امروز06 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید بهترین چمدان مسافرتی

بهترین چمدان مسافرتی
5/5 - (3 امتیاز)

بهترین چمدان مسافرتی چه مارکی خوبه؟ سفر کردن تجربه ناب و ماجراجویانه‌ای برای اهالی مسافرت و گشت و گذار است. اما سفر کردن چندان هم بی مشکل نیست؛ به خصوص اگر قرار باشد ساعات طولانی را در فرودگاه، ترمینال و وسایل نقلیه سپری کنید و مجبور باشید بار سفرتان را دائم جابجا کنید. از طرفی هم همیشه ریسک آسیب دیدن به وسایل داخل چمدان‌ها در جابجایی بار وجود دارد و گریزی از آن نیست! پس به یک چمدان مسافرتی خوب، مقاوم و باکیفیت نیاز دارید.

چمدان مسافرتی همراه اصلی شما در طول سفر است که ابعاد، جنس رویه و مقاومت آن همه و همه تعیین کننده است. حتما برای شما پیش آمده که بعد از سفر و در جریان جابجایی چرخ چمدان سفرتان شکسته، زیپ آن خارج شده و بدنه آن آنقدر رنگ و رو رفته شده که برای سفرهای بعدی غیر قابل استفاده باشد. پس خرید بهترین چمدان مسافرتی با کیفیت و اصل قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

چمدان‌های سفری برخلاف کوله پشتی مسافرتی ارزان قیمت نیستند و ماندگاری بدنه و کیفیت بالای ساخت آن‌ها مهم‌ترین فاکتور در خرید آن‌ها است. ما در راهنمای خرید امروز به‌نظر با شما هستیم تا در این خرید بی گدار به آب نزنید. پس قبل از این که بار سفرتان را ببندید با مرور ویژگی‌های چمدان مسافرتی و بهترین محصولات بازار که ارزش خرید بالایی دارند همراه ما بمانید.

معرفی و بررسی انواع بهترین چمدان‌های مسافرتی

مدل پر فروش

مجموعه دو عددی چمدان پرادا

مشخصات محصول

  • ابعاد سایز بزرگ 65 × 45 × 33 سانتی‌متر
  • ابعاد سایز کوچک 57 × 38 × 25 سانتی متر
  • بدنه نرم از جنس برزنت
  • دارای 3 چرخ ژله‌ای ضد سایش
نقاط قوت
  • قابلیت افزایش فضا

مجموعه دو عددی چمدان پرادا شامل یک چمدان بزرگ با حجم 73 لیتر و یک چمدان کوچک با حجم 63 لیتر است. فریم به کار برده شده در این چمدان‌ها مقاوم و ضد ضربه بوده و بدنه از جنس برزنت ضد آب تولید شده است. دسته به کار رفته بالای هر دو چمدان به صورت تلسکوپی و در سه حالت باز و بسته می‌شوند.

مجموعه دوعددی چمدان چند زیپ چرخدار

مشخصات محصول

  • ابعاد سایز بزرگ 75x34x43 سانتی‌متر
  • ابعاد سایز کوچک 43x30x62 سانتی‌متر
  • بدنه نرم از جنس برزنت، مواد مصنوعی
  • دارای 4 چرخ ژله‌ای ضد سایش
نقاط قوت
  • قابلیت افزایش فضا

مجموعه دوعددی چمدان مدل MH9 از بدنه ضد آب برزنتی با 4 چرخ ضد سایش با قابلیت چرخش در تمامی جهات تولید شده است. این محصول یک قفل سه رمز دارد که زیپ به این قفل الصاق شده و رمزگذاری انجام می‌شود. بدنه هر دو چمدان نرم است و می‌توانید فضای آن را با باز کردن زیپ‌های مخفی افزایش دهید.

مجموعه سه عددی چمدان چرخدار چند زیپ

مشخصات محصول

  • ابعاد سایز بزرگ 49 × 33 × 73  سانتی‌متر
  • ابعاد سایز متوسط 24 × 33 × 46 سانتی‌متر
  • ابعاد سایز کوچک 33 × 41 × 63 سانتی‌متر
  • بدنه نرم از جنس برزنت، مواد مصنوعی
  • دارای 3 چرخ ژله‌ای ضد سایش
نقاط قوت
  • قابلیت افزایش فضا

این مجموعه شامل سه چمدان با ظرفیت‌های 100، 65  و 40 لیتر است. بدنه برزنتی این محصول از داخل به صورت کامل آستر کشی شده و سه چرخ متحرک دارد. از آنجایی که بدنه چمدان‌ها نرم است به راحتی می‌توانید با باز کردن زیپ‌ها فضای پیش فرض را افزایش دهید.

چمدان مسافرتی برند پی کی سایز بزرگ

مشخصات محصول

  • ابعاد سایز بزرگ 74x46x28 سانتی‌متر
  • بدنه سخت از جنس پلی کربنات
  • دارای 4 چرخ منعطف ضد سایش
نقاط قوت
  • بدنه قابل شست و شو

چمدان پی کی با بدنه سخت و بسیار سبک از جنس پلی کربنات تولید شده است. ابعاد این چمدان بزرگ است و به صورت زیپی باز و بسته می‌شود. داخل و روی چمدان قابلیت افزایش فضای پیش فرض تعبیه نشده؛ اما در عوض بدنه پلی کربناتی نسبت به ضربه و خش مقاوم است.

مجموعه چهار عددی چمدان خانواده مسافرتی

مشخصات محصول

  • ابعاد سایز بزرگ 69×50×30 سانتی‌متر
  • ابعاد سایز متوسط 59×43×27 سانتی‌متر
  • ابعاد سایز کوچک 54×35×22 سانتی‌متر
  • بدنه سخت از جنس پلی کربنات
  • دارای 4 چرخ با قابلیت چرخش 360 درجه
نقاط قوت
  • دارای کیف لوازم آرایش با قابلیت اتصال به دسته تلسکوپی چمدان

مجموعه چهار عددی چمدان مدل 3619 با پوشش قابل شستشو و در اندازه‌های مختلف طراحی شده است. همراه با این مجموعه یک کیف کوچک 700 گرمی به عنوان کیف آرایش دریافت می‌کنید. تمام چمدان‌ها علاوه بر دسته تلسکوپی به دسته کوتاه همرنگ با بدنه مجهز هستند.

جنس بدنه این چمدان‌ها از جنس پلی کربنات سخت و بسیار سبک است.

مشخصات محصول

  • ابعاد 40x55x28 سانتی‌متر
  • بدنه نرم از جنس برزنت
  • دارای 2 چرخ ضد سایش
نقاط قوت
  • فاقد کمربند ایمنی

چمدان مدل لاک پشتی در ابعاد متوسط و از جنس برزنت نرم برای مسافرت‌های کوتاه و تک نفره مناسب است. این محصول از دو چرخ مستحکم و ضد سایش برخوردار است و دسته تلسکوپی آن در دو حالت تنظیم می‌شود.

یکی از نقاط ضعف این محصول فقدان کمربند ایمنی برای محافظت بیش‌تر از بدنه و باز شدن زیپ‌ها است.

پیشنهاد ما

مجموعه چهار عددی چمدان مسافرتی برند اسکای

مشخصات محصول

  • ابعاد سایز بزرگ 74x46x28 سانتی‌متر
  • ابعاد سایز متوسط 65x41x24 سانتی‌متر
  • ابعاد سایز کوچک 55x34x20 سانتی‌متر
  • بدنه سخت از جنس پلی کربنات
  • دارای 4 چرخ با قابلیت چرخش 360 درجه
نقاط قوت
  • وزن سبک

وزن مجموعه چهار عددی چمدان اسکای برد تنها 3.5 کیلوگرم بوده که همراه با یک کیف دستی مخصوص آرایش طراحی شده است. بدنه این مجموعه از جنس پلی کربنات سخت و سبک تولید شده که طراحی مدرن و مشتری پسندی دارد. ساختار پلی کربنات علاوه بر زیبایی مقاومت بالایی نسبت به ضربه و محرک‌های محیطی ایجاد می‌کند.

چمدان تک مسافرتی مارک اسپید

مشخصات محصول

  • ابعاد 55 × 36 × 20 سانتی‌متر
  • بدنه نرم از جنس برزنت
  • دارای 4 چرخ با قابلیت چرخش در تمامی جهات
نقاط قوت
  • طراحی خاص و مدرن

چمدان اسپید محصولی جمع و جور با وزن 3.7 کیلوگرم مناسب سفرهای کاری و تک نفره است. دو دسته روی این چمدان برای حمل دستی و یک دسته تلسکوپی با قابلیت تنظیم اندازه تعبیه شده است. این محصول تنوع رنگ بالا و طراحی مشتری پسندی دارد.

انواع بهترین چمدان مسافرتی بر اساس نحوه استفاده

چمدان‌ها تنوع بالایی دارند و علاوه بر طراحی ظاهری بر اساس مواد اولیه‌ای که در تولید آن‌ها استفاده می‌شود طبقه بندی می‌شوند. چمدان‌ها برخلاف انواع ساک و کیف دستی ابعاد بزرگ‌تر، چارچوب سخت و مستحکم و قابلیت حمل و نقل بار بیش‌تر را دارند. استفاده از چمدان به خصوص زمانی که با هواپیما سفر می‌کنید و احتمالا آسیب دیدگی بار حین حمل و نقل وجود دارد منطقی‌تر است.

چمدان‌ها بر اساس طراحی بدنه به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1- چمدان‌های چرخدار با قابلیت حمل آسان

چمدان‌های چرخدار از مدل‌های کلاسیک هستند که معمولا تولید کنندگان تحولات روز را در طراحی بدنه آن‌ها دخالت می‌دهند. یک چمدان چرخدار ممکن است از چارچوب سختی با ماده اولیه پرو پروپیلن یا پلی کربنات تولید باشد. گاهی هم ساختار چمدان نرم است و در تولید آن از چرم، نایلون، PVC و پلی استر استفاده می‌شود.

اکثر چمدان‌های چرخدار با توجه به این که وزن بار تا حدودی به چرخ‌ها منتقل می‌شود قابلیت تحمل وزن بالایی دارند. درز و شکاف‌های روی محفظه اصلی چمدان باعث می‌شود تا وزن قابل تحمل آن حتی تا 25 درصد نسبت به حالت اولیه افزایش یابد؛ اما شاید در چمدان‌های نرم این قابلیت وجود نداشته باشد.

بهترین چمدان مسافرتی برای خانواه از نوع چرخدار هستند. این چمدان‌ها معمولا در چند سایز تولید می‌شوند. پس نگران نباشید به تعداد اعضای خانواده چمدان خواهید داشت.

2- چمدان‌های کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی‌ها همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند. حالا هم طراحی خاص آن‌ها در تولید انواع چمدان به عنوان الگو استفاده شده و چمدان‌های کوله پشتی با ظرفیت محدود معرفی شده‌اند. این نوع چمدان‌ها معمولا ظرفیت کم‌تر و مناسب برای یک تا دو نفر دارند.

برای خانواده‌های کم جمعیت و کسانی که قصد دارند به تنهایی سفر کنند استفاده از چمدان کوله پشتی سفری را توصیه می‌کنیم. مدل‌های کوله پشتی مشابه با چمدان‌های کلاسیک می‌توانند چرخ داشته باشند یا حتی بدون چرخ تولید شوند. از آن جایی که چمدان‌های کوله پشتی را همچنان می‌توانید روی دوش و شانه حمل کنید باز هم از ارزش خرید بالاتری برخوردار هستند.

3- چمدان‌های نرم با انعطاف پذیری بالا

چمدان‌های نرم را قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و بدنه آن‌ها به اندازه مدل‌های پلی کربنات سامسونت سخت نیست. بنابراین راحت‌تر می‌توانید از فضای آن‌ها به صورت کامل و حتی فراتر از ظرفیت واقعی استفاده کنید؛ چون بدنه به راحتی باز می‌شود و با فشار بیش‌تر ممکن است حجم بیش‌تری از لباس و ملزومات را در خود جای دهد.

یکی از مزایای چمدان‌های نرم وزن سبک‌تر آن‌ها است که حتی می‌توانید به راحتی آن‌ها را داخل کابین هواپیما جای دهید. توصیه می‌کنیم از چمدان‌های نرمی استفاده کنید که روکش آن‌ها از جنس نایلون بالستیک باشد. این نوع نایلون بیش‌ترین مقاومت را در برابر رطوبت و سرما دارد.

یکی دیگر از مزایای چمدان‌های نرم جیب‌ها و محفظه‌های جانبی متنوعی است که در بدنه آن‌ها به کار می‌رود. با وجود این جیب‌ها می‌توانید ملزوماتی که باید در دسترس باشند را خارج از محفظه اصلی قرار دهید.

4- چمدان‌های سخت با وزن سبک

مدل‌های سخت از بدنه باکیفیت‌تری برخوردار هستند و به لطف پیشرفت‌های اخیر وزن آن‌ها به حداقل رسیده است. یکی از عوامل کاهش وزن چمدان‌های سخت به کارگیری موادی نظیر پلی کربنات است که با وجود سختی بیش‌تر وزن کم‌تری دارند.

اگر وسایل شکننده و حساسی را حمل و نقل می‌کنید یا به فضای بیش‌تری نیاز دارید چمدان‌های مسافرتی سخت پیشنهاد ما به شما است. از این پس با چمدان‌های سخت و پلی کربنات می‌توانید لیست تجهیزات مورد نیاز سفر و گردشگری خود را طولانی‌تر کنید!

بهترین چمدان مسافرتی برای مسافرین خارجی این مدل‌ها هستند. چراکه وزن آنها سبک است. در سفرهای خارجی معمولا محدودیت وزن بار وجود دارد پس این مدل چمدان ها گزینه ایده‌آلی برای این دسته از مسافرین است.

فاکتورهایی که در بهترین چمدان مسافرتی اهمیت دارند

حالا که با انواع چمدان‌های سفری آشنا شده‌اید وقت آن رسیده تا فاکتورهای زیر را میان چمدان‌های موجود بررسی و محصول منتخب خود را پیدا کنید:

وزن و جنس بدنه چمدان مسافرتی

جنس بدنه در وزن نهایی چمدان تاثیرگذار است. چمدان‌های سخت معمولا از جنس پلی کربنات و مدل‌های نرم از برزنت و پارچه‌های نیمه سخت تولید می‌شوند. در انتخاب جنس بدنه به سختی یا نرمی آن دقت کنید. مدل‌های نرم برخلاف مدل‌های سخت جیب‌های بیرونی دارند و فضاهای جانبی آن‌ها بیش‌تر است.

تعداد چرخ و نحوه چرخش آن‌ها در سطوح

تعداد چرخ نحوه ایستادن و کشیده شدن چمدان روی سطوح را مشخص می‌کند. دقت کنید که چرخ‌ها علاوه بر استحکام کافی قابلیت چرخش در تمامی جهات را داشته باشند.

قابلیت افزایش فضای پیش فرض چمدان

در مدل‌های نرم قابلیت افزایش فضای پیش فرض چمدان وجود دارد. برخی از مدل‌های سخت هم فضاهای داخلی پنهانی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وسایل بیش‌تری را داخل فضای موجود جای دهید.

قابلیت قفل چمدان‌های مخصوص سفر

اکثر چمدان‌ها قابلیت قفل با زیپ سری TSA را دارند. طوری که زیپ‌ها در شیارهای مشخص قفل می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را رمزگذاری کنید.

سخن آخر

هر سفر و ماجراجویی با خرید بهترین چمدان مسافرتی آغاز می‌شود که از بدنه مستحکم و ماندگاری برخوردار باشد. چمدان‌ها در انواع کلاسیک چرخدار و کوله پشتی با بدنه نرم و سخت تولید می‌‌شوند. در خرید چمدان به امکانات جانبی نظیر قابلیت افزایش فضای پیش فرض در مدل‌های نرم، کمربند ایمنی و چرخش 360 درجه‌ای چرخ‌ها دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر