امروز31 فروردین 1403

10 مدل از بهترین دسته‌ی موبایل (Gimbal) برای فیلمبرداری در حرکت

Gimbal
3/5 - (2 امتیاز)

هر چند که موبایل‌های هوشمند به تکنولوژی لرزشگیر مجهز شده‌اند، اما هیچ چیز جایگزین بهترین دسته‌ی موبایل (Gimbal) اندروید و آیفون نمی‌شود. با گیمبال در زندگی روزمره و سینمای حرفه‌ای تا چه اندازه آشنایی دارید؟

دلبستگان دنیای ویدیو و عاشقان فیلمبرداری حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که بخشی از ضبط ویدیو بی نقص به جلوگیری از لرزش و ثبات فیلمبردار مربوط می‌شود. اکنون این مشکل با انواع دوربین‌های گیمبال گوپرو یا  DSLR برطرف شده که نسخه جدیدتر آن‌ها برای گوشی‌های امروزی نیز تولید شده‌اند. تکنولوژی هوشمند و جذابی که کمک می‌کند حتی در حالی که بیش‌ترین تحرک را دارید بتوانید فیلمبرداری کاملی داشته باشید.

گیمبال‌ها سال‌ها است که در سینمای حرفه‌ای و برای فیلمبرداری استفاده می‌شوند. اما از معرفی آن‌ها برای گوشی‌های هوشمند iOS و اندروید مدت زمان زیادی نمی‌گذرد. ضمن این که این روزها همه ما بیش از هر نوع دستگاه دیگری فیلمبرداری و عکسبرداری را با انواع گوشی‌های مناسب عکاسی انجام می‌دهیم. بنابراین فیلمبرداری با وجود ثابت کننده‌ها یا گیمبال‌ها حرفه‌ای‌تر از قبل خواهد بود.

گیمبال‌ها انواع و اقسام متنوعی دارند و مدل‌های دستی آن‌ها از محبوبیت بیش‌تری برخوردار هستند. پس قبل از خرید دست نگه دارید و راهنمای امروز به‌نظر را از دست ندهید.

مدل پرفروش

مونوپاد ژیون مدل Smooth 4

مشخصات محصول

  • مناسب برای گوشی های هوشمند اندروید و iOS
  • باتری داخلی با ظرفیت 12 ساعت کار به صورت مداوم دارای قابلیت شارژ
  • وزن قابل تحمل 210 گرم
  • حرکت در سه محور افقی، عمودی و محوری با کنترل کامل

مونوپاد ژیون مدل Smooth 4 یکی از تثبیت کننده‌های محبوب برای گوشی موبایل است که وزن سبک اما استحکام بالایی دارد. این محصول امکان فیلمبرداری منظره و پرتره دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا چندکاره باشد؛ حتی برای به اشتراک گذاری فیلم و عکس در شبکه‌های اجتماعی مختلف.

در این محصول یک حالت خاص به نام Object Tracking برای فیلمبرداری وجود دارد که باعث می‌شود اجسام متحرک در صورت شناسایی دنبال شوند.

پایه مونوپاد مدل گیمبال

مشخصات محصول

  • مناسب برای گوشی های هوشمند اندروید و iOS
  • باتری داخلی با ظرفیت چند ساعت کار به صورت مداوم دارای قابلیت شارژ
  • دارای دارای ریموت برای عکاسی
  • دارای قابلیت چرخش 360 درجه‌ای

این محصول با قابلیت چرخش در تمام جهات تولید شده است. بنابراین می‌توانید با استفاده از آن و با خیال راحت در طول عکاسی در جهات مختلف، بدون نگرانی بابت لرزش و تکانه فیلمبرداری کنید.

گیمبال سی روی مدل PH-20

مشخصات محصول

  • مناسب برای گوشی‌های هوشمند
  • باتری داخلی با ظرفیت 8 ساعت کار به صورت مداوم دارای قابلیت شارژ
  • وزن قابل تحمل 20 کیلوگرم

با استفاده از این محصول می‌توانید با گوشی هوشمند خود در تمام جهات فیلمبرداری کنید. ضمن این که این دسته علاوه بر گوشی هوشمند قابلیت حمل دوربین‌های حرفه‌ای هم دارد. در صورت حمل دوربین، وزن کل با وجود طراحی خاص محصول توزیع می‌شود.

پایه مونوپاد هوهم مدل iSteady mobile Plus

مشخصات محصول

  • مناسب برای تمامی مدل تلفن‌های همراه و جهت تمامی زمینه‌های تصویربرداری
  • باتری داخلی با ظرفیت 8 ساعت کار به صورت مداوم دارای قابلیت شارژ
  • وزن قابل تحمل 280 گرم
  • چرخش 600 درجه در حالت عمودی پایه
  • دارای طراحی بازوی متعادل کننده برای پشتیبانی از گوشی‌های بزرگ

کیفیت بالای مواد به کار برده شده، ظرفیت باتری بالا و قابلیت‌هایی مثل کالیبراسیون خودکار این محصول را از سایر مدل‌های موجود در بازار متمایز کرده است. با نصب برنامه مخصوص هوهم می‌توانید دسته گوشی را راحت‌تر به اسمارت فون متصل و از امکانات متنوعی استفاده کنید.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل کامیکا مدل CVM-VM10-K4

مشخصات محصول

  • مناسب برای تمامی گوشی‌های موبایل هوشمند تا عرض 3.93 اینچ
  • باتری داخلی با قابلیت شارژ
  • امکان چرخش 360 درجه

مدل مدل CVM-VM10-K4 کامیکا با یک میکروفون حرفه‌ای برای ضبط باکیفیت‌تر صدا هنگام فیلمبرداری طراحی شده است. بنابراین فیلمبرداری با این دستگاه کیفیت بالاتری نسبت به انواع بهترین دسته موبایل اندرویدی و iOS بازار دارد.

پایه مونوپاد فیوتک مدل Vimble 2

مشخصات محصول

  • مناسب برای تمامی گوشی های موبایل هوشمند
  • باتری داخلی با قابلیت شارژ
  • حداکثر توان تحمل وزن تا 210 گرم
  • دارای ریموت عکاسی
  • امکان چرخش 360 درجه

گیمبال یا مونوپادهای ضد لرزش فیوتک با قابلیت افزایش ارتفاع در عکاسی تولید شده‌اند. این محصول امکان قفل کردن لنز روی سوژه را دارد و بنابراین دنبال کردن سوژه‌های متحرک به واسطه آن بهتر صورت می‌گیرد.

با استفاده از یک دکمه در این محصول می‌توانید وضعیت فیلمبرداری را تغییر داده و حتی به صورت پانوراما و تایم لپس عکسبرداری کنید.

پایه مونوپاد ژیون مدل SMOOTH Q2

مشخصات محصول

  • مناسب برای تمامی گوشی‌ها تا سایز 7 اینچ
  • دارای چرخش عمودی و افقی 320 درجه ای
  • شارژدهی باتری با طول عمر 16 ساعت
  • حداکثر توان تحمل وزن تا 260 گرم
  • دارای ریموت عکاسی

برای استفاده از گیمبال Zhiyun Smooth-Q2 فقط کافی است نرم افزار این محصول را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این محصول دارای حرکت چرخشی 360 درجه‌ای بوده و باتری 4500 میلی آمپری آن امکان استفاده 16 ساعته را به صورت مداوم فراهم می‌آورد.

پایه مونوپاد دی جی آی مدل OSMO 3

مشخصات محصول

  • مناسب برای تمامی گوشی‌ها تا سایز 7 اینچ
  • دارای ریموت عکاسی
  • دارای سه پایه و هارد کیس مخصوص

این مونوپاد برای جلوگیری از لرزش در طول عکاسی و فیلمبرداری طراحی شده و برای تمام گوشی‌های هوشمند تا 7 اینچ مناسب خواهد بود.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل دی جی آی مدل Osmo Mobile 3 Combo

مشخصات محصول

  • مناسب برای انواع گوشی های هوشمند 62 تا 88 میلی متر
  • مجهز به پورت USB Type-C
  • باتری داخلی با ظرفیت 2450 میلی آمپر و 15 ساعت نگهداری شارژ

پایه نگهدارنده گوشی موبایل دی جی آی مدل Osmo Mobile 3 Combo از محصولات محبوب و پرفروش این برند بوده که با قابلیت شارژ تولید شده است. این محصول قادر است در سه جهت مختلف لرزش گیری کند و تا دمای 40 درجه سانتی گراد هم برای فیلمبرداری مطلوب از آن استفاده کنید.

پایه مونوپاد مدل گیمبال

مشخصات محصول

  • مناسب برای انواع گوشی های هوشمند 62 تا 88 میلی متر
  • دارای ریموت عکاسی
  • داریا قابلیت شارژ
  • امکان چرخش 360 درجه‌ای

این مونوپاد محصولی سه محوره برای کاهش لرزش ناشی از فیلمبرداری است. برای کنترل بهتر می‌توانید دستگاه را با بلوتوث به گوشی وصل کنید. ضمنا دستگاه با ریموت کنترل از راه دور تولید شده است.

همه چیز درباره گیمبال‌های شگفت انگیز و کاربرد آن‌ها

واژه گیمبال در واقع به معنی حمایت از یک وسیله و فراهم آوردن امکان چرخش در تمام جهات و حول یک محور ثابت است. آنچه باید درباره گیمبال‌های مناسب اندرویدی و آیفون بدانیم کاربرد آن است. کاربرد اصلی این وسیله‌های مفید برقراری چرخش ساده موبایل و ضبط ویدیو با حذف تکانه‌های موجود است. بنابراین گیمبال یک نگهدارنده یا حامل برای گوشی نیست.

گیمبال‌های DSLR، گوپرو یا نمونه‌های مخصوص گوشی همراه به نگهداری دوربین یا گوشی بدون هیچ گونه لرزش و حرکت کمک می‌کنند. برخی از گیمبال‌ها دارای سه محور عمودی هستند و بنابراین به ثابت نگه داشتن موبایل حتی در صورتی که فیلمبردار قصد پایین و بالا کردن آن را داشته باشد کمک می‌کنند. این موضوع معمولا در ضبط ویدیوهای اکشن، ویدیوهای عروسی و کلیپ‌های تجاری کاربرد دارد.

اما کاربرد اصلی گیمبال‌ها را افرادی بیش‌تر درک می‌کنند که مایل هستند در طول ورزش‌های هیجانی و حرکات سریع لحظات خود را ثبت کنند. برای ورزش‌هایی مثل اسکی، بسکتبال و پارکور بهترین وسیله استفاده از دسته ی موبایل اندروید و آیفون است. حتی اگر این نوع تحرک را ندارید شاید بخواهید لحظات جذاب و پرهیجان خود را در منزل به این دسته‌های موبایل ثبت کنید.

فیلمبرداری با گیمبال چه تفاوتی با حالت معمولی دارد؟

همان طور که گفتیم سال‌های سال است از انواع دسته‌های گوشی برای فیلمبردرای حرفه‌ای استفاده می‌شود و گیمبال ابزار تازه‌ای نیست؛ اما این وسیله با کاربرد گسترده‌ای که پیدا کرده مزایای مختلفی برای کاربر دارد:

ثبت تصاویر و ویدیو با بهترین کیفیت ممکن

خیلی از اوقات ممکن است تصور کنید کیفیت پایین فیلمبرداری به سبب دوربین گوشی شما است. همین موضوع شاید باعث شود فکر کنید گوشی‌های هوشمند تا 5 میلیون تومان کیفیت فیلمبرداری خوبی ندارند؛ اما این تفکر اشتباه است و خیلی از اوقات نقدینگی ما قربانی شرایط بد محیطی و عدم مهارت در ضبط ویدیو می‌شود.

با خرید یک دسته ی موبایل آیفون یا اندرویدی در کنار دوربین میان رده و مقرون به صرفه می‌توانید تصاویر بهتری ثبت کنید. در حال حاضر بسیاری از اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی از گیمبال استفاده می‌کنند و این ابزار به سبب کاربری ساده فرآیند ضبط ویدیوهای تبلیغاتی را تسهیل کرده است.

امکانات گسترده انواع گیمبال برای کاربران

گیمبال‌ها معمولا در وزن کم‌تری تولید می‌شوند و شکل طراحی آن‌ها باعث می‌شود تا حتی در صورت قرار دادن دوربین سنگین وزن روی آن‌ها، حمل و نقل ساده‌تر باشد. گیمبال‌ها می‌توانند به شما در تصویربرداری در تمام جهات کمک کنند؛ در عین حال تمام لرزش‌های محیطی از سه جهت توسط این دستگاه‌ها حذف و خنثی می‌شود.

گیمبال‌های یا دسته‌های گوشی اندرویدی و مناسب برای آیفون دارای باتری هستند. این باتری‌ها معمولا طول عمر کافی و مناسبی دارند و به صورت میانگین امکان فیلمبرداری تا 20 ساعت را بدون نیاز به شارژ مجدد فراهم می‌کنند.

شاید فکر کنید گیمبال‌ها محدودیت سایز دارند. البته این موضوع صحیح است و نظیر هر نوع نگهدارنده گوشی باید محصول متناسب با سایز اسمارت فون خود خریداری کنید. خوشبختانه در بازار مدل‌های مختلفی از دسته‌های گوشی وجود دارند که در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

نکاتی که در خرید انواع دسته گوشی باید در نظر داشته باشید

البته که گیمبال‌ها متعهد می‌شوند تصاویر با حداکثر کیفیت را توام با حذف لرزش‌های داخلی و خارجی ثبت کنند. اما به هر صورت در خرید انواع آن‌ها باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

به قابلیت چرخش گیمبال دقت کنید

فرقی نمی‌کند که چه نوع محتوایی و برای چه هدفی با استفاده از انواع دسته‌های گوشی ثبت می‌کنید. آن چه که مهم است قابلیت چرخش گیمبال در حالت منظره و پرتره است.

بهترین گیمبال را با توجه به نیازتان انتخاب کنید

قصد دارید دسته گوشی را برای چه کاری خریداری کنید؟ دوست دارید محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید؟ کدام رسانه مد نظر شما است؟ تمام این فاکتورها در خرید یک گیمبال مناسب گوشی‌های هوشمند تاثیر دارد.

به عنوان مثال بهترین گیمبال برای ویدیوهایی که در یوتیوب بارگذاری می‌شوند باید قابلیت ثبت تصاویر منظره را داشته باشد. در حالی که زاویه دوربین برای ویدیوهای اینستاگرامی بهتر است در حالت پرتره قرار داشته باشد.

به وزن قابل حمل توسط دستگاه دقت کنید

در مشخصات محصولی که خریداری می‌کنید یک ویژگی مهم تحت عنوان وزن قابل تحمل وجود دارد. هر چقدر که دسته گوشی بتواند وزن بیش‌تری تحمل کند گران قیمت‌تر است. بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که وزن بالاتر از گوشی و دوربین شما را تحمل کنند.

سخن آخر

با بهترین دسته‌ی موبایل (Gimbal) اندروید و آیفون می‌توانید با بالاترین کیفیت ممکن و با حداقل لرزش فیلمبرداری کنید. گیمبال‌ها علاوه بر محورهای یک تا سه جهتی برای کاهش لرزش دارای قابلیت‌های جانبی مثل شارژ دستگاه نیز هستند. برخی از این محصولات را می‌توانید حتی از راه دور هم کنترل کنید.

 

1 نظر

  1. امیر احمدی پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من از چند نفر از دوستان شنیده بودم که اسمو موبایل 3 با گوشی های آیفون بهتره و نرم افزارش با اندروید مشکل داره
    خواستم بدونم این مورد تو اسمو موبایل 4 هم هست یا اصلاح شده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر