امروز04 اردیبهشت 1403

بهترین شامپو برای موهای خشک و وز و ترمیم آن

بهترین شامپو برای موهای خشک و وز
5/5 - (1 امتیاز)

خشکی، وز شدن و از بین رفتن حالت طبیعی سابق موها پدیده رایجی است که این روزها خیلی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. مثلا در گذشته موهای خوش حالتی داشتید و بعد از مدتی بدون دلیل مشخصی موها وز، حجیم و بدحالت شده‌اند. این نه فقط مشکل شما، بلکه مشکل خیلی از بانوان و آقایانی است که نسبت به رژیم نگهداری از موهای خود بی‌توجه هستند.

در بین تمام عوامل زمینه‌ساز خشکی موها، استفاده از شامپو نامناسب یکی از فاکتورهایی است که به طور مستقیم روی حالت قرارگیری موها اثر می‌گذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از انواع بهترین شامپو برای موهای خشک و وز استفاده کنید که حداکثر آبرسانی را برای ترمیم، نرم شدن و احیای موهای آسیب دیده دارند.

اگر از خشکی موهایتان رنج می‌برید برخی از شامپوها با ترکیبات بهبود یافته خاص شما طراحی شده‌اند. شامپوهایی که فرمولاسیون آن‌ها آبرسانی به موهای مجعد و وز را افزایش می‌دهد. در راهنمای خرید امروز به‌نظر بعد از نگاهی کامل به عوامل مستعد کننده خشکی مو، بهترین محصولات شستشو و مراقبت از موهای خشک و وز را مرور و بررسی می‌کنیم.

معرفی و بررسی انواع شامپو برای موهای خشک و وز

مدل پرطرفدار

شامپو تقویت کننده موهای خشک درمالیفت مدل ویتا گرو

مشخصات محصول

  • کاربرد: تقویت‌کننده موهای خشک
  • حجم: 200 میلی لیتر
  • حاوی عصاره: اکیوم، رزماری، کافئین، گل تریفولیوم پراتنس
نقاط قوت
  • فاقد سولفات، نمک و پارابن

شامپو درمالیفت مدل ویتا گرو با خاصیت تقویت کنندگی برای فولیکول‌های مو طراحی شده و از پیری و تغییر رنگ آن‌ها جلوگیری می‌کند. این محصول فاقد سولفات و پارابن است و اگر به صورت مداوم موها را شستشو می‌دهید این شامپو به حفظ رطوبت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

ترکیبات شامپو درمالیفت کاملا طبیعی بوده و در تولید آن از پروتئین‌های ضروری برای ترمیم مو استفاده شده است.

شامپو ضد شوره فولیکا مخصوص موهای خشک

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد شوره برای موهای خشک
  • حجم: 200 میلی لیتر
  • حاوی عصاره: روغن کالاندولا و گل لادن
نقاط قوت
  • حاوی ترکیبات ضد قارچی برای از بین بردن شوره

اگر از خشکی و وز شدگی موها و التهاب پوستی سطح سرتان رنج می‌برید شامپو ضد شوره فولیکا مخصوص شما تولید شده است. این محصول برای موهای خشک و وز طراحی شده که به کاهش شوره سر کمک می‌کند. عصاره گل لادن به کار برده شده در این شامپو از خشکی پوست سر و شوره‌زایی جلوگیری می‌کند.

مشخصات محصول

  • کاربرد: تقویت کننده و ترمیم کننده موهای خشک
  • حجم: 300 میلی لیتر
  • حاوی ویتامین: E و C
نقاط قوت
  • حاوی امگا 6 و امگا 9 و آنتی اکسیدان

ترکیبات شامپو نئودرم وغن آرگان، سرامید و پروبیوتیک گیاهی است که با موهای خشک و وز سازگاری دارند. روغن آرگان این شامپو یکی از ترکیبات موثر در حفظ رطوبت، نرمی و کاهش اصطکاک ناشی از هر بار شانه کشی موهای خشک است.

شامپو موهای خشک اوه سری Vitamix

مشخصات محصول

  • کاربرد: مناسب برای موهای خشک، رنگ شده، فر شده و یا آسیب دیده
  • وزن: 750 گرم
  • حاوی ویتامین: B5
نقاط قوت
  • حاوی پلیمری از ترکیبات سلولزی برای نرمی موها

شامپو اوه سری Vitamix کمپلکسی از ویتامین‌های مفید گروه B برای ترمیم و احیای موهای خشک شما است. این محصول کوتیکول‌های آسیب دیده و فولیکول‌های غیرفعال پوست سر را احیا می‌کند و از این راه موهای خشک شما نرم‌ و درخشان به نظر می‌رسند. اگر موهایی خشک دارید که از در اثر رنگ کردن، سشوار کشی و حرارت وز شده‌اند مصرف شامپو ویتامینه اوه را در برنامه شستشو روزانه خود قرار دهید.

شامپو رطوبت رسان لافارر مخصوص موهای خشک مدل Moist Series

مشخصات محصول

  • کاربرد: مناسب برای موهای خشک , موهای فر , موهای شکننده
  • حجم: 250 میلی لیتر
  • حاوی ویتامین B5 و عصاره سبوس برنج، گل همیشه بهار، پروتئین ابریشم، بابونه
نقاط قوت
  • ضدعفونی کننده پوست سر

برند لافارر این بار محصول تخصصی خود را در سری Moist و برای آبرسانی موهای خشک و آسیب دیده تولید کرده است. در تولید این شامپو گیاهی از رزماری، بابونه رومی، بابونه آلمانی و آرموراسیا استفاده شده که با رفع الکتریسیته ساکن وز شدگی و خشکی موها را کاهش می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های متفاوت این شامپو ضد عفونی کردن ریشه و فولیکول مو و کاهش آلودگی‌های پوست سر است.

شامپو مو استم سل مدل موهای خشک و آسیب دیده

مشخصات محصول

  • کاربرد: مناسب برای موهای خشک , موهای شکننده , موهای آسیب دیده
  • حجم: 250 میلی لیتر
  • حاوی عصاره بابونه، عصاره آلوئه ورا، پروتئین هیدرولیز شده سبزیجات، پرو ویتامین B5
نقاط قوت
  • فاقد سولفات و 9 عامل تخریب‌کننده دیگر مو

سولفات یکی از مهم‌ترین عوامل خشکی و وز شدگی موها سر بوده که در فرمولاسیون شامپو مو استم سل حذف شده است. این محصول با پروتئین هیدرولیز شده سبزیجات، پرو ویتامین B5 و شی باتر و روغن آرگان فرموله شده که آبرسانی بالایی دارند. با هر بار شستشو شی باتر به عنوان یک لایه محافظتی قوی از فولیکول مو و ساقه‌ها حفظ می‌کند. روغن آرگان هم نرمی موها را تا مدت‌ها بعد از شستشو نگه می‌دارد و از ایجاد موخوره و وز شدگی جلوگیری می‌کند.

شامپو کراتینه مناسب موهای خشک وآسیب دیده آدرا مدل Keratin

مشخصات محصول

  • کاربرد: مناسب برای موهای خشک , موهای آسیب دیده
  • حجم: 200 میلی لیتر
  • حاوی ویتامین B5 و پروتئین هیدرولیز شده کراتین

شامپو کراتینه آدرا مناسب موهای خشک و آسیب دیده طراحی شده و در دراز مدت سبب ترمیم ساقه موهای وز می‌شود. پرو ویتامین و پروتئین هیدرولیز شده در این محصول یکی از عوامل اصلی رطوبت رسانی موهای خشک هستند که از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. ضمن این که اسید چرب نارگیل به کار رفته در این شامپو باعث می‌شود تا همیشه بعد از هر بار شستشو نرمی موها را از نزدیک لمس کنید.

عوامل خشکی و وز شدگی موها را بشناسید

موهای وز به سختی صاف می‌شوند، حجیم هستند و به همین دلیل زمان زیادی برای تغییر فرم و خوش حالت کردن آن‌ها ممکن است صرف کنیم. شاید فکر کنید سبک شما در شستشو و مراقبت از موهایتان هیچ تغییری نسبت به قبل نداشته است؛ اما در ادامه با برخی از این عوامل پنهان آشنا می‌شوید که همین حالا باید دور آن‌ها خط بکشید!

تاثیر نوع شامپو برای خشک شدن موها

پوستتان را تصور کنید که بارها و بارها با مواد شوینده شستشو داده شود؛ چه اتفاقی برای پوست رخ می‌دهد؟ پوست سر و موها هم همین طبیعت را دارند و شستشو مداوم آن هم با ترکیبات و شامپوهای نامناسب منجر به خشک شدن آن می‌شود.

سولفور و سولفات به کار رفته در انواع شامپوها که برای موهای چرب، خشک و معمولی تولید می‌شوند مهم‌ترین دلیل خشکی موها هستند. شستشو روزانه موها معمولا توصیه نمی‌شود؛ اما اگر قرار باشد به صورت روزانه استحمام کنید به ترکیبی نیاز دارید که عاری از مواد محرکی نظیر پارابن، سولفات و سدیم کلراید تولید شده باشد.

به همین دلیل است که در وهله اول به کسانی که موهای خشک و وز دارند توصیه می‌شود شامپو خود را عوض و از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنند که فاقد سولفات باشند.

خشک شدن مو در اثر اتو، سشوار و شانه کشی مداوم

سشوار کشیدن و اتوکشی متداول‌ترین روشی است که افراد برای صاف کردن موها و حالت دادن به آن استفاده می‌کنند. مشکل از آنجایی شروع می‌شود که حرارت ناشی از اتوکشی نه فقط ساقه مو، بلکه فولیکول مو را هم متاثر می‌کند. فولیکول‌ها نیز به عنوان یکی از سلول‌های فعال بدن در معرض حرارت از بین می‌روند. به همین دلیل کسانی که در دراز مدت و به صورت مداوم از سشوار استفاده می‌کنند بیش‌تر با مشکل ریزش مو مواجه می‌شوند.

عوارض ناشی از سشوار کشیدن به همین جا ختم نمی‌شود. سشوار، اتوکشی و شانه کشی تحریک دائمی مو محسوب می‌شوند و ذخیره آبی را به صورت موضعی کاهش می‌دهند. بنابراین به مرور زمان موها در اثر این تحریک دائمی مجعد می‌شوند و جنس آن‌ها تغییر می‌کند. از این رو توصیه می‌شود اگر به صورت دائمی از سشوار استفاده می‌کنید حتما از شامپوهای مخصوص موهای خشک و وز استفاده کنید که ترکیبات آن‌ها ملایم و تنظیم شده باشد.

نقش رنگ کردن موها در خشک شدن و وز شدگی آن‌ها

بهترین رنگ موها هم دارای مقادیر اندکی آمونیاک هستند و این ترکیب حذف شدنی نیست؛ وگرنه رنگ مو ثابت نمی‌شود. آمونیاکی که در رنگ مو وجود دارد حفرات و منافذ موجود روی ساقه موها را افزایش و باعث ضعیف شدن آن‌ می‌شود.

افرادی که موهای خود را به صورت دوره‌ای و به سرعت رنگ می‌کنند باید از شامپو متعادل و مخصوصی استفاده کنند که آبرسانی قوی داشته باشد. شامپوهای مخصوص موهای خشک و وز رنگ شده برای همین دسته از افراد طراحی شده‌اند. اکثر این شامپوها علاوه بر شستشو حاوی خواص نرم کنندگی و آبرسانی نیز هستند.

آشنایی با ترکیبات درمانی شامپو مخصوص موهای خشک

شامپوهای مخصوص موهای خشک و وز معمولا با عملکرد تقویت کننده، ترمیم کننده و ضد ریزش طراحی و فرموله می‌شوند. تولیدکنندگان برای تامین این خواص از انواع پروتئین‌های گیاهی و جانوری ایمن و ویتامین‌های گیاهی و سنتزی استفاده می‌کنند.

پروتئین‌‌ گیاهی، پروتئین شیر و آهن

یکی از نسخه‌هایی که برای تقویت مو توصیه می‌شوند ترکیبات پروتئینی کمکی نظیر پروتئین‌های سویا، پروتئین جوانه گندم، پروتئین شیر و آهن هستند. خیلی از افراد رژیم غذایی ناقصی دارند و از این رو بهتر است کمبود آن‌ها را با خرید بهترین شامپوهای موهای خشک و وز تامین کنید که حاوی این ترکیبات باشند.

ویتامین تراپی به سبک شامپوهای مخصوص موهای وز

اکثر شامپوهایی که برای موهای خشک تولید می‌شوند ویتامینه هستند. از این بین ویتامین‌های C، ویتامین A و کمپلکس B در ساختار شامپوهای مناسب برای موهای وز دیده می‌شوند. بیوتین یکی از ویتامین‌های آشنایی است که احتمالا روی برچسب مشخصات خیلی از شامپوها دیده باشید.

سخن آخر

خشکی و وز شدگی موها محصول یک عمر اشتباهاتتان در نحوه سشوار کشی و شستشو موها است. اگر هر روز استحمام یا معمولا از سشوار و اتو مو برای حالت دهی موها استفاده می‌کنید  بهترین شامپو برای موهای خشک و وز را جایگزین شامپوهای معمولی کنید. در این شامپوها عناصر مضر نظیر سولفات حذف شده‌اند و ترکیبات آن‌ها گیاهی و آبرسان مو است.

برای این که حداکثر بازدهی را در استفاده از شامپوهای مخصوص موهای خشک ببینید لازم است یک دوره کامل مصرف را طی کنید.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر