امروز10 فروردین 1403

معرفی بهترین شامپو برای موهای کاشت شده [باکیفیت عالی] – 2021

شامپو برای موهای کاشته شده
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای تخصصی خرید بهترین شامپو برای موهای کاشته شده

داستان دور و دراز طاسی با کاشت مو تمام نمی‌شود؛ بعد از کاشت موها تازه با انبوهی از سوالات روبرو می‌شوید که باعث می‌شود در نگهداری و مراقبت از مو با وسواس بیش‌تری نسبت به گذشته عمل کنید. به ویژه عادت شستشو موها که با تغییرات به وجود آمده باید از نو تعریف شود.

یکی از سوالات پرتکرار بعد از کاشت مو نوع شامپو مصرفی و نحوه شستشو موها است. بعد از کاشت توصیه می‌شود از شامپوهای معمولی استفاده نشود و بهترین شامپو برای موهای کاشته شده را که فرمولاسیون تعدیل یافته دارند جایگزین کنید. این شامپوها علاوه بر اثرات تقویتی و PH سازگارتر، به تحریک فولیکول مو و رشد سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کنند.

با هر روشی که کاشت مو را انجام دهید حداکثر بعد از سه ماه، رویش موها شروع می‌شود. بد نیست از همین حالا با انواع شامپو و شامپو فوم آشنا شوید و بعد از شناخت محصول مناسب، استفاده از این شامپوها را در روتین مراقبت از موهای کاشته شده قرار دهید. با راهنمای به‌نظر همراه باشید.

معرفی و بررسی انواع شامپو برای موهای کاشته شده

مدل محبوب

شامپو پس از کاشت مو ژاک آندرل پاریس مدل Act Implant

مشخصات محصول

  • ویژگی: تقویت‌کننده، ترمیم کننده، ضد ریزش، کاهش دهنده چربی
  • مخصوص: انواع موها، موهای آسیب دیده، موهای شکننده
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E , ویتامین A , ویتامین C، گیاه مریم گلی

عمل کاشت با مخاطراتی نظیر عفونت و تورم سر همراه است و باید بعد از عمل شامپو خود را تعویض کنید. شامپو پس از کاشت مو ژاک آندرل پاریس اولین شامپو مخصوص آقایان و بانوان بعد از عمل کاشت است که با فرمولاسیون منحصر به فرد عرضه می‌شود.

این محصول حاوی بیوپپتیدها، روغن آرگان و عناصر گیاهی است که به رطوبت رسانی و تغذیه موها بعد از کاشت کمک می‌کنند.

عصاره گیاه مریم گلی و پوست لیمو به کار رفته در این محصول در پاکسازی مو از چربی و شوره بعد از کاشت موثر است.

شامپو فوم کاشت مو سریتا مدل Implant حجم 150 میلی لیتر

مشخصات محصول

  • ویژگی: کاهش دهنده چربی
  • مخصوص: انواع موها
  • عصاره/ ویتامین: چای سبز ، کافئین، آلانتوئین

شستشو موها بعد از عمل پیوند مو از حساسیت بیش‌تری برخوردار است. شامپو فوم سریتا محصول اختصاصی برای افزایش خون رسانی و تقویت فولیکول های پیوند یافته مو است.

شامپوهای مخصوص کاشت PH خنثی و ملایمی دارند و در اثر شستشو تحریک پوستی کم‌تری ایجاد می‌کنند.

شامپوی ایمپلنت مخصوص موهای کاشت شده درمالیفت مدل Vita-Plant

مشخصات محصول

  • ویژگی: ضد ریزش
  • مخصوص: موهای آسیب دیده
  • عصاره/ ویتامین: گیاه بابونه

برای کاهش درد و احساس کشیدگی موها بعد از عمل کاشت لازم است از شامپوهای اختصاصی و مناسب عمل پیوند مو استفاده کنید. شامپو ایمپلنت بدون سولفات و پارابن تولید شده و رطوبت رسانی به سطح پوست سر را بعد از عمل کاشت افزایش می‌دهد.

مهم‌ترین ترکیب به کار رفته در این محصول گیاه بابونه است که التهاب و خارش سر را بعد از کاشت کاهش می‌دهد. برای کسب نتیجه بهتر درست مطابق با راهنمای محصول عمل کنید.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده موهای چرب استم سل مدل Oily Scalp

مشخصات محصول

  • ویژگی: تقویت‌کننده، ضد ریزش، روزانه، ترمیم کننده
  • مخصوص: موهای چرب
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین B5

شامپو بدون سولفات استم سل گزینه مناسبی برای شستشو ملایم سر بعد از عمل کاشت است. این شامپو با کنترل چربی پوست سر از خشکی و آسیب به پوست سر و موها جلوگیری می‌کند.

از این محصول حتی قبل از عمل کاشت و جهت جلوگیری از ریزش موی فصلی نیز می‌توانید استفاده کنید. شامپو استم سل با عمل تغذیه و تقویت موها، مناسب پوست سر حساس و موهای چرب است و لازم است دوره مصرف را تحت نظر پزشک به پایان برسانید.

پک فوم کاشت مو و شامپو جوانه گندم سریتا مدل Hair مجموعه 2 عددی

مشخصات محصول

  • ویژگی: تقویت‌کننده، تنظیم چربی مو، تحریک رشد مو، کنترل ریزش مو
  • مخصوص: موهای آسیب‌دیده
  • عصاره/ویتامین: گزنه، نعناع فلفلی، مریم گلی، رزماری

یکی از محصولاتی که می‌توانید پس از کاشت مو و در دوره اولیه پس از عمل پیوند استفاده کنید فوم کاشت مو شامپو جوانه گندم سریتا است. همانطور که می‌دانید پس از عمل کاشت مو باید از مصرف شامپوهایی با فرمولاسیون قوی خودداری کنید زیرا این محصولات روند بهبود را مختل می‌کنند.

این محصول چربی‌های اضافی مو و پوست سر را از بین می‌برد و آلودگی‌های محیطی و سلول‌های مرده را از آن‌ها پاک می‌کند. در ترکیبات این فوم از چای سبز و زینک استفاده شده است. این ترکیبات در پیشگیری از عفونی شدن زخم‌های پوست سر پس از کاشت مو نقش مهمی دارند.

از دیگر موادی که در ترکیبات این فوم به کار رفته می‌توان به آمینکسیل، کافئین و ساوپالمیتو اشاره کرد. این مواد موجب افزایش استحکام ریشه‌ موهای پیوندی و جلوگیری از ریزش موها می‌شوند. همچنین گردش خون در پوست سر را تقویت کرده و رشد فولیکول‌ها ر تحریک می‌کند.

این شامپو همچنین حاوی آلانتوئین و عصاره بورداک بوده و در رفع قرمزی و التهاب بعد از عمل کاشت مو نقش موثری دارد. همانطور که در عنوان این شامپو می‌توان دید، فرمولاسیون آن به شکل فوم طراحی شده است. این ویژگی موجب می‌شود تعداد باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌های موجود در پوست و مو کاهش یابند.

در ترکیبات شامپو جوانه گندم سریتا از عصاره‌های گزنه، نعناع فلفلی، رزماری، مریم‌گلی و ویتامین‌های B5 و B6 و پروتئین جوانه گندم استفاده شده است.  این شامپو علاوه‌بر افزایش ضخامت و حجم مو موجب استحکام ریشه و کاهش ریزش مو می‌شود. همچنین رشد موی سر را تحریک کرده و خون‌رسانی به کف سر را تقویت می‌کند. تنظیم چربی مو و افزایش لطافت و درخشندگی و ترمیم ساختار مو از دیگر ویژگی‌های این شامپو به‌شمار می‌روند.

فوم شست و شوی بعد از کاشت مو استم سل مدل T03 حجم 180 میلی لیتر

مشخصات محصول

  • ویژگی: افزایش استحکام مو، فاقد ترکیبات شیمیایی مضر، کنترل ریزش مو
  • مخصوص: موهای کاشته شده، کراتینه و دکلره
  • عصاره/ویتامین: بدون عصاره، دارای ویتامین

فوم شست‌وشوی استم‌ سل به صورت تخصصی برای مراقبت‌های پس از کاشت مو تولید شده است. در ترکیبات این فوم از مواد گیاهی استفاده شده و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر است. در حقیقت در این شامپو ۱۰ عامل مخرب و سرطان‌زا پوست و مو مانند سولفات و پارابن حذف شده‌اند.

نکته‌ای که باید درباره موهای تازه کاشته شده بدانید این است که این موها نسبت به سایش‌های فیزیکی بسیار حساس هستند. بنابراین در صورت شسته نشدن به شکل صحیح احتمال ریزش آن‌ها یا پس زدن پیوند وجود دارد. استم سل یک شامپوی بسیار ملایم برای افرادی است عمل کاشت مو را انجام داده‌اند.

این فوم شست‌وشو موهای شما را محکم‌تر و شاداب‌تر می‌سازد و شرایطی ایده‌آل برای نگهداری از موهای شما فراهم می‌کند. این شامپو به رشد و استحکام ریشه موهای کاشته شده کمک کرده و عامل اصلی ریزش موی مردانه را مهار می‌کند. ترکیبات این شامپو دارای اثرات ضدمیکروبی و ضد التهابی هستند که منجر به تنظیم و کنترل غدد سباسه پوست سر می‌شوند. برای استفاده از این شامپو باید آن را با چند قطره آب ولرم روی موهای کاشته شده بریزید و سپس آبکشی کنید.

شامپو فوم مو اویدرم مدل ضد ریزش حجم 150 میلی لیتر

مشخصات محصول

  • ویژگی: جلوگیری از ریزش موی سر، تقویت و استحکام پیاز مو، جلوگیری از التهاب و خارش
  • مخصوص: موهای آسیب‌دیده، موهای کاشته شده
  • عصاره/ویتامین: دارای عصاره گیاهی

شامپو فوم پالمینکس اویدرم را می‌توانید در حجم ۱۵۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این شامپو دارای ترکیباتی موثر شامل آناگین، آمینکسیل، سائوپالمتو و کراتیسم است. این ترکیبات از ریزش موهای کاشته شده جلوگیری می‌کنند. همچنین موجب تقویت پیاز مو و استحکام آن می‌شوند.

در ترکیبات شامپو فوم اویدرم همچنین از عصاره‌‌های گیاهی استفاده شده است. این عصاره‌ها موجب کاهش التهاب و خارش می‌شوند و ترشح غدد چربی کف سر را کنترل می‌کنند. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به قدرت پاک‌کنندگی مطلوب و PH سازگار با موهای کاشته شده اشاره کرد.

به‌علاوه، این شامپو با عدم تحریک پوست سر می‌تواند شرایط ایده‌آلی برای نگهداری از موهای کاشته شده فراهم کند. برای استفاده از این شامپو فوم باید مقداری از آن را روی موهای مرطوب پخش کنید. سپس به مدت ۲ الی ۳ دقیقه موهای خود را ماساژ داده و سپس آبکشی کنید.

شامپو مو وچه مدل Hair transplant حجم 150 میلی لیتر

مشخصات محصول

  • ویژگی: بهبود زخم‌ها، کنترل چربی کف سر، تقویت رشد موهای کاشته شده
  • مخصوص: موهای کاشته شده
  • عصاره/ویتامین: ویتامین A، بیوتین، B5، ویتامین C، روغن آرگان، روغن درخت چای

شامپو مو وچه مدل Hair Transplant یکی دیگر از محصولاتی است که مخصوص موهای کاشته شده تولید شده است. این محصول در حجم ۱۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. این شامپو با فرمولاسیون اختصاصی طراحی شده و عوارض و مشکلات جانبی کاشت مو را کاهش می‌دهد. همچنین در تقویت رشد موهای کاشته شده هم نقش موثری دارد.

در ترکیبات این شامپو از روغن درخت چای استفاده شده که کنترل چربی کف سر را به‌عهده دارد. ویتامین C موجود در ترکیبات این شامپو زخم‌ها را بهبود می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های این محصول خاصیت آنتی‌باکتریال آن است. این ویژگی خطر ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد. ویتامین‌های بیوتین، A، B5 و روغن آرگان از دیگر ترکیبات موجود در این شامپو هستند. این ترکیبات فولیکول‌های مو را تقویت کرده و به افزایش رشد مو کمک می‌کنند.

فرمولاسیون این شامپو به شکل فوم است بنابراین به‌راحتی روی زخم‌های باز هم می‌توانید آن را استفاده کنید. این ویژگی همچنین به درمان بیماری‌های التهابی پوست سر هم کمک می‌کند. افرادی که از انواع روش‌های کاشت مو، مزوتراپی و PRP استفاده کرده‌اند می‌توانید این شامپو را روی موهای خود به کار ببرند. این شامپو همچنین علاوه‌بر سر روی ریش، سبیل و ابرو هم قابل استفاده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به PH خنثی، عدم حضور مواد مضر مانند سیلیکون، گلوتن و پارابن اشاره کرد.

اهمیت مراقبت‌های بعد از کاشت مو و اصول شستشو

موفقیت در روند کاشت مو و استحکام موهای جدید کاملا به عادات و سبک مراقبتی شما بستگی دارد. در این دوره باید هر نوع ماده تحریک کننده که عامل ایجاد شوره و آسیب‌های پوست و مو است حذف شود. ضمن این که پوست و مو باید تحت مراقبت‌های تغذیه‌ای موضعی دقیقی قرار گیرند تا به زودی رشد مجدد موها آغاز شود.

برخی از افراد تصور می‌کنند شستشو موها با کاشت در تضاد است و حداقل برای چند هفته باید از شستشو سر خودداری کرد. در حالی که تنها چند روز بعد از عمل جراحی سرپایی کاشت لازم است مثل گذشته شستشو دوره‌ای موها را آغاز کنید. با این حال شستشو بی دقت و بدون آگاهی نسبت به پروتکل‌های استاندارد عواقب زیادی به دنبال دارد و تمام زحماتتان را بر باد می‌دهد!

مراقبت از مو بسیار روند حساس و مهمی است که شما باید متناسب با مو و پوست سر از محصولات متناسب استفاده کنید.

تروما، ضربه، ماساژ، شوره و تحریک مواد شیمیایی متداولی که در شامپوهای معمولی وجود دارند روی موفقیت عمل کاشت مو تاثیرگذار هستند. بنابراین مصرف شامپوهایی که میزان چربی و شوره سر را کنترل می‌کنند، فاقد سولفات و مواد محرک هستند و مهم‌تر این که ترکیبات تقویت کننده دارند برای این دوره توصیه شده است.

ترکیبات متداول در انواع شامپو موهای کاشته شده

التهاب فولیکول مو، عفونت و التهاب، خارش، شوره، خونریزی و بی حسی نواحی مختلف از عوارض کاشت مو هستند. ترکیبات شامپوهای مخصوص موهای کاشته شده با رویکرد کاهش التهاب، پیشگیری از عفونت و تسکین پوست و مو انتخاب می‌شوند.

  • کتوکونازول و ترکیبات آنتی بیوتیک: با توجه به احتمال ایجاد التهاب و عفونت، برخی از شامپوهای مخصوص موهای کاشته شده حاوی ترکیبات ضد قارچ و آنتی بیوتیک نظیر کتوکونازول هستند. حتی از شامپوهای ضد قارچ معمول در بازار هم زیر نظر پزشک می‌توانید استفاده کنید.
  • آرژنین، سیستئین و تورین: آمینو اسیدها پیش ساز پروتئین اصلی مو یعنی کراتین هستند. بنابراین تامین این ترکیبات برای رشد سریع‌تر موها بعد از کاشت حیاتی است. علاوه بر تغذیه مناسب بهتر است از شامپوهای تقویتی حاوی آمینو اسید و پروتئین‌های هیدرولیز شده استفاده کنید.
  • بیوتین و نیاسین: مصرف ویتامین‌های خانواده B تاثیر زیادی بر رشد و ترمیم موها دارد. در بسیاری از شامپوهای ضد ریزش مو ترکیبات کمپلکس B استفاده می‌شوند.
  • کافئین و پپتیدهای مس: بعد از کاشت مو شاید بد نباشد اثرات موضعی ترکیباتی نظیر کافئین را روی موها امتحان کنید. این ترکیبات نه فقط روی رشد مو اثر دارند بلکه از تداوم ریزش موها جلوگیری می‌کنند.

راهنمای شستشو موهای کاشته شده با شامپو مخصوص

پیش از این هر عادتی که در شستشو موها داشتید را برای همیشه فراموش کنید. پوست سر و فولیکول‌های کاشته شده مو در این مرحله در حساس‌ترین حالت خود قرار دارند. مراقبت از موها را به صورت ملایم انجام دهید و منتظر مشاهده روند تدریجی رشد موها باشید.

برای شستشو کامل و اصولی موها بعد از کاشت مطابق با راهنمای زیر عمل کنید:

قدم اول: تقویت فولیکول موها قبل از شستشو

هر پزشکی نسخه خاص خود را بعد از کاشت و پیش از شستشو روزمره موها دارد. اگر پزشکتان ترکیب تقویتی خاص نظیر اسپری و سرم را تجویز کرده قبل از شستشو با دقت روی پوست سر مصرف کنید. اکثر این اسپری‌ها حاوی پانتنول هستند که از درماتیت و التهاب‌های محتمل جلوگیری می‌کند.

قدم دوم: تنظیم دما و فشار آب قبل از شروع شستشو

بعد از کاشت موها برای همیشه با آب فشار بالا و داغ خداحافظی کنید. دمای آب برای هر بار شستشو باید ولرم و شدت آن نیز متوسط باشد.

قدم سوم: استفاده از شامپو و ماساژ

بعد از انتخاب شامپو مناسب، مقدار مناسبی از آن را روی پوست استفاده و با نوک انگشت شروع به ماساژ کنید. ماساژ دورانی انگشتان بدون ایجاد تخریش و تحریک پوستی به جریان یافتن خون در موضع نیز کمک می‌کند.

قدم چهارم: شستشو و آبکشی کامل سر

بعد از هر بار شستشو، جهت پیشگیری از ایجاد عفونت ثانویه بقایای پوستی و لخته‌های باقی مانده ناشی از خونریزی را به خوبی شستشو دهید.

سخن آخر

کاشت مو درمان قطعی ریزش مو است؛ اما به شرط آن که جانب احتیاط را با مصرف بهترین شامپو برای موهای کاشته شده و اصلاح عادت شستشو رعایت کنید. البته اگر موهای شما تازه شروع به ریزش کرده بهتر است از بهترین شامپو برای جلوگیری از (ضد) ریزش مو استفاده نمایید.

اکثر شامپوهای مخصوص کاشت فرمولاسیون بسیار ملایمی نظیر شامپو بچه دارند. برای تقویت و تحریک رشد فولیکول مو معمولا در این شامپوها از عصاره‌های گیاهی نظیر کافئین استفاده می‌شود. ضمن این که بهتر است شامپویی که بعد از پیوند مو انتخاب می‌کنید فاقد پارابن، سولفات و عوامل تحریک کننده شیمیایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر