امروز09 فروردین 1403

راهنمای خرید دستگاه بدنسازی خانگی برای چربی‌ سوزی و لاغری در منزل

خرید دستگاه بدنسازی خانگی
4/5 - (2 امتیاز)

هیچ می‌دانستید آن میزان عرقی که حین کار با دستگاه بدنسازی خانگی می‌ریزید چه قدر روی حیات سلول‌های بدنتان اثرگذار است؟ غرق شدن در زندگی شهری و شرایط قرنطینه که اپیدمی بیماری‌ها ممکن است ایجاد کنند ما را از تناسب اندام و سلامتی دور می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا اضافه وزن معضل اصلی و عامل تهدید کننده سلامت اکثر افراد شهرنشین باشد.

شاید دغدغه کار و مشغله روزمره فرصت ورزش در باشگاه را از شما بگیرند. اما دستگاه‌های بدنسازی در خانه با ایجاد فضایی شبیه با باشگاه‌های ورزشی، هیجان کافی برای شروع یک تمرین طولانی مدت را در شما ایجاد می‌کنند!

به دنبال تناسب اندام هستید و کمر همت را برای تغییر چشمگیر با ورزش در خانه بسته‌اید؟ پیش از هر چیز لازم است با برخی از این دستگاه‌های پرکاربرد ورزش در خانه آشنا شوید. برای یک شروع تازه با ما همراه باشید!

راهنمای خرید دستگاه بدنسازی خانگی

خرید دستگاه بدنسازی خانگی در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. شما قرار است هزینه بیش‌تری نسبت به خرید یک دمبل ساده یا کش پیلاتس صرف کنید. به علاوه این محصول با دید طولانی مدت خریداری می‌شود و باید همت کافی برای استفاده از آن را در خود ببینید.

با این اوصاف اولین قدم در خرید دستگاه مناسب، تعیین اهداف ورزشی است. این که چه هدفی را از خرید دستگاه تردمیل، دستگاه‌های کششی یا دوچرخه ثابت دنبال می‌کنیم مهم است. با توجه به موضوع اضافه وزن و محدودیت زمانی افراد، هدف اول اکثر ما در ابتدای راه چربی سوزی است. اما حقیقت فعالیت ورزشی از دیدگاه متخصصان متفاوت است!

مفهوم فعالیت ورزشی موثر و انواع آن

از دیدگاه تربیت بدنی، یک فعالیت ورزشی مناسب ( نه صرفا یک فعالیت بدنی) شامل سه بخش اساسی است. بخش اول ایروبیک، بخش دوم حرکات قدرتی و بخش سوم یعنی حرکات کششی. همین موضوع باعث می‌شود تا فعالیت فیزیکی روزمره شما به اندازه فعالیت ورزشی در چربی سوزی موثر نباشد. در نتیجه دائما بابت اضافه وزن خود نگران باشید.

با توجه به این که چربی سوزی اولویت اول خرید دستگاه بدنسازی خانگی است، دستگاه‌ها باید برای تمرینات کاردیو مناسب باشند. فعالیت ورزشی که بتواند تمام جنبه‌های قدرتی، ایروبیک و کششی را دربرگیرد نوعی تمرین کاردیو یا چربی سوزی به شما می‌رود. در صورتی که بدون تجهیزات ورزشی تمرین کنید، فقط یک بخش از تمرینات کاردیو را انجام داده‌اید: ایروبیک!

شروع چربی سوزی با تمرینات کاردیو

انواع دستگاه بدنسازی خانگی متداولی که می‌شناسیم برای تمرینات کاردیو مناسب هستند. در صورتی که برنامه تمرینی طولانی مدت و معتدلی داشته باشید، با خرید دستگاه بدنسازی خانگی سریع‌تر به اهداف خود می‌رسید.

هدف اصلی از تمرینات کاردیو چربی سوزی است.  وقتی که روی دستگاه بدنسازی خانگی تمرینات کاردیو انجام می‌دهید، میزان سروتونین و نور اپی نفرین خون با هدف حفظ حالت سرخوشی و خوشحالی بدن بیش‌تر می‌شود. اما کدام دستگاه بدنسازی خانگی برای شروع تمرینات کاردیو به ما کمک می‌کند؟

تردمیل، دوچرخه و اسکی فضایی ( الپتیکال تایتان) از جمله وسایل پرکاربرد تمرینات کاردیو هستند. این ابزارها بسته به قیمت امکانات مختلفی دارند و تنظیمات آن‌ها متفاوت خواهد بود. بنابراین باید پیش از خرید به فاکتور ایمنی، استحکام و تحمل وزن، قابلیت کنترل ضربان قلب و ... توجه کنید. برای آشنایی بیش‌تر، برخی از این فاکتورها و تاثیر آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  1. ایمنی دستگاه: در منزل و به دلیل این که تمرینات شما تحت نظر مربی حرفه‌ای نیست، امنیت از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. در صورتی که دستگاه ایمن باشد می‌تواند تنظیمات دلخواه را به راحتی برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای فراهم کند.
  2. استحکام دستگاه بدنسازی خانگی: دستگاه باید در عین مقاومت کافی نسبت به وزن و حرکات بدنی فرد، انعطاف کافی را برای تامین راحتی مفاصل داشته باشد.
  3. کنترل ضربان قلب: کنترل تعداد پالس قلبی از ابتدایی‌ترین امکانات دستگاه‌های ورزشی خانگی است.
  4. نمایش اطلاعات متابولیکی: مدت زمان تمرین فرد و میزان کالری که هر لحظه سوزانده می‌شود باید توام با ضربان قلب نمایش داده شود.
  5. تنظیمات ساده دستگاه: قرارگیری روی دستگاه، تنظیم کردن و متوقف کردن آن باید برای فرد مبتدی تا حرفه‌ای ساده باشد.

تمام این امکانات را به همراه راهنمای استفاده و گارانتی از نمایندگی‌های معتبر بخواهید. دستگاه‌های کاردیو از تنوع بالایی در بازار برخوردارند. در ادامه با برخی از نمونه‌های پرفروش و کاربردی به همراه قابلیت‌‌های هر یک آشنا می‌شوید:

دوچرخه ثابت دست و پا لیوآپ مدل LS9052

خرید دستگاه دوچرخه ثابت حرفه‌ای به سبب محدودیت بودجه یا فضای منزل ممکن است میسر نباشد. اما نگران نباشید. امکان شبیه سازی دوچرخه در هر حالتی با استفاده از دوچرخه ثابت دست و پا لیو آپ مدل LS9052 وجود خواهد داشت!

برای آن دسته از افرادی که عادت به پشت میز نشینی و عدم تحرک دارند، پدال‌‌های مکانیکی برند لیو آپ گزینه مناسبی است. در صورتی که ساعات زیادی پشت میز می‌نشینید با پدال‌های مکانیکی می‌توانید عضلات و ماهیچه های پا و دست را قبل از شروع کار گرم کنید.

این وسیله فقط برای تمرینات ورزشی روزانه نیست. در بسیاری از فیزیوتراپی‌ها هم از این دوچرخه‌ها استفاده می‌شود و به این شکل خونرسانی به بخش‌های مختلف بدن بیش‌تر خواهد شد.

دوچرخه ثابت تایتان فیتنس

تمرینات دوچرخه ثابت اسپینینگ راهی مفید و موثر برای سوزاندن کالری و از بین بردن استرس زندگی امروزی است. شما تنها با داشتن یک دوچرخه ثابت از مزایای مختلفی مثل ورزش روی سطوح سخت و شدت تمرینی متنوع برخوردار خواهید شد. برند تایتان فیتنس در کشور چین نمونه کاملی از این محصولات را با تمام قابلیت‌های استاندارد، تولید و عرضه کرده است.

دوچرخه ثابت اسپینینگ محصول شرکت تایتان فیتنس با ظرفیت 100 تا 125 کیلوگرم برای بانوان و آقایان طراحی شده است. چندین آیتم شامل  ضربان قلب، زمان استفاده، مسافت طی شده و میزان کالری سوزی روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده می‌شود.

مشاهده سرعت در تمرینات اسپینینگ فاکتور مهم دیگری است که روی مانیتور و حین فعالیت نمایش داده می‌شود.

نقاط قوت
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا، اتصالات قوی و ظاهری جذاب و مشتری‌ پسند از ویژگی‌های ساختاری این دستگاه است.
  • دوچرخه ثابت تایتان دارای دستگیره در بغل مانیتور برای حفظ تعادل و ارگونومی استاندارد بدن است.
  • به علاوه شدت سختی پدال ها در 8 حالت مختلف قابل تنظیم است که به مرور زمان برای تغییر شدت برنامه تمرینی به شما کمک می‌کند.

دوچرخه ثابت تایوانی اسپینینگ خانگی

یک تمرین با دوچرخه ثابت اسپینینگ به شما در افزایش حجم عضلات بدن توام با چربی سوزی کمک می‌کند. در واقع دوچرخه ثابت یک دستگاه بدنسازی خانگی برای تمرینات کاردیو و قدرتی به صورت همزمان است. دوچرخه ثابت تایوانی اسپینینگ خانگی فیول با اسکلت جذاب و منحصر به فرد خود این قابلیت را بهتر از سایر برندهای داخلی برای فرد فراهم می‌کند.

نقاط قوت
  • شرکت فیول در قسمت ترمز نوآوری بزرگی به خرج داده است. بنابراین کاربر در هر زمان و با هر سرعتی می‌تواند دیسک سنگین دوچرخه را متوقف کند.
  • شاسی و بدنه این دوچرخه بسیار محکم و ضد زنگ بوده و دارای درجه تنظیم نیرو است.
  • روی دستگاه مانیتور کوچکی قرار دارد که اطلاعات مربوط به چربی سوزی و سرعت رکاب زدن را نمایش می‌دهد.
  • نشیمنگاه باریک دستگاه در طرح دوچرخه های ریس و قابل تنظیم در حالت عمودی و افقی تولید شده است. بنابراین فرد می‌تواند حین رکاب زدن شتاب بیش‌تری بگیرد.
  • این محصول با دفترچه راهنما ارائه می‌شود که طبق آن می‌توانید قطعات مختلف را برای راه اندازی سرهم بندی کنید.
نقاط ضعف
  • روی مانیتور دستگاه میزان ضربان قلب نمایش داده نمی‌شود.

الپتیکال تایتان فیتنس مدل A5100G

اسکی فضایی به عنوان یک دستگاه بدنسازی خانگی پرکاربرد، جز جدانشدنی تمرینات ورزش در منزل شما خواهد بود. میزان کالری سوزی روی اسکی فضایی به اندازه تردمیل است. به علاوه در صورتی که اصولی و هوازی انجام شود می‌تواند رقیب ورزش‌های هوازی نظیر کوهنوردی باشد.

بر خلاف بسیاری دیگر از لوازم ورزشی هوازی، ورزش با اسکی فضایی تمام بدن را به چالش می کشد. الپتیکال تایتان فیتنس مدل A5100G ساخت تایوان بوده و با ساختار ارگونومیک خود همین تاثیرات را روی چربی سوزی بدن دارد.

گام‌هایی بلند یکنواخت با قابلیت تنظیم شدت سختی و فشار در 16 حالت ، ساختار قوی و قطعات با کیفیت بالا از ویژگی‌های این دستگاه است. در حافظه دستگاه 14 برنامه تمرینی پایش ذخیره شده و مانیتور نمایش دهنده جزئیات تمرین و ضربان قلب است. ضمنا دستگاه دارای سیستم ژنراتوری حرفه‌ای (تولید برق جهت عملکرد دستگاه) است و بدون آداپتور کار می‌کند.

نقاط قوت
  • فن دو سرعته
  • قابلیت پخش صدا و موسیقی حین ورزش
  • قابلیت شارژ موبایل همزمان با تمرین
  • نمایش برنامه زمانی روی مانیتور 7 اینچی با امکان شخصی سازی
  • علاوه بر زمان، سرعت، مسافت، میزان کالری سوزی و ضربان قلب نیز قابل مشاهده هستند.

تردمیل اسپیریت مدل xt-685

دویدن بیرون از منزل بهترین نوع تمرین کاردیو هوازی است. اما حالا که فرصت و شرایط دویدن خارج از از منزل را نداریم پس تردمیل بهترین دستگاه بدنسازی خانگی برای چربی سوزی خواهد بود.

تردمیل‌ها یکی از ابزارهای مناسب برای شبیه سازی پیاده‌روی، شیب سطح، شدت و سرعت حرکت در فضای منزل هستند. اکنون مدل‌های تازه‌تر تردمیل‌ها با مانیتورهای پیشرفته‌ای عرضه می‌شوند. این مانیتورها حافظه داخلی برای ارائه تمرینات ورزشی به فرد دارند و به سادگی شخصی سازی می‌شوند.

تردمیل اسپیریت مدل xt-685 نمونه کاربردی و پرفروش محصولات این برند تایوانی است. این مدل از نظر استحکام و مقاومت مورد ارزیابی قرار گرفته و ریل فوت‌های آلومینیومی آن از آسیب‌های جزئی غیرمنتظره جلوگیری می‌کنند.

نقاط قوت
  • محصول دارای پد ضربان قلب و اسپیکر بلوتوث است.
  • تمام اطلاعات حیاتی نظیر ضربان قلب و چربی سوزی روی مانیتور نمایش داده می‌شوند.
  • امکان تغییر و ارتفاع و شیب در تمرین وجود خواهد داشت.
نقاط ضعف
  • محصول قابلیت جمع شدن ندارد؛ بنابراین پیش از خرید فضای کافی برای قرار دادن محصول را پیش بینی کنید.

اگر به دنبال یک تردمیل حرفه‌ای با قابلیت‌های باشگاهی هستید، کمپانی سول محصول متفاوت و اقتصادی در این زمینه دارد. این برند تایوانی یک دستگاه بدنسازی خانگی با تمام قابلیت‌های ایده آلی است که می‌خواهید. پس از بدنه محکم، تغییر ارتفاع و مانیتور مناسب آن که تمام اطلاعات ضروری را نمایش می‌دهد لذت ببرید!

نقاط قوت
  • موتور این محصول AC است و قابلیت تنظیم شیب منفی تا سطح 6 را دارد.
  • روی مانیتور اطلاعات چربی سوزی، ضربان قلب و تنظیم ارتفاع دیده می‌شود.
  • در صورت نیاز می‌توانید تنظیمات دلخواه را با دکمه‌های روی دسته اعمال کنید.
نقاط ضعف
  • محصول قابلیت جمع شدن ندارد؛ بنابراین پیش از خرید فضای کافی برای قرار دادن محصول را پیش بینی کنید.

تثبیت چربی سوزی با تمرینات کششی و قدرتی

در کنار محصولات کاردیو و ابزارهایی مثل نیمکت و دمبل در حرکات قدرتی، حرکات کششی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. ابزارهای کششی بخش بزرگی از بازار دستگاه بدنسازی خانگی را تشکیل می‌دهند. کاربران هم نسبت به این ابزارها تمایل بیش‌تری نشان می‌دهند. چون با صرف هزینه پایین‌تر می‌توانند تمرینات کم فشار اما طولانی اثری داشته باشند.

علاوه بر ابزارهای ارزان قیمت، برخی از دستگاه‌های کششی قدرتی در مقیاس بزرگ‌تر و با امکانات بیش‌تری تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها برای تبدیل خانه به باشگاه ورزشی ایده آل و بهبود عضلات گزینه بهتری هستند. اما در خرید آن‌ها باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

  1. دستگاه‌های کششی به سبب تماس بیش‌تر با بدن، باید از موادی بدون حساسیت و بو ساخته شوند. کیفیت ساخت دستگاه باید آنقدر بالا باشد تا در طولانی مدت شکل فنر، کش و خصوصیات عملکردی آن‌ها حفظ شود.
  2. دستگاه‌های کششی در انواع وزنه‌دار و بدون وزنه تولید می‌شود. ابتدا هدفتان را از تمرین مشخص کنید؛ سپس دستگاه متناسب با اهدافتان را خریداری کنید.
  3. دستگاه‌های کششی، خصوصا نمونه‌های بزرگ‌تر قابلیت اجرای تمرینات متعدد ترکیبی را دارند. به دستگاه‌ها به عنوان ابزار مکمل ورزشی نگاه کنید و حتما از تنوع حرکات ممکن نهایت استفاده را ببرید.
  4. ابزارهای کششی بزرگ قابلیت جا به جا شدن را دارند. بنابراین اگر به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنید می‌توانید دستگاه‌های پروتابل کششی را انتخاب کنید.
  5. نشیمن‌گاه دستگاه باید راحت و مستحکم باشد. با توجه به احتمال شکستگی نشیمن محصول، حتما دستگاه بدنسازی خانگی با گارانتی طولانی مدت خریداری کنید.

دستگاه بدنسازی کششی حرفه ای ؛ مولتی جیم خانگی

مرسی برندی قدیمی و جهانی است که برخی از محصولات خود را در چین و تایوان مونتاژ می‌کند. این برند که مدعی تولید تجهیزات  بدنسازی  و هوازی  خانگی  و  باشگاهی بوده، این بار بسته کششی خود را در مدل مدل MKM-81010 عرضه کرده است.

دستگاه  حرفه ای کششی MARCY MKM-8101 پکیجی کامل از نیمکت، سنگ، قرقره و بدنه‌ای مستحکم است. این قرقره‌های حفاظ دار مرغوب با قابلیت انجام بیش از 30 حرکت اصولی بدنسازی، نقش مهمی در شکل‌گیری عضلات دارند. طراحی بی‌ نظیر این مدل در مجموع امکانات بی‌شماری را در مجموعه‌ای کم حجم فراهم کرده است.

نقاط قوت
  • نیمکت این مجموعه تکیه گاه مناسبی برای حرکات جلو باز و پشت بازو نشسته است. برای حفاظت از وزنه یا سنگ‌ها حفاظ کاملی وجود دارد و می‌توانید حرکات استاندارد کششی را با خیال راحت انجام دهید.

دستگاه بدنسازی کششی چند منظوره تایتان فیتنس

دستگاه بدنسازی کششی چند منظوره تایتان فیتنس مجموعه‌ای تک ایستگاهی اما با حرکات متعدد و بی‌نظیر است. در کاتالوگ محصول به بیش از 24 حرکت کششی به واسطه قرار گرفتن روی نشیمن‌گاه اشاره شده است. برخی از این حرکات را در ادامه می‌خوانید:

لت از جلو کمر عمود : در این حرکت با کشش دستگیره بزرگ جلوی دستگاه به سمت پایین عضلات بازو، شکم و کمر درگیر می‌شوند.

زیر بغل قایقی : در این حرکت ورزشکار روی زمین نشسته و دستگیره کوچک سیم کش را به سمت پایین قفسه سینه می‌کشد.

داخل پا : این حرکت برای تقویت عضلات سه سر ران مناسب است.

سیم کش پهلو : ورزشکار به صورت مایل به دستگاه می‌ایستد و سیم کش پایینی دستگاه را در دست گرفته و می‌کشد.

حرکت پرس سینه دستگاه: این حرکت باعث فشار روی قفسه سینه می‌شود.

زیر بغل سیم کش نشسته : در این حرکت فرد روی نیمکت نشسته و دست‌ها را به اندازه عرض شانه باز می‌کند. سپس دستگیره سیم کش بالایی دستگاه را گرفته و بدون خم کردن آرنج دست را به سمت جلو و پایین حرکت می‌دهد.

نقاط قوت
  • تنوع حرکاتی که با دستگاه بدنسازی خانگی تایتان فیتنس قابل اجرا بوده بسیار زیاد است: پرس سینه نشسته، پروانه نشسته، حرکت قایقی، جلو پا نشسته، پشت پا ایستاده، سرشانه، زیر بغل و …

عضله سازی و حجم دهی به ماهیچه‌ها با تمرینات قدرتی

گروه سوم تمرینات ورزشی، حرکات قدرتی هستند. حرکات قدرتی در بازه زمانی طولانی‌تری نسبت به چربی سوزی انجام می‌شوند. به علاوه ورزشکار باید صبر کافی و دقت لازم را برای انجام دقیق آن‌ها به خرج دهد. واگرنه ممکن است علاوه بر عدم نتیجه‌گیری، آسیب ببیند.

تنوع زیادی از دستگاه بدنسازی خانگی برای تمرین قدرتی در خانه وجود دارد. تن زیب برند موفق داخلی در عرضه تولید تجهیزات ورزش در خانه کم حجم و سبک ورزشی است. یکی از این دستگاه‌های ساده درازنشست خانگی است که که به عنوان حرکت مادر، نقش مهمی در چربی سوزی و عضله سازی دارد.

دستگاه دراز و نشست توتال کور مدل المپیا

این دستگاه سه ردیف غلتک دارد که با ماساژ دادن حین ورزش، باعث رفع خستگی و احساس نشاط در ورزشکار می‌شوند. بر خلاف دستگاه قبلی، دستگاه توتال کور دارای نمایشگر شمارنده تعداد دفعات حرکت، میزان کالری مصرف شده، مدت زمان تمرین و... است.

نقاط قوت
  • دراز نشست روی این دستگاه‌ها علاوه بر این که باعث چربی سوزی شکمی می‌شود، از کمر درد و افتادگی آن جلوگیری می‌کند. مزیت مهم دستگاه‌های درازنشست سبکی و قابلیت جمع شدن آن‌ها است. بنابراین فضای خیلی کمی اشغال می‌کنند.

سخن آخر

دستگاه‌های بدنسازی یکی از ارکان اصلی تناسب و پرورش اندام هستند. اگر قرار باشد یک باشگاه کوچک در منزل داشته باشید، اولین گام تجهیز آن با خرید دستگاه بدنسازی خانگی است.

پیش از خرید هر نوع دستگاهی ابتدا هدف و نوع تمرینات خود را مشخص کنید. هر دستگاهی که خریداری می‌کنید به امکانات و گارانتی محصول توجه داشته باشید. با توجه به این که تمرین در منزل در غیاب مربی صورت می‌گیرد، دستگاه‌های ورزشی با حافظه برنامه پیش فرض در اولویت هستند.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام دستگاه بدنسازی را برای شروع تمرینات کاردیو و تناسب اندام مناسب‌تر می‌دانید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات شما برای ما ارزشمند خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر