امروز10 فروردین 1403

لیست خرید سیسمونی نوزاد و هر آن چه که باید بدانید

لیست خرید سیسمونی نوزاد
3.5/5 - (2 امتیاز)

خرید سیسمونی نوازد از کهن‌ترین رسوم ایرانیان برای کمک به زندگی زوج‌های جوان بعد از تولد اولین فرزند است. کافی است جنسیت نوزاد مشخص شود تا به رسم گذشته، خانواده عروس برای خرید وسایل و لوازم نوزادی دست به کار شوند. با وجود تحولاتی که بعد از سال‌ها صورت گرفته، رسم تهیه سیسمونی نوزاد با تمام نگرانی‌های پیرامونش همچنان پابرجاست!

شاید در نگاه اول عادت خرید سیسمونی به خاطر لحظه شماری برای ورود فرزند شیرین باشد. اما تهیه لیست کاملی از سیسمونی آن هم برای خانواده‌ای که تازه صاحب نوه و فرزند می‌شوند دلهره‌آور خواهد بود. فضای لازم برای قرار دادن سیسمونی، وسایل ضروری متناسب با بودجه و نیازهای فصلی از سوالاتی هستند که ممکن است ذهنتان را مشغول کنند.

با وجود تمام دشواری‌های این مسیر دل نگران نباشید. تنوع لوازم سیسمونی بازار به اندازه‌ای وسیع است که می‌تواند نیازهای نوزاد دلبندتان را به راحتی رفع کند. فقط کافی است این مطلب را مطالعه و لیست سیسمونی نوزاد را با دقت تهیه کنید.

قبل از این که بخواهید هر وسیله‌ای برای نوزاد تهیه کنید، باید به چند سوال اساسی که ارتباط نزدیکی با توان مالی و سایر شرایط شما دارند پاسخ دهید:

  1. فضای حدودی برای قرار دادن سیسمونی نوزاد چه قدر است؟ محیط منزل برای قرار دادن سیسمونی نوزاد چه اندازه گنجایش دارد؟
  2. با توجه به نزدیک شدن زمان زایمان، بهتر است سیسمونی را در چه ماه از بارداری خریداری کنیم؟
  3. لباس‌های نوزادی برای چه فصلی خریداری شوند؟ نوزاد در فصل گرم متولد می‌شود یا در فصول سرد سال؟
  4. لیست سیسمونی نوزاد چگونه تنظیم شود تا با بودجه مورد نظر ما برای خرید هماهنگی داشته باشد؟
  5. یک سیسمونی کامل شامل چه وسایل و لوازمی می‌شود؟

این سوالات ذهن شما را هم به خود درگیر کرده‌اند؟ فقط کافی است با صبوری ادامه نقد و بررسی امروز برای برای تهیه لیست سیسمونی نوزاد مرور کنید!

خودتان را برای ورود نوزاد آماده کنید!

قبل از اینکه به خود سیسمونی فکر کنید باید بدو تولد و وسایل مورد نیاز نوزاد در بیمارستان را نیز در نظر بگیرید. سیسمونی برای بعد بیمارستان است 🙂

تولد نوزاد سراسر شیرینی و شعف است. اما به جرئت می‌توان گفت که خرید سیسمونی و تلاش برای این که هیچ وسیله‌ای از قلم نیفتد کمی نگران کننده می‌شود! اگر قرار باشد لوازم مورد مصرف کودک را طبقه بندی کنیم، لوازم در چهار بخش پوشاک، تغذیه، لوازم بهداشتی، خواب و وسایل بازی قرار می‌گیرند.

به طور کلی نمی‌توان فضای ثابتی برای قرار دادن وسایل نوزاد پیش بینی تعیین کرد. به علاوه با تولد فرزند علاوه بر سیسمونی، وسایل زیادی به لوازم نوزاد اضافه می‌شوند. بنابراین باید پیش بینی تمام این موارد با توجه به گنجایش منزلتان داشته باشید!

به جز وسایل بازی، کالای خواب، تغذیه و بهداشت، پوشاک نوزاد باید به صورت چهار فصل و با تمرکز بر فصل فعلی انتخاب شود. بنابراین در مجموعه پوشاک نوزاد باید به گرم بودن یا سرد بودن سال توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ضمنا ماه‌های اول پس از تولد، نوزاد به شدت به گرمی و سرما هوا حساس است. پس در خرید خود دقت بیش‌تری داشته باشید.

سرویس خواب نوزاد در یک نگاه

نوزاد پس از تولد بیش از 16 ساعت در شبانه روز را در خواب سپری می‌کند. پس طبیعی است که اگر برای خرید لوازم خواب حساسیت و وسواس بیش‌تری به خرج دهید!

لوازم خواب نوزاد بزرگ‌ترین اقلام لیست سیسمونی را تشکیل می‌دهند. برخی از مهم‌ترین اقلامی که در این لیست قرار می‌گیرند عبارتند از:

  1. تخت خواب کودک
  2. پتو مناسب کودک
  3. تشک کودک
  4. پتوی کلاه دار نوزادی
  5. ساک یا کریر حمل نوزاد
  6. آویز تخت کودک

برای شروع خرید سرویس خواب سیسمونی نوزاد آماده هستید؟ برای مرور چند مورد از لوازم سرویس خواب نوزاد همراه ما باشید:

سرویس3 تکه خواب نوزادی

برای این که حجم خرید وسایل سیسمونی نوزاد کم‌تر شود، معمولا بخشی از لوازم خواب به صورت سرویس چند تکه خریداری می‌شود. سرویس 3 تکه خواب نوزادی آویراد نمونه‌ای از این مجموعه‌های کاربردی است.

این سرویس شامل یک تشک با لبه‌ محافظ، یک لحاف و یک بالش است که دورو دوخته شده‌اند. بنابراین می‌توانید از دو طرف سرویس با خیال راحت استفاده کنید. ضمنا اطراف سرویس لبه محافظی تعبیه شده که از غلت زدن و افتادن نوزاد نیز جلوگیری می‌کند.

نقاط قوت
  • قسمت پایین کار حاوی یک بند است که با تغییر آن می‌توانید فضای داخل تشک را بزرگ یا کوچک کنید. رویه سرویس از نخ تولید شده و داخل آن با الیاف ویسکوز و لایکوی ضد حساسیت پر شده است. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از حساسیت پوستی، از سرویس برای خواب آرام نوزاد دلبندتان استفاده کنید!

تشک تعویض کودک ایرسا

تشک‌ نفوذ ناپذیر مخصوص تعویض کودک جز اصلی لیست سیسمونی نوزاد است. این محصول باید به اندازه کافی منعطف باشد تا در ساک نوزاد جا شود. ضمنا رویه محصول هم مهم است تا از نفوذ و نشت مایعات جلوگیری کند. تشک تعویض ایرسا نمونه‌ای بهترین تشک و زیرانداز تعویض کودک است که تمام این ویژگی‌ها را در بردارد.

نقاط قوت
  • جنس تشک از PVC بوده و داخل آن از فیبر نفوذ ناپذیر پر شده است. ابعاد محصول 70×45 سانتی‌متر بوده و قیمت آن بسیار مناسب است.

لیست پوشاک مورد نیاز در سیسمونی نوزاد

بیش از این که ظاهر لباس و پوشاک کودک اهمیت داشته باشند، جنس آن‌ها است که برای نوزاد تازه متولد شده اهمیت ویژه‌ای دارند. نوزاد در سال اول به سرعت رشد می‌کند و رشد چشمگیر آن را به عنوان مادر بیش‌تر از روی کوچک شدن لباس‌ها متوجه می‌شوید!

در خرید پوشاک سیسمونی نوزاد، جنس‌های نرم و بدون حساسیت نخی را زیر نظر داشته باشید. لباس نوزاد به صورت مداوم تعویض می‌شود؛ بنابراین بهتر است دکمه‌ای باشد. ضمنا در محیط منزل لباس‌های آستین کوتاه در صورت تنظیم درجه مناسب دما برای نوزاد، بهتر خواهند بود.

برخی از انواع لباس‌ها و پوشاکی که باید در ساک نوزاد قرار دهید عبارتند از:

  1. شلوار، شورت و پیراهن نوزادی
  2. جوراب و پاپوش نوزاد
  3. کفش نوزاد
  4. پیش بند و زانو بند
  5. لباس‌های سرهمی کودک
  6. جوراب و لباس‌های گرم برای فصول سرد

لباس‌های بلند و سرهمی انتخاب همیشگی مادران برای نوزادان بوده است. تعویض لباس سرهمی برای کودک تازه متولد شده ساده‌تر بوده و بنابراین خرید ست سرهمی حتما باید در لیست سیسمونی نوزاد قرار گیرد.

نقاط قوت
  • ست 3 تکه لباس نوزادی طرح پنگوئن از جنس نخ بوده و از با توجه به قیمت، از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار است.

کفش نوزادی تادلر مدل Hello Kitty Babies

خرید کفش برای نوزادان نظیر بزرگسالان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شاید کفش نوزادی در فصول گرم بیش از هر فصل دیگری استفاده شود. در این صورت  کفش نوزادی تادلر مدل Hello Kitty Babies با ظاهر جذاب و کودکانه‌اش می‌تواند در لیست سیسمونی قرار گیرد!

نقاط قوت
  • طراحی این کفش با رویه چرم مصنوعی کاملا کودکانه است. اما روی آن دوخت‌های ظریفی دارد که نمای رسمی و کاملی به کفش داده است. مدل کفش دخترانه است و کف مضرس آن از سر خوردن جلوگیری می‌کند.

تمام وسایل تغذیه نوزاد که در سیسمونی نیاز دارید

اقلام ضروری و مهم دیگر لیست سیسمونی نوزاد در این دسته قرار می‌گیرند. مهم‌ترین وسایل تغذیه نوزاد شیشه شیر است که باید از برند مرغوب و با اندازه مناسب برای مکیدن توسط نوزاد تهیه شود.

اقلام تغذیه نوزاد بر خلاف ظاهر ممکن است قیمت بالایی داشته باشند. گول ظاهر آن‌ها را نخورید و برای شیشه شیر و پستانک باکیفیت هزینه کنید.

مهم‌ترین وسایل مربوط به تغذیه در سیسمونی نوزاد عبارتند از:

  1. شیشه شیر کودک
  2. پستانک کودک
  3. دندانی نوزاد
  4. پیش بند
  5. کرم نوک پستان
  6. شیردوش برقی یا دستی
  7. شیشه شور
  8. فلاسک آب
  9. قطره چکان دارو
  10. آب میوه خوری
  11. فیدر غذا

سری شیشه شیرهای Step Up با طراحی ویژه‌ای که دارند، با توجه به رشد فک و دهان نوزاد می‌توانند قابل استفاده باشند. جنس سر شیشه این محصول از سیلیکون نرمی تولید شده و در قسمت داخلی و پایه سرشیشه محافظ منعطفی قرار دارد. بنابراین راحت‌ترین سیستم تغذیه را برای نوزاد فراهم می‌کند.

نقاط قوت
  • سر این شیشه شیر خاصیت ضد نفخ و دل درد برای نوزاد دارد. جنس شیشه شیر به گونه‌ای است که می‌توانید آن را برای گرم کردن در مایکروویو قرار دهید. ضمنا بدنه شیشه شیر و سرشیشه سری استپ آپ فاقد ماده مضر BPA است.

بعد از دو ماهگی کودک به مرور به جز شیر، از سایر مواد مایع نظیر آب میوه‌ها تغذیه می‌کند. آبمیوه‌خوری بیبی لند با ظرفیت 300 میلی‌لیتر فاقد هر نوع ماده مضر بیسفنول و مجهز به یک نی و درپوش است.

نقاط قوت
  • این شیشه آب میوه ‌خوری خاصیت ضد نفخ دارد و بعد از مصرف آب میوه، نوزاد دچار دل درد نمی‌شود.

دیدگاه ضد و نقیضی پیرامون استفاده از پستانک برای کودک وجود دارد. به هر حال اگر قصد خرید پستانک دارید، پستانک بیبی لند مدل 388 با سری ارتودنسی را در لیست سیسمونی نوزاد قرار دهید.

نقاط قوت
  • منافذ روی بدنه این پستانک به عبور جریان هوا کمک می‌کنند و از تماس مداوم فضای دهانی با پستانک جلوگیری خواهد کرد.

لیست لوازم بهداشتی در سیسمونی نوزاد

معمولا یک نمونه از وسایل بهداشتی متفاوتی که نوزاد نیاز دارد، در سیسمونی قرار می‌دهند. انتخاب وسایل بهداشتی به سبب طیف گسترده اقلام، کاملا سلیقه‌ای است. بهتر است در تهیه لیست اقلام بهداشتی موضوع بودجه و فضای منزل را دقیق‌تر در نظر بگیرید.

برخی از لوازم بهداشتی که می‌توانید در لیست خریدتان قرار دهید عبارتند از:

  1. دستمال مرطوب کودک
  2. وان و لگن حمام کودک
  3. حوله نوزادی
  4. گوش پاک کن
  5. شامپو و صابون کودک
  6. کرم‌های مرطوب کننده بدن کودک
  7. مینی واش کودک
  8. مسواک انگشتی نوزادی
  9. پوشک نوزاد
  10. دستگاه بخور
  11. دستگاه گرمکن اتاق

ست 5 تکه حوله نوزادی بلیکا طرح خرس

حوله نوزاد مهم‌ترین بخش اقلام بهداشتی در سیسمونی است. بهتر است حوله از جنس الیاف ترکی تهیه شود و بدون حساسیت باشد. ست 5 تکه حوله نوزادی بلیکا طرح خرس شامل تن پوش، حوله کلاه دار، لیف، پاپوش و پیش بند است. بنابراین با خرید این ست چند قلم از لیست سیسمونی نوزاد را با هم خریداری می‌کنید.

مسواک زدن از همان سنین پایین نوزادی امری ضروری در جهت حفظ بهداشت دهان کودک است. البته هدف از مسواک در نوزادان متفاوت است. معمولا ماساژی که با مسواک روی لثه‌ها صورت می‌گیرد درد، خارش و التهاب ناشی از رشد دندان را کاهش می‌دهد.

مسواک انگشتی مایا از جنس سیلیکون خالص تولید شده و فاقد بو و طعم است. برس این محصول کاملا نرم بوده و با جنس منعطفی که دارد به خوبی روی لثه‌ها قرار می‌گیرد.

شامپو سر و بدن کودک موستلا

پوست نوزادان بسیار حساس است و بنابراین شامپو بچه باید با فرمولاسیون بدون مواد آلرژی زا تولید شوند. شامپو سر و بدن موستلا نیز فاقد پارابن، فتالات و فنون سیتانول بوده و پاک کنندگی ملایمی برای پوست لطیف کودک دارد.

نقاط قوت
  • این محصول غنی از ویتامین D است و به حفظ لطافت پوست سر و بدن کودک کمک می‌کند.

سیسمونی نوزاد چیست؟

خرید سیسمونی نوزاد از کهن‌ترین رسوم ایرانیان برای کمک به زندگی زوج‌های جوان بعد از تولد اولین فرزند است. این خرید معمولا توسط خانواده عروس انجام شده و طی آن وسایل مورد نیاز قبل از تولد نوزاد تهیه می‌شوند.

برای سیسمونی نوزاد چه لازم است؟ سیسمونی نوزاد چند تکه دارد؟

اگر قرار باشد لوازم نوزاد در سیسمونی را طبقه بندی کنیم، لوازم در چهار بخش پوشاک، تغذیه، لوازم بهداشتی، خواب و وسایل بازی قرار می‌گیرند.

سیسمونی نوزاد چه قدر می‌شود؟

هزینه کلی به اقلام لیست سیسمونی نوزاد و تنوع اجناسی بستگی دارد که خریداری می‌کنید.

سخن آخر

در خرید لیست سیسمونی نوزاد هیجان زده عمل نکنید. انواع مختلفی از تمام اقلام بهداشتی، خواب و تغذیه نوزاد در بازار موجود هستند. اما قبل از خرید باید بودجه، فضای مورد نیاز، جنسیت و فصلی که نوزاد متولد می‌شود را در نظر داشته باشید.

کدام یک از کالاهایی که معرفی شد در لیست سیسمونی شما قرار دارند؟ فکر می‎کنید خرید کدام یک در اولویت قرار داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر