امروز31 فروردین 1403

بهترین کابل تبدیل USB به microUSB موجود در بازار

کابل-تبدیل-USB-به-microUSB
5/5 - (1 امتیاز)

اگر از انواع کابل شارژ اندرویدی و غیر اندرویدی برای شارژ اسمارت فون، دوربین و هر دستگاه مشابهی استفاده می‌کنید احتمالا با بهترین کابل تبدیل USB به microUSB آشنا باشید. چون پرکاربردترین رابطی که برای شارژ انواع گوشی‌های هوشمند و گجت استفاده می‌شود همین کابل‌های micro USB هستند.

کابل micro USB ورژن کوچک‌تر همان USB های سابق است که از گذشته استفاده می‌کردیم. با وجود این کابل‌های کوچک است که امکان اتصال به دستگاه‌های مختلف فراهم شده است. در واقع این کابل‌ها زمانی به کار برده می‌شوند که مدل‌های استاندارد USB  و Mini USB به سبب سایز بزرگ‌تر و عدم تطابق با درگاه دستگاه‌های مختلف قابل استفاده نباشند.

در حال حاضر خیلی از دستگاه‌ها درگاه‌های کوچک‌تر Micro USB دارند و برای اتصال USB به آن‌ها باید از تبدیل استفاده کنید. این تبدیل‌ها در واقع رابطی برای اتصال مستقیم کابل USB هستند که سر دیگر آن‌ها به microUSB مجهز شده است. انواع و اقسام  کابل تبدیل USB به microUSB در بازار وجود دارد. راهنمای امروز به‌نظر را برای خرید بهترین آن‌ها دنبال کنید.

کابل تبدیل USB به microUSB /USB-C/ لایتنینگ سمگپرس

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از USB-C ،microUSB و لایتنینگ
  • طول یک متر
  • مناسب برای شارژ انواع گوشی ها وتبلت‌های اندروید و آیفون و انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر یا لپ تاپ

این کابل دارای سه نوع رابط است که برای اتصال به موبایل‌ها ، تبلت‌ها، پاوربانک‌ها، رایانه‌ها و پخش کننده بازی‌ها مناسب خواهد بود. کابل حالت مغناطیسی دارد و فقط کافی است در طول شب آن را به موبایل یا دستگاه‌های دیگر نزدیک کنید تا به طور خودکار متصل شود.

کابل تبدیل USB به microUSB مدل A-Plus

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول یک و نیم متر
  • مناسب برای شارژ و انتقال اطلاعات در دستگاه های مجهز به درگاه microUSB

سری این کابل طراحی مستحکم و گرد دارد و نسبت به گرد و غبار مقاوم است. طول این کابل بلند و 1.5 متر است.

کابل تبدیل USB به microUSB سامسونگ مدل ECD-DU4EWE

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول کابل 101 تا 150 سانتی متر
  • مناسب برای شارژ و انتقال اطلاعات در دستگاه های مجهز به درگاه microUSB

کابل تبدیل USB به microUSB سامسونگ با طول 1.2 متر طراحی شده و قابلیت انتقال اطلاعات را به دستگاه‌های دارای پورت microUSB دارد.

کابل تبدیل USB به microUSB سیلیکون پاور

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول یک متر
  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع‌ کوالکام ۲ و ۳
  • مناسب برای شارژ و انتقال اطلاعات در دستگاه های مجهز به درگاه microUSB

کابل سیلیکون‌پاور هم برای شارژ سریع و هم برای انتقال داده در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شود. این محصول امکان انتقال یا به اشتراک‌گذاشتن فایل‌های صوتی و تصویری را از دو دستگاه مختلف فراهم می‌کند. سرعت انتقال داده‌ها با این کابل به 480 مگابایت بر ثانیه می‌رسد که این میزان 40 درصد از کابل‌های معمولی سریع‌تر است.

کابل تبدیل USB به microUSB طول 0.6 متر

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول 60 سانتی متر
  • مناسب برای اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی

با این محصول می‌توانید به شارژ کردن و هماهنگ سازی اطلاعات دو دستگاه مختلف بپردازید. فقط کافی است دو کانکتور را به موبایل یا تبلت و کامپیوتر خود وصل کنید.

کابل تبدیل USB به microUSB بیبوشی

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول 1 متر
  • مناسب برای تمامی دستگاه‌های اپل جهت شارژ و انتقال اطلاعات
  • دارای روکش بافته‌شده مقاوم در برابر کشیدگی و پاره‌شدن

کابل تبدیل USB به لایتنینگ بییوشی مدل A05 یک محصول اختصاصی برای گوشی‌های اپل بوده که به عبور بیش از حد ولتاژ مقاوم است. طول این محصول یک متر است و با این حال می‌تواند بدون وقفه امکان تبادل اطلاعاتی را با نهایت کیفیت ممکن فراهم سازد.

کابل تبدیل USB به microUSB ایبولی مدل AM-8

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول 1 متر
  • مناسب برای تمامی دستگاه‌های دارای درگاه microUSB جهت شارژ کردن و انتقال اطلاعات
  • دارای روکش مقاوم در برابر کشیدگی

این کابل قابلیت شارژ دستگاه‌ها با درگاه microUSB و تبادل اطلاعات را دارد. سری microUSB این محصول به گجت و تکنولوژی‌های پوشیدنی وصل می‌شود و در برابر ولتاژ و کشیدگی مقاومت خوبی دارد.

کابل تبدیل USB به microUSB آیوان مدل CA-21

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول 1 متر
  • مناسب برای تمامی دستگاه‌های دارای درگاه microUSB جهت شارژ کردن و انتقال اطلاعات
  • دارای کانکتورهایی با روکش فلزی

این محصول شاید در ظاهر کابلی ساده به نظر برسد؛ اما شدت جریان عبوری از آن به کمک می‌کند تا انتقال اطلاعات و شارژ گوشی‌های آیفون در مقایسه با سایر کابل‌ها هر چه بهتر صورت گیرد.

این محصول با طول 100 سانتی متر در زمره کابل‌هایی با اندازه متوسط قرار می‌گیرد.

کابل تبدیل USB به microUSB تسکو

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول 1 متر
  • مناسب برای تمامی دستگاه‌های دارای درگاه microUSB جهت شارژ کردن و انتقال اطلاعات
  • بدنه پهن و جلوگیری از پیچ خوردن

با این دستگاه می‌توانید انواع شارژرهای رومیزی، دیواری، انواع پاوربانک‌ها و لپ‌تاپ‌ها شارژ کنید. یکی از ویژگی‌های خاص این کابل بدنه پهن آن است که باعث می‌شود مقاومت بالایی در برابر پیچ خوردن، گره یا تخریش داشته باشد.

کابل تبدیل USB به microUSB هواوی

مشخصات محصول:

  • نوع رابط از microUSB
  • طول 1 متر
  • مناسب برای تبلت و موبایل دارای درگاه microUSB جهت شارژ کردن و انتقال اطلاعات
  • بدنه باکیفیت

کابل هواوی با تمام دستگاه‌های دارای پورت microUSB سازگار است. این دستگاه توسط برند هواوی و بدنه با کیفیتی دارد.

آشنایی با انواع کابل تبدیل USB به microUSB

کابل‌های USB برای اولین بار در سال 1994 معرفی شدند که برای انتقال محتوا و داده به کار می‌رفتند. به مرور زمان و با پیشرفت دستگاه‌ها، این کابل‌ها هم متحول شدند و نسخه‌های جدیدتر مثل USB 1.0، USB 2.0  و USB 3.0 معرفی شدند.

در نسل دوم سرعت انتقال داده‌ها به 580 مگابایت بر ثانیه و در نسل پنجم این سرعت به 6 گیگابایت بر ثانیه رسید. در نوع USB 3.1 همین سرعت به نزدیک 10 گیگابایت بر ثانیه هم می‌رسد.

مشابه با انواع USB، کابل‌های میکرو هم در انواع USB-A ،USB-B و USB-C عرضه می‌شوند. تفاوت بین این کابل‌ها به سادگی قابل تشخیص است اما این که هر کابل با تکنولوژی نسل دوم ساخته شده یا سوم چندان با چشم قابل تشخیص نخواهد بود.

انواع کابل Micro-A USB

با استفاده از Micro-A USB می‌توانید دو دستگاه را به سادگی به هم وصل کنید؛ بدون این که نیاز باشد کامپیوتر به عنوان درگاه واسط قرار داشته باشد. کابل Micro-A USB در اشکال مختلف مثلثی یا مستطیل در بازار موجود است. مدل‌های سری A دارای 5 پین و یک محفظه سفید رنگ هستند.

دستگاه‌هایی که درگاه OTG دارند با Micro-A USB و البته Micro-B USB سازگار هستند.

انواع کابل Micro-B USB

Micro-B USB متداول‌ترین کابلی است که در انواع اسمارت فون و گجت‌های پرکاربردی که استفاده می‌کنیم وجود دارد. این کابل از نظر ظاهری با دو سری نری و مادگی تولید می‌شود. معمولا دو سر این کابل از نظر ظاهری با هم تفاوت دارد و به رنگ سیاه و با 5 پین طراحی می‌شوند.

انواع کابل‌های USB 3.0

نسل سوم کابل‌های USB اندازه بزرگ‌تری دارد و با انواع USBهایی که در قبل از آن عرضه شدند سازگاری دارد. نسل جدید کابل‌های استاندارد USB3 دارای پورت ارتباطی با سوکت دوگانه هستند. در حال حاضر اکثر پرچمداران گوشی‌های هوشمند بازار با این نوع تبدیل USB به microUSB ارائه می‌شوند که در مقایسه با USB 2.0 عملکرد سریع‌تری دارند.

کابل‌های تبدیل USB به microUSB به چه دردی می‌خورند؟

خیلی از افراد ممکن است بارها و بارها از تبدیل  USB به Micro USB استفاده کرده باشند؛ اما با تنوع گسترده کاربری این نوع کابل‌ها در زندگی روزمره و برای انتقال اطلاعات آشنا نباشند. این در حالی است که کابل تبدیل USB به Micro USB کاربردهای گسترده‌ای دارد:

تبدیل Micro USB به کابل HDMI

اکنون به کمک انواع تبلت و گوشی می‌توان ویدیو و محتوای سرگرم کننده را با کیفیت خوبی مشاهده کرد؛ اما صفحه نمایش بزرگ‌ترین گوشی و تبلت‌ها همچنان برای برخی کسل کننده و آزار دهنده است.

با انواع کابل تبدیل USB به microUSB می‌توانید گوشی و تبلت‌ها را از طریق پورت HDMI به تلویزیون و نمایشگرهای بزرگ‌تر وصل کنید. به این شکل که برخی از کابل‌های تبدیل چندکاره هستند و علاوه بر سری USB، یک تبدیل HDMI هم دارند.

این تبدیل با استفاده از پورت microUSB در دستگاه شما صورت می‌پذیرد. بنابراین با استفاده از این کابل‌ها می‌توانید محتوا صوتی و تصویری را با لذت بیش‌تری تماشا کنید.

دقت کنید که برای اتصال دستگاه‌هایی مثل موبایل به تلویزیون باید ابتدا مطمئن شوید که تلویزیون دارای پورت MHL است. ضمن این که باید کابل microUSB قابلیت اتصال به HDMI را نیز داشته باشد.

تبدیل USB به Micro USB

خیلی از موارد می‌خواهیم حجم زیادی از اطلاعات را به صورت مستقیم از یک گوشی یا تبلت به کامپیوتر منتقل کنیم. در واقع کاربرد اصلی کابل تبدیل USB به microUSB همین انتقال اطلاعات با استفاده از دو پورت غیر مشابه است.

فاکتورهای کلیدی در خرید کابل تبدیل USB به microUSB

قبل از خرید هر نوع کابل برای انتقال اطلاعات به چند نکته دقت کنید:

کابل با پورت دستگاه شما سازگاری داشته باشد

امروزه اکثر کابل‌های شارژ دستگاه‌های از نوع میکرو یو اس بی هستند؛ اما نوع پورت و نسل USB آن‌ها با هم تفاوت دارد. در حال حاضر انواع پرچمداران دارای پورت USB-C هستند و کابلی که خریداری می‌کنید باید از این نوع باشد.

USB Type-C کاربردهای گوناگونی نظیر اتصال موبایل به تلویزیون، لپ‌تاپ به ویدیو پروژکتور، دو موبایل به یکدیگر و ...دارد.

طول کابلی که خریداری می‌کنید

انواع کابل‌های تبدیل برای اتصال به اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، iOS و ویندوزی مناسب هستند. کاربران ترجیح می‌دهند کابل‌های طولانی‌تری خریداری کنند که بتوانند به اندازه کافی از دستگاه اول یا دوم فاصله بگیرند. هر چند قبلا تصور می‌شد که سرعت انتقال داده در کابل‌های کوتاه‌تر بالاتر است اما در عمل انتقال داده به طول کابل خیلی بستگی ندارد.

سخن آخر

برای خرید بهترین کابل تبدیل USB به microUSB سه فاکتور طول کابل، کیفیت بدنه و نوع کانکتور آن را در نظر داشته باشید. امروزه اکثر دستگاه‌های هوشمند به لطف تکنولوژی شارژ سریع به انواع USB-C مجهز شده‌اند. بنابراین لازم است از کابل‌هایی استفاده کنید که با پورت دستگاه‌های شما سازگاری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر