امروز31 فروردین 1403

بهترین شامپو نرم کننده مو زنانه و مردانه

شامپو نرم کننده مو
5/5 - (2 امتیاز)

یکی از مشکلاتی که پس از شستن موها با آن روبه‌رو می‌شویم گره خوردن و شانه نشدن مو است. موهای ما ممکن است به دلایل مختلفی دچار خشکی، آسیب یا گره‌خوردگی شوند. شامپو نرم کننده مو محصولی است که به شما کمک می‌کند از گره‌خوردگی موها رها شوید و موهایی لطیف، نرم و سالم داشته باشید.

این شامپوها به موهای شما رطوبت می‌بخشد و و بهبود بافت و ظاهر مو کمک می‌کند. اما خرید نرم‌کننده‌ی مو نیازمند دانستن نکاتی است که به شما در انتخاب بهترین محصول کمک کند. برای این‌که بدانید کدام محصول بهترین نتیجه را روی موهای شما خواهد داشت، تا انتهای این مقاله به‌نظر همراه ما باشید. ما نکات مهم خرید نرم‌کننده‌ی مو را برایتان توضیح می‌دهیم و پرفروش‌ترین محصولات بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا باید از شامپو نرم کننده مو استفاده کنیم؟

شامپو نرم کننده مو با شامپویی که به‌صورت روزانه استفاده می‌کنید تفاوت دارد. برخلاف شامپوهای روزانه که فرم مایع‌تری دارند، نرم‌کننده‌ها غلیظ‌تر و دارای مواد بیشتری هستند. وظیفه‌ی اصلی نرم‌کننده به دام انداختن رطوبت در داخل موهای شما و محافظت از آن‌ها در برابر اشعه‌ی خورشید و آسیب‌های محیطی است. در حقیقت نرم‌کننده‌ها عملکردی شبیه کرم‌های مرطوب‌کننده برای پوست دارند. اگر از شامپو نرم‌کننده استفاده نکنید موهای خود را در معرض آسیب‌های بیشتری قرار می‌دهید.

پیش از خرید شامپو نرم‌ کننده مو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید شامپو نرم‌کننده مانند هر محصول بهداشتی دیگری نیازمند دانستن چند نکته‌ی مهم است. می‌توان گفتن تنها راه خرید یک محصول مناسب مقایسه‌ی نرم‌کننده‌های مختلف است. در ادامه چند نمونه از مواردی که در خرید شامپو نرم‌کننده به شما کمک می‌کنند را توضیح خواهیم داد.

جنس موی خود را بشناسید

پیش از خرید این محصول بهتر است جنس موهایتان را بشناسید. به طور کلی موهای انسان به سه گروه خشک، چرب و معمولی تقسیم می‌شود. موهای خشک بسیار شکننده هستند. یک نرم‌کننده‌ی غلیظ و قوی که غنی از مواد مغذی است به موهای خشک کمک می‌کند سالم‌تر به‌نظر برسند. یک نرم‌کننده‌ی خوب از وز شدن و دوشاخه شدن مو جلوگیری می‌کند.

اگر موهای شما چرب است، باید نرم‌کننده را روی ساقه و انتهای موهایتان به‌کار ببرید. نرم‌کننده را روی پوست سر استفاده نکنید زیرا باعث افزایش میزان چربی و بسته شدن فولیکول‌ها می‌شود. از آنجایی‌که موهای شما چرب هستند، نیازی به استفاده از مقدار زیادی نرم‌کننده برای تضمین سلامت موهایتان ندارید.

اگر موهای شما در هیچ‌کدام از گروه‌های چرب و خشک قرار نمی‌گیرد، حتما موهایی معمولی دارید. اگر موهای شما معمولی است، به یک نرم‌کننده‌ی استاندارد احتیاج دارید؛ محصولی که رطوبت کافی را به موهایتان ببخشد بدون آن‌که آن‌ها را چرب کند.

به ترکیبات موجود در شامپو نرم کننده توجه کنید

لیست مواد تشکیل‌دهنده و ترکیبات هر شامپو را می‌توانید روی بسته‌بندی آن پیدا کنید. یکی از اصلی‌ترین ترکیباتی که در محصولات مراقبت از مو یافت می‌شود سورفاکتانت است که با نام سدیم لوریل سولفات هم شناخته می‌شود. این ماده را با علامت اختصاری SLS می‌توانید روی بسته‌بندی پیدا کنید. این ترکیب باعث کف کردن محصولات مراقبت از مو می‌شود.

گفته می‌شود سورفاکتانت در صورت استفاده‌ی بیش از حد می‌تواند به پوست و مو آسیب برساند. بنابراین بهتر است به دنبال محصولات و شامپو های بدون سولفات باشید تا دچار مشکلاتی از قبیل اگزما یا حساسیت نشوید.

به نیازهای موی خود توجه کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید نرم‌کننده به آن توجه کنید این است که آیا موی شما به مراقبت خاصی نیاز دارد یا خیر. برای مثال، آیا موی شما آسیب دیده است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد؟ آیا می‌خواهید موهایتان درخشندگی بیشتری پیدا کنند یا حجم بیشتری داشته باشند؟ آیا از مشکل شوره‌ی سر رنج می‌برید و می‌خواهید از این مشکل رهایی پیدا کنید؟ تمام این موارد در انتخاب نهایی شما برای خرید شامپو نرم‌کننده تاثیر دارند.

قیمت

در خرید هر محصول بهداشتی یا آرایشی، قیمت یکی از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود. بالا بودن قیمت یک شامپو نرم‌کننده نشاندهنده‌ی خوب بودن آن نیست. همانطور که قیمت معقول یک محصول نمی‌تواند به شما ثابت کند که از کیفیت پایینی برخوردار است. اما بدون شک محصول یک برند مطرح و معتبر، به‌خصوص یک برند خارجی قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع مشابه دارد. با این حال شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول یک نرم‌کننده‌ی خوب و با کیفیت در بازار پیدا کنید.

رایحه

اگر محصولی با رایحه‌ی خوب و مورد پسند خودتان پیدا کنید، لذت بیشتری از استفاده از آن خواهید برد.

چه زمانی و چگونه باید از شامپو نرم کننده مو استفاده کرد؟

اکنون تصور کنید شامپو نرم‌کننده‌ی دلخواه خود را خریده‌اید و آماده‌ی استفاده از آن هستید. آیا می‌دانید کی و چگونه باید از آن استفاده کنید تا به موهای خودتان هم ضرری وارد نکنید؟

قانون کلی این است که پیش از استفاده از شامپو نرم‌کننده موهای خود را با شامپوی روزانه‌تان بشوئید. سپس مقداری از نرم‌کننده را روی نوک موها و ساقه به کار ببرید. توجه داشته باشید که نرم‌کننده را نباید روی پوست سر و ریشه‌ی مو قرار دهید. موهای خود را با نرم‌کننده ماساژ دهید و بگذارید دو دقیقه نرم‌کننده روی موهایتان بماند. البته این مدت زمان روی لیبل هر محصول نوشته شده است. سپس موهایتان خوب با آب شست‌‌وشو دهید.

این نکته را هم توجه داشته باشید که در برخی افراد با نوع خاصی از مو ممکن است این نحوه‌ی شست‌وشو به‌صورت برعکس جواب دهد؛ به این معنا که نرم‌کننده را پیش از شامپو استفاده کنند. برخی از آرایشگران معتقند در افرادی که موهای سالمی دارند استفاده‌ از نرم‌کننده قبل از شامپو می‌تواند موجب تغذیه‌ی مو و هیدراته شدن آن شود. همچنین از چربی و سنگین شدن آن جلوگیری می‌کند. اگر فکر می‌کنید استفاده از شامپو قبل از نرم‌کننده تاثیری روی موهایتان ندارد، می‌توانید این روش را امتحان کنید.

معرفی پرفروش ترین نمونه های شامپو نرم کننده موجود در بازار

مدل محبوب

نرم کننده مو لروکس مدل Keratin

نرم‌کننده‌ی مو مدل کراتین محصولی از برند لروکس است که می‌توانید در وزن ۵۵۰ گرم آن را خریداری کنید. این محصول حاوی روغن زیتون، شی باتر و عصاره‌ی بابونه است. اگر موهای آسیب‌دیده و شکننده‌ای دارید این نرم‌کننده برای موهای شما مناسب است. این محصول علاوه‌بر نرم‌کنندگی دارای خواص تقویت‌کنندگی، حالت‌دهندگی و درخشندگی است. هم آقایان هم خانم‌ها می‌توانند از این شامپو نرم‌کننده استفاده کنند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این شامپو نرم‌کننده دارای کیفیت خوبی است و با توجه به وزن آن از قیمت مناسبی هم برخوردار است. همچنین رایحه‌ی خوب آن استفاده از این نرم‌کننده را برای شما لذت‌بخش می‌سازد.

شامپو نرم‌کننده شون دارای عصاره‌ی آووکادو و ویتامین‌های A، B و C است. این محصول علاوه‌بر نرم‌کنندگی دارای خاصیت رطوبت‌رسانی و تقویت‌کنندگی است. این نرم‌کننده به ترمیم کوتیکول‌های مو کمک می‌کند و از تخریب ساختار آن جلوگیری خواهد کرد. این محصول همچنین با تنظیم PH مو، موهای آسیب‌دیده و رنگ‌شده را ترمیم می‌کند. به‌علاوه، باعث براق شدن و درخشندگی مو هم خواهد شد. این شامپو نرم‌کننده را می‌توانید در حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این نرم‌کننده از کیفیت خوبی برخوردار است. همچنین دارای حجم و قیمت مناسبی است. رایحه‌ی خوب از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول است.

نرم‌کننده‌ی مای مدل Stop Damage محصولی با خاصیت کراتین است و قدرت نرم‌کنندگی بسیار بالایی دارد. روغن آرگان و ویتامین E موجود در این شامپو نرم‌کننده موجب تقویت و بهبود آسیب‌های وارد شده به مو می‌شوند. اگر موهای آسیب‌دیده، خشک و شکننده دارید، این محصول کاملا برای شما مناسب است. هم آقایان هم خانم‌ها می‌توانند از این محصول استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به خاصیت براق‌ کنندگی اشاره کرد.

آنچه این محصول را متمایز می سازد

نرم‌کننده‌ی مای در حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر و با قیمتی مناسب عرضه می‌شود. همچنین دارای رایحه‌ی بسیار خوبی است. ماندگاری بالا و کیفیت خوب از دیگر ویژگی‌های این محصول به‌شمار می‌روند.

اگر موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده دارید، نرم‌کننده و صاف‌کننده‌ی شون مدل Keratin And Ginseng را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ازن محصول حاوی ترکیبی از عصاره‌ی جینسینگ و کراتین است. به همین دلیل قادر است موهای شما ر ترمیم و بازسازی کند. با استفاده از نرم‌کننده موهای شما صاف، نرم و براق خواهد شد. این محصول همچنین عمل آبرسانی به موها را هم انجام می دهد.  وجود کراتین در این نرم‌کننده موجب می‌شود بافت درونی مو تقویت و ترمیم شود. به‌علاوه، شکستگی‌های ایجادشده در مو را از بین می‌برد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

رایحه‌ و کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب ارزش خرید این محصول را بالا می‌برند.

نرم کننده مو اکتیو مدل Velvet

نرم‌کننده مو مدل Velvet محصولی از برند ایرانی اکتیو است. این محصول حاوی پروتئین مروارید است و قادر است ساختار پروتئینی مو را بهبود ببخشد. همچنین به دلیل دارا بودن عصاره‌ی شکوفه بهار نارنج به موهای شما استحکام بیشتری می‌بخشد. استفاده از این نرم‌کننده زبری و خشکی موهایتان را برطرف کرده و به آن‌ها شادابی و لطافت می‌بخشد. اگر موهای شما رنگ‌شده و آسیب‌دیده است، این محصول برای تقویت موهایتان مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این نرم‌کننده از کیفیت خوب و قیمت مناسبی برخوردار است. همچنین رایحه‌ی بسیار خوبی دارد.

نرم‌کننده‌‌ی سینره یکی از محصولات خوب این برند با ماندگاری بالا و خاصیت نرم‌کنندگی قوی است. این نرم‌کننده قادر است علاوه‌بر نرم و خوش حالت کردن موها،‌عمل آبرسانی را هم انجام دهد. در ترکیبات این محصول مواد کاتیونی با وزن مولکولی بالا، مواد مرطوب‌کننده و پروتئین هیدرولیزشده‌ی شیر، ابریشم و جوانه‌ی گندم به‌کار رفته است.

مواد مرطوب‌کننده‌ی موجود در این نرم‌کننده داخل مو نفوذ می‌کنند و رطوبت داخل ساقه‌ی مو را افزایش می‌دهند. مواد کاتیونی وظیفه‌ی خنثی کردن شارژ منفی موهای آسیب‌دیده را به عهده دارند. به دلیل وجود این ویژگی است که الکتریسیته ساکن در موهایتان به وجود نخواهد آمد. این نرم‌کننده همچنین موجب افزایش درخشندگی موها می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می کند

ماندگاری و کیفیت خوب از ویژگی‌های مثبت این محصول به‌شمار می‌روند. به‌علاوه، این نرم‌کننده در حجم و قیمت مناسبی به‌فروش می‌رسد.

نرم کننده موهای خشک سانسیلک مدل Soft & Smooth

محصول بعدی که در فهرست پرفروش‌ترین نرم‌کننده‌های مو قرار می‌گیرد، محصولی از برند سانسیلک است. نرم‌کننده‌ی موهای خشک سانسیلک مدل Soft & Smooth را می‌توانید در حجم ۳۵۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول را هم خانم‌ها هم آقایان می‌توانند استفاده کنند. این شامپو علاوه‌بر خاصیت نرم‌کنندگی خاصیت ضد شوره هم دارد. همانطور که از نام این محصول پیدا است، استفاده از آن باعث نرمی و لطافت موهایتان می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می کند

حجم و قیمت مناسب اولین ویژگی‌های مثبت این محصول هستند. این نرم‌کننده همچنین از کیفیت خوبی برخوردار است.

نرم کننده مو نئودرم مدل argan

نرم‌کننده مو نئودرم مدل Argan را می‌توانید در حجم ۳۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول حاوی روغن آرگان، پروبیوتیک و سرامید است. این شامپو علاوه‌بر خاصیت نرم‌کنندگی قادر است رطوبت مورد نیاز موهایتان را هم تامین کند. به‌علاوه، با استفاده از آن درخشندگی و براق بودن را به موهای خود باز می‌گردانید.

روغن آرگان موجود در این محصول دارای ویتامین‌های A، E و C، آنتی‌اکسیدان و لینولئیک اسید است. این مواد ترکیبات هستند که تقویت و تغذیه‌ی مو را برعهده دارند. این شامپو نرم‌کننده برای موهای خشک، معمولی و آسیب‌دیده مناسب است و به‌خوبی آن‌ها را ترمیم و تقویت می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

کیفیت، قدرت و غلظت خوب در کنار قیمت نسبتا مناسب ویژگی‌های مثبت این محصول را تشکیل می‌دهند.

نرم کننده مولتی ویتامین مو صورتی گلرنگ سری Plus Protein

نرم‌کننده‌ی مولتی ویتامین گلرنگ سری Plus Protein را می‌توانید در وزن ۳۰۰ گرم خریداری کنید. این محصول حاوی مخلوطی از پروتئین‌ها و ویتامین‌ها است. استفاده از این نرم‌کننده موجب تغذیه و تقویت ریشه و ساقه‌ی مو می‌شود. این محصول حاوی ویتامین‌های C، E، B6 و B3 است. هم آقایان هم خانم‌ها می‌توانند از این نرم‌کننده که با هر جنس مویی سازگار است استفاده کنند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این شامپو نرم‌کننده دارای حجم و قیمت مناسبی است. همچنین از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

نرم کننده فولیکا مخصوص موهای رنگ شده

نرم‌کننده‌ی موی فولیکا محصولی مناسب برای موهای رنگ‌شده است. این محصول در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. در ترکیبات این نرم‌کننده جاذب‌های اشعه‌ی ماورا بنفش نور خورشید و ویتامین‌های B6 و B5 وجود دارند. این محصول همچنین دارای عصاره‌ی انار است. این عصاره در تثبیت رنگ مو نقش بسیار موثری دارد. این نرم‌کننده قادر است آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره را ترمیم کند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

رایحه‌ی خوب، کیفیت مطلوب و قیمت مناسب از جمله مواردی هستند که ارزش خرید این محصول را بالا می‌برند.

شما چه فکر میکنید

آسیب‌های محیطی و برخی عوامل ژنتیکی که در استحکام و مقاومت مو تاثیر می‌گذارند اجتناب‌ناپذیر هستند. بنابراین وظیفه‌ی ما است که با انتخاب یک محصول خوب از موهایمان مراقبت کنیم. یکی از این محصولات مراقبت از مو شامپو نرم‌کننده است که از گره‌خوردن، خشکی و آسیب‌دیدن مو جلوگیری می‌کند. حتی برخی از این محصولات خاصیت ترمیم‌کنندگی و تقویت‌کنندگی هم دارند.

ما برخی از محصولات پرفروش بازار را که می‌توانید انتخاب کنید به شما معرفی کنیم. شما چه چه تجربه‌ای در زمینه‌ی استفاده از نرم‌کننده‌ی مو دارید؟ تجربه و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر