امروز10 فروردین 1403

7 مورد از بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط 2020

بهترین ضد آفتاب برای پوست مختلط
4/5 - (3 امتیاز)

بهترین مارک ضد آفتابی برای پوست مختلط کدام است؟

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط کدام است؟

فصل تابستان و گرما معمولا فصلی است که لباس‌های رنگی‌مان را بیرون می‌آوریم و برای استفاده‌ی هرچه بیشتر از آفتاب و گرما خودمان را آماده می‌کنیم. با فرا رسیدن فصل گرما و آفتاب باید بتوانیم به خوبی از پوست‌مان در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنیم. کرم ضد آفتاب از مهم‌ترین محصولاتی است که در فصول گرم سال مورد استفاده‌ی ما قرار می‌گیرند.

پوست مختلط پوستی است که هم چرب و هم خشک است. یعنی قسمتی‌هایی از پوست صورت شامل بینی و اطراف آن پیشانی و چانه چرب است و باقی آن دارای پوستی خشک است. اگر وقتی کرم می‌زنید می‌بینید قسمتی از صورتتان چرب شده و قسمتی دیگر پوست پوست شده است، پس شما پوست مختلطی دارید.

کرم ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط با فرمولاسیونی که دارد سعی می کند تعادل چربی را در جاهای مختلف پوست برقرار کند. بدین معنی که نه آنقدر چرب است که کرم بر روی پوستتان بماسد و نه بدون چربی که پوست شما را پوست پوست کند.

در زیر چند مورد از بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط از برندهای معروف و محبوب هم ایرانی و هم خارجی را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه

آیا پوست چرب و مختلط دارید و هر ضد آفتابی استفاده می‌کنید پس از گذشت چند دقیقه روی پوست‌تان ایجاد چربی کرده و پوست‌تان را براق می‌کند؟ ضد آفتاب درموبای با فرمولاسیون بسیار سبک پوست شما را از شر چربی‌های اضافی خلاص کرده و برق پوست را از بین می‌برد.

این محصول پوست شما را مات می‌کند و ویتامین E موجود در آن باعث جوانسازی پوست شما می‌شود. ضد آفتاب درموبای یک ضد آفتاب رنگی است که با وجود پوشانندگی بالا به پوست شما آسیبی نخواهد رساند.

فلویید ضد آفتاب و ضد چروک لانسون

اگر از این محصول استفاده کنید با یک تیر چند نشان زده‌اید. کرم ضد آفتاب لانسون علاوه‌بر این که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند، می‌تواند با پوشانندگی بسیار عالی که دارد جای ضد آفتاب را نیز برای شما پر کند.

این ضد آفتاب نه‌تنها پوست شما را کاملا کاور می‌کند، بلکه ماندگاری بالایی هم دارد. ضد آفتاب لانسون چروک‌های پوستی شما را از بین می‌برد و با خاصیت ضد جوش بودن خود جوش‌ها را از بین برده و پوست شما را صاف می‌کند.

این کرم ضد آفتاب خارجی و محصول کشور فرانسه است.

ضد آفتاب رنگی بیودرما مدل Photoderm AR SPF +50

ضد آفتاب رنگی بیودرما با ترکیبات منحصربه‌فرد خود از عمیق‌ترین لایه‌های پوستی شما محافظت کرده و از آسیب‌دیدگی‌های پوست جلوگیری می‌کند. این ضد آفتاب با دارا بودن عصاره‌ی جلبک‌های لامیناریا از ایجاد التهاب بر روی پوست جلوگیری کرده و خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد.

عصاره‌ی روغن دانه سویا موجود در این محصول پوست شما را هیدراته کرده و از پوست شما به طور کامل محافظت می‌کند.

فلویید ضد آفتاب ویشی مدل BB Dry Touch

کرم ضد آفتاب ویشی مخصوص پوست‌های مختلط و چرب می‌تواند چربی پوست شما را در حد تعادل نگه دارد و از ایجاد چربی اضافی بر روی پوست جلوگیری کند. این ضد آفتاب رنگی از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کرده و از ایجاد قرمزی و التهاب جلوگیری می‌کند.

ضد آفتاب ویشی پوست شما را صاف و یکدست کرده و طراوت و شادابی اولیه را به پوست شما باز می‌گرداند.

کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط ایرانی مای

ضد آفتاب مای با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی بر روی پوست شما از آسیب‌های نور خورشید به پوست‌تان جلوگیری می‌کند و یک محافظ تمام و کمال برای پوست شما خواهد بود.

مانند دیگر ضد آفتاب‌های مخصوص پوست چرب این ضد آفتاب هم ترشح چربی بر روی پوست شما را کنترل کرده به طوری که پس از مدتی استفاده شاهد یکدست شدن پوست خود و از بین رفتن جوش‌های آن خواهید بود.

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا مخصوص پوست مختلط

نام این کرم ضد آفتاب شاید برای خیلی از ما خانم‌ها آشنا باشد. دکتر ژیلا از جمله محبوب‌ترین ضد آفتاب‌ها از زمان قدیم تا به امروز در میان خانم‌ها بوده است. دلیل آن‌ کاملا مشخص است به طوری که با یک‌بار استفاده از این محصول خواهید فهمید که چرا دکتر ژیلا می‌تواند ضد آفتاب محبوب شما باشد.

این ضد آفتاب با کنترل چربی پوست از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند و پوست شما را کاملا هیدراته و شاداب نگه می‌دارد. علاوه بر رطوبت‌رسانی بالا ضد آفتاب دکتر ژیلا از پیری پوست جلوگیری کرده و چروک‌های ریز را از بین می‌برد.

کرم ضد آفتاب ژنوبایوتیک - مخصوص پوست مختلط

ضد آفتاب ژنو بایوتیک از آن دسته کرم‌هایی است که هنگام استفاده متوجه وجود آن روی پوست صورت‌تان نخواهد شد زیرا این ضد آفتاب بسیار سبک بوده و بر روی پوست ایجاد حس سنگینی و یا چربی نخواهد کرد.

عصاره‌ی آفتاب‌گردان و آلوئه‌ورا موجود در این کرم از ایجاد التهاب بر روی پوست جلوگیری کرده و به پوست شما رطوبت‌رسانی می‌کند. این ضد آفتاب با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی قوی بر روی پوست می‌تواند حتی از لایه‌های زیرین پوست هم در برابر آفتاب و آسیب‌های آن محافظت کند.


چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

کرم ضد آفتاب یکی از محصولات مراقبت از پوست به حساب می‌آید. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب هزاران دلیل بسیار مهم دارد. از جمله دلایل بسیار مهم آن این است که آفتاب باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود و اگر از ضد آفتاب‌ها استفاده نکنیم در معرض آسیب‌های جدی پوستی از جمله سرطان پوست خواهیم بود.

خانم‌ها همواره در تلاش برای داشتن پوستی سالم و شاداب هستند. برخی سالیانه مبالغ زیادی را صرف جراحی‌های خطرناک با تاثیرات موقت می‌کنند تا بتوانند از پیری زودرس و چروک‌های پوستی جلوگیری کنند.

بهتر است این را بدانید که راز داشتن پوستی جوان و شاداب در استفاده‌ی دائمی از کرم‌های ضد آفتاب است. در این‌جا منظور از استفاده‌ی دائم این است که حتی در روز‌های بارانی که ذره‌ای آفتاب در آسمان نیست و یا حتی در منزل هم از ضد آفتاب‌ها استفاده کنید.

اگر در طول روز مدت زمان زیادی را در بیرون از خانه هستید، حتما باید حداقل دو بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. حتی در روزهایی که دیرتان شده و بسیار عجله دارید آن چیزی که باید از آن صرف‌نظر کرد آرایش است نه ضد آفتاب؛ پس در یک برنامه‌ی روزانه‌ی فشرده حتی فکر حذف کردن ضد آفتاب را هم نکنید.

در بهترین حالت زمانی‌که بسیار به فکر کرم‌های ضد آفتاب هستیم فصل تابستان و هنگامی است که برای گرفتن حمام آفتاب در کنار ساحل آماده می‌شویم. معمولا کمی سخت است که در روزهای سرد کنار شومینه در حالی‌که جوراب پشمی پای‌مان است به این فکر کنیم که باید از ضد آفتاب استفاده کنیم.

اما بهتر است بدانید که هوای سرد و ابری و یا زمینی یکدست سفید از برف هیچ تاثیری در استفاده از کرم ضد آفتاب ندارد؛ پس بدون ضد آفتاب از خانه بیرون نروید تا پوست‌تان همیشه جوان بماند.

هنگام خرید کرم ضد آفتاب SPF آن را در نظر بگیرید

از مشکلات مهمی که موقع انتخاب ضد آفتاب داریم معمولا این است که نمی‌دانیم چه میزان SPF برای پوست‌مان نیاز است، یا این که فکر می‌کنیم هرچه SPF یک کرم بیشتر باشد بهتر است و بیشتر می‌تواند از پوست‌مان محافظت کند. این تفکری کاملا اشتباه است!

نمی‌خواهیم شما را به توضیحات اضافی و علمی در مورد میزان  SPF ضد آفتاب‌ها گیج کنیم؛ فقط همین را بدانید که هرچه میزان SPF کرم بیشتر باشد میزان چربی آن هم بیشتر است. در نتیجه ممکن است مشکلات دیگری را برای شما فراهم آورد. کرم‌های بالای SPF 50 فقط برای افرادی که مشکلاتی پوستی دارند مناسب است که آن هم باید توسط دکتر تجویز شود.

بهترین ضد آفتاب برای پوست‌های معمولی از میزان SPF 30 تا 50 است. اول نوع پوست خود را بشناسید. سپس با توجه به خشکی یا چرب بودن پوست‌تان یک ضد آفتاب مناسب انتخاب کنید.

اگر پوست شما چرب است مقاله: بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار و اگر پوست شما خشک است مقاله: کرم ضد آفتاب‌ برای پوست خشک را مطالعه نمایید.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

اگر پوست مختلط دارید یعنی پوست شما هم خشک و هم چرب است. پس باید ضد آفتابی را استفاده کنید که تعادل چربی در قسمت‌های مختلف پوست (هم چرب و هم خشک) را برقرار سازد. مواردی که در بالا به شما معرفی کریم جزو بهترین ضد آفتاب های مخصوص پوست مختلط هستند. این محصولات را با خیال راحت می‌توانید استفاده کنید و پوست یکدست و سالمی را داشته باشید.

 

چند سوال متداول در خصوص نحوه استفاده ضد آفتاب برای پوست مختلط

بهترین زمان کرم ضد آفتاب چه موقعی است؟

بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل است.

چند بار در روز باید ضد آفتاب‌مان را تمدید کنیم؟

تمدید ضد آفتاب به میزان آفتاب در آن روز بستگی دارد. اما به طور کلی تاثیر ضد آفتاب ها از ۳ الی ۴ ساعت روی پوست‌تان باقی می‌مانند و بهتر است پس از گذشت این زمان ضد آفتاب تمدید شود.

آیا استفاده از ضد آفتاب برای نوجوانان هم لازم است؟

استفاده از ضد آفتاب برای هر گروه سنی در صورتی که در معرض آفتاب قرار گرفته باشند لازم است. فقط باید از ضد آفتاب‌های مخصوص سن خود با بافت سبک استفاده کنند.

سخن آخر

همه‌ی ما دیگر آن قدری از تاثیرات ضد آفتاب‌ها می‌دانیم که دیگر بعید میدانم کسی بدون استفاده از ضد آفتاب پایش را بیرون از خانه بگذارد. اگر تا به امروز ضد آفتاب مناسب پوست خود را نمیشناختید امیدوارم با مطالعه‌ی دقیق بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط بتوانید کرم سازگار با پوست خود را انتخاب کرده و قدم بزرگی به سمت زیبایی پوست‌تان بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر