امروز31 فروردین 1403

بهترین شامپو برای از بین بردن شوره سر [2022]

بهترین شامپو ضد شوره سر
5/5 - (5 امتیاز)

درمان قطعی شوره‌ی سر با بهترین شامپوهای ضد شوره در بازار

شاید خیلی‌ها تصور کنند هرگز به شوره‌ی سر دچار نشده‌اند. اما این موضوع حقیقت ندارد و همه‌ی ما ممکن است در نقطه‌ای از زندگی‌مان با مشکل شوره‌ی سر روبه‌رو شویم. اگی احساس می‌کنید پوست سرتان به دلایل مختلفی مانند آب و هوا یا گرما اذیت می شود، یک شامپو ضد شوره سر می‌تواند به کمک شما بیاید. تنها چند روز استفاده از این شامپو می‌تواند پوست سر را به حالت نرمال بازگرداند و دیگر خبری از خارش و سوزش نخواهد بود.

شوره‌ی سر می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و یکی از بهترین‌ روش‌ها برای متوقف کردن آن استفاده از شامپو ضد شوره است. ما در این مقاله به‌نظر شما را با علت به‌وجود آمدن این مشکل و خرید شامپو ضد شوره راهنمایی خواهیم کرد. همچنین برخی از بهترین محصولات بازار را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر محصول دلخواه خود را پیدا کنید.

شوره سر چیست و به چه علت به وجود می آید؟

بر اساس تحقیقات علمی حدود ۵۰ درصد از جمعیت جهان با مشکل شوره سر درگیر هستند. شوره‌ی سر اغلب بر روی پوسته‌ی چرب سر ایجاد می‌شود و دلایل زیادی ممکن است باعث بروز پیدا کردن این مشکل باشند؛ برای مثال رژیم غذایی نادرست، استرس و شست و شوی نامنظم مو. در واقع شوره‌ی سر یک مشکل پوستی است که موجب می‌شود دانه‌های سفید رنگی که در اصل پوست‌های مرده‌ هستند در مو نمایان شوند. این مشکل می‌تواند با خارش، پوست خشک سد و اگر خیلی بدشانس باشید با قرمزی و التهاب همراه باشند.

طبق گزارشات سرویس سلامت همگانی یا NHS، رایج‌ترین عوامل به‌وجود آورنده‌ی شوره‌ی سر شامل اگزما، پسوریازیس، درماتیت سبورئیک، قارچ کچلی سر و حساسیت‌های پوستی باشد. علائم شوره سر شامل ذرات ریزی از پوست روی پوسته‌ی سر، مو، ابرو، ریش و سبیل و شانه‌ها است. خارش پوسته‌ی سر به همراه پوسته پوسته شدن سر از دیگر علا‌ئم این عارضه‌ی پوستی به‌شمار می‌روند. این علائم ممکن است در صورت استرس شدیدتر شوند. فصول سرد و خشک هم می‌تواند علائم شوره‌ی سر را تشدید کند.

همانطور که اشاره کردیم شوره‌ی سر می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. پوست چرب و خشک یکی از عوامل مهم در ایجاد شوره‌ی سر است. برخی قارچ‌های پوستی که از چربی پوسته‌ی سر تغذیه می‌کنند از عوامل رایج شوره‌ی سر در بزرگسالان هستند. حساسیت به محصولات مراقبت از مو می‌تواند باعث ایجاد شوره‌ی سر شود.

ریسک فاکتورهای ایجاد شوره‌ سر کدامند؟

هرکسی می‌تواند با مشکل شوره‌ی سر روبه‌رو شود اما برخی عوامل خطرزا یا ریسک فاکتورها می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند. یکی از این عوامل سن و سال است. شوره‌ی سر معمولا در اوایل بزرگسالی اتفاق می‌افتد و تا میانسالی ادامه دارد. البته این به معنای این نیست که سالمندان دچار شوره‌ی سر نمی‌شوند. برای برخی از افراد این مشکل می‌تواند مادام‌العمر باشد.

یکی دیگر از ریسک فاکتورها جنسیت است. مشکل شوره‌ی سر در آقایان رایج‌تر از خانم‌ها است. برخی از بیماری‌ها هم می‌توانند از عوامل تعیین‌کننده به‌شمار روند؛ بیماری‌هایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کنند، ریسک به‌وجود آمدن شوره‌ی سر را افزایش می‌دهند.

چه زمانی باید برای شوره سر به پزشک مراجعه کنیم؟

برای برطرف کردن مشکل شوره‌ی سر الزاما نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. شوره‌ی سر یک مشکل کاملا رایج است و از هر پنج نفر یک نفر با این عارضه روبه‌رو می‌شود. درمان شوره‌ی سر معمولا با شامپوهای ضد شوره صورت می‌گیرد و این شامپوها به‌عنوان بهترین راه حل برای مراقبت از مو در برابر شوره سر شناخته می‌شوند.

اگر با اولین شامپو شوره‌ی سر درمان نشد ناامید نشوید. ممکن است مجبور شوید چند محصول مختلف را امتحان کنید تا آنچه برایتان مناسب است را پیدا کنید. اما اگر پس از یک ماه تغییری در شوره‌ی سر ایجاد نشد، باید حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا درمان قوی‌تری به شما پیشنهاد کند.

برای خرید یک شامپو ضد شوره خوب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پیش از آنکه شامپوی ضد ریزش برای خود انتخاب کنید، ترکیبات آن را با دقت بخوانید. زینک پریتیون، سالیسیلیک اسید، سلنیم سولفید، کتوکونازول از ترکیبات اصلی شامپوهای ضد شوره هستند. اگر وجود محصولات متنوع شما را سردرگم می‌کند و نمی‌دانید کدام محصول را خریداری کنید، حتما با یک پزشک مشورت کنید.

همیشه هنگام استفاده از شامپو شوره سر دستورالعمل استفاده از آن را با دقت بخوانید. پیش از شستن موها باید بگذارید شامپو حداقل ۵ دقیقه روی سرتان بماند مگر آنکه در راهنمای استفاده از آن چیز دیگری ذکر شده باشد. به خاطر داشته باشید که کلاه، استرس و آلودگی می‌تواند شوره‌ی سر را تشدید کند. همچنین باید از شستن موها با آب داغ و استفاده از سشوار، اتو و بابلیس خیلی داغ هم خودداری کنید.

مزایای استفاده از شامپو ضد شوره چیست؟

همانطور که اشاره کردیم شوره‌ی سر یک مشکل رایج بین همه‌ی مردم است و می‌تواند منجر به ریزش مو و عوارض دیگر شود. افرادی که از شوره‌ی سر رنج می‌برند دچار مشکلاتی از قبیل خارش پوسته‌ی سر می‌شوند. علت این خارش تجمع پوست‌ خشک است.

استفاده از شامپو ضد شوره فواید زیادی دارد. معمولا افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند نتایج بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای می‌گیرند. برای شوره‌ی سر درمان قطعی وجود ندارد به همین دلیل انسان به کمک تکنولوژی و علم موفق به تولید محصولاتی برای کنترل این عارضه شده است. آنچه باید به خاطر داشته باشید این است که شامپوی ضد شوره را باید به طور مرتب استفاده کنید.

  • شامپوهای ضد شوره اغلب با مرطوب‌کننده‌های فعال‌شده فرموله می‌شوند. این مرطوب‌کننده‌ها از خشکی مو و پوسته‌ی سر جلوگیری می‌کنند و پوسته‌ی سر را سالم و موها را زیباتر خواهند کرد.
  • شامپوهای ضد شوره دارای فعال‌کننده‌هایی بر پایه‌ی زینک هستند که به‌سرعت می‌توانند خارش را برطرف کنند. این مواد از به‌وجود آمدن التهاب روی پوست سر جلوگیری می‌کنند.
  • شامپوهای ضد شوره دارای فرمولاسیون آرامش‌بخشی هستند که موجب از بین رفتن التهابات روی پوسته‌ی سر و آرامش آن می‌شود. آن‌ها همچنین موهای شما را سالم‌تر ساخته و شوره‌ی سر که همان پوست‌های مرده هستند را کاملا از بین می‌برند.
  • علاوه‌بر آرامش و از بین بردن التهاب، شامپوهای ضد شوره از قرمزی هم جلوگیری می‌کنند. این قرمزی‌ها که به دلیل التهاب به‌وجود می‌آیند زیبایی موهای شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین با استفاده از این شامپوها دیگر خبری از التهاب و قرمزی نخواهد بود و شما حس بهتری نسبت به ظاهرتان خواهید داشت.
  • شامپوهای ضد شوره قادر هستند چربی پوسته‌ی سرا به‌خوبی کنترل کنند.

معرفی بهترین شامپو ضد شوره ایرانی و خارجی

پیشنهاد خریداران

شامپو ضد شوره مو روزانه فولیکا

شامپو ضد شوره مو روزانه فولیکا یکی از محصولات خوب این برند ایرانی است. این شامپو را می‌توانید در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. عصاره‌ی آویشن موجود در این شامپو موجب کنترل ترشحات سبوم پوست سر می‌شوند. در نتیجه قادرند چربی سر را کنترل کنند.

همانطور که در عنوان این محصول ذکر شده این شامپو را می‌توانید به‌صورت روزانه و مستمر استفاده کنید؛ به‌خصوص اگر جزو افرادی هستید که احتمال بروز مجدد شوره‌ی سر در شما بالا است. این شامپو با انواع موها سازگار بوده و هم خانم‌ها هم آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این شامپو دارای حجم بالا و قیمت مناسبی است. کیفیت خوب و اثرگذاری بالا از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول به‌شمار می‌روند.

شامپو ضد شوره اویدرم مدل Ciclozinc

شامپو ضد شوره اویدرم مدل Ciclozinc را می‌توانید در حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول شوره‌های شدید و مقاوم به درمان را درمان می‌کند. همچنین برای افرادی که دچار شوره‌ی سر مزمن هستند بسیار مناسب است. این شامپو حاوی ترکیبات ضد شوره و ضد قارچ است. از این ترکیبات می‌توان به سیکلوپیروکس، پیریتیون زینک، اسید سالیسیلیک و روغن درخت چای اشاره کرد. عصاره‌‌های گیاهی ضد شوره و ضد خارش دیگری هم در این محصول به‌کار رفته‌اند؛ مانند گزنه، مورد، آویشن، گل ختمی، آلوئه‌ورا، کالاندولا، دم اسب، فنوگریک، چای سبز و آرنیکا.

آنچه این محصول را متمایز می کند

کیفیت، قدرت و تاثیرگذاری بالا از ویژگی‌های خوب این محصول به‌شمار می‌روند. این شامپو همچنین در حجم و قیمت مناسب عرضه می‌شود.

شامپو ضد شوره ایروکس مدل اکتوپیروکس

شامپو ضد ریزش ایروکس مدل اکتوپیروکس در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. این محصول قادر از به کمک جدیدترین ترکیب ضد شوره و ضد قارچ یعنی اکتوپیروکس شوره‌ی سر را درمان کند. همچنین به کمک این محصول خارش و التهاب سر هم برطرف خواهد شد.

ترکیبات گیاهی موثر در این شامپو دارای خواص التیام‌بخش هستند و از ریزش مو هم جلوگیری می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های این شامپو می‌توان به خاصیت نرم‌کنندگی، مرطوب‌کنندگی و حالت‌دهندگی اشاره کرد. این محصول برای انواع مو مناسب است و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول دارای کیفیت و اثر گذاری خوبی است. همچنین می‌توانید آن را در حجم و قیمت مناسبی تهیه کنید.

شامپو مو ضد شوره کلییر مدل Soft And Shiny

در این قسمت شامپو ضد شوره کلییر مدل Soft And Shiny را به شما معرفی می‌کنیم. این شامپو در حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و برای انواع موها مناسب است. این محصول را هم آقایان هم خانم‌ها می‌توانند استفاده کنند. شامپو ضد شوره کلییر حاوی عصاره‌ی شکوفه‌ی گیلاس است و موهای شما را حالت داده و درخشان‌تر می‌سازد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این شامپو دارای کیفیت خوبی است و در حجم بسیار مناسب و به‌صرفه‌ای عرضه می‌شود. همچنین دارای رایحه‌ی بسیار خوبی است.

شامپو ضد شوره اسکالیپا مدل SEBOCALM-D

شامپو ضد شوره‌ی اسکالیپا مدل SEBOCALM-D یکی دیگر از محصولات خوب بازار است که به رفع شوره‌های سر کمک می‌کند. این محصول را می‌توانید در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این شامپو برای موهای خشک مناسب است و پوسته‌ریزی، التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهد. همچنین خارش سر را متوقف کرده و از بروز مجدد شوره جلوگیری می‌کند.

در ترکیبات این محصول از کلیمبازول استفاده شده است. این ماده دارای خاصیت ضد قارچی است. از دیگر ترکیبات این شامپو می‌توان به پیروکتون اولامین اشاره کرد که دارای خاصیت ضد شوره‌ی بسیار قوی است. شامپو ضد شوره‌ی اسکالیپا همچنین دارای پروتئین ابریشم و ژل آلوئه‌ورا است که از گره‌خوردگی و خشکی مو جلوگیری می‌کنند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول دارای حجم کافی  و قیمت مناسبی است. همچنین رایحه‌ی بسیار خوبی دارد و هنگام استفاده حس خوبی به شما می‌دهد. کیفیت و اثرگذاری بالای این شامپو از دیگر ویژگی‌های مثبت آن به‌شمار می‌روند.

شامپو ضد شوره مو شاوما مدل Anti-Dandruff Intensive X3

اگر به دنبال یک شامپو ضد شوره‌ی قوی هستید این محصول از شاوما را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم. شامپو ضد شوره شاوما مدل Anti Dandruff Intensive X3 حاوی زینک پریتیون است. این ماده در از بین بردن شوره‌های خشک سر تاثیر بسیار زیادی دارد. پس از اولین استفاده از این محصول می‌توانید شاهد اثرگذاری آن باشید. این شامپو تا مدت ۶ هفته از بروز مجدد شوره جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، در جلوگیری از التهاب و خارش پوست سر جلوگیری نقش مهمی دارد.

آنچه این محصول را متمایز می‌ کند

این شامپو فاقد مواد مضری مانند پارابن و سیلیکون است. همچنین دارای اثرگذاری عالی و کیفیت بسیار خوبی است. حجم بالا و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های این شامپو به‌شمار می‌روند.

شامپو ضد شوره مو سریتا مدل Probiotic-Oily

زمانی‌که صحبت از محصولات مراقبت از مو به میان می‌آید، کمتر کسی است که نام سریتا را نشنیده باشد. شامپو ضد شوره مو سریتا مدل Probiotic-Oily مخصوص موهای چرب است. هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از این محصول برای برطرف کردن شوره‌ی موهای چرب استفاده کنند. این شامپو حاوی عصاره‌های  بید، زینک اومادین و کلیمبازول است.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به از بین بردن خارش و قارچ اشاره کرد. این شامپو همچنین قادر است میزان چربی سر را کنترل کند. این محصول را می‌توانید در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌سازد

کیفیت و اثرگذاری خوب در کنار حجم و قیمت نسبتا مناسب ارزش خرید این محصول را بالا می‌برند.

شامپو ضد شوره صحت حاوی روغن درخت چای است و با انواع موها سازگاری دارد. این شامپو هم برای خانم‌ها هم برای آقایان مناسب است. از ویژگی‌های این شامپو علاوه‌بر از بین بردن شوره‌ی سر می‌توان به کنترل چربی سر هم اشاره کرد. این شامپو را می‌توانید در حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر خریداری کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

شامپو ضد شوره صحت در حجم کافی و قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شود. همچنین دارای کیفیت خوب و اثرگذاری بالایی در از بین بردن شوره سر است.

شامپو ضد شوره درمالیفت مدل ویتاکر

محصولی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، شامپو ضد شوره موهای چرب درمالیفت مدل ویتاکر است. این محصول در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و قادر است شوره‌های چرب و مقاوم به درمان را به طور کامل از بین ببرد. این محصول همچنین قرمزی، خارش و حساسیت پوست سر را از بین می‌برد. به‌علاوه، از رشد باکتری‌ها و قارچ‌های مولد شوره جلوگیری می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این شامپو می‌توان به تنظیم میزان چربی پوست به‌وسیله‌ی تنظیم ترشحات غدد چربی پوست اشاره کرد. هم آقایان هم خانم‌ها می‌توانند از این شامپو استفاده کنند. برای استفاده از این شامپو باید ابتدا موهای خود را خوب خیس کنید. سپس مقداری از این شامپو را روی کف سر و موها بمالید و به‌آرامی ماسآ دهید. اجازه دهید شامپو ۲ الی ۳ دقیقه روی پوست سر بماند سپس موها را آبکشی کنید. این شامپو را ۳ الی ۴ بار در هفته و در هر استحمام ۲ بار انجام دهید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این شامپو فاقد سولفات، نمک و پارابن است. همچنین از پیری و سفید شدن موها جلوگیری می‌کند. کیفیت مطلوب و قیمت نسبتا مناسب از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

شامپو ضد شوره لافارر مخصوص موهای چرب و کدر مدلCLIMBA

شامپو ضد شوره لافارر مدل CLIMBA محصولی سازگار با موهای چرب و کدر است. این شامپو را می‌توانید در حجم ۱۸۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول حاوی سالیسیلیک اسید، کلیمبازول، اکتوپیروکس، عصاره‌ی رزماری، آلوئه‌ورا و مورد است. در ترکیبات این شامپو همچنین ویتامین‌های E، B5، A و C هم وجود دارد. این ترکیبات موجب کنترل و رفع شوره چرب سر می‌شوند. همچنین قادر هستند عوامل میکروبی و قارچی مولد شوره را از بین ببرند.

از دیگر ویژگی‌های این شامپو می‌توان به تنظیم چربی سر، از بین بردن التهاب و قرمزی اشاره کرد. شامپو ضد شوره لافارر بوی نامطبوع ناشی از اسیدهای چرب پوست را از بین برده و فعالیت‌ میکروارگانیسم‌های مفید پوست سر را افزایش می‌دهد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول دارای کیفیت بسیار خوب و اثرگذاری بالایی در رفع شوره‌ی چرب سر است.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این محصول با قیمت بالایی به فروش می‌رسد

شامپو ضد شوره فولیکا مخصوص موهای چرب

اگر موهای چربی دارید، هر روز حمام می‌روید و شوره می‌زنید؛ باید این شامپو ضد شوره که مخصوص موهای چرب است را تهیه کنید.

این شامپو به کمک عصاره‌ی گزنه و پیرکتون اولامین، روغن و چربی پوست سر شما را تعدیل کرده و شوره‌ها را نیز از بین می‌برد.

شامپو ضد شوره فولیکا جهت مصرف روزانه

اگر هر روز به حمام می‌روید و دائما با مشکل شوره‌ی سر درگیر هستید، می‌توانید از این شامپو به صورت نامحدود استفاده کنید.

این شامپو مخصوص موی خشک و چرب طراحی شده است و ویتامین B5 و عصاره‌ی آویشن نیز دارد.

شامپو ضد شوره فولیکا مخصوص موهای خشک

اگر پوست سرتان علاوه بر شوره، خارش دارد و آنقدر آن را می‌خارانید که ملتهب شده است، از این شامپو استفاده کنید.

این شامپو حاوی روغن کالاندولا است که به رفع التهاب و خارش کمک می‌کند. علاوه بر این، در آن ترکیبات ضد قارچی وجود دارد و به از بین رفتن شوره‌ی سر کسانی که پوست خیلی خشکی دارند، کمک خواهد کرد.

شامپو ضد شوره نئودرم مدل Nutrisol

این شامپو علاوه بر این که شوره، خارش و التهاب را از بین می‌برد، حاوی مواد نرم‌کننده می‌شود که از خشک شدن پوست سر شما جلوگیری خواهد کرد.

در ترکیبات این شامپو، کلیمبازول و ایکتیول ضد قارچ دیده می‌شود که به درمان قطعی شوره‌ی سر کمک خواهد کرد.

شما چه فکر می کنید؟

اگر درحال خواندن این مقاله هستید یعنی حتما یک بار هم که شده با مشکل شوره‌ی سر مواجه شده‌اید. این عارضه علل مختلفی می‌تواند داشته باشد و متاسفانه درمان قطعی ندارد. اینجا است که ما به شامپو ضد شوره نیاز پیدا می‌کنیم. ما در این مقاله برخی از بهترین‌ها و پرفروش‌ترین شامپوهای ضد شوره بازار را به شما معرفی کردیم. همچنین سعی کردیم درباره‌ی علل این عارضه توضیحاتی به شما بدهیم. شما هم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید و از محصولات بالا استفاده کرده‌اید، حتما با ما به اشتراک بگذارید.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر