امروز01 اردیبهشت 1403

3 نکته کلیدی پیش از خرید تشک بازی نوزاد + خرید بهترین تشک بازی بازار

راهنمای-خرید-تشک-بازی
3.5/5 - (2 امتیاز)

سرگرم شدن نوزاد و سپری کردن لحظاتی مفرح با او، آرزوی همه مادران است. کم‌تر وسیله بازی نظیر تشک بازی نوزاد تا این حد توانسته کودکان زیر 6 ماه را به وجود آورد. اگر تجربه خرید و استفاده از این وسیله هیجان انگیز برای نوزادان را داشته‌اید، حتما می‌دانید که این وسیله بازی فشرده و جذاب چه قدر می‌تواند در سرگرم کردن نوزاد موثر باشد.

این روزها پلی جیم یا تشک بازی نوزادان در کنار سایر اقلام ضروری در سیسمونی نوزاد قرار می‌گیرد. کسانی هم که این وسیله را در سیسمونی فرزندشان ندارند حتما روزی برای تقویت خلاقیت، رشد سریع و هوش فرزندشان به این تشک نیاز پیدا می‌کنند.

اما این وسیله جذاب در عین حال که مفرح است، در صورتی که اشتباه انتخاب شود می‌تواند ایمنی نوزاد را به خطر اندازد. پس برای خرید تشک بازی نوزاد نه فقط ظاهر جذاب این وسیله، بلکه امنیت، کیفیت و مواد سازنده آن حرف اول را می‌زنند. با همین مقدمه نقد امروز را پیرامون خرید تشک بازی نوزادی شروع می‌کنیم. این مطلب را از دست ندهید!

تشک بازی اسکیپ هاپ مدل Treetop Friends

یک زیرانداز ساده برای کودک، هرگز جای تشک بازی را نمی‌گیرد. در عوض تشک بازی اسکیپ هاپ مدل Treetop Friends با ابعاد 48 × 91 × 91 سانتی‌متر فضای مفرح‌تری برای نوزادتان ایجاد می‌کند.

اگر نگران لطافت پوست فرزندتان هستید، جنس این تشک نخی و دو لایه بوده و نوزاد روی آن عرق نمی‌کند.

نقاط قوت
  • اسباب بازی‌های این تشک بازی مفرح و برای نوزاد بسیار جذاب هستند. در کنار تشک بازی نوزاد، یک بالش کوچک برای خوابیدن نوزاد روی آن تعبیه شده است.

تشک بازی مادرکر مدل Tedy

برخی از تشک‌ها به صورت پولیشی و با عروسک‌های پولیشی تولید می‌شوند. تشک بازی مادرکر مدل Tedy نمونه موزیکال و باکیفیت تشک‌های بازی است که قطعا کودکتان را سرگرم می‌کند.

نقاط قوت
  • در کنار عروسک‌های پولیشی، دو عدد بالش متصل به تشک وجود دارد. این تشک موزیکال است که می‌تواند به همراه آویزهای عروسکی برای کودک مهیج و جذاب‌تر باشد.

تشک بازی پیانو دار مدل hippopotamus

خلاقیت در تولید تشک بازی نوزاد حرف اول را می‌زند.  تشک بازی پیانو دار مدل hippopotamus

یکی از محصولات خلاقانه‌ای بوده که با چارچوب پیانو مانند تولید شده است. رویه‌ این تشک و پد داخلی آن از پنبه نرم پر شده و برای استراحت کودک مناسب است.

نقاط قوت
  • این تشک موزیکال است و با عروسک‌های متنوع، پیانو و آینه ابزار مهارتی خوبی برای هماهنگ کردن حواس نوزاد خواهد بود.

تشک بازی طرح حیوانات دریایی لمز مدل 1975

تشک‌های فومی از محصولات پرفروش و محبوب سرگرمی کودک هستند. تشک بازی طرح حیوانات دریایی لمز مدل 1975 از فوم پنبه تهیه شده و موزیکال است. آویزهای عروسکی این محصول قابلیت جدا شدن از بدنه را دارند.

تشک بازی جولی بیبی مدل Pooh

جنس  تشک بازی جولی بیبی مدل Pooh از الیاف پلی‌استر و جنس عروسک‌ها از پولیش است. ظاهر رنگارنگ این محصول از محبوب ترین مدل‌های بازار برای نوزادان و کودکان تا 3 سالگی است.

نقاط قوت
  • این محصول دارای 7 عروسک آویز دار متحرک و جذاب است.
نقاط ضعف
  • محصول موزیکال نیست.

تشک بازی مدل 63530 طرح لاکپشت کد 1737

ذوق و سلیقه تولیدکنندگان در طراحی محصولات جذاب و متفاوت، باعث محبوبیت بیش‌تر آن‌ برند نزد مصرف کننده می‌شود. تشک بازی مدل 63530 طرح لاک پشت ابزاری دوکاره و مهیج برای کودک است. اطراف این تشک با توری مخصوصی محافظت می‌شود که می‌توانید از آن به عنوان استخر توپ نیز استفاده کنید.

نقاط قوت
  • بالای این تشک چهار عروسک پولیشی از حیوانات دریایی آویخته شده است. به علاوه جنس پلی‌استر آن از حساسیت پوستی احتمالی جلوگیری می‌کند.
نقاط ضعف
  • این محصول موزیکال نیست.

تشک بازی نوزاد طرح گل

یکی از تشک‌های ساده، جذاب و مقرون به صرفه برای بازی نوزاد،  تشک بازی نوزاد طرح گل است. داخل این تشک با مواد ضد حساسیت پر شده و کیفیت بسته بندی آن مطلوب است.

نقاط ضعف
  • این محصول موزیکال نیست

تشک بازی تویز مدل 002

ابعاد تشک بازی نوزاد تویز 002، 48 × 91 × 91 سانتی‌متر بوده و تقریبا فضای خوبی را برای بازی نوزاد ایجاد فراهم می‌کند. ضمنا 4 عدد توپ پولیشی و 4 عدد آویز جغجغه ای و پولیشی در بسته بندی این تشک قرار دارد.

نقاط ضعف
  • این محصول موزیکال نیست

تشک بازی اسکیپ هاپ مدل باغ وحش

عروسک‌های جذاب تشک بازی و آویزهای آن، یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازی هستند که معمولا نوزاد بدان خیره می‌شوند. در تشک بازی اسکیپ هاپ مدل باغ وحش مجموعه زیبایی از حیوانات پولیشی در یک باغ وحش شبیه سازی شده است.

تشک بازی گود فرند مدل Baby's Forest Gym

از دو ماهگی به بعد و همزمان با رشد حواس مختلف، کودک به محرک‌های بینایی و شنوایی پاسخ مناسبی می‌دهد. این زمان فرصت خوبی برای تقویت هوش شنیداری و دیداری فرزندتان با خرید تشک بازی گود فرند است.

نقاط قوت
  • مزیت این تشک بازی بخش موزیکال آن است که دو نوع ولوم مختلف صدا دارد. تشک به محرک مکانیکی واکنش نشان داده و موزیک آن با حرکت نوزاد شروع می‌شود. پخش هر یک از این ملودی‌ها به تقویت حواس نوزاد کمک می‌کنند.

شاید قرار دادن تشک بازی نوزاد به اندازه سایر وسایل سرگرم کننده در سیسمونی متداول نشده باشد. اما اگر با تاثیرات پنهان و تدریجی آن روی قوای فکری نوزاد آشنا شوید، همین حالا و قبل از تولد برای خرید آن دست به کار می‌شوید!

تقویت حس رنگ شناسی و کنجکاوی نوزاد با تشک بازی

تشک بازی نوزاد طرح ثابتی ندارد. اما در اغلب این تشک‌ها از تصاویر متحرک، رنگارنگ و خوش رنگ و لعاب استفاده می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را متوجه خود می‌کنند. چه برسد به نوزاد کنجکاوی که تازه در حال کشف جهان پیرامون خودش به سر می‌برد!

روانشناسان معتقدند ابزارهای بازی نظیر تشک بازی نوزاد یکی از ایمن‌ترین و در عین حال پرچالش‌ترین وسیله برای ذهن نوزاد هستند. شاید هدف مادر از قرار دادن نوزاد روی تشک تنها آرام شدن آن باشد. اما به محض این که کودک وارد این دنیای رنگارنگ می‌شود سیستم پردازش مغزی او اولین گام‌ها را برای آنالیز اطراف شروع می‌کند.

بهبود توانایی‌ اندام‌های حرکتی نوزاد

از همان بدو تولد نوزاد تحرک زیادی از خود نشان می‌دهد. با گذشت زمان و رشد نهایی مغز، نوزاد نسبت به محیط اطراف و حتی اندام‌های حرکتی خود کنجکاو می‌شود. چه بهتر که حرکات دست و پاها در زمین جذاب تشک بازی نوزاد رخ دهد!

داخل زمین بازی نوزاد یا پلی جیم وسایلی نظیر حلقه‌های غیر قابل بلع وجود دارد که کودک با آن سرگرم می‌شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید فرصت کافی برای تمرین حرکتی با فرزندتان را ندارید، او را در زمین بازی نوزاد رها کنید. مطمئن باشید که اسباب بازی‌های تشک بازی نوزاد برای شکل گرفتن حرکات بدن کودک مناسب خواهند بود.

در خرید تشک بازی نوزاد، عجولانه عمل نکنید!

چه تشک بازی را خودتان خریداری می‌کنید، چه از دیگران هدیه می‌گیرید باید نسبت به سایز، متریال یا مواد مصرفی و کاربرد آن آگاه باشید. به علاوه اگر قصد خرید اینترنتی دارید، بهتر است بعد از مطالعه تمام مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم خرید خود را قطعی کنید:

ایمنی نوزاد، مهم‌تر از جذابیت و طرح تشک است

تشک‌ها معمولا برای بازه سنی مشخصی تولید می‌شوند. اگر این بازه سنی رعایت نشود احتمال بلعیدن وسایل بازی یا سایر بخش‌های تشک توسط نوزاد وجود دارد . اگر با برند تولید کننده محصول از نظر رعایت اصول ایمنی آشنایی ندارید، حتما از نقدهای دیگران استفاده کنید.

به طور کلی تشک بازی نوزاد برای سنین نوزادی تا حداکثر یک سالگی استفاده می‌شود. اگر این تشک برای سنین بالاتر استفاده شود، به سبب افزایش حس کنجکاوی کودک احتمالا بلع قطعات کوچک وجود خواهد داشت.

برای نوزادان و نوپایان تشک‌های کوچک‌تر بهتر است. تشک‌های بزرگ ممکن است حس سردرگمی در نوزاد ایجاد کند و تصاویر هیجان بصری کافی را در کودکتان ایجاد نکنند.

از نظر جنس مواد مصرفی، اسفنج یا فوم بهترین گزینه برای پر کردن تشک بازی نوزاد هستند. به مرور زمان که فرزندتان به بازی روی تشک عادت کند ممکن است روی آن به خواب برود. پس نرمی و راحتی تشک نیز مهم است.

رویه تشک بازی نوزاد از جنس سیلیکون تولید می‌شود. اما لازم است این سیلیکون دو طرفه یا دو رو و از انعطاف کافی برای حرکت کودک برخوردار باشد.

به طرح ابعاد تشک بازی نوزاد دقت کنید

تشک بازی نوزاد به اشکال مختلف و در سایزهای متنوع عرضه می‌شود. این تشک‌ها طرح‌های متعددی نیز دارند. مثلا طرح الفبا و اعداد از مدل‌های پرفروش برای کودکان بالای یک و نیم سال است. اما تشک بازی مناسب نوزاد بهتر است طرح‌های ساده‌ و بچگانه‌تری داشته باشد.

سوالات مهم که قبل از خرید تشک بازی نوزاد باید جوا آنها را بدانید

تشک بازی بچه چیست؟

تشک بازی نوزاد وسیله‌ای سرگرم کننده و مسطح بوده که دارای عناصر سرگرم کننده مثل پخش موزیک است. تشک بازی نوزاد در طرح‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شود.

تشک بازی نوزاد از چند ماهگی خریداری شود؟

تشک بازی نوزاد را می‌توانید از بدو تولد خریداری کنید. اما طرح، سایز و عروسک‌های تشک باید متناسب با سن و رشد کودک باشند.

سخن آخر

تقویت و تحریک حس شنوایی، لامسه، بینایی، حرکتی و سرگرمی کودک مهم‌ترین اهداف در تولید تشک بازی نوزاد بوده اند. اگرچه خیلی از تشک‌ها تا سن دو سالگی هم قابل استفاده هستند اما بهتر است برای هر سن از طرح مناسبی استفاده شود.

شما چطور؟ تا به حال از طرح‌های منحصر به فرد تشک بازی برای فرزندتان استفاده کرده‌اید؟

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر