امروز07 اردیبهشت 1403

خرید چراغ تزئینی دیواری و سقفی برای اتاق های خانه

چراغ تزئینی
5/5 - (2 امتیاز)

نورپردازی حرفه‌ای منزل و محل کار با انواع چراغ تزئینی

زیبایی با نور معنا می‌یابد و چشم‌های ما برای مشاهده بازی استادانه رنگ و حجم‌ها زیر نور سازگار شده‌اند. هر فرمی در دکوراسیون داخلی هر چقدر هم زیبا بدون نورپردازی هیچ و پوچ است؛ مگر آن که فضا را به سلاح چراغ تزئینی از قبل مجهز کرده باشیم!

بله درست شنیدید! دکوراسیون داخلی سلاح خود را دارد و چراغ‌ها مهم‌ترین وسیله‌ای هستند که با استفاده از آن‌ها چیدمان منزل در نگاه بیننده جلب خودنمایی می‌کند. حالا به لطف طراحی خاص چراغ‌ها و عناصر تزئینی که به آن‌ها اضافه شده نورپردازی ابعاد دیگری هم پیدا کرده و به عنوان یک عنصر دکوراتیو هم به آن توجه می‌شود.

به واسطه نور یک فضا بزرگ‌تر و حتی کوچک‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. انواع چراغ تزئینی سلاح‌های قدرتمندی هستند که به دنیای بدون روح منزل و محل کار هویت تازه‌ای می‌بخشند. شما هم می‌توانید بعد از مرور راهنمای خرید امروز به‌نظر و آشنایی با سبک انواع چراغ تزئینی هویت محیط اطرافتان را دگرگون کنید!

معرفی و بررسی انواع چراغ تزئینی و دکوراتیو

پیشنهاد به نظر

مشخصات محصول

  • ابعاد:21x14x21
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 1 عدد
  • جنس بدنه: فلزی

مدل KL505m تلفیقی هنرمندانه از چوب و چرم مصنوعی است و می‌تواند چراغی تزئینی و دکوراتیو برای فضای راهرو، اتاق خواب، پارکینگ و لابی باشد. این چراغ تزئینی یک سرپیچ برای اتصال لامپ LED دارد و به سادگی می‌توانید لامپ را تعویض کنید.

چراغ تزیینی لمسی ایکس پروداکتس مدل X-Sence بسته 5 عددی

مشخصات محصول

  • ابعاد:12x10x2 سانتی متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 5 عدد
  • جنس بدنه: پلاستیکی
نقاط قوت
  • خاموش و روشن شدن به صورت لمسی
  • قابلیت چیدمان دلخواه

یک چراغ تزئینی با طرح و چیدمان دلخواه شما! ایکس پروداکتس مدل X-Sence چراغ دیواری لمسی بوده که از پنل‌های شش ضلعی مدولار با 5 سرپیچ لامپ تشکیل شده است.

در این چراغ تزئینی از تکنولوژی حسگر خازنی جهت روشن یا خاموش کردن روشنایی ها استفاده می‌شود. بنابراین با لمس و فشار بسیار جزئی هر یک از اجزا چراغ‌ها روشن یا خاموش می‌شوند.

شش ضلعی‌های این چراغ تزئینی قابلیت گسترش و توسعه دارند و می‌توانید با قرار دادن آن‌ها در کنار هم لوگو یا چیدمان دلخواهتان را بسازید.

چراغ سقفی چوبین کد C105 2CL

مشخصات محصول

  • ابعاد: 31x31x13 سانتی‌متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 2 عدد
  • جنس بدنه: چوبی

نور ملایم و یکنواخت در تمام فضا را به نور متمرکز روشنایی لوستر ترجیح می‌دهید؟ پیشنهاد ما خرید چراغ تزئینی مدل چوبین است. ابعاد این چراغ آویز برای فضایی به مساحت 4 متر مربع مناسب بوده و به صورت چهارگوش طراحی شده است.

ام دی اف به کار رفته در چراغ تزئینی طرح چوبین با روکش ملامینه پوشیده شده که ضد خش و رطوبت است. بنابراین از روشنایی آن می‌توانید در محیط مرطوب حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 25x10x20 سانتی‌متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 1 عدد
  • جنس بدنه: فلزی

با وجود لوستر و روشنایی مرکزی بد نیست از چراغ‌های کوچک هم به عنوان عنصر دکوراتیو و هم برای مطالعه استفاده کنید. چراغ دیواری مدل 005 با طراحی ظریف و زیبا برای استفاده در راهروها، اتاق مطالعه، اتاق خواب و حتی پذیرایی تولید شده است. لامپ این چراغ تزئینی را به سادگی می‌توانید با لامپ‌های کم مصرف یا LED تعویض کنید.

چراغ دیواری چوبین مدل M 18/1

مشخصات محصول

  • ابعاد: 35x24x24 سانتی‌متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 1 عدد
  • جنس بدنه: چوبی

با یک چراغ تزئینی ساده هم می‌توانید حال و هوای نوستالژیک و سنتی را تجربه کنید. چراغ دیواری چوبین مدل M 18/1 محصولی زیبا با بدنه چوبی است که ابعاد آن روشنایی کافی برای فضای آشپزخانه، راهرو و اتاق خواب فراهم می‌کند. بدنه این چراغ دیواری به شکل فانوس است و نصب آن روی دیوار راحت و سریع خواهد بود.

چراغ دیواری سیلا نور مدل پالرمو BW84RFL31H

مشخصات محصول

  • ابعاد: 12x8x9 سانتی‌متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 1 عدد
  • جنس بدنه: فلزی

الگوی طراحی چراغ تزئینی مدل پالرمو با استانداردهای روز دنیا و تازه‌ترین ترندهای دکوراسیون داخلی هماهنگ است. روشنایی این چراغ تزئینی با لامپ‌های LED با توان 7 وات و میزان نوردهی 500 لومن تامین می‌شود. نور لامپ‌ها از هر دو طرف بدنه منتشر می‌شوند و فضای بیش‌تری تحت پوشش قرار می‌گیرد.

چراغ تزیینی لوستر ماد کد 26Sb

مشخصات محصول

  • ابعاد: 80x80x9 سانتی‌متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 26 عدد
  • جنس بدنه: فلزی

فقط کافی است سقف منزل یا محل کارتان با ارتفاع لوسترهای مینیمال و مدرن هماهنگ باشد تا شما هم از زیبایی منحصر به فرد لوستر 26 شعله وینتج طرح فرانسه بهره‌مند شوید!

طراحی این چراغ تزئینی فراتر از کلیشه‌هایی است که در انواع لوستر و چراغ موجود در بازار می‌بینیم. به واسطه لوله‌های سبک و باریکی که در طراحی این لوستر تزئینی به کار گرفته شده این محصول وزن سبک‌تری دارد. بازوهای این لوستر زیبا متحرک است و به دلخواه می‌توانید الگوی آویز آن را تغییر دهید.

چراغ تزئینی مدل نورآهنگ

مشخصات محصول

  • ابعاد: 12x14x44 سانتی‌متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 1 عدد
  • جنس بدنه: چوبی، برنج، شیشه

حتی اگر اهل موسیقی سنتی نیستید با خرید چراغ تزئینی نورآهنگ مدل سه تار به این ساز خوش‌آهنگ علاقمند می‌شوید. بدنه این چراغ زیبا ترکیبی از برنج، شیشه و چوب است و جلوه زیبا و شاعرانه‌ای در شب دارد. از این چراغ دکوراتیو می‌توانید در اتاق کودک، اتاق خواب، هال و پذیرایی استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 26x26x75 سانتی‌متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 1 عدد
  • جنس بدنه: چوبی

برای سقف‌های کاذب و کوتاه یا اتاق‌ خواب کودک که فضای محدودی دارد می‌توانید از چراغ آویز مدل 1015 به عنوان عنصر دکوراتیو ویژه استفاده کنید. این چراغ با حباب عسلی شفاف و بدنه چوبی ام دی اف تولید شده و بسیار سبک است.

چراغ تزئینی روشنایی بزرگ زاده مدل آکاردئونی

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30x20x70 سانتی متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 1 عدد
  • جنس بدنه: فلزی

مدل آکاردئونی یکی از خلاقانه‌ترین طرح‌های ممکن برای چراغ تزئینی است که روشنایی را از دریچه لنز دوربین به محیط می‌تاباند. این محصول زیبا قابلیت تغییر ارتفاع دارد و بدنه آن با رنگ ضد خش پوشیده شده که در گذر زمان یا آسیب به بدنه ثابت می‌ماند.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 11x14x25 سانتی متر
  • تعداد سرپیچ‌های لامپ: 1 عدد
  • جنس بدنه: فلزی

به دنبال طرح و الگوی خاص برای دکوراسیون داخلی و تامین روشنایی محیط هستید؟ چراغ دیواری تک لامپ طلایی روژ GP023 ظاهر کلاسیک، ساده و در عین حال لوکسی دارد که روشنایی را از تمام جهات به محیط منتشر می‌کند.

از این چراغ به صورت تکی یا جفت می‌توانید در راهروها، لابی، پارکینگ و هال و پذیرایی استفاده کنید.


روح‌بخشی به محیط اطراف با چراغ‌های تزئینی

هر دکوراسیونی به نورپردازی خاص خود نیاز دارد و در طراحی مدرن و امروزی از انواع چراغ تزئینی یا لوستر استفاده می‌شود. چراغ‌های تزئینی دسته‌بندی گسترده‌تری برای ابزارهای روشنایی هر فضا هستند و همین لوسترهایی که از سقف خانه‌ها آویزان می‌شوند نمونه بارز چراغ‌های دکوراتیو به شمار می‌روند. علاوه بر چراغ، عوامل دیگری نیز در شخصت بخشی به فضای خانه وجود دارد که در مقاله دیگری به 4 ایده برای استفاده از عناصر ارگانیک در دکوراسیون خانه اشاره کرده‌ایم.

به جز بحث زیبایی، چراغ‌ها شخصیت یا کاراکتر خاص خود را دارند و با افکت‌های نوری که به محیط می‌دهند هویت فضا را دگرگون می‌کنند. یک چراغ تزئینی کافی است تا به کاربرد و حال و هوای محیطی که در آن قرار دارید پی ببرید. چراغ‌ها باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم می‌شوند و می‌توانند نور متمرکزی درست در همان نقطه‌ای که نیاز دارید منتشر کنند.

نسل به نسل با انواع چراغ‌های تزئینی

انواع لامپ و چراغ، لوسترها، چراغ‌های مطالعه و روشنایی‌هایی که به صورت مکمل در کنار لوسترهای اصلی استفاده می‌شوند زیر مجموعه چراغ‌های تزئینی هستند. به جز لوستر و چراغ‌های کلاسیک مدل‌های مدرن هم اضافه شده‌اند تا انتخاب برای مصرف‌کنندگان خانگی و اداری ساده‌تر از قبل باشد.

چراغ‌های تزئینی آویز با کاربرد متنوع

چراغ‌های آویز رایج‌ترین مدل‌های تزئینی هستند که در خانه‌ها، ادارات و اماکن عمومی استفاده می‌شوند. ارتفاع این چراغ‌ها باید حداکثر 20 تا 30 درصد ارتفاع اتاق را اشغال کند.

مهم‌ترین چالشی که در انتخاب چراغ آویز مطرح می‌شود ارتفاع آن است. سقف‌های بلندتر از دو متر به آویزهای بلندتری نیاز دارند و اتاق‌های کوچک با سقف کوتاه آویزهای کوتاه‌تری هم لازم دارند. طبق استانداردهای جهانی چراغ تزئینی آویز باید حداقل 30 سانتی‌متر از سر فاصله داشته باشد تا بدون آزار چشمی محیط را روشن کند.

چراغ‌های تزئینی رومیزی برای تکمیل روشنایی محیط

مدل‌های رومیزی به تنهایی برای تامین روشنایی محیط کافی نیستند؛ اما همین روشنایی محدود روی کل نورپردازی محیط اثر می‌گذارد. خیلی از طراحان داخلی چراغ‌های تزئینی رومیزی را با هدف تکمیل دکوراسیون و ست کردن اجزای مختلف اتاق با هم انتخاب می‌کنند. از نظر تجربی هم چراغ‌های تزئینی رومیزی حس صمیمیت و راحتی را به ویژه را در شب زنده می‌کنند.

انواع آباژور و چراغ‌های مطالعه از همین مدل‌های رومیزی تزئینی هستند که می‌توانید در اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی استفاده کنید.

چراغ‌های تزئینی ایستاده با روشنایی بیش‌تر

هیچ یک از مدل‌های بازار جلوه و شکوه چراغ‌های تزئینی ایستاده را ندارد؛ به ویژه زمانی که از آن‌ها در یک گوشه از منزل و به عنوان چتر مبلمان راحتی، کاناپه یا ساز موسیقی استفاده می‌کنید.

مدل‌های ایستاده مکمل روشنایی اصلی منزل یا محل کار هستند و سایر اجزا و عناصر دکوراتیو منزل را برجسته می‌کنند. مثلا می‌توانید چراغ تزئینی را در اطراف یکی از پرتره‌های بزرگ، تابلو نقاشی، تابلو فرش یا ظروف دکوراتیو منزل قرار دهید تا روشنایی آن زیبایی سایر عناصر تزئینی را دوچندان کند.

انواع چراغ‌های تزئینی دیواری

مدل‌های دیواری همان دیوارکوب‌هایی هستند که به صورت مجموعه با لوستر یا مجزا تولید می‌شوند. چراغ‌های دیواری هم زیبایی منحصر به فرد خود را دارند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان چراغ خواب استفاده کنید.

چراغ‌های دیواری گزینه مناسبی برای اتاق خواب، راهروها و لابی‌ها هستند. بر اساس ظاهر چراغ و ابعاد آن روشنایی آن نیز متغیر است. یک چراغ دیواری لوکس، شیک و زیبا شما را از چراغ خواب یا آباژورهای رومیزی بی‌نیاز می‌کند.

لوسترهای سقفی با شکوه بیش‌تر

فرقی نمی‌کند در خانه‌ یا دفتر کار با چه متراژی زندگی یا فعالیت می‌کنید؛ لوسترها جز جدانشدنی دکوراسیون هستند که باید با توجه به سایر اجزا و هوشمندانه انتخاب شوند.

لوسترها در دو نوع مدرن و کلاسیک تولید می‌شوند و زیرمجموعه چراغ‌های تزئینی سقفی یا دیوارکوب قرار می‌گیرند.

لوستر مدرن طراحی ساختارشکنانه‌ای دارد و مفهوم مینیمالیسم در تولید آن‌ها مطرح می‌شود. برای اکثر کسب و کارها، سازمان‌ها و دفاتر کار هم همین مدل‌های مدرن و امروزی پیشنهاد می‌شوند.

سخن آخر

روشنایی و نورپردازی محیط عنصر گمشده دکوراسیون داخلی بوده که این روزها اهمیت بیش‌تری در چیدمان منزل، محل کار و فضاهای عمومی پیدا کرده است. اکثر چراغ‌های دکوراتیو با لامپ LED کار می‌کنند و برخی از آن‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. طول عمر لامپ‌های تزئینی بالا است و با توجه به نحوه نشر نور می‌توانند جایگزین کم مصرف لوسترهای خانگی باشند. شما کدام مدل از چراغ‌های دکوراتیو را برای تزئین و تامین روشنایی محیط بیش‌تر می‌پسندید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر