امروز28 اسفند 1402

راهنمای تغذیه کودک: کدام سرلاک کودک را چاق میکند

کدام-سرلاک-کودک-را-چاق-میکند
5/5 - (1 امتیاز)

بعد از 6 ماهگی تهیه غذای کمکی به یکی از دغدغه‌های مادران تبدیل می‌شود. مادر می‌خواهد بداند کدام سرلاک کودک را چاق میکند و برای رشد کامل او مناسب است. کودک هم از سرلاک به خوبی استقبال می‌کند؛ چون سرلاک علاوه بر تامین نیازهای غذایی بسیار خوش خوراک است.

برندهای معتبر مختلفی سرلاک برای وزن گیری کودک تولید می‌کنند؛ اما اگر به دنبال بهترین سرلاک جهت چاق شدن و وزن گیری کودکتان هستید همراه ما باشید.

ترکیبات سرلاک گندم و موز نستله شامل آرد گندم، شیر خشک بدون چربی، فلیک موز، شکر، مخلوط روغن‌های گیاهی، پیرو فسفات آهن و ویتامین‌های ضروری است.

با سرلاک گندم و موز نستله نیازی نیست نگران نفخ و سوء هضم کودکتان باشید. این محصول با انواع پروبیوتیک‌ غنی شده و باعث می‌شود کودک خیلی زود به غذای کمکی عادت کند.

سرلاک گندم و تکه های میوه با عسل نستله

سرلاک گندم نستله با فرمولاسیون متفاوت و میوه‌های تکه شده تولید می‌شود. این محصول برای کودکان دو سال به بالا مناسب بوده و بدون مواد نگهدارنده و رنگ مصنوعی تولید می‌شود.

سرلاک گندم و تکه های خرما نستله

ترکیبات سرلاک گندم و خرما نستله شامل آرد گندم، شیر خشک بدون چربی، مخلوط روغن‌های گیاهی، شکر، فلیک خرما، فلیک ذرت و ویتامین‌های ضروری است.

این محصول را از سن هشت ماهگی به بعد می‌توانید به عنوان تغذیه کمکی در رژیم غذایی کودک قرار دهید.

سرلاک چند غله و تکه های گیلاس نستله

برای این که بدانید دقیقا کدام سرلاک کودک را چاق میکند، به ترکیبات مقوی روی بسته بندی توجه کنید. تکه‌های گیلاس سرلاک چند غله نستله علاوه بر این که این محصول را خوش خوراک می‌کنند، به تامین ویتامین‌های ضروری بدن کمک خواهند کرد.

حریره بادام یکی از غذاهای کمکی سنتی ایرانی برای کمک به رشد کودک بعد از شش سالگی است. حریره را می‌توانید در منزل تهیه کنید. در غیر این صورت می‌توانید از سرلاک حریره بادام نستله که ترکیبی از آرد، برنج، شیر خشک بدون چربی، شکر، بادام و مواد معدنی است استفاده کنید.

ترکیبات پایه سرلاک برای وزن گیری کودک چیست؟

به محض این که سرلاک را شروع می‌کنید، تغییرات بزرگی در رژیم غذایی کودکتان ایجاد می‌شود. شیر مادر بعد از شش ماهگی جوابگوی رشد نیست و کودکتان با رفتارهای مختلفی مثل مکیدن اجسام گرسنگی خود را بعد از هر بار تغذیه نشان می‌دهد.

سرلاک اولین غذای جامدی است که مادر می‌تواند با خیال راحت بعد از شش ماهگی برای کودک استفاده کند. پایه اصلی سرلاک فیبر گیاهی است که با انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی سازی می‌شود.

سرلاک معمولا با ترکیبات میوه‌ای و عصاره‌های خوشمزه تولید می‌شود. بنابراین اگر کودک نسبت به آن آلرژی نداشته باشد، اشتهای خوبی نشان می‌دهد.

اگر کنجکاو هستید بدانید کدام سرلاک کودک را چاق میکند، ترکیبات زیر را روی برچسب محصول جستجو کنید:

  1. غلات: برنج، گندم و جو پایه سرلاک کودک را تشکیل می‌دهند.
  2. ترکیبات میوه‌ای: خیلی از سرلاک‌هایی که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند حاوی طعم‌های میوه‌ای هستند. این طعم‌ها برای کودکی که به تازگی رژیم غذایی خود را تغییر می‌دهد دلچسب است.
  3. ویتامین‌ها: گروه ویتامین‌های B1، B2، B3، B6، B12 و … از مهم‌ترین ویتامین‌هایی هستند که به وزن گیری کودک کمک می‌کنند. شکستن ترکیباتی مثل فیبرهای گیاهی به واسطه ویتامین‌های گروه B بهتر صورت می‌گیرد. بنابراین به برچسب غنی سازی محصول با ویتامین‌های گروه B دقت کنید.

خودتان سرلاک درست کنید!

شاید تهیه انواع سرلاک در منزل به شکل تجاری کار ساده‌ای نباشد. اما مادران می‌توانند سرلاک گندم و برنج را به سادگی و با صرف کم‌ترین وقت در منزل تهیه کنند.

برای تهیه سرلاک ابتدا به پایه یا آرد برنج و گندم نیاز دارید. می‌توانید از آرد گندم استفاده کنید یا مقداری برنج را آسیاب کنید تا آرد برنج به دست آید. در مرحله بعد باید آرد برنج را به مقداری آب که از قبل کامل جوشیده شده است اضافه کنید. بهتر است اضافه کردن برنج همزمان با جوشیدن آب باشد تا آرد به خوبی در آب حل شود و گلوله نشود.

به جای آرد برنج می‌توانید از آرد بیسکوییت‌های پرطرفداری که کودکتان دوست دارد استفاده کنید. یکی از دستورهای پرطرفدار آسیاب کردن بیسکویت مادر و ترکیب آن با آب یا شیر مادر است.

حالا سرلاک شما آماده است و می‌توانید مقداری شیر خشک یا شیر مادر بدان اضافه کنید تا کودک به طعم آن راحت‌تر عادت کند

بایدها و نبایدهای استفاده از سرلاک

اکثر کودکان از سرلاک خیلی خوب استقبال می‌کنند؛ چون فرمولاسیون شیرین و عطر خوبی دارد. اما خیلی از پزشکان استفاده غذای کمکی نظیر سرلاک را منوط به تنظیم یک برنامه غذایی دقیق می‌دانند. طبق این برنامه در دفعات استفاده از سرلاک برای کودک محدودیت اعمال می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث محدودیت سرلاک در رژیم غذایی کودک می‌شود مقادیر برنج، جو یا گندم این محصولات است. چه شما سرلاک را در منزل تهیه یا از نمونه‌های آماده استفاده کنید همواره نگرانی‌ها بابت تراریخته بودن برنج و گندم وجود دارد.

از طرفی در مراحل کشت تا برداشت این محصول از آرسنیک استفاده می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود هنگام تهیه سرلاک در منزل حتما چندین بار برنج را شستشو دهید و اجازه دهید برای چند ساعت در آب استراحت کند. این کار به دفع حداکثری سموم روی دانه‌های برنج کمک می‌کند.

کدام سرلاک کدام سن؟

دغدغه این که کدام سرلاک کودک را چاق میکند شما را با محصولات متنوعی رو به رو می‌کند. سرلاک گندم یا برنج با انواع و اقسام افزودنی‌های طبیعی نظیر خرما یا میوه تازه تهیه می‌شوند. این تنوع محصول سوال دیگری در ذهن مادر ایجاد می‌کند که دقیقا کدام سرلاک برای چه سنی بهتر است.

برای پاسخ به این سوال جزئیات درج شده روی بسته بندی محصول بهترین راهنمای شما هستند. سرلاک‌هایی که تحت برند نستله تولید می‌شوند توضیحات کاملی در زمینه سن مناسب برای استفاده از هر محصول دارند.

کودک شما از سن 6 ماهگی به بعد می‌تواند مصرف انواع سرلاک گندم، برنج و میوه را شروع کند. به مرور زمان و بعد از گذر از سن 9 ماهگی می‌توانید سایر سرلاک‌ها را در برنامه غذایی او قرار دهید.

سخن آخر

طبق توصیه متخصصان، استفاده از سرلاک بعد از 6 ماهگی برای رشد کودک مناسب است. اگر نمی‌دانید کدام سرلاک کودک را چاق میکند به بسته بندی و جدول غذایی روی محصول دقت کنید. ویتامین‌های گروه B، فیبر و تکه‌های میوه در ترکیبات سرلاک به وزن گیری کودک کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر