولی در عین حال خانم مسنی را نیز ببینید که پوستی بسیار صاف بدون حتی یک لک دارد.

پس این لک‌ها ممکن است در هر سنی روی پوست صورت ما ظاهر شوند. حالا بدترین کاری که می‌توانید با پوست لک دار انجام دهید چیست؟ این است که بخواهید این لک‌ها را با کرم پودر و لوازم آرایش پنهان کنید. به شخصه خانم‌هایی را دیده‌ام که به دلیل لک‌های پوستی حتی با کرم پودر می‌خوابند!

می دانید این کار مثل چیست؟ مثل این است که به یک آدمی که کتک خورده و بر روی زمین افتاده لگد بزنید! پوست لک دارد نیاز به پنهان کردن ندارد این کرم پودرها و محصولات آرایشی در واقع تیر خلاص را به پوست آسیب دیده‌ی شما می‌زند و رفته رفته پوست شما را خراب‌تر می‌کنند. این پوست به درمان احتیاج دارد.

اصلا اگر از من می‌پرسید از فکر پوشاندن آسیب‌های پوستی به هر شکلی که هست بیرون بیایید و در عوض سعی کنید پوست خود را درمان کنید تا هیچ وقت نیاز به پوشاندن آن‌ها نداشته باشید. با این کار شما چهره‌ای زیبا‌تر، طبیعی‌تر و دل‌نشین‌تر خواهید داشت.

قبل از این که بخواهیم به شما بگوییم که چونه می‌توانید از شر لک‌های پوست‌تان خلاص شوید اجازه بدهید کمی بیشتر در مورد این لک‌ها و علت به وجود آمدن آن‌ها با شما صحبت کنیم تا شاید حتی بتوانید با از بین بردن برخی عادات اشتباه به زودتر از بین رفتن آن‌ها کمک کنید.

لک چیست و علت به وجود آمدن آن چیست؟

پوست صورت شما یک رنگ یک دست دارد که گاهی نیز ممکن است در برخی نقاط مانند دور چشم کمی تیره‌تر باشد. اما گاهی بر روی پوست شاهد تکه‌هایی هستیم که آنقدر تیره هستند که به سادگی قابل دیدن هستند و متوجه می‌شوید که چه قدر با رنگ دیگر نقاط پوست‌تان متفاوت و تیره‌تر است.

این نقاط بسیار تیره را لک می‌گویند. توضیح علمی‌اش را هم اگر بخواهید این لک‌ها بر اثر تولید بیش از اندازه‌ی رنگدانه‌ی ملانین بر روی صورت به وجود می‌آیند و ملانین نیز بر اثر قرار گرفتن زیر آفتاب مستقیم به وجود می‌آید.

و حالا علت ایجاد این لک‌ها چیست؟ همین الان به یکی از مهمترین علت‌های به وجود آمدن لک‌ها اشاره کردیم. نور آفتاب! پس وقتی در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دارید از کرم‌های ضد آفتاب حتی بر روی بدن‌تان استفاده کنید. دلایل بعدی می‌توانند آلرژی به غذا و یا دارویی خاص و بارداری باشد.

کرم ضد لک بهتر است یا سرم ضد لک؟

ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه درمان لک‌های پوستی استفاده از محصولات درمانی است که رایج‌ترین آن‌ها سرم‌ها و کرم‌های ضد لک هستند. ممکن است هنگام خرید این موضوع شما را گیج کند که سرم ضد لک بخرید یا کرم ضد لک و اصلا این دو با هم چه تفاوتی دارند.

در واقع کرم‌ ضد لک و سرم ضد لک هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند تنها باید ببینید که محصول مورد نیاز و متناسب با پوست خود را در کدام یک از آن محصولات پیدا می‌کنید و در کل باید ببینید که با استفاده از کرم‌ها راحت‌تر هستید یا سرم؟

نکات مهم در هنگام خرید محصولات ضد لک

در هنگام انتخاب محصول مورد نیاز خود برای این که بهترین انتخاب را داشته باشید خیلی نکات را باید رعایت کنید که در این قسمت مهم‌ترین آن‌ها را به شما خواهیم گفت.

  • قبل از هر چیزی نوع پوست خود را بشناسید و حتما محصولی را انتخاب کنید که با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد، در غیر این صورت جواب عکس خواهید گرفت.
  • دقت داشته باشید محصولی که می‌خرید فاقد این ترکیبات باشد: پارابن، جیوه، استروئید.
  • حتما نحوه‌ی استفاده‌ی درست از کرم را بدانید. معمولا طریقه‌ی مصرف بر روی خود محصول و یا بروشور آن نوشته شده است. استفاده‌ی نادرست می‌تواند تاثیر محصول را به صفر برساند.
  • محصولی خریداری کنید که حاوی ویتامین C باشد. این ویتامین می‌تواند به روشن‌تر شدن پوست شما کمک کند.
  • محصولی که می‌خرید حتما دارای مرطوب کننده باشد تا پوستتان خشک نشود.
  • حتما نیازی نیست که هزینه‌ی زیادی صرف خرید محصولات ضد لک کنید. می‌توانید با قیمت‌های پایین هم محصولات خوبی را خریداری کنید.

چه نوع پوستی بیشتر در معرض ایجاد لک بر روی آن است؟

معمولا پوست‌های تیره زودتر و راحت تر دوچار لک می‌شوند در نتیجه به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

چگونه باید از سرم‌های ضد لک استفاده کرد؟

سرم‌های ضد لک را شب‌ها بر روی پوست تمیز صورتتان زده و به آرامی با نوک انگشت‌تان به صورتی که اصلا فشاری بر روی پوست وارد نشود ماساژ دهید. می‌توانید این سرم‌ها را به همراه کرم شب و یا ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

معمولا چه قدر طول می‌کشد تا سرم‌های ضد لک تاثیر خود را نشان دهند؟

معمولا بین ۳ هفته تا ۱ ماه طول می‌کشد که این سرم‌ها تاثیر خود را نشان دهند. توصیه ما به شما این است که قبل از شروع زمان از لک‌های صورت‌تان عکس بگیرید تا راحت‌تر متوجه تغییرات آن‌ها بشوید.

شما چه فکر می کنید؟

داشتن لک‌های پوستی نه خطرناک است نه غیر عادی؛ این عارضه پوستی کاملا رایج است و به علل مختلفی اتفاق می‌افتد. از بین بردن و کاهش لک‌های پوستی هم به روش‌های سنتی و خانگی امکان‌پذیر است هم با استفاده از محصولات مراقبتی مختلف.

یکی از انواع مختلف این محصولات سرم‌های ضد لک هستند که در کاهش و از بین رفتن لک‌های پوستی نقش مهمی دارند. ما در این مقاله برخی از بهترین سرم‌های ضد لک موجود در بازار را به شما معرفی کردیم. آیا تجربه استفاده از این سرم‌ها را داشته‌اید؟ حتما تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

6 نظر

  1. زهره پاسخ

    من سرم ضد لک cellular filler از نیوا را استفاده کردم تاثیری نداشت با این که لک های آنچنانی هم نداشتم

  2. افسانه پاسخ

    آیا درباره کرم ضد لک و سرم لومینس از سری محصولات کمپانی ژنس اطلاعاتی دارید؟

  3. ناشناس پاسخ

    سلام ایا می‌شود از کرم ضدلک صورت برای بر طرف کردن لکهای
    پوست سر هم استفاده کرد

  4. الهام سعیدی مقدم پاسخ

    ممنون از اینکه راهنمایی کردین من چند ساله که این مشکل رو دارم خیلی از محصولات کدلی و لیراک استفاده کردم لک‌های صورتم کم رنگ تر شده ولی کاملا از بین نرفته واقعا دنبال یه کرم یا لوسیون ضد لک خیلی قوی میگرد بازم ممنون از اینکه راهنمایی کردین

  5. مهوش پاسخ

    وای سرم ضد لک ویشی عالیه این فرانسویا همیشه چیزای خوب درست میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
6 نظر