امروز09 فروردین 1403

راهنمای خرید بهترین لباس ورزشی مردانه و زنانه (اصل)

بهترین برندهای ایرانی لباس ورزشی
4.5/5 - (2 امتیاز)

هنگام خرید لباس ورزشی به چه موارد توجه می‌کنید؟ فکر می‌کنید رنگ، جنس پارچه و استایل لباس ورزشی چه تاثیری روی بازدهی تمرینات داشته باشند؟

لباس‌ها روح دارند، مثل انسان‌ها زنده هستند نفس می‌کشند. گاه آرامش‌بخش هستند و موجب تسلی روح و گاه همچون کلماتی از روح آدمی و دنیا پررمز و راز اطرافش سخن می‌گویند. رنگ و حس راحتی که در لباس ورزشی داریم گاهی امید می‌دهد و انگیزه؛ گاهی هم القا کننده حس رقابت هستند و نویدبخش پیروزی. احتمالا اگر می‌دانستید لباسی که برای تمرینات ورزشی انتخاب می‌کنید چه طور می‌تواند روحیه شکست‌ناپذیری و غلبه بر فشار را در طول ورزش بهبود دهد همین حالا پیش از این به جنس و کیفیت لباس ورزشی خود اهمیت می‌دادید!

خوشبختانه دنیای پوشاک ورزشی آنقدر گسترده است که انتخاب‌های زیادی با توجه به نوع تمرینات، شدت و محل تمرین در انتظار شما قرار دارند. در حال حاضر می‌توانید بهترین برندهای ایرانی پوشاک ورزشی را در بازار جستجو کنید که هم از نظر قیمت و هم کیفیت با برندهای خارجی رقابت می‌کنند. از این رو راهنمای خرید امروز به‌نظر را به مرور برترین پوشاک ورزشی ایرانی اختصاص داده‌ایم که ارزش خرید بالایی دارند.

معرفی برندهای ایرانی منتخب لباس ورزشی زنانه

مدل محبوب

نیم تنه ورزشی زنانه زوم کد 3175-1 رنگ مشکی

مشخصات محصول

  • یقه: گرد
  • بند لباس: معمولی
  • نحوه بسته شدن: کشی

نیم تنه علاوه بر نگهداری نواحی مختلف سینه، به فرم‌دهی بالاتنه در حرکات متنوع ورزشی کمک می‌کند. نیم تنه ورزشی زنانه زوم از پلی استر با پارچه دو لایه و مقاوم نسبت به رطوبت در پشت و جلو تولید شده است.

این نیم تنه کاپ‌دار بوده و پشت آن با پارچه گیپور تزئین شده است.

ست تاپ و شلوارک ورزشی زنانه بادی استایل مدل ST-101-ME

مشخصات محصول

  • یقه: گرد
  • نوع پارچه: فلامنت
  • طرح پارچه: طرح‌دار

اکثر بانوان ست تاپ و شلوارک را برای حضور در باشگاه‌های ورزشی و سطوح مختلف تمرینات ترجیح می‌دهند. ست تاپ شلوارک بادی استایل از پارچه مقاوم فلامنت با طرح جذاب و زیبا تولید شده است.

این محصول سایزبندی اختصاصی دارد و قبل از خرید لازم است عرض سینه، کمر و ران را با مشخصات هر سایز تطبیق دهید.

لگینگ ورزشی زنانه بی فور ران مدل 210923-47

مشخصات محصول

  • نوع فاق: متوسط
  • نوع پارچه: پلی استر، نخ
  • طرح پارچه: طرح‌دار

ترکیب لگینگ و نیم تنه برای انواع ورزش‌های کششی نظیر پیلاتس و یوگا بی‌نظیر است.  لگینگ ورزشی زنانه بی فور ران محصولی باکیفیت و تولید شده از جنس پلی استر و نخ است که فاق متوسطی دارد.

این لگینگ کاملا کششی است و برای فعالیت‌های روزمره نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

لگینگ ورزشی زنانه وی کی اسپورت مدل 3008

مشخصات محصول

  • نوع فاق: متوسط
  • نوع پارچه: پلی استر، نخ
  • طرح پارچه: ساده

پارچه لگینگ ورزشی زنانه وی کی اسپرت ترکیبی از اسپندکس و پلی استر است که با کیفیت بالا و تک رنگ تولید می‌شود. این محصول فرم کاملا کششی و فاق متوسط دارد و بهتر است قبل از خرید به راهنمای تعیین سایز آن دقت کنید.

ست نیم تنه و شلوار ورزشی زنانه کد 130106

مشخصات محصول

  • نوع فاق: متوسط
  • نوع پارچه: فلامنت
  • طرح پارچه: ابر و باد

اگر اهل تمرینات ورزشی سخت و مداوم هستید ست نیم تنه شلوار مدل ابر و باد را در لیست خریدتان قرار دهید. این مجموعه از جنس بهترین الیاف مصنوعی مناسب لباس ورزشی تولید شده و مقاومت و کشسانی بالایی دارد.

ست سویشرت و شلوار ورزشی زنانه مکرون مدل 43221-93

مشخصات محصول

  • نوع شلوار: کشی با بند برای تغییر سایز
  • نوع پارچه: پلی استر
  • طرح پارچه: ساده

خرید ست سویشرت و شلوار ورزشی زنانه مکرون را برای مسابقات قهرمانی و ورزش‌هایی که در هوای آزاد برگزار می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم. حتی بعد از اتمام تمرینات ورزشی می‌توانید از این ست گرم برای خروج از باشگاه و بعد از سرد کردن استفاده کنید.

ست تاپ و شلوارک ورزشی زنانه کد UN039w7

مشخصات محصول

  • نوع شلوار: کشی
  • نوع پارچه: پلی استر، فلامنت
  • طرح پارچه: طرح دار

اگر برای تمرینات ورزشی به دنبال یک ست کامل و خوش قیمت هستید خرید این محصول را پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه تاپ و شلوارک که از جنس پلی استر و فلامنت تولید شده و قابلیت کشسانی مناسبی دارد. توجه داشته باشید که شلوار این ست بلند نیست و تا میانه ساق پا قرار می‌گیرد.

نیم تنه ورزشی زنانه کد 3245-4

مشخصات محصول

  • نوع یقه: گرد
  • نوع پارچه: پلی استر
  • طرح پارچه: طرح دار

ثبات و کیفیت پدهای داخلی نیمه تنه از نظر راحتی و البته شستشو اهمیت زیادی دارد. یکی از ویژگی‌های متمایز این نیم تنه پدهای داخلی مقاوم، ضخیم و قابل جداسازی است. از طریق شکافی که در کناره این نیم تنه تعبیه شده به راحتی می‌توانید پدها را خارج و یا تنظیم کنید.

معرفی برندهای ایرانی منتخب لباس ورزشی مردانه

پیشنهاد به‌نظر

لگینگ ورزشی مردانه تکنیک پلاس 07 کد SH-115-KA

مشخصات محصول

  • نوع فاق: متوسط
  • نوع پارچه: پلی استر، نخ
  • طرح پارچه: طرح دار

لگینگ بهترین فرم ممکن از پاها را به نمایش می‌گذارد و با جذب مناسبی که دارد هیچ مانعی برای فعالیت ورزشی ایجاد نمی‌کند. لگینگ ورزشی مردانه تکنیک پلاس از پارچه پلی استر خالص تولید شده و فاق متوسط و راحتی برای استفاده روزمره دارد.

ست سویشرت و شلوار ورزشی مردانه مدل R-BL400

مشخصات محصول

  • نوع فاق: بلند
  • نوع پارچه: پلی استر
  • طرح پارچه: ساده

شاید محبوب‌ترین لباس ورزشی بعد از تاپ و شلوارک برای آقایان ست سویشرت و شلوار به ویژه برای ورزش‌های قهرمانی و رزمی باشد. فرقی نمی‌کند در چه رشته‌ای فعالیت دارید؛  ست سویشرت و شلوار ورزشی مدل R-BL400 پوشش مناسبی برای بعد از اتمام فعالیت ورزشی، پیاده‌روی، کوهنوردی و استفاده روزمره است.

ست تاپ و شلوارک ورزشی مردانه مدل UNblm47

مشخصات محصول

  • نوع فاق: متوسط
  • نوع پارچه: پلی استر، فلامنت
  • طرح پارچه: ساده

لباس ورزشی مناسب انگیزه کافی برای ورزش کردن در فرد ایجاد می‌کند. این ست تاپ و شلوارک با الیاف مصنوعی و کیفیت مناسب تولید شده و از تنفس و جذب رطوبت کافی برخوردار است.

شلوار این ست فاق متوسطی دارد و فرم تاپ نسبتا آزاد است. بنابراین برای انواع حرکات کششی، کاردیو و رشته‌های ورزشی نظیر تنیس و بدمینتون مناسب خواهد بود.

برای تمرینات ورزشی چه لباسی بپوشیم؟

برای کسانی که به تازگی ورزش را شروع کرده‌اند و می‌خواهند از همین حالا با ظاهر کاملا حرفه‌ای تمرین کنند ممکن است نوع لباس ورزشی علامت سوال بزرگی باشد. این که یک لباس ورزشی لزوما از چه بخش‌هایی تشکیل شده باشد تا حس راحتی را حتی در طول تمرینات شدید ورزشی تامین کند.

چه برای آقایان و چه برای بانوان حس راحتی، امنیت و البته استحکام لباس سه فاکتوری هستند که باید در طول تمرینات ورزشی با یک لباس ورزشی باکیفیت و مناسب تامین شوند. با توجه به این موارد برای بانوان و آقایان چند گزینه متداول جهت تمرینات ورزشی وجود دارد که می‌توانید به صورت تکی و یا ست خریداری کنید:

انواع لباس ورزشی زنانه و کاربرد آن‌ها

لباس‌هایی که بانوان در طول تمرینات ورزشی استفاده می‌کنند از تنوع بیش‌تری برخوردار است. فرقی نمی‌کند به چه ورزشی در منزل یا باشگاه مشغول هستید؛ به جز تمرینات آبی و شنا می‌توانید از تمام اقلام زیر به عنوان لباس ورزشی باکیفیت در تمرینات استفاده کنید.

نیم تنه ورزشی برای تمام تمرینات هوازی

استفاده از نیم تنه در تمرینات ورزشی بهترین گزینه برای بانوان است؛ به ویژه کسانی که بالاتنه پهن و چاق‌تری دارند و تمرینات سنگین و پرتحرکی انجام می‌دهند. اکثر تمرینات کاردیو تا ورزش پیلاتس و یوگا را می‌توانید با یک نیم تنه باکیفیت و ضد حساسیت با موفقیت پشت سر بگذارید.

برای ورزش هم از سوتین ورزشی و هم از نیم تنه‌های ورزشی می‌توانید استفاده کنید. نیم تنه‌ها هم به صورت تکی و هم ست با شلوار و تاپ تولید و عرضه می‌شوند.

لگینگ برای تمرینات کششی، کاردیو و قدرتی

استحکام و حالت کششی لگینگ این لباس را به گزینه منتخب ما برای انواع تمرینات ورزشی تبدیل کرده است. مهم‌تر از راحتی فرم دهی به عضلات پاها است که باعث می‌شود اکثر بانوان از پوشیدن لگینگ به ویژه در باشگاه‌های ورزشی احساس خوشایندی داشته باشند. در عین حال اگر از لگینگ ورزشی باکیفیت با قابلیت تبادل هوا استفاده کنید چربی سوزی پاها بدون آسیب به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد.

ست تاپ شلوارک برای تمام رشته‌های ورزشی

اکثر بانوان تاپ و شلوار یا تاپ شلوارک را برای تمریناتی نظیر ایروبیک و کاردیو ترجیح می‌دهند. گاهی تاپ شلوارک ترکیبی از تاپ آزاد و لگینگ است. به هر حال برای هر نوع تمرین ورزشی می‌توانید از این ست استفاده کنید.

سویشرت و شلوار ورزشی برای بعد از تمرین

برای فصل زمستان و بعد از اتمام تمرینات بد نیست یک ست جداگانه سویشرت و شلوار در دسترس داشته باشید؛ به ویژه برای ورزش‌هایی نظیر تنیس که در فضای آزاد انجام می‌شوند.

آشنایی با انواع لباس ورزشی مردانه

آقایان بیش‌تر از تاپ و شلوارک و در برخی از موارد از لگینگ مردانه برای تمرینات ورزشی استفاده می‌کنند. یکی دیگر از ترکیب‌های پرطرفدار برای تمرین ورزشی آقایان ست تاپ و شورت است که بهتر است تا حد امکان فیت و هماهنگ با ساختار بدن باشد.

راهنمای انتخاب جنس پارچه لباس ورزشی

لباس‌های ورزشی تولید ایران با تنوع بالایی از نظر استایل و جنس پارچه تولید می‌شوند. برای هر نوع تمرین ورزشی با شدت مشخص یک نوع پارچه مناسب است و نمی‌توانیم برای تمام ورزشکاران یک نوع پارچه را پیشنهاد دهیم.

پارچه کتانی برای تمرینات کاردیو شدت پایین و کم برخورد

جذب عرق، تبادل هوای مناسب و نرمی و راحتی از ویژگی‌های پارچه کتان هستند که برای تمرینات کم برخورد و شدت کم توصیه می‌شوند؛ تمریناتی که شدت تعریق ورزشکار در حد متوسط قرار دارد و بدن به ریکاوری بالایی نیاز ندارد.

پارچه‌های کتانی را می‌توانید برای تمرینات یوگا، پیلاتس و ورزش‌های قدرتی و استقامتی استفاده کنید. پارچه کتان مقاومت بالایی در برابر تعریق و شستشو مداوم ندارد و بنابراین برای ورزش سنگین توصیه نمی‌شود.

پارچه‌های کتان پلی استر و اسپندکس

اگر تمرینات ورزشی که انجام می‌دهید با تعریق فراوان همراه است به لباس‌های ورزشی میکس کتان و پلی استر، بامبو، اسپندکس و نایلون نیاز دارید که رطوبت را به خوبی از روی پوست حذف می‌کنند. این پارچه‌ها بر خلاف تصور عموم عرق را از روی بدن می‌زدایند و به خنک شدن سریع‌تر پوست کمک می‌کنند.

سخن آخر

نوع لباس و لوازم ورزشی که انتخاب می‌کنید بر عملکرد بدن و بازدهی تمرینات ورزشی موثر است. در این زمینه شاید بد نباشد سری به بهترین برندهای ایرانی لباس ورزشی بزنید که از نظر کیفیت و قیمت با محصولات خارجی رقابت می‌کنند. پیشنهاد ما خرید لباس ورزشی از مارک های ایرانی است.

برای فضای باشگاهی می‌توانید از انواع لگینگ ورزشی، نیم تنه و ست‌های نیم تنه لگینگ یا تاپ و شلوارک استفاده کنید. برای ورزش‌هایی که در فضای آزاد برگزار می‌شوند، پیاده روی و کوهنوردی نیز انواع ست سویشرت و شلوار را پیشنهاد می‌کنیم که از فرم آزاد و گردش هوا مناسبی برخوردار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر