امروز10 فروردین 1403

تشک نوزاد: بهترین مارک زیر انداز تعویض و تشک لبه دار نوزاد

تشک نوزاد - انواع تشک تعویض و تشک لبه دار نوزاد
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین مارک برای خرید تشک تعویض نوزاد لبه دار برای کودک دلبندتان

کودکان در ماه‌های ابتدای زندگی ساعات بیشتری را در خواب به سر می‌برند و زمان کوتاه‌تری بیدار هستند. پس بهتر است برای خوابیدن کودکان بهترین محیط و آرامش‌بخش‌ترین فضا را ایجاد کنیم. انتخاب یک تشک نوزاد مناسب برای نوزادان ممکن است برای برخی از مادران کمی چالش‌برانگیز باشد. علاوه‌بر آرامش نوزادان، امنیت آن‌ها هنگام خواب را هم باید در نظر داشت.

ما در این مقاله برخی از مارک های معروف زیرانداز تعویض نوزاد و تشک لبه دار نوزاد موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم تا با خیالی راحت یک تشک مناسب برای نوزاد خود خریداری کنید.

تشک آنتی رفلاکس نوزادی دی روحه مدل 12D

تشک آنتی رفلاکس نوزادی دی روحه مدل D12، تشکی شیب‌دار با ۲ بالشتک غلت‌گیر است. بالشتک‌های این تشک از اسفنج پر شده‌اند و قابل تنظیم هستند.

این بالشتک‌ها با ابعاد ۱۰x۲۰ سانتی‌متر، از غلت خوردن نوزاد جلوگیری می‌کنند. به‌علاوه به شما کمک می‌کنند نوزادان را به‌راحتی به پهلو بخوابانید و آن‌ها را در وضعیتی ثابت قرار دهید.

رویه‌ی تشک و رویه‌ی بالشتک ها قابل جداسازی و شست‌وشو هستند. از ویژگی‌های تشک آنتی رفلاکس دی روحه می‌توان به راحتی و کاهش بی‌قراری در نوزادان اشاره کرد. این تشک همچنین عوارض ناشی از رفلاکس معده‌ی نوزادان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

از بدو تولد تا ۶ ماهگی نوزاد می‌توانید از این تشک استفاده کنید. در قسمت بالایی تشک چند سوراخ تعبیه شده تا از خفگی نوزادان هنگام خواب جلوگیری کند. اگر نوزاد دچار رفلاکس شود، مایع خارج شده از دهان از این سوراخ‌ها عبور می‌کند. به این ترتیب تنفس نوزاد به‌صورت طبیعی ادامه پیدا خواهد کرد.

تشک تعویض کودک ایرسا طرح بالش دار مدل نی نی و زرافه

محصول بعدی که به شما معرفی می‌کنیم، تشک تعویض کودک ایرسا است. این تشک از نوع تشک‌های بالش‌دار است و در ابعاد ۷۰x۴۵ سانتی‌متر عرضه می‌شود. از این تشک هم می‌توانید به‌عنوان تشک تعویض و هم به‌عنوان زیرانداز استفاده کنید.

این تشک دارای ۱ سانتی‌متر ضخامت است و با فیبر پر شده است. جنس روکش تشک PVC است و می‌توانید آن را به‌راحتی تا کنید. وجود لایه‌ی نفوذپذیر مایعات، ضد حساسیت و انعطاف‌پذیر بودن از دیگر ویژگی‌های این تشک است.

انعطاف‌پذیر بودن این محصول باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی آن را داخل ساک جای بدهید. این تشک همچنین دارای ۳ لایه‌ی مجزا برای جلوگیری از تبادل سرما و رطوبت است. از بدو تولد تا ۲ سالگی نوزاد می‌توانید از این تشک استفاده کنید.

سرویس 3 تکه خواب نوزادی آویراد طرح ستاره و زیگزاگ

این سرویس ۳ تکه دارای یک تشک با لبه‌ی محافظ، یک لحاف و یک عدد بالش است. تمامی تکه‌های این ست دو رو هستند و می‌توانید از هر دو طرف آن‌ها استفاده کنید.

لبه‌ی ۱۵ سانتی‌متری محافظ تشک از غلت زدن نوزاد جلوگیری می‌کند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت نوزاد را در یک وضعیت ثابت روی تشک قرار دهید.

قسمت پایین تشک با یک بند بسته شده است. با شل کردن یا محکم کردن این بند می‌توانید اندازه‌ی تشک را تغییر دهید و آن را بزگ‌تر یا کوچک‌تر بسازید.

در دو طرف تشک دو دسته تعبیه شده است که به شما در حمل راحت‌تر تشک کمک می‌کند. این ست از روکش‌هایی با جنس پارچه‌ی نخی ساخته شده‌اند و داخل آن‌ها با الیاف ویسکوز و لایکوی ضد حساسیت پر شده است. این محصولات قابل شست‌وشو هستند و برای شستن آن‌ها باید از آب با دمای ۳۰ درجه و مایع لباس‌شویی استفاده کنید.

تشک تعویض کودک ایرسا مدل دختر و پسر

محصول بعدی که به معرفی آن می‌پردازیم، تشک تعویض کودک ایرسا مدل دختر و پسر است. این تشک را می‌توانید به‌عنوان تشک تعویض و زیرانداز برای نوزاد خود استفاده کنید.

این محصول در ابعاد ۷۰x۴۵ سانتی‌متر و با ضخامت ۱ سانتی‌متر عرضه می‌شود. وزن این تشک ۱۷۰ گرم است و داخل آن با فیبر پر شده است.

جنس این تشک PVC  است و دارای قابلیت تا شدن است. لایه‌ی نفوذپذیر مایعات، انعطاف‌پذیری و ضد حساسیت بودن از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

تشک تعویض ایرسا از نوع تشک‌های بالش‌دار است و از بدو تولد تا ۲ سالگی نوزاد قابل استفاده است. این محصول همچنین دارای ۳ لایه‌ی مجزا برای جلوگیری از تبادل سرما و رطوبت است.

استفاده از این تشک برای اینکه فرزند خود را در صندلی ماشین کودک قرار بدهید و نگران نم پس دادن نباشید نیز مناسب است.

تشک غلت گیر بیبی جم

معمولا مادرها همیشه نگران غلت خوردن کودکان در خواب هستند. بنابراین خرید تشکی که بتواند از این اتفاق جلوگیری کنید ضروری به‌نظر می‌رسد.

تشک غلت‌گیر بیبی جم مدل 311321 محصولی است که به شما کمک می‌کند از آسایش کود‌ک‌تان هنگام خواب اطمینان حاصل کنید. در قسمت میانی این تشک ۲ قسمت نگه‌دارنده وجود دارد که از غلت‌ خوردن و چرخیدن نوزاد جلوگیری می‌کند. به این‌ ترتیب راه نفس کودک بسته نمی‌شود.

این تشک کاملا متناسب با آناتومی بدن نوزاد راحی شده است. به‌علاوه، از گرمای بیش از حد و تعریق نوزاد جلوگیری می‌کند. در این نوع تشک هوا مرتب و آزادانه در گردش است. تشک غلت‌گیر بیبی جم مدل 311321 قابل شست‌وشو است و می‌توانید آن را با آب ۳۰ درجه بشویید.

سرویس خواب 3 تکه کودک مدل ستاره

محصول بعدی که به معرفی آن می‌پردازیم سرویس خواب ۳ تکه نوزاد مدل ستاره است. این تشک خواب با ابعاد ۹۶x۵۵x۲۰ سانتی‌متر و ضخامت ۲۰ سانتی‌متر عرضه می‌شود. همچنین ۱ عدد بالش و لحاف به همراه این تشک ارائه می‌شوند.

جنس روکش این تشک تمام نخ است و داخل آن با الیاف ویسکوز پر شده است. این محصول دارای لایه‌ی نفوذپذیر مایعات است اما تاشو نیست.

این مدل تشک کودک تاشو یک تشک لبه‌دار است. لبه‌های تشک برای جلوگیری از غلت خوردن و محافظت از کودک ساخته شده‌اند. این محصول در ابعاد ۲۰x۴۰x۹۰ سانتی‌متر و ضخامت ۴ سانتی‌متر عرضه می‌شود.

جنس این تشک کتان نخ مرغوب است و داخل آن با الیاف لایکو و فوم پر شده است. قابلیت تاشوی این تشک به شما کمک می‌کند آن را به‌راحتی در ساک جای بدهید. وجود لایه‌ی نفوذپذیر مایعات و قابلیت استفاده از دو روی تشک از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

سرویس خواب 3 تکه کودک مدل فیل

این تشک با ابعاد ۲۰x۵۵x۹۶ سانتی‌متر و ضخامت ۲۰ سانتی‌متر به‌عنوان تشک خواب استفاده می‌شود. جنس روکش این تشک از پارچه‌ی تمام نخ است و داخل آن از الیاف ویسکوز پر شده است.

این محصول تاشو نیست اما دارای لایه‌ی نفوذپذیر مایعات است. به‌علاوه، به همراه ۱ عدد بالش و یک لحاف عرضه می‌شود.

تشک بادی تعویض کودک بست وی

تشک بادی تعویض کودک بست وی تشکی راحت و کاربردی برای نوزادان است. این تشک بسیار سبک است و به‌راحتی می‌توانید آن را سفر و طبیعت‌گردی حمل کنید.

این تشک دارای سطح مشبکی است که از لغزش نوزاد هنگام خواب و تعویض پوشک جلوگیری می‌کند. به‌علاوه باعث احساس راحتی نوزاد هنگام خوابیدن می‌شود. جنس روکش این محصول از PVC محکم و آزمایش شده است.

 

تشک بست وی را می‌توانید به‌عنوان تشک تعویض، تشک خواب یا حتی بر روی آب استفاده کنید. کناره‌های این تشک گرد و بزرگ است و از خارج شدن نوزاد از تشک جلوگیری می‌کند.

محصول بعدی که به معرفی آن می‌پردازیم تشک تعویض تشکیت است. این تشک در ابعاد ۳۰x۷۰ سانتی‌متر و ضخامت ۵ سانتی‌متر عرضه می‌شود.

جنس روکش این تشک از پلی‌استر است و داخل آن با فوم نرم پر شده است.  تشک تعویض تشکیت مدل 334 تاشو است و می‌توانید به‌راحتی آن را داخل ساک جای دهید. لایه‌ی نفوذپذیر مایعات و قابلیت استفاده از دو روی تشک از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.


تشک نوزاد و امنیت کودک شما

مسلما امنیت و سلامت نوزاد اولویت هر پدر و مادری است. خرید یک تشک نوزاد مناسب نقش مهمی در سلامت او ایفا می‌کند. تشک‌های نوزادان تقریبا شبیه تشک‌های بزرگسالان هستند اما به دلیل حساسیت نوزادان و آناتومی بدن آن‌ها به‌گونه‌ای خاص‌تر طراحی می‌شوند.

تشک‌های نوزادان معمولا از تشک‌های بزرگسالان سفت‌تر هستند. علت این سفت بودن محافظت از استخوان‌های در حال رشد نوزادان و ایمنی آن‌ها هنگام خواب است. هنگام خرید تشک باید توجه داشته باشید که تشک حتما مخصوص نوزادان باشد.

چه نوع تشک‌هایی برای نوزادان مناسب هستند؟

تشک‌های دو رو برای نوزادان مناسب‌تر هستند. معمولا یک طرف این تشک‌ها از فوم با چگالی بالا ساخته شده است و از نوزاد محافظت بیشتری می‌کند.

نوزادان را چگونه روی تشک بخوابانیم؟

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد معمولا در ماه‌های ۴ تا ۱۲ زندگی رخ می‌دهد. علت این امر وجود یک آیتم اضافی مانند بالش یا پتو است. نوزادان باید به پشت و روی یک تشک سفت بخوابند؛ بدون آنکه بالش، پتو، عروسک و اسباب‌بازی اضافی در اطراف‌شان باشد.

چرا نوزادان باید روی تشک‌های سفت بخوابند؟

نوزادان نباید روی سطوح نرم مانند بالش‌ها، کوسن‌ها و پتوهای نرم، خز، تشک‌های آبی و ... بخوابند. در صورتی که چیزی مانع تنفس نوزادان شود، آن‌ها قدرت کافی برای حرکت دادن صورت‌شان ندارند.

اندازه‌ی استاندارد تشک نوزاد چگونه است؟

تشک نوزاد باید به‌خوبی در تخت نوزاد جای بگیرد. بین لبه‌های تشک و چهارچوب تخت باید به‌اندازه‌ی ۴ انگشت فاصله باشد.

نتیجه گیری

خرید یک تشک مناسب نه‌تنها به خواب آرام کودک کمک می‌کند، بلکه ایمنی نوزاد هنگام خواب را تضمین می‌کند. بسیاری از مادران ساعاتی که نوزادان‌شان در خواب هستند را در نگرانی به‌سر می‌برند.

پس خرید تشکی که علاوه‌بر فراهم کردن محیطی راحت برای نوزاد، سلامت او را هم تضمین کند یکی از اولویت‌های والدین به‌شمار می‌رود. به خاطر داشته باشید که هنگام خرید تشک نوزاد به کیفیت و مرغوبیت آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر