امروز09 فروردین 1403

خرید دوچرخه ثابت – بررسی بهترین مدل های دوچرخه ثابت بازار [2021]

دوچرخه ثابت
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید دوچرخه ثابت: موتور چربی سوزی بدنتان را روشن نگه دارید!

عدم دسترسی به باشگاه، نداشتن برنامه ورزشی حرفه‌ای برای چربی سوزی و کمبود امکانات همه و همه بهانه است. فقط یک دوچرخه ثابت مناسب با طراحی استاندارد کافی است تا از همین امروز روند کاهش وزن و فرم دهی به بدن را آغاز کنید؛ بدون صرف هزینه‌های جانبی و زمانی که صرف رفت و آمد به باشگاه می‌شود!

روش‌های زیادی برای پاکسازی چربی‌های انباشته شده در بدن به ویژه در ایام بی تحرکی پاندمی و بیماری‌های همه گیر وجود دارد. در این بین ورزش‌هایی نظیر تمرین با دوچرخه ثابت به دلیل قابلیت استفاده در فضای باز و بسته، امکان تنظیم سرعت و شبیه سازی فعالیت دوچرخه سواری محبوبیت بیش‌تری دارند.

استفاده از دوچرخه ثابت در ست‌های تمرینی متغیر با بازه زمانی متنوع نقش مهمی در چربی سوزی و فرم دهی به بدن دارد. در این ورزش طی یک فعالیت بدنی ثابت ضربان قلب به شکل ایمن بالا می‌رود و بسته به بازه تمرین شکل دهی به عضلات آغاز می‌شود. در راهنمای خرید امروز به‌نظر نگاهی به انواع دوچرخه ثابت داریم و تاثیر آن‌ها را به عنوان وسیله ورزشی محبوب هوازی بررسی می‌کنیم.

معرفی و بررسی انواع دوچرخه ثابت از برندهای معتبر

مدل پر فروش

دوچرخه ثابت تایوانی مگنت برقی و برنامه دار فیول مدل SU135-40

مشخصات محصول

  • حداکثر وزن قابل تحمل: 110 کیلوگرم
  • صفحه نمایش و برنامه: دارد
  • تعداد برنامه‌های قابل تنظیم: 14 برنامه
نقاط قوت
  • مانیتور رنگی پیشرفته برنامه دار ، اسپیکر دار و با قابلیت پذیرش برنامه شخصی

دوچرخه ثابت تایوانی مگنت برقی محصول تایوان است که با سیستم برقی الکترو مگنتیک  پیشرفته تولید می‌شود. این دوچرخه شرایط چربی سوزی هوازی را برای افزایش متابولیسم بدن فراهم می‌کند.

یکی از مزایای این محصول برخورداری از مانیتور رنگی پیشرفته، اسپیکر و امکان شخصی سازی برنامه‌های تمرین است. نشیمنگاه این دوچرخه ثابت طبی بوده و با قابلیت تنظیم عمودی و افقی طراحی شده است.

دوچرخه ثابت پروتئوس مدل Nuvola V4

مشخصات محصول

  • حداکثر وزن قابل تحمل: 130 کیلوگرم
  • صفحه نمایش و برنامه: دارد
  • تعداد برنامه‌های قابل تنظیم: 8 برنامه
نقاط قوت
  • پدال زدن نرم و یکنواخت و بدون لرزش

برای مصارف خانگی و ورزش‌های هوازی ایمن در منزل انواع دوچرخه ثابت با قابلیت تنظیم برای بانوان و آقایان توسط کارشناسان پیشنهاد شده‌اند. دوچرخه ثابت پروتئوس مدل Nuvola V4 از برندهای قدیمی است که قابلیت نمایش سرعت، مسافت، زمان، کالری مصرفی و تعداد ضربان قلب را با هم یا به صورت جداگانه دارد. 

سطح مقاومت این دوچرخه در 8 حالت مگنتیک قابل تنظیم است. چرخ‌های ژله‌ای به کار رفته در این محصول با طراحی بدون لرزش و نرم رکاب زنی را برای ورزشکار تسهیل می‌کند.

دوچرخه ثابت تایتان فیتنس مدل 002E

مشخصات محصول

  • حداکثر وزن قابل تحمل: 125 کیلوگرم
  • صفحه نمایش و برنامه: دارد
  • تعداد برنامه‌های قابل تنظیم: 1 برنامه
نقاط قوت
  • دارای قمقمه و گیره قمقمه

برای فعالیت شدید و چربی سوزی سریع‌تر، انواع دوچرخه ثابت اسپینینگ را با ساختار قوی‌تر و مدرن امتحان کنید. دوچرخه ثابت تایتان فیتنس مدل 002E با قابلیت تنظیم فشار دیسک طراحی شده و یک دستگاه باکیفیت برای ورزش اسپینینگ در منزل و باشگاه‌های ورزشی است.

این محصول به یک نمایشگر کوچک مجهز است که ضربان قلب، زمان استفاده، مسافت طی شده، کالری از دست رفته تقریبی و ... را محاسبه و نشان می‌دهد.

در طراحی این دورچه گیره قمقمه و قمقمه نیز طراحی شده و کنار مانیتور دسته‌هایی با طراحی ارگونومیک برای حفظ تعادل ورزشکار قرار گرفته است.

دوچرخه اسپینینگ فرش وی مدل FW 2020

مشخصات محصول

  • حداکثر وزن قابل تحمل: 125 کیلوگرم
  • صفحه نمایش و برنامه: ندارد
  • تعداد برنامه‌های قابل تنظیم: ندارد
نقاط قوت
  • پنجه رکاب حرفه‌ای و بدنه فوق مستحکم

ساختار کلاسیک دوچرخه در طراحی دوچرخه اسپینینگ فرش وی مدل FW 2020 تمام و کمال حفظ شده است. این محصول با یک نشیمنگاه راحت، باریک و قابل تنظیم طراحی شده که حین رکاب زدن کوچک‌ترین لرزشی به واسطه آن ایجاد نمی‌شود.

این محصول فاقد مانیتور است اما با استفاده از ولوم و تنظیمات جلویی به راحتی می‌توانید درجه سختی و مقاومت مسیر را تغییر دهید.

دوچرخه ثابت مدل EMH FITNESS مدل 6300

مشخصات محصول

  • حداکثر وزن قابل تحمل: 150 کیلوگرم
  • صفحه نمایش و برنامه: دارد
  • تعداد برنامه‌های قابل تنظیم: 8 برنامه
نقاط قوت
  • صندلی پشتی دار

اگر به دنبال خرید دوچرخه ثابت با ابعاد جمع و جور و وزن سبک‌تر هستید دوچرخه ثابت مدل EMH FITNESS مدل 6300 را در لیست خریدتان قرار دهید. اولین تفاوت این محصول با سایر دورچرخه‌های ثابت بهره مندی از صندلی پشتی دار با قابلیت تنظیم ارتفاع روی دسته است.

این دوچرخه با وجود ابعاد کوچک کاربرد زیادی دارد و با 8 برنامه قابل شخص سازی تعبیه شده در آن می‌توانید عضله سازی و چربی سوزی کنید.

مانیتور نصب شده روی این دوچرخه اطلاعاتی نظیر میزان ضربان قلب ، کالری ، مسافت و زمان و سرعت را در طول تمرین نشان می‌دهد.

دوچرخه ثابت پاورمکس مدل 5105b

مشخصات محصول

  • حداکثر وزن قابل تحمل: 125 کیلوگرم
  • صفحه نمایش و برنامه: دارد
  • تعداد برنامه‌های قابل تنظیم: 8 برنامه
نقاط قوت
  • دارای گیره قمقمه

دوچرخه ثابت پاورمکس مدل 5105 از مدل‌های استاندارد با امکانات قابل قبول و عملکرد مگنتی است که می‌توانید برای تناسب اندام، تمرینات قدرتی و کاردیو از آن بهره مند شوید. زین این دوچرخه درست مثل سایر دوچرخه‌های ثابت به صورت افقی و عمودی تنظیم می‌شود و یک نمایشگر کاربردی برای مشاهده اطلاعاتی نظیر ضربان قلب، کالری مصرفی و سرعت رکاب زنی دارد.

دوچرخه ثابت تایتان فیتنس مدل 98300

مشخصات محصول

  • حداکثر وزن قابل تحمل: 120 کیلوگرم
  • صفحه نمایش و برنامه: دارد
  • تعداد برنامه‌های قابل تنظیم: 13 برنامه
نقاط قوت
  • قابلیت تنظیم برقی شدت مقاومت پدال ها در 16 حالت

حالا که امکان ورزش در محیط عمومی و باشگاه‌ها فراهم نیست بد نیست با خرید حداقل تجهیزات ورزشی نظیر دوچرخه ثابت ورزش را در منزل شروع کنید. دوچرخه ثابت برقی تایتان فیتنس مدل 98300 با یک نمایشگر باکیفیت، قابلیت تنظیم شدت سختی پدال در 8 حالت و 13 برنامه با قابلیت شخصی سازی تولید شده است.

در محیط نرم افزاری این دوچرخه می‌توانید یک کاربر تعریف کنید. سپس برای همان کاربر برنامه شخصی را بر اساس اطلاعات ضربان قلب و چربی سوزی در فعالیت‌های گذشته تنظیم کنید.

کاربرد دوچرخه ثابت در تمرینات هوازی

یکی از دلایلی که خیلی از ورزشکاران از دوچرخه ثابت در کنار تردمیل برای تجهیز باشگاه‌های خانگی استفاده می‌کنند مزایا و کاربرد چندگانه این دستگاه است. دوچرخه‌های ثابت با ظاهر مشابه دوچرخه‌های معمولی تولید می‌شوند و قابلیت‌های تنظیمی موجود در آن‌ها وضعیت مسیر و چالش‌های رکاب زنی در جاده را برای ورزشکار شبیه سازی می‌کند.

فکر می‌کنید با خرید دوچرخه ثابت چه تغییرات در اندامتان حاصل می‌شود؟

کاهش وزن موثر و چشمگیر

رکاب زنی بین پنج فعالیت بدنی موثر برای چربی سوزی قرار می‌گیرد. میزان کالری که با این ورزش می‌سوازنید به فاکتورهای مختلفی مثل سن، جنسیت و وضعیت بدنی بستگی دارد. به طور کلی جوانان می‌توانند با رکاب زنی متوسط در طول نیم ساعت بیش از 500 کالری را بسوزانند.

مقدار چربی سوزی با انواع دوچرخه ثابت در تمرینات هوازی به 80 کالری در هر دقیقه نیز می‌رسد. یکی دیگر از مزایای تمرین با دوچرخه‌های ثابت چربی سوزی مداوم حتی بعد از اتمام تمرین است. به این صورت که بعد از رکاب زنی بدن فعالیت خود را برای بازسازی عضلات ادامه می‌دهد و در این حالت سوخت و ساز چربی همچنان ادامه می‌یابد.

تقویت عضلات پشت ران و ساق پا

مهم‌ترین عضله‌ای که در باشگاه‌های ورزشی با استفاده از دوچرخه ثابت تقویت می‌شود عضله چهار سر ران است. عضله بعدی عضله سرینی و سپس عضلات همسترینگ هستند که به طور موثر با رکاب زدن درگیر می‌شوند. این روند همزمان با چربی سوزی صورت می‌گیرد. بنابراین تمرینات دوچرخه ثابت از تمرینات تلفیقی کاردیو و قدرتی محسوب می‌شوند.

تقویت عضلات قلب با دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت از انواع تمرینات تقویتی برای حفظ تناسب و هماهنگی عضلات قلب است. این تمرین به بدن ورزشکاران کمک می‌کند تا حین رقابت‌های سنگین بهتر نیاز بخش‌های مختلف را تامین کند. سلامت سیستم قلبی عروقی باعث بهبود اکسیژن رسانی بافتی شده  و انرژی بدن در تمرینات سنگین به بهترین شکل ممکن تامین می‌شود.

تمرینات تماس پایین و کم برخورد با دوچرخه ثابت

یکی از مزایای تمرین با دوچرخه ثابت بهره مندی از فعالیت بدنی در حالت کم برخورد یا کم تماس است. به زبان ساده‌تر بدن در این حالت و در شرایطی که کم‌ترین آسیب و جراحت را تحمل می‌کند به بهترین شکل با موقعیت جدید تطبیق پیدا می‌کند. بنابراین مادامی که درجه و تنظیمات سختی رکاب زنی با دوچرخه ثابت به درستی تعیین شده باشد می‌توانید بدون آسیب ورزشی از تاثیرگذاری عمیق این نوع تمرین بهره مند شوید.

امکانات استاندارد انواع دوچرخه ثابت

این که چه قدر برای خرید دوچرخه ثابت هزینه‌ای کرده‌اید اهمیتی ندارد. در تمام دوچرخه‌ها لازم است استانداردهایی وجود داشته باشد که برای تامین ایمنی، راحتی و اثرگذاری بیش‌تر تمرینات ضروری هستند.

برنامه‌های تمرینی متنوع و قدرتی

تمام دوچرخه‌های ثابت با دورهای مختلف و برنامه‌های متنوعی تولید می‌شوند که درجه سختی متفاوتی دارند. این برنامه‌ها در برخی از مدل‌ها قابلیت شخصی سازی نیز دارند. مثلا ورزشکار فاکتورهای مختلفی مثل وزن را وارد می‌کند و بر اساس نوع تمرین ( کاردیو یا قدرتی) از سیستم برنامه مورد نظر خود را مشاهده می‌کند.

قابلیت تغییر شیب و سطوح مقاومتی

همانطور که گفتیم همه چیز در دوچرخه ثابت با الهام از دوچرخه معمولی وضعیت تغییر مسیر تولید شده است. بنابراین بهتر است از دورچرخه‌هایی استفاده کنید که قابلیت تغییر شیب و استانداردهای سطوح مقاومتی را داشته باشند.

نمایش علائم حیاتی و مصرف کالری

اکثر دوچرخه‌ها میزان مصرف کالری را حین تمرین نشان می‌دهند. معمولا همه دستگاه‌های دوچرخه ثابت یک سنسور دارند که با اتصال آن به ناحیه سینه علائم مختلف مثل نرخ تنفس و ضربان قلب نمایش داده می‌شود. در صورتی که دستگاه قابلیت ذخیره سازی داشته باشد می‌توانید تمام این موارد را ذخیره سازی و در حالات مختلف بدنی با هم مقایسه کنید.

امکانات جانبی انواع دوچرخه ثابت ورزشی

برخی از دوچرخه‌های ثابت علاوه بر امکانات استاندارد قابلیت‌های جانبی هم در اختیار ورزشکار قرار می‌دهند. مثلا بعضی قابلیت پخش موزیک دارند و می‌توانید با اتصال فلش موسیقی محبوب و الهام بخش خود را گوش دهید. راحتی صندلی و ارتفاع آن نیز در همه دوچرخه‌های ثابت تغییر می‌کند؛ اما امکان دارد در برخی از مدل‌ها این تغییرات به صورت گسترده‌تر برای تامین راحتی ورزشکار پیش بینی شده باشند.

سخن آخر

انواع دوچرخه ثابت از دستگاه‌های پرطرفداری هستند که برای چربی سوزی، فرم دهی به بدن، تناسب اندام و بهبود سازوکار دستگاه تنفس و قلب و عروق استفاده می‌شوند. امروزه اکثر دوچرخه‌های ثابت با برنامه‌های قابل شخصی سازی داخلی تولید می‌شوند و برای استفاده بانوان و آقایان ایمن هستند.

در خرید دوچرخه ثابت به نمایشگر، اطلاعات حیاتی نظیر ضربان قلب و مصرف کالری، امکاناتی نظیر درگاه اتصال فلش و قابلیت تغییر سختی پدال و شیب توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر