امروز05 اردیبهشت 1403

کوله پشتی لپ تاپ: بهترین کیف و کوله لپ تاپ در سال 2020

بهترین کیف و کوله پشتی لپ تاپ
5/5 - (1 امتیاز)

با وجود انواع مختلف کوله پشتی لپ تاپ، انتخاب یک مدل که مطابق با نظر شما باشد ممکن است سخت به نظر برسد. چه کوله پشتی را برای رفتن به مدرسه انتخاب کرده باشید چه برای رفتن به محیط کار، در هر صورت ما بهترین کوله پشتی‌های راحت، با ظاهری خوب و عملکرد بالا را به شما معرفی خواهیم کرد:

16 اینچ

کوله پشتی لپ تاپ تارگوس مدل TSB238

این کوله پشتی مناسب لپ تاپ‌های 16 اینچی است و با ابعاد بزرگ و محفظه‌های بسیار برای ذخیره‌ سازی وسایل شخصی شما بسیار مناسب است. اگرچه فضای جلو و عقب در هنگام حمل لپ تاپ محدود است اما ارتفاع و عرض داخلی آن مناسب است.

(بالشتک) پد‌های تاشو ضمن فراهم کردن پایه‌ایی با ثبات در کوله پشتی می‌تواند فضای بیشتری را ایجاد کند. این کوله پشتی فشار ناشی از سنگینی لپ تاپ را می‌تواند به حداقل برساند. بندهای رودوشی پهن با وجود پدهایی که در آن قرار گرفته است موجب کاهش وزن بار نیز می‌شود. ناگفته نماند که بندهای آن قابلیت کشسانی دارند که هرچه بار شما بیشتر باشد،‌پشتیبانی راحتی را برای شما فراهم می‌سازد.

به لحاظ طراحی، این کوله پشتی حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است، بنابراین با بزخورد مثبت کاربران روبرو شده است. اما تنها یک نقطه ضعف جزئی که در آن وجود دارد حذف تقسیم کننده‌‌های داخلی برای فضای اضافی محفظه‌ی اصلی است که ممکن است برای برخی از کاربران چندان مهم نباشد.

زمانی که محفظه‌ی اصلی کوله پشتی پر می‌شود ممکن است جیب‌های بیرونی کوله پشتی ظرفیت خود را از دست بدهند.

نقاط قوت
  • فوم موجود در محفظه مانع خدشه دار شدن لپ تاپ می‌شود.
  • بندهای الستیک
  • بالشتک‌های محافظ لپ تاپ
نقاط ضعف
  • از دست دادن فضای جیب‌های بیرونی در هنگام پر شدن محفظه‌ی اصلی
  • حذف تقسیم کننده‌های داخلی در محفظه‌ی اصلی
15 اینچ

کوله پشتی لپ تاپ اینکیس مدل Icon Slim

این کوله پشتی به دلیل قیمت و اندازه‌ی آن در رتبه بندی بالا قرار می‌گیرد. این کوله پشتی با داشتن 14 جیب مختلف که برای جاسازی لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها، و دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده است، برای کاربران یک انتخاب ایده‌ال به حساب می‌آید.

محفظه‌ی پشتی این کوله پشتی فضایی برای نگهداری مک‌بوک 15 اینچی دارد، در حالی که حجم کلی این کوله پشتی ظرفیت 17 لیتری را پشتیبانی می‌کند. طراحی براق آن آسیبی نمی‌بیند و بند‌ها و پنل پشتی با فشرده سازی پد‌های پهن ، راحتی کاملی را برای کاربر به همره می‌آورد.

داخل محفظه‌ی لپ تاپ، روکش فوم وجود دارد تا دستگاه شما در برابر وسایل نوک تیز و یا ضربه خراشی پیدا نکند. کارایی،‌سبک شهری و راحتی این محصول،‌ آن را به یک محصول ایده‌آل تبدیل کرده است.

نقاط قوت
  • محفظه‌ی اختصاصی لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه
  • راحتی کامل
  • طراحی عالی و با دوام
نقاط ضعف
  • عدم به کارگیری پورت شارژ
  • گران قیمت
15 اینچ

کوله پشتی نورث فیس مدل Borealis

هرچه این کوله پشتی به دلیل جنس نایلونی آن سبک است اما در مقابل کارایی و راحتی و همچنین دوام بالایی در هنگام استفاده دارد. Borealis دارای محفظه‌ی بزرگ و جاداری است که می‌تواند لپ تاپ‌های بالای 15 اینچ را در خود جای بدهد. بالشتک‌های موجود در محفظه نیز می‌تواند به حفاظت کامل لپ تاپ شما بپردازد.

پارچه‌ی کوله پشتی مجهز به فناوری Cordura است که در برابر سایش و یا پارگی مقاوم است. بندها و پنل پشتی کوله، از فوم نرم استفاده شده است که باعث راحتی شانه‌ها و احساس فشار کمتری به روی بدن می‌شود.

مدل Borealis یکی از راحت‌ترین کوله پشتی‌های موجود در بازار است که می‌توانید از آن برای سفرهای طولانی شهری و یا برون شهری استفاده کنید. این کوله پشتی از پلی‌استر و نایلون ساخته و طراحی شده است که در برابر آب مقاوم است البته به جز اطراف زیپ.

پیوست‌های اضافی به روی این کوله پشتی مناسب حمل بطری آب، طناب و یا لوازم جانبی دیگر است. این کوله در طرح و رنگ‌های متنوعی در دو مدل زنانه و مردانه و با قیمت مقرون به صرفه تولید و عرضه می‌شود.

نقاط قوت
  • بسیار راحت
  • دارای محافظ لپ تاپ
  • مقاوم در برابر آب
نقاط ضعف
  • وزن سبک
  • ممکن است برای برخی از کاربران بزرگ و بدقواره به نظر برسد.
16.4 اینچ

کوله پشتی لپ تاپ فوروارد مدل FCLT6622

کوله پشتی مناسب برای لپ تاپ باید ابعاد مناسب با ابعاد صفحه نمایش لپ تاپ داشته باشد. مدل FCLT6622 می‌تواند با از لپ تاپ‌های دارای صفحه نمایش 16.4 اینچ پشتیبانی کند.

این کوله پشتی برای ساماندهی لوازم شخصی شما دارای 3 جیب بزرگ و 2 جیب کناری که با زیپ باز و بسته می‌شوند، است. کاربران می‌توانند از این جیب‌ها برای جاسازی خودکار، کارت ویزیت، دسته کلید و یا سایر لوازم خود استفاده کنند.

بندهای رودوشی این کوله پشتی دارای پد‌های ضخیم است که در حمل بار سنگین می‌تواند فشار کمتری را به روی شانه‌ها وارد کند. ابعاد این کوله پشتی 490* 320* 20 میلی‌متر است و وزن آن معادل 980 گرم است که به روی قسمت بالایی این کوله‌پشتی از یک دسته‌ی نگهدارنده برای حمل دستی آن استفاده شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب این کوله پشتی محل عبور کابل هندزفری و یا شارژر است که کار را برای استفاده کاربران بسیار راحت کرده است.

ناگفته نماند که، جنس پارچه‌ی این کوله پشتی برزنت است و از قابلیت ضد آب پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از نشت آب و یا مایعات دیگر به داخل کوله‌پشتی جلوگیری کند.

گزینه ارزان

کوله پشتی لپ تاپ فوروارد مدل FCLT7766

این کوله پشتی اکثراً برای لپ تاپ‌های 15 تا 17 اینچی مناسب است. با به کارگیری ضربه‌گیر 5 طرفه در محفظه‌ی لپ تاپ، از وجود هرگونه ضربه و یا خراش به روی بدنه‌ی لپ تاپ جلوگیری می‌کند.

برای دسترسی سریع کاربران به لوازم شخصی خود، در این کوله پشتی از 2 جیب بیرونی استفاده شده است. جنس پارچه‌ی آن برزنت است و بندهای آن دارای پدهای ضخیمی است که می‌تواند وزن بالا را به راحتی تحمل کند.

این کوله پشتی در رنگبندی‌های متنوع و ابعاد 190* 320* 440 میلی متر و وزن 600 گرم در معرض فروش قرار گرفته است.

15 اینچ

کوله پشتی لپ تاپ پاور کد pw4553

کوله پشتی پاور با ظرفیت 45 لیتری می‌تواند فضای کافی برای ذخیره لوازم شخصی را در اختیار کاربران قرار دهد. محفظه‌ی لپ تاپ آن از صفحه نمایش 13 تا 15 اینچی پشتیبانی می‌کند. پنل پشتی و پدهای موجود در بندهای رودوشی آن قابلیت تنظیم با سایز کاربر را دارد و مانع از وارد شدن فشار به روی کمر و یا شانه‌ها می‌شود.

پوشش توری این کوله پشتی ضد تعریق است و باعث جریان هوا در کوله پشتی می‌شود، که در شرایط آب و هوایی گرم، راحتی را در هنگام استفاده برای کاربر فراهم می‌کند.

جنس به کار رفته در بدنه اصلی این محصول پلی استر است و بافت تنفسی آن قابلیت رد و بدل شدن هوا را در کوله پشتی می‌دهد. این کوله پشتی همچنین دارای دوخت ماشینی با دوام و زیپ‌های اختصاصی است.

پدهای به کار رفته در بندهای این کوله پشتی موجب می‌شود تا به خوبی به روی شانه‌ها و پنل پشتی با توزیع یکسان وزن، مانع بروز کوفتگی و آسیب‌های جسمانی می‌شود. ظرفیت این کوله پشتی معادل 45 لیتر و وزن آن معادل 800 گرم است و برای حمل بار بسیار مناسب است.

16.4 اینچ

کوله پشتی لپ تاپ فوروارد مدل FCLT8800

این محصول با طراحی زیبا و طبی و انتخاب دقیق متریال و ملزومات، قابلیت پشتیبانی از لپ تاپ‌هایی تا ابعاد 17 اینچی را دارد. ترکیب بندی این محصول برای سامان‌دهی لوازم شخصی شامل : محفظه‌ی اصلی، محفظه‌ی لپ تاپ، محفظه‌های زیپ‌دار مخصوص اسناد و مدارک و جیب‌های کناری است.

این کوله پشتی مجهز به برزنت ضد آب است و در برابر نفوذ آب و یا مایعات دیگر مقاوم است. محفظه‌ی مخصوص لپ تاپ آن مجهز به پوشش سلول هوا برای افزایش مقاومت در برابر ضربه استفاده می‌کند.

14 اینچ

کوله پشتی لپ تاپ شیاومی مدل ZJB4027CN

این کوله پشتی اسپرت شیائومی از محفظه‌ی مخصوص برای لپ تاپ‌های 15 اینچی استفاده می‌کند. برای افرادی که در شهر‌های بارانی و با شرایط سخت آب و هوایی روبرو هستند، جنس پلی استر و پلی اتیلن این کوله پشتی می‌تواند مانع نفوذ آب به داخل آن شود، تا کاربران به هیچ عنوان نگران خیس شدن لوازم شخصی خود نباشند.

جیب‌ها و جدا کننده‌های داخلی این کوله پشتی می‌توانند کارایی بسیاری داشته باشند و به سامان‌دهی و نظم لوازم کمک بسیاری کنند. جیب‌های داخلی این کوله پشتی برای نگهداری لپ تاپ، تبلت، و لوازم جانبی از قبیل شارژر، ماوس و یا … مورد استفاده قرار می‌گیرد، و از جیب‌های بیرونی آن که با زیپ باز و بسته می‌شوند، برای قرار دادن لوازم کوچکتری مانند : دسته کلید، کارت ویزیت، تلفن همراه، و … استفاده می‌شود.

این کیف در صورت خالی بودن فضای داخلی، ظاهر خود را حفظ می‌کند. بندهای رودوشی آن به راحتی می‌توانند با سایز کاربر تنظیم شود و دسته‌ی نگهدارنده‌ی آن برای حمل آسان کیف، بسیار مناسب است. کیفیت دوخت این کوله پشتی در معرفی کیفیت محصولات شیائومی، بسیار تاثیر گذار بوده است.

15 تا 17 اینچ

کوله پشتی لپ تاپ الکسا مدل ALX444

کوله پشتی ALX444 با ابعاد 480* 320* 170 میلی متر و وزنی معادل 850 گرم برای لپ تاپ‌هایی با ابعاد 15 تا 17 اینچ بسیار مناسب است. جنس پارچه‌ی بدنه‌‌ی این محصول از نفوذ آب و یا ضربه‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند.

این کوله پشتی دارای 4 جیب داخلی و 2 جیب بیرونی است و محفظه‌ی داخلی آن برای محافظت از آب، تبلت،و یا اسناد، از کاور مخمل استفاده کرده است.
پورت شارژ USB و پورت کابل هدفون در این کیف، امکان شارژ همراه در هر نقطه‌ایی را فراهم می‌کند و بندهای پهن و ضخیم و همچنین قابل تنظیم آن فشار کمتری را به روی شانه‌ها و یا کمر وارد می‌کند.


نکاتی که هنگام خرید کوله پشتی لپ تاپ باید در نظر گرفت:

بهترین کوله پشتی‌های و کیف لپ تاپ، آنهایی هستند که به اندازه‌ی کافی بزرگ هستند و فضای کافی برای ساماند‌هی وسایل ارائه می‌دهند. اما با وجود اشکال، اندازه، و رنگ‌های مختلف کوله پشتی، چگونه می‌توان بهترین انتخاب را انتخاب کرد؟

اولین سو‌ٔالی که باید از خود پرسید این است که به چه میزان فضایی در کیف نیاز خواهیم داشت؟ و یا چه مقدار وسایل را می‌خواهیم با خود حمل کنیم؟ اگر محیطی که شما قصد رقتن به آنجا را دارید،‌ نیازی به بردن وسایل اضافه ندارد، می‌توانید از کیف‌های باریک و یا جمع‌ و جور برای حمل لپ تاپ خود استفاده کنید.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که باید لوازمی همچون، خودکار، قلم، هایلایتر، کتاب، نوت‌بوک، و غیره را با خود حمل کنید، باید از کوله‌پشتی که توانایی حمل بار سنگین را داشته باشد نیز، استفاده کنید.

کوله پشتی مورد نظر باید، طراحی آرگونومیک، بند‌هایی با پد‌های ضخیم، و جیب یا محفظه‌های بسیار داشته باشد. اکثر کوله پشتی‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم دارای قابلیت‌های ویژه‌ایی مانند: پورت شارژ USB، محفظه‌های ضد سرقت، و بدنه‌ی ضد آب هستند.

لپ‌ تاپ می‌تواند یکی از گران‌ترین دارایی‌ها و شامل‌ اطلاعات بسیار مهمی باشد. بنابراین حفظ کردن آن بسیار مهم است. شما می‌توانید با خرید یک کوله پشتی با کیفیت از تعویض صفحه‌ نمایش خرد شده اجتناب کنید.

برای خرید یک کوله پشتی با کیفیت که بتواند حفاظت کاملی از رایانه‌ی شما را پوشش دهد، رعایت چند فاکتور، بسیار مهم است. کوله پشتی مورد نظر باید محتویات کیف را از هرگونه ضربه، و یا عناصر طبیعی مانند آب و یا گرد و خاک حفظ کند.

یک کوله پشتی مناسب همچنین باید از قرار دادن وزن بسیار بروی شانه‌ها و آسیب رساندن به ستون فقرات جلوگیری کند و دارای پد‌های ضد تعریق باشد تا حمل آن راحت و آسان صورت گیرد.

کوله پشتی‌های موجود در این مقاله، از نظر دوام، پشتیبانی و مقاومت و یا سایر موارد، به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. مطمئناً برای حمل لپ تاپ خود، شما به یک کوله‌ پشتی با فضای کافی و بالشتک‌های بسیار برای جلوگیری از وارد شدن ضربه، نیاز پیدا خواهید کرد.

ظرفیت و اندازه‌ی لپ تاپ

یکی از عوامل مهم در خرید کوله پشتی، میزان فضای مورد نیاز و اندازه‌ی صفحه نمایش لپ تاپ است. اگر کوله‌ پشتی را بدون اندازه‌گیری لپ تاپ خود، خریداری کنید، ممکن است پس از خرید متوجه شوید که فضای داخلی کوله پشتی با اندازه‌ی لپ تاپ شما مطابقت ندارد. بنابراین قبل از خرید، اندازه‌ی صفحه‌ نمایش لپ تاپ خود را محاسبه کنید.

حتی اگر کوله‌ پشتی با اندازه‌ی صفحه نمایش لپ تاپ شما مطابق داشته باشد ممکن است از فضای کافی برای جاسازی وسایل دیگر برخوردار نباشد. اگر فضای داخلی کوله پشتی را در نظر نگیرید،‌ ممکن است دستگاه شما پس از قرار گرفتن در داخل کوله پشتی به درزهای آن فشار وارد کند و موجب کاهش طول عمر دوخت کیف، و یا زیپ شود و یا در شرایط بدتر، موجب آسیب وارد کردن به گوشه‌های لپ تاپ شما شود.

بنابراین از فضای کافی برای قرار دادن لپ تاپ و یا سایر محفظه‌های کوچکتر برای قرار دادن، لوازم کوچکی مانند کابل شارژ، کتاب، اسناد و … اطمینان حاصل کنید.

محفظه و یا جیب‌های اضافی

گذشته از آنکه کوله پشتی باید دارای فضای داخلی کافی باشد، همچنین باید از جیب‌های اضافی داخلی و بیرونی نیز پشتیبانی کند. قرار دادن وسایل و یا لوازم جانبی در کنار لپ تاپ موجب آسیب رساندن و یا خدشه دار کردن صفحه لپ تاپ می‌شود. مهم نیست که کوله پشتی را برای چه منظوری خریداری می‌کنید، شما باید از جیب‌های داخلی و بیرونی اضافی برای قرار دادن لوازم دیگر اطمینان حاصل کنید.

این نوع کوله پشتی‌ها برای حمل اسناد مهم مانند قرارداد‌ها، سفارشات خرید و یا موارد دیگر بیشتر به کار گرفته می‌شود. از نظر محفظه‌های کوچکتر باید گفت که قرار دادن کیف پول، تلفن، فلش درایو، و یا کارت ویزیت در محفظه‌های مخصوص زیپ دار ایمن تر هستند. از جیب‌های بزرگ نیز، شما می‌توانید برای قرار دادن لپ تاپ، کابل‌های HDMI، و یا سایر ملزومات دیگر لپ تاپ استفاده کنید.

اکثر کوله پشتی‌ها دارای یک جیب و یا محفظه مخصوص برای نگهداری و حمل بطری آب هستند که این مزیت بزرگ‌ةر از آنچه که شما انتظار دارید است. اما اگر آب در شرایط مختلف به داخل کیف و یا لپ تاپ شما نفوذ کند،‌ آسیب بسیاری به لوازم شما وارد می‌کند. بنابراین شما باید به دنبال کوله پشتی باشید که از قابلیت ضد‌ آب بودن و محفظه‌ی بزرگ برخوردار باشد.

ضد‌آب بودن کوله پشتی

ناگفته نماند که نشت مایعات و رطوبت ه داخل کوله پشتی، یکی از عوامل تهدیدبرانگیز در حفاظت از لوازم شخصی موجود در کوله به حساب می‌آید. در هر صورت آب و یا مایعات دیگر نباید به داخل کوله پشتی نفوذ کند.در قسمت زیر چندین سطح از استاندارد ضد‌آب را برای شما معرفی خواهیم کرد. ،
حتما شما تاکنون بارها و بارها با عبارتی مانند IP68، IP44 و … روبرو شده‌اید. اما در کل عبارت IP چیست و چه کارایی دارد؟ IP یک استاندارد بین‌المللی برای تعیین مقاومت تجهیزات الکترونیکی در مقابل نفوذ ذرات خارججی و آب می‌باشد. یا به نوعی بیانگر میزان محافظتی است که پوشش یک دستگاه الکترونیکی در مقابل مواد جامد ( مانند گرد و غبار) و مواد مایع( آب و یا مواد نفتی و ..) ارائه می‌دهد.

بنابراین این مقیاس به طور گسترده‌ایی متفاوت است اما اکثر محصولات در محدوده قیمت مناسب در حدود IP65 تا IP 68 رتبه بندی می‌شوند. نمایش میزان بالای اعداد برای کوله پشتی می‌تواند به روی ارزش پولی یک محصول اضافه کند.

اما به طور کلی برای یک کوله پشتی مناسب برای لپ تاپ، به دنبال رتبه بندی‌های IP65 و IP66 باشید تا وسایل شما را در برابر آب کم فشار و یا بارش‌های سبک محافظت کند. رده بندی IP67 و یا IP 68 از لوازم الکترونیکی در عمق آب می‌تواند محافظت کند.

روش تحلیل و بررسی

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم، مدل‌هایی را به شما معرفی کنیم که مبتنی بر بررسی‌های واقعی و از منابع آنلاین باشد و توسط هزاران کاربر استفاده شده باشد. ما با توجه به نظرات کاربران مشخص کرده‌ایم که کدام یک از کوله‌ پشتی‌ها دارای قیمتی مناسب، و کیفیتی بالا برای شما هستند.

اما ممکن است با خود فکر کنید که با توجه به چه عواملی این رتبه بندی‌های صورت می‌گیرد؟ مهم‌ترین فاکتور‌هایی که در رتبه بندی محصولات لحاظ شده است، شامل موارد زیر است:

  • میزان انعطاف پذیری، که می‌تواند به روی فضای ذخیره‌سازی تاثیر عمده‌ایی بگذارد.
  • میزان بزرگ بودن فضای محفظه اصلی، و لحاظ کردن جیب‌های اضافی
  • راحتی موجود در متریال استفاده شده، بند و یا هر چیز دیگری
  • مقاومت در برابر گرد و غبار و یا آب
  • قابلیت شستشو
  • میزان امنیت کلی بست‌هاس کیف
  • قابل دسترس بودن محفظه‌ی اصلی در شرایط فوری

برای خرید کوله پشتی مناسب، چگونه سایز لپ تاپ را اندازه‌گیری کنیم؟

با وجود آنکه لپ تاپ‌ها با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش در معرض فروش قرار می‌گیرند، اما باید در هر صورت قبل از خرید کوله پشتی،‌اندازه‌ی صفحه نمایش لپ تاپ خپد را بررسی کنید.

اگر سایز کوچک کوله‌ پشتی را خریداری کنید، ممکن است، لپ تاپ شما در آن جا نشود و یا ممکن است در آن بالشتک‌های بسیار کمی برای محافظت از لپ تاپ وجود داشته باشد، و اگر ساز بزرگ کوله پشتی را خریداری کنید ممکن است ثبات لپ تاپ ناپایدار باشد و به سرعت با تکان های موجود در معرض آسیب قرار بگیرد.

بنابراین برای اجتناب از خرید اشتباه، باید از اندازه‌ی دقیق صفحه نمایش خود مطلع شد. اما چرا لپ تاپ‌ها تنها یک اندازه‌گیری را به جای ارقام جداگانه برای عرض و ارتفاع را تبلیغ می‌کنند؟

اندازه‌ی صفحه نمایش به طور جداگانه از محاسبه‌ی عرض و ارتفاع اندازه‌گیری نمی‌شود، بلکه به صورت مورب از گوشه‌ایی به گوشه‌ی دیگر اندازه‌گیری می‌شود. برای اندازه‌گیری می‌توانید از یک متر پارچه‌ایی که به صفحه نمایش شما خدشه‌ایی وارد نمی‌کند استفاده کنید. اگر مترتان سانتی متر است می‌توانید با جست و جوی ساده در گوگل، سانتی متر را تبدیل به اینچ کنید تا ببینید صفحه نمایش لپ تاپ شما چند اینچی است.

بنابراین در انتخاب کوله پشتی لپ تاپ محتاطانه عمل کنید و از فضای کافی داخلی آن اطمینان حاصل کنید، تا وسایل شما را در غیر این صورت فشرده نکند.

امن‌ترین روش حمل لپ تاپ کدام است؟

اگر شما در حال جابه‌جایی از یک میز به میز دیگر هستید، باید توجه داشته باشید که لپ‌ تاپ خود را در یک کیف نرم و فوم دار قرار دهید و اگر کیفی برای ایمن نگه داشتن آن در دسترس‌تان نبود می‌توانید حداقل از بسته بودن درب آن اطمینان پیدا کنید. یزرا در غیر این صورت ممکن است به صفحه نمایش، بدنه و یا لولای صفحه، خدشه و یا آسیب جدی وارد شود.

اگرچه کاورهای ساده، معمولاً در دسترس هستند، اما آنها فاقد دستگیره و یا بند برای حمل لپ تاپ هستند و هیچ محفظه‌ی جداگانه‌ایی برای حمل لوازم جانبی لپ تاپ مانند، کابل، ماوس،و … ندارند. از طرفی دیگر قرار دادن این وسایل درست در کنار لپ تاپ باعث خراش و آسب رسیدن به صفحه لپ تاپ می‌شود.

بنابراین در هنگام خروج از منزل، لپ تاپ خود را در یک کوله پشتی فوم دار نگهداری کنید. هر کوله پشتی لپ تاپ، یک کاور اختصاصی برای حفاظت از دستگاه به شما ارائه می‌کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما به درستی در داخل کاور قرار گرفته است و هیچ چیز متصلی به آن وصل نیست.
کوله پشتی‌های پریمیوم معمولاً فضای بیشتر و راحتی را بین لپ تاپ و ناحیه‌ی کمر در نظر می‌گیرد.
به یاد داشته باشید که کوله پشتی خود را از منبع رطوبت و یا گرمای بیش از حد دور نگه دارید. بسیاری از کوله پشتی‌ها دارای رتبه بندی استاندارد IP هستند که نشان دهنده‌ی مقاومت آنها در برابر آب و گرد و غبار است که شما باید از این منظر، حتماً کوله پشتی را مورد بررسی قرار بدهید.

آیا می‌توان از کوله پشتی به عنوان کالای قابل حمل استفاده کرد؟

اگر ترجیح می‌دهید کیف لپ تاپ شما در فرودگاه بررسی نشود، می‌توانید آن را با خود به داخل کابین حمل کنید. اکثر ایرلاین‌ها امکان حمل کیف و یا کوله‌ایی با اندازه‌ایی مشخص را به داخل کابین هواپیما می‌دهند.

اما با این حال شما می‌توانید قبل از سفر، راهنمایی‌های ایرلاین خود را برای حمل بار مورد بررسی و مطالعه قرار بدهید. اما در هر صورت شما تنها یک بار مجبور هستید تا کیف خود را برای عبور و بررسی محتویات داخل آن در دستگاه TSA قرار بدهید.

اندازه و محدودیت وزن بار هواپیمایی خود را بررسی کنید تا از پرداخت هزینه‌ی گزاف به عنوان جریمه اجتناب کنید. کوله پشتی‌های به طور معمول نسبت به چمدان‌ها از استحکام کمتری برخوردار هستند. در هر صورت اطمینان حاصل کنید که بندهای عریض، و جیب های حجیم، از ابعاد مجاز پیشروی نکند. اگر شما به طور مرتب با لپ تاپ خود در حال سفر به خارج از کشور هستید، می‌توانید از کوله پشتی‌ استفاده کنید که شرایط و قابلیت‌های لازم برای یک سفر را داشته باشد.

آیا کوله پشتی‌ها قابل شستشو هستند؟

گرد و غبار به راحتی می‌تواند به روی کوله پشتی قرار بگیرد و هیچ‌چیزی مانند شستشو نمی‌تواند آن را تمیز کند. این موضوع به خصوص در رابطه با کوله‌ پشتی‌های نرمی که به راحتی گرد و غبار و لکه را به خود جذب می‌کند، بیشتر صدق می‌کند. با شستشو، شما می‌توانید کوله پشتی خود را به شکوه سابق خود برگردانید.

برخی از کوله پشتی‌ها حتی می‌توانند بر خلاف سایر مدل‌ها، در داخل ماشین لباسشویی قرار بگیرند. در صورت واجد شرایط بودن قرار گرفتن در ماشین لباسشویی، حتماً تمام محفظه و یا جیب‌های آن را باز کرده و کوله پشتی را برعکس به داخل ماشین بیاندازید تا زیپ و یا بندهای اضافه‌ی آن به دستگاه شما آسیبی وارد نکند.

شستشوی دستی کوله پشتی بسیار ساده است و که شما باید برای شستشوی آن از آب ولرم، صابون‌های بدون آنزیم، و اسفنج نرم استفاده کنید. البته استفاده از مسواک یک روش مناسب برای پاک کردن شکاف‌های کوچکتر مانند تمیز کردن، زیپ و جیب‌های کوچک است که می‌تواند بسیار مفید باشد. پس از اتمام شستشو، نوبت به هشک کردن کوله پشتی می‌رسد، مراقب باشید که آن را به طور مستقیم به روی وسیله‌ی گرمازا قرار ندهید، زیرا ممکن است به پارچه‌ی آن آسیب برساند و باعث کند شدن باز و بسته شدن زیپ شود. بهتر است کوله پشتی خود را در کنار وسیله‌ی گرمازا ( با رعایت فاصله) آویزان کنید تا به مرور رطوبت آن از بین برود.

بهترین کوله پشتی مناسب برای لپ تاپ

هر کدام از کوله پشتی‌های رده بندی شده در این مقاله می‌تواند به عنوان یکی از بهترین کوله پشتی لپ تاپ در نظر گرفته شود. اما با توجه به قابلیت‌های بسیاری که این کوله پشتی‌ها دارند، کوله پشتی تارگوس دریفتر برای جاگذاری لپ تاپ بسیار مناسب‌تر است.

1 نظر

  1. ناشناس پاسخ

    من کوله پشتی الکسا رو گرفتم خیلی عالیه هم جاداره هم سبکه قبلاً یکی داشتم یه تن وزنش بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر