امروز04 اردیبهشت 1403

خرید بهترین کابل HDMI + نکات مهم هنگام خرید

بهترین کابل HDMI
5/5 - (2 امتیاز)

سال‌ها از معرفی تکنولوژی HDR و رزولوشن 4K می‌گذرد و دیگر تقریبا در هر خانه‌ای نمونه‌ای از انواع بهترین کابل HDMI پیدا می‌شود. احتمالا شما هم از کاربران انواع این کابل‌ها هستید و بارها و بارها برای اتصال گوشی و لپ تاپ به تلویزیون از این رابط استفاده کرده‌اید. اما آیا با سازوکار آن‌ها آشنایی دارید؟ فکر می‌کنید یک کابل HDMI خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابل‌های HDMI انواعی از رابط‌ها برای انتقال تصاویر و ویدیو به صورت همزمان هستند. در حال حاضر شفاف‌ترین و به اصطلاح تمیزترین تصاویر و صدا را با اتصال کنسول‌های بازی، کامپیوتر، ماهواره و انواع نمایشگر و سینما خانگی HD به انواع کابل HDMI شاهد هستیم.

اکثر تلویزیون‌های هوشمند امروزی یک کابل HDMI دارند. اما ممکن است در برخی از مدل‌ها این کابل‌ها با محصول ارائه نشوند یا به هر دلیلی کابلی که در حال حاضر استفاده می‌کنید کیفیت نمایش سابق را نداشته باشد.

به هر دلیلی اگر قصد خرید بهترین نمونه‌های کابل HDMI را دارید راهنمای خرید امروز به‌نظر را از دست ندهید.

مدل محبوب

مشخصات محصول

  • طول 300 سانتی متر
  • کابل دارای پوشش مقاوم

این کابل به طول 300 سانتی متر طراحی شده و بدنه آن با پوشش ضخیم پوشیده شده است. طول این محصول برای اتصال به انواع تلویزیون از راه دور کافی بوده و در زمره طویل‌ترین کابل‌های HDMI قرار می‌گیرد.

کابل HDMI تسکو مدل TC 70 به طول 1.5 متر

مشخصات محصول

  • طول 150 سانتی متر
  • پشتیبانی از تصاویر با رزولوشن 4K و 3D
  • پشتیبانی از صدای دالبی
  • دارای کانکتور با روکش طلا

کابل HDMI تسکو به طول یک و نیم متر تولید شده و با تکنولوژی سرعت بالا طراحی شده است. این کابل از تصاویر و ویدیوهایی با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کند.

کابل HDMI پرایم کد PRH1/5 به طول 1.5 متر

مشخصات محصول

  • طول 150 سانتی متر
  • دارای پوشش مقاوم روی بدنه کابل

کابل HDMI پرایم یکی از انواع کابل‌ها با قیمت اقتصادی برای انتقال داده‌ها است .کابل یک و نیم متری این محصول با پوشش کنفی محافظت می‌شود.

مشخصات محصول

  • طول 500 سانتی متر
  • دارای کانکتورهای 15 پین برای جلوگیری از نوسانات مغناطیسی
  • استفاده از مغزی مس برای انتقال تصویر با نهایت کیفیت
  • دارای شیلد محافظ برای افزایش طول عمر کابل
  • قابل استفاده با کامپیوتر، لپ تاپ، پروژکتور و دیگر دستگاه‌های دارای درگاه HDMI

کابل HDMI با طول 5 متر، یکی از بلندترین کابل‌های HDMI بازار بوده که در نوع سرعت بالا طراحی شده است.

کابل HDMI کام مدل C/A به طول 1.5 متر

مشخصات محصول

  • طول 150 سانتی متر
  • ساختاری کنفی مقاوم برای جلوگیری از تاب خوردگی،گرده خوردن و پاره شدن و ضربه
  • سازگاری با تمامی دستگاه‌های مولتی مدیا دارای پورت HDMI

این کابل با طول یک و نیم متر با تمام دستگاه‌ها با درگاه‌ای استاندارد HDMI سازگار است. پوشش کنفی این کابل از پیچ خوردن یا قطع شدن سیم در اثر استفاده طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

کابل HDMI وی نت مدلV-1 به طول 1.5 متر

مشخصات محصول

  • طول 150 سانتی متر
  • قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت 1080p
  • دارای روکش pvc مقاوم و قابلیت انعطاف بالا

کابل HDMI وی نت با توجه به پشتیبانی از نمایش محتوا با رزولوشن 1080 در زمره کابل‌های سرعت بالا قرار می‌گیرد. ضمن این که این محصول با توجه به کیفیت، از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

کابل2.0 HDMI کی نت پلاس3m

مشخصات محصول

  • طول 300 سانتی متر
  • قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت 1080p
  • پشتیبانی از محتوای سه بعدی

کانکتور این کابل HDMI از آلومینیوم تولید شده و قابلیت پشتیبانی از تصاویر 4K را دارد. با توجه به نمایش محتوا با رزولوشن 1080 و سه بعدی، این محصول یک کابل با سرعت بالا است که می‌توانید آن را به تمامی دستگاه‌های مجهز به پورت HDMI متصل کنید.

کابل HDMI پرایم مدل PRH3 به طول 3 متر

مشخصات محصول

  • طول 300 سانتی متر
  • کابل دارای پوشش کنفی مقاوم

کابل HDMI پرایم با طول سه متر در مجموع اندازه ایده آلی جهت اتصال هر نوع دستگاه پخش کننده به تلویزیون دارد. پوشش کنفی دور کابل از پیچ خوردن یا قطعی احتمالی کابل جلوگیری می‌کند.

کابل HDMI مدل M به طول 1.5 متر

مشخصات محصول

  • طول 150 سانتی متر
  • کانکتورهای دارای پوشش طلا
  • سرعت انتقال داده تا 10.2 گیگابایت بر ثانیه

کانکتور این محصول با روکش طلا تولید شده که سرعت انتقال داده به واسطه آن تا 10.2 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. بنابراین در مقایسه با محصولات مشابه بالاترین سرعت انتقال داده را دارد.

مشخصات محصول

  • طول 150 سانتی متر
  • با طراحی فلت برای جلوگیری از گره خوردن و قطعی کابل

این محصول طراحی کاملا تخت و نواری دارد. به واسطه این طراحی ویژه احتمال پیچ خوردن و قطع شدن سیم به حداقل می‌رسد و ماندگاری محصول بالاتر خواهد بود.

کابل‌های HDMI به چه دردی می‌خورند؟

انواع کابل HDMI در زندگی امروز کاربرد فراوانی دارند و در لوازم دیجیتال مانند تلویزیون با درجه وضوح بیش‌تر یا دوربین‌های فیلمبرداری پیشرفته به کار می‌روند.

ممکن است با خودتان بگویید تا الان بدون کابل HDMI محتوای خود را روی تلویزیون مشاهده کرده‌اید و مشکلی نداشتید. اما اگر قصد انتقال محتوا روی تلویزیون و مشاهده آن را دارید بد نیست با مزایای استفاده از انواع بهترین کابل HDMI آشنا شوید:

انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان

تنها کابلی که در حال حاضر در بازار برای انتقال همزمان صدا و تصویر وجود دارد انواع بهترین کابل HDMI هستند. بنابراین اگر به دنبال انتقال محتوا از روی دستگاه‌های دیگر نظیر لپ تاپ و گوشی به تلویزیون هستید فقط با کابل HDMI می‌توانید از صدا و تصویر همزمان لذت ببرید. کاربردی که با استفاده از کابل‌های معمولی نظیر USB که در انواع کابل شارژ برای گوشی اندرویدی می‌بینیم وجود ندارد.

از دیگر ویژگی های این کابل پشتیبانی از مکانیزمی به نام CEC است. این مکانیزم امکان کنترل وسایل الکترونیکی را از طریق این پورت فراهم می‌کند. بنابراین از این طریق می توان به دستگاه مورد نظر فرمان داد و آن را ساده‌تر از همیشه مدیریت کرد.

تجربه بالاترین کیفیت ممکن با انواع بهترین کابل HDMI

با استفاده از بهترین کابل HDMI تصاویر و ویدیوها با همان کیفیتی که دانلود یا ثبت شده‌اند نمایش داده می‌شوند. در واقع وقتی که یک ویدیو با کیفیت را از طریق رابط‌هایی مثل فلش مموری به تلویزیون وصل می‌کنیم، داده به محتوای آنالوگ تبدیل و نمایش داده می‌شود. در حالی که با انواع بهترین کابل HDMI همه چیز با ماهیت قبلی خود نمایش داده می‌شود.

جالب است بدانید در ساختار این نوع کابل محافظ copyright وجود داشته و بنابراین این کابل از توانایی انتقال فایل‌های الکترونیکی برخوردار است. به طور خلاصه این کابل به دلیل خاصیت دیجیتالی منحصر به فرد می‌تواند صدا و تصویر را بدون کاهش کیفیت و فشرده سازی انتقال دهد. ضمن این که در مجموع تصاویر انتقالی توسط این کابل از وضوح بالاتری برخوردار هستند.

قابلیت تبدیل کابل HDMI به وایرلس

مزیت دیگر انواع بهترین کابل HDMI اتصال دو دستگاه و انتقال اطلاعات به صورت وایرلس است. به این شکل که دو دستگاهی که دارای پورت HDMI هستند به دستگاه سومی مثل پروژکتور وصل شده و با هم جفت می‌شوند. حالا بدون این که کابلی به صورت مستقیم بین دو دستگاه رد و بدل شده باشد امکان تبادل اطلاعات وجود خواهد داشت.

آشنایی با انواع و اقسام بهترین کابل HDMI

یکی از سوالاتی که همیشه ذهن خریداران را هنگام انتخاب بهترین کابل HDMI به خود مشغول می‌کند تفاوت موجود بین انواع این کابل‌ها است. تنوعی که باعث ایجاد تنوع قیمتی هم شده است؛ اما یک کابل گران قیمت لزوما همان چیزی نیست که شما بدان نیاز دارید!

به طور کلی بهترین کابل HDMI موجود در بازار چهار نوع هستند:

  1. کابل‌های سرعت بالا با اترنت
  2. کابل‌های سرعت بالا بدون اترنت
  3. کابل‌هایی با سرعت استاندارد با اترنت
  4. کابل‌هایی با سرعت استاندارد بدون اترنت

آشنایی با انواع بهترین کابل HDMI نوع Standard

نوع استاندارد کابلی ایده آل برای اتصال به انواع سینما خانگی و وسایلی بوده که رزولوشن نمایشگر آن‌ها HD است. انواع تلویزیون‌های نسل قبل، دی وی دی پلیرها و گیرنده‌های ماهواره ممکن است پورت استاندارد داشته باشند.

کابل‌های استاندارد از نوع اترنت همین ویژگی‌ را دارند و برای نمایش ویدیوها با کیفیت 720p و 1080i مناسب هستند. با این تفاوت که یک کانال دیتا برای برای تشکیل شبکه بین دستگاه‌های مختلف دارند.

اترنت تکنولوژی نه چندان جدیدی برای اتصال شبکه‌های محلی (LAN) است. در حال حاضر تعداد کابل‌های سرعت بالا با اترنت در بازار محدود است. به طور کلی توصیه ما خرید انواع کابل‌هایی است که سرعت بالا هستند.

آشنایی با انواع بهترین کابل HDMI نوع High Speed

جدیدترین و مدرن‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار به پورت سرعت بالا مجهز و در غالب اوقات دارای کابل HDMI سرعت بالا نیز هستند. کابل سرعت بالا برای پشتیبانی از رزولوشن 1080p و پایین‌تر طراحی شده است. در صورتی که فکر می‌کنید ممکن است در آینده تلویزیون خود را تعویض کنید احتمالا تمام کابل‌های سرعت بالا با آن سازگار خواهند بود.

آشنایی با انواع ورژن‌های کابل‌های HDMI

حتما شما هم روی انواع وسایل الکترونیکی برچسب HDMI را در کنار اعدادی مثل HDMI 1.0، 1.1، 1.2،1.2a ،1.3 ،1.4،2.0 و ... را دیده‌اید. همین اعداد را هم روی انواع بهترین کابل HDMI مشاهده می‌کنید. اعدادی که نشانگر ورژن تکنولوژی به کار رفته در تولید کابل هستند.

هر چند که ورژن کابل اطلاعات مختصری درباره ساختار کابل در اختیار ما  قرار می‌دهد اما دانستن آن برای خرید کابل مناسب کافی نیست. در صورتی که آشنایی کافی با عملکرد ورژن‌های مختلف ندارید بهتر است از آخرین ورژن‌های سرعت بالا استفاده کنید. ورژن‌های اخیر از تمام دستگاه‌هایی که ورژن پورت آن‌ها قدیمی‌تر است پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر بیش از این که انواع بهترین کابل HDMI را با ورژن بشناسند، آن‌ها را بر اساس دو طبقه بندی HDMI Standard یا HDMI High-Speed شناسایی و معرفی می‌کنند.

سخن آخر

در حال حاضر بهترین کابل HDMI موجود در بازار در دو نوع استاندارد و سرعت بالا عرضه می‌شوند. انواع کابل‌ها تا 5 متر هم طول دارند و کانکتور آن‌ها با استفاده از انواع فلزات نظیر طلا و آلومینیوم محافظت می‌شود.

توصیه می‌کنیم از انواع کابل‌هایی استفاده کنید که علاوه بر طول کافی، پوشش مقاومی داشته داشته و در مقابل ضربه یا پیچ خوردن از استحکام کافی برخوردار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر