امروز06 اردیبهشت 1403

زندگی از زوایه‌ای دیگر: راهنمای خرید لامپ هوشمند

راهنمای خرید لامپ هوشمند
5/5 - (1 امتیاز)

نگاه هر کسی به سبک زندگی خود متفاوت است؛ اما شاید بد نباشد این بار از زاویه‌ای متفاوت و با حال و هوای هوشمند به زندگی نگاه کنیم. سبکی که همزمان با حذف آلودگی‌های زیست محیطی و صرفه جویی در منابع اصلی انرژی در طبیعت راحتی و تسهیل در امور را به همراه داشته است. ساده و سریع مثل یک فنجان قهوه در اوج خستگی!

به موازات تمام تکنولوژی‌های هوشمند دور و اطرافمان نظیر گوشی‌های هوشمند تا انواع ساعت‌های هوشمند بازار که نمی‌توانیم از خودمان جدا کنیم تکنولوژی‌های ساده‌تری هم وجود دارند. فناوری‌هایی مثل لامپ هوشمند که دردسر روشن و خاموش کردن روشنایی منزل و محل کار را به واسطه کلید برق برای همیشه حذف کرده‌اند. این راهکار به جز این که زحمتمان را کم کرده نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی خانوارها دارد.

درباره مزایای لامپ‌های هوشمند و تاثیر آن‌ها از صنعت تا منازل هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. اگر شما هم قصد دارید سبک زندگیتان را تغییر کنید به راهنمای به‌نظر درباره خرید لامپ هوشمند حتما نیاز پیدا می‌کنید. پس همراه ما بمانید.

معرفی و بررسی انواع مدل‌های پرفروش لامپ هوشمند

مدل پرطرفدار

لامپ و اسپیکر بلوتوث هوشمند کد Smart LED Music Bulb

مشخصات محصول

  • توان لامپ LED: شش وات
  • توان لامپ RGB: سه وات
  • توان اسپیکر: سه وات
  • طول عمر لامپ: 50000 ساعت

لامپ و اسپیکر بلوتوث مدل Smart LED با کنترل پنل هوشمند برای پخش همزمان موزیک و روشنایی محیط طراحی شده است. سفیدی و زردی نور این محصول به صورت دلخواه قابل تنظیم است و برای بهره مندی از تمام قابلیت‌ها تنها کافی است لامپ را با بلوتوث به محصول متصل کنید. نور سفید این محصول در مجموع قوی‌تر و غالب است.

لامپ هوشمند و اسپیکر بلوتوثی کد LMB01

مشخصات محصول

  • توان لامپ LED: هفت وات
  • توان لامپ RGB: چهار وات
  • توان اسپیکر: چهار وات
  • طول عمر لامپ: 25000 ساعت

محصولی که می‌بینید تلفیق خلاقیت و تکنولوژی است که همزمان دو کاربرد برقراری روشنایی هوشمند و اسپیکر بلوتوثی دارد. طبق معمول توان نور سفید به کار رفته در این لامپ بالاتر بوده و همزمان یک لامپ RGB ضعیف‌تر برای روشنایی با رنگ‌های مختلف طراحی شده است. برای استفاده از امکانات محصول لازم است لامپ را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند وصل کنید.

لامپ هوشمند مایپو مدل پلی بالب رینبو

مشخصات محصول

  • توان لامپ LED: پنج وات
  • توان نوری: 280 لومن
  • محدوده عملکرد بلوتوث: 10 متر
  • طول عمر لامپ: 25000 ساعت

 

لامپ هوشمند مایپو مدل پلی بالب رینبو تلفیقی از رنگ‌های نورهای سفید، سبز، قرمز و آبی را در چارچوبی هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهد. Playbulb X نام نرم افزار اختصاصی این محصول بوده که با دستگاه‌های اندرویدی نسخه 4.3 و بالاتر سازگار است. با خرید این محصول تا 85 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

مشخصات محصول

  • توان لامپ LED: پنج وات
  • توان نوری: 280 لومن
  • محدوده عملکرد بلوتوث: 10 متر
  • طول عمر لامپ: 25000 ساعت

لامپ هوشمند مایپو مدل Candle از انواع مدل‌های شارژی با قابلیت استفاده زمینی است. باتری به کار رفته در این محصول 750 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و در صورت اتصال دستگاه با بلوتوث به گوشی می‌توانید روشنایی و میزان مصرف باتری با دلخواه تنظیم کنید.

طیف رنگ در این محصول 16.8 میلیون رنگ RGB است. برای شارژ شدن کامل باتری این لامپ تنها به 8 ساعت زمان نیاز دارید.

لامپ LED هوشمند بلوتوث مایپو مدل Playbulb Sphere

مشخصات محصول

  • توان لامپ LED: چهار وات
  • توان نوری: 280 لومن
  • محدوده عملکرد بلوتوث: 10 متر
  • دارای شارژر بی سیم و پایه ضد لغزش

لامپ LED هوشمند بلوتوث مایپو مدل Playbulb Sphere به صورت شارژی و برای روشنایی اتاق خواب طراحی شده است. در سازوکار این محصول از LED های قرمز، سبز، آبی و سفید استفاده شده و فرم حبابی و سبک آن در مجموع باعث سهولت حمل و نقل محصول شده است.

طراحی این لامپ هوشمند مطابق با استاندارد IP65 در برابر آب مقاوم است. بنابراین می‌توانید از این لامپ حتی در محیط مرطوب نظیر سرویس بهداشتی استفاده کنید.

لامپ هوشمند 9 وات فیلیپس مدل 9290020093 پایه E27

مشخصات محصول

  • توان لامپ LED: نه وات
  • طول عمر لامپ: 15000 ساعت
  • میزان روشنایی: 806 لومن
نقاط قوت
  • کنترل از راه دور با دستیار صوتی

لامپ هوشمند فیلیپس مدل 9290020093 با توان 9 وات به صورت حبابی تولید شده است. با خرید این لامپ و با وجود بازدهی بیش‌تر، تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی می‌شود. یکی از نقاط قوت این محصول امکان کنترل صوتی لامپ از راه دور است. به این شکل که حتی بدون نیاز به گوشی می‌توانید از روشنایی لامپ را از طریق صوتی تنظیم کنید.

لامپ هوشمند بلوتوث مایپو مدل Playbulb Comet Plus طول 2 متر

مشخصات محصول

  • توان لامپ LED: دوازده وات
  • طول نوار لامپ: 2 متر
  • دارای LED های قرمز، سبز، آبی و سفید
نقاط قوت
  • دارای نوار چسب برای اتصال به سطوح مختلف
  • حالت نمایشی

لامپ هوشمند بلوتوث مایپو در واقع یک نوار نوری زیبا با کنترل هوشمند است که برای کاربرد تزئینی و البته تامین روشنایی محیط طراحی شده است. افکت، رنگ و روشنایی سه فاکتور مهمی هستند که با اپلیکیشن Playbulb X مخصوص این محصول می‌توانید کنترل کنید.

یکی از نقاط قوت این لامپ زیبا حالت‌های نمایشی برای گیمرها حین بازی یا مهمانی‌ها است.

لامپ‌های هوشمند؛ تحولی به وسعت سبک زندگیتان

شاید همین که با کاربرد لامپ‌های هوشمند آشنا شوید آن را یک بهانه دیگر برای یک جا نشینی و تنبلی تلقی کنید. اما استفاده از این عناصر هوشمند آن هم در قرنی که همه چیز پرشتاب از چرخه دخالت انسان خارج می‌شود فراتر از این مسائل است!

عملکرد لامپ‌های هوشمند بسیار ساده است. درست مثل تمام ابزارهایی همچون مچ بند هوشمند که اپلیکیشن جداگانه برای آن ارائه می‌شود و می‌توانید از طریق گوشی هوشمند اتفاقاتی که در بدنتان رخ می‌دهند را با دقت ارزیابی کنید.

لامپ‌های هوشمند با یک اپلیکیشن نسخه موبایل ارائه می‌شوند که در این برنامه امکانات مختلفی روشنی و خاموشی لامپ، زمان بندی خاموش شدن و روشن شدن در صورت عدم حضور شما، کنترل صوتی و ... ارائه می‌شود. به طور کلی امکاناتی که با وجود لامپ‌های هوشمند به زندگی ما سرازیر می‌شود به وسعت تحول سبک زندگی و بر اساس چند اصل زیر است:

مدیریت موثر انرژی مصرفی

با وجود لامپ‌های هوشمند در هر کجا و حتی خارج از منزل می‌توانید روشنایی منزل را کنترل کنید. فرض کنید از خانه خارج شده‌اید و لامپ‌ها روشن باقی مانده‌اند. بنابراین می‌توانید از راه دور روی انرژی مصرفی منزل نظارت کامل داشته باشید.

تامین امنیت منازل

سیستم‌های امنیتی تک بعدی نیستند. حتی یک لامپ هوشمند هم می‌تواند نقش سیستم امنیتی موثر را در منازل و آپارتمان‌ها ایفا کند. به این شکل که هر زمان که مایل بودید روشنایی لامپ‌ها را برای ساعات انتهای روز تنظیم کنید و به این شکل ریسک سرقت از منزل را کاهش دهید.

قابلیت‌هایی که با خرید لامپ هوشمند تجربه می‌کنید

تقریبا کاربرد اکثر لامپ‌ها به جز مدل‌هایی که به صورت ترکیبی با اسپیکر بلوتوث عرضه می‌شوند یکسان است. لامپ‌های هوشمند امکانات مختلفی را به کاربران عرضه می‌کنند و با توجه به آن‌ها ارزش خرید بالایی دارند:

قابلیت تنظیم نور از هر کجای دنیا

فرقی نمی‌کند در این لحظه در کجای دنیا به سر می‌برید. بستر اینترنت بستر ارتباط شما با گوشه گوشه جهان است و شما در هر لحظه با منزل ارتباط دارید. به این ترتیب زمانی که در سفر هستید می‌توانید در طول شب روشنایی لامپ را برقرار کنید. در حالت عادی و با لامپ‌های معمولی این روشنایی حتی در ساعات روز که بی‌تاثیر است برقرار می‌ماند و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد.

لامپ‌های هوشمند در مسیر سلامتی

با وجود لامپ‌های ساده همه چیز استاتیک بوده و هیچ چیز در محیط قابل تغییر نیست. شما مجبور هستید در شبانه روز و در هر ساعت مقدار مشخصی از روشنایی را تحمل کنید. بنابراین روشنایی اتاق حتی در ساعات شب که مردمک چشم‌ها برای تطبیق با تاریکی گشاد شده تغییر نمی‌کند.

به نظر می‌رسد لامپ‌های هوشمند راهکاری در مسیر سلامتی بدن باشند. داخل اپلیکیشن لامپ‌های هوشمند رنگ نور لامپ‌ها ساده‌ترین تغییری است که می‌توانید روی محصولی که خریداری می‌کنید اعمال کنید. مثلا در طول شب که لامپ‌هایی با رنگ گرم بیش‌تر مورد نیاز است می‌توانید رنگ لامپ را به قرمز تغییر دهید.

البته این امکانات فقط به رنگ لامپ محدود نیست. شدت روشنایی محیطی هم فاکتور دیگری است که به صورت ولوم روی اپلیکیشن قابل تنظیم است. در محصولات هوشمند معمولا دو لامپ مجزا RGB و LED کار می‌شود. در مدل LED می‌توانید آفتابی و مهتابی بودن روشنایی محیط را تنظیم کنید.

قابلیت پخش موزیک از اسپیکر لامپ هوشمند

برخی از مدل‌های هوشمند به یک اسپیکر مجزا برای پخش موزیک نیز مجهز هستند. البته توان این اسپیکرها به اندازه انواع اسپیکر بلوتوثی جداگانه نیست که خریداری می‌کنید؛ اما در مجموع کار راه انداز هستند.

قدرت پخش موزیک و کیفیت صدایی که از طریق اسپیکر لامپ‌های هوشمند به گوش می‌رسد به توان آن‌ها بستگی دارد.

از لامپ‌های هوشمند چطور استفاده کنیم؟

انواع لامپ هوشمند از طریق پلتفرم اندروید و iOS کار می‌کنند. اکثر تولیدکنندگان اپلیکیشن اختصاصی خود را برای نصب روی گوشی ارائه می‌کنند و توضیحات لازم روی بسته بندی محصولات درج می‌شود. فقط کافی است سازگاری اپلیکیشن مخصوص لامپ را با نسخه سیستم عامل گوشی خود چک کنید.

سخن آخر

انواع لامپ هوشمند تازه‌ترین راه آورد دنیای تکنولوژی با مدیریت بهتر مصرف انرژی و بازدهی نوری بیش‌تر هستند. لامپ‌های هوشمند معمولا با LEDهای ساده و رنگی تولید می‌شوند و علاوه بر تامین نور آفتابی و مهتابی قابلیت تغییر رنگ دارند. هر محصول با یک اپلیکیشن مخصوص عرضه می‌شود که لازم است از سازگاری آن با نسخه سیستم عامل گوشی خود مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر