امروز07 اردیبهشت 1403

9 مدل از بهترین مارک برای خرید کف ساز شیر برقی و دستی 2021

کف ساز شیر
4/5 - (2 امتیاز)

تهیه قهوه و انواع دسر به سبک باریستا با خرید کف ساز شیر

لم دادن روی کاناپه، خیره شدن به برگ ریزان پاییز و چشیدن لذت طعم بی نظیر قهوه مهم‌ترین چیزی است که هر کسی را عاشق این نوشیدنی خاص می‌کند. خیلی از قهوه خورها اهل کافه نشینی هم هستند اما اگر به کافه دسترسی ندارید تهیه انواع لاته، کاپوچینو و نوشیدنی‌های مشابه آن به سادگی آب خوردن است و فقط یک وسیله نیاز دارد: کف ساز شیر!

فقط کافی است سری به ویدیوهای خوشمزه شبکه‌های اجتماعی زده باشید تا سرو قهوه به سبک باریستاهای حرفه‌ای و آن نقش و نگار زیبایی که روی انواع لاته حک می‌شود را ببینید. این نقش و نگار زیبا همان فوم شیر یا کف شیر است که در انواع نوشیدنی گرم نظیر لاته با قهوه ترکیب می‌شود. حتی اگر بخواهید از تزئینات رویی قهوه فاکتور بگیرید با یک کف ساز می‌توانید به سبک باریستاها حرفه‌ای تهیه قهوه لاته یا کاپوچینو را در منزل تهیه کنید.

انواع کف ساز شیر انواع و اقسام دستی و برقی در بازار دارند که هر یک امکانات خاصی دارند. ما تمام مدل‌های بازار را بررسی کرده‌ایم و در راهنمای خرید امروز به‌نظر بهترین محصولی که برای تهیه قهوه به سبک کافی شاپ‌ها وجود دارد را معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

معرفی و بررسی انواع کف ساز شیر

پیشنهاد خریداران

مشخصات محصول

  • کف ساز برقی
  • بدنه پلاستیکی و سر استیل
  • کارکرد با باتری

کف ساز شیر ایکیا در واقع یک همزن کوچک برقی است که می‌تواند برای مخلوط کردن انواع مایعات استفاده شود. این کف ساز با دو باتری قلمی کار می‌کند. بعد از روشن کردن کافی است سر محصول را وارد شیر کنید تا با تکانه‌های مداوم و سریع خود شیر را غلیظ کند. در مجموع خرید این مدل با توجه به کارکرد برقی و خودکار نسبت به انواع کف ساز دستی توصیه می‌شود.

کف شیر ساز گاستروبک مدل EASY CINO PLUS

مشخصات محصول

  • کف ساز برقی
  • بدنه استیل
  • خاموش شدن خودکار
  • قابلیت چرخش 360 درجه روی پایه

کف شیر ساز گاستروبک مدل EASY CINO PLUS با طراحی انواع چای ساز برقی تولید شده است. به این شکل که شیر را داخل آن قرار می‌دهید و بعد از فوم دار کردن به صورت خودکار خاموش می‌شود.

این محصول برای فوم دار کردن انواع شیر و نوشیدنی‌هایی که حاوی شیر هستند توصیه شده است. اگر قهوه و نوشیدنی‌های حاوی شیر را برای چند نفر در محل کار یا اعضای خانواده تهیه می‌کنید حتما این کف ساز به دردتان می‌خورد.

کف شیر ساز Morphy Richards

مشخصات محصول

  • کف ساز برقی
  • بدنه استیل و پلاستیک
  • گنجایش نیم لیتر

کف شیر ساز Morphy Richards طراحی خلاقانه و بسیار کاربردی دارد. این محصول را می‌توانید به سادگی حمل و نقل و در عین حال 4 فنجان قهوه با آن تهیه کنید. کارکرد این کف ساز مشابه با انواع کتری برقی است اما طراحی آن مشابه با یک فلاسک کم جا است. این کف ساز روی یک پایه با قابلیت چرخش در تمامی جهات قرار گرفته و از این طریق شیر را کف دار می‌کند.

اسپرسو ساز فوما مدل 2014

مشخصات محصول

  • اسپرسوساز و کف ساز برقی
  • توان 1200 وات
  • مناسب برای تهیه آب جوش , اسپرسو , کاپوچینو

همانطور که گفتیم با انواع اسپرسو ساز می‌توانید به سرعت شیر را کف دار و در تهیه قهوه از آن استفاده کنید. اسپرسو ساز فوما مدل 2014 با فیلتر آب و کف ساز حرفه‌ای تولید شده و یک محصول ایده آل برای مصارف خانگی است.

مشخصات محصول

  • کف ساز دستی
  • بدنه استیل
  • گنجایش 800 میلی لیتر

کف شیر ساز مدل p800 را می‌توانید به دو صورت استفاده کنید. اول این که مقداری شیر کم چرب را بجوشانید و سپس داخل کف ساز قرار دهید. راه دوم هم قرار دادن خود کف ساز به صورت مستقیم روی شعله است. بنابراین می‌توانید از این کف ساز استیل به عنوان شیر جوش هم استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • کف ساز برقی
  • بدنه استیل و پلاستیک
  • کارکرد با باتری

مدل‌های باتری خور وزن و حجم کم‌تری دارند و علاوه بر تولید فوم شیر برای هم زدن و مخلوط کردن تمام مایعات مناسب هستند. برای استفاده فقط کافی است سر محصول را داخل شیر قرار داده و دکمه روی بدنه را فشار دهید.

کف ساز شیر نیان شون

مشخصات محصول

  • کف ساز دستی
  • بدنه استیل
  • حجم حجم 800 میلی لیتر
  • دارای گوی فلزی سنگین جهت حرکت آسان

کف ساز شیر نیان شون مدل wz0012 یکی از بهترین وسایل دستی برای ساخت فوم شیر در تهیه لاته و کاپوچینو است. این محصول را می‌توانید مستقیم روی حرارت قرار دهید و بدنه آن ضد لک است. با این حال توصیه می‌کنیم شیر گرم را حداکثر به میزان 800 سی سی داخل محفظه قرار داده و پرس کنید.

کف شیر ساز لاواتزا مدل A Modo Mio

مشخصات محصول

  • کف ساز برقی
  • بدنه استیل
  • حجم 120 میلی لیتر
  • قابلیت جداسازی قطعات

سیستم عملکرد کف شیر ساز لاواتزا مدل A Modo Mio به صورت القایی است. به این شکل که می‌توانید هم شیر گرم و هم شیر سرد را داخل محفظه قرار دهید تا فوم شیر بر اثر حرارت القایی دستگاه تولید شود. این کف ساز برای تهیه کاپوچینو و لاته ماکیاتو و حتی هات چاکلت مناسب است.

کف ساز شیر امپراطور مدل cappuchino maker

مشخصات محصول

  • کف ساز برقی
  • بدنه استیل و پلاستیک
  • کارکرد با باتری

انواع کف ساز برقی علاوه بر این که سرعت عمل بیش‌تری دارند از قیمت مناسبی نسبت به سایر مدل‌های برقی بازار برخوردار هستند.  کف ساز شیر امپراطور مدل cappuchino maker علاوه بر دسرهای گرم و قهوه برای هم زدن و مخلوط کردن سایر مایعات مناسب است.

آشنایی با انواع کف ساز شیر و کاربرد آن‌ها

اصلی‌ترین چیزی که باعث می‌شود تهیه انواع قهوه لاته، کاپوچینو و نوشیدنی یا دسرهای گرم در منزل دشوار باشد کف شیر است. کف شیر یا فوم مهم‌ترین قسمتی است که باعث می‌شود قهوه و نوشیدنی گرم شما حالت خامه‌ای پیدا کند. شیوه تهیه و سرو این قهوه‌ها در کافی شاپ‌ها نیز به همین صورت است.

دستگاه ساخت فوم شیر انواع و اقسام مختلفی دارد:

کف ساز انواع اسپرسوساز خانگی

انواع دستگاه‌های قهوه ساز و اسپرسوساز خانگی معمولا به فوم ساز شیر نیز مجهز هستند. به این شکل که کافی است در یک پارچ مخصوص مقداری شیر قرار دهید تا دستگاه به واسطه بخار داغی که خارج می‌کند شیر را گرم و سپس مخلوط کند. مخلوط کردن شیر در این دما باعث ایجاد حالت خامه‌ای یا فوم می‌شود.

اگر دستگاه اسپرسوساز خانگی دارید یا قصد خرید این دستگاه را دارید نیازی به خریف کف ساز شیر به صورت جداگانه نیست.

انواع کف ساز شیر برقی

این کف سازها ارزان قیمت، کوچک و برقی هستند. به این شکل که شبیه به یک فندک طراحی می‌شوند و به سادگی با باتری کار می‌کنند. افرادی که در مدت زمان کوتاهی قصد تهیه چند نوشیدنی به صورت همزمان را دارند بهتر است از این مدل استفاده کنند. سرعت عمل کف ساز شیر برقی بالاتر است و کیفیت فومی که تولید می‌شود به ایده آل ما نزدیک‌تر است؛ چون خطا و خستگی دست در فرآیند ساخت کف شیر حذف می‌شود.

انواع کف ساز برقی موجود در بازار ارزان قیمت هستند؛ حتی ارزان‌تر از مدل‌های دستی که در ادامه معرفی می‌کنیم. با این حال برخی از مدل‌ها در بازار هستند که قیمت بالاتری دارند و کیفیت ساخت آن‌ها بهتر است.

انواع کف ساز دستی پمپی

خیلی از باریستاهای حرفه‌ای از دستگاه اسپرسو ساز برای ساخت کف شیر استفاده می‌کنند. با این حال مدل‌های دستی هنوز هم در برخی از کافی شاپ‌ها کاربرد دارند. اما برای استفاده خانگی کف سازهای دستی پمپی مدل مناسبی هستند که قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالایی نیز دارند.

کف سازهای دستی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. ساده‌ترین نوع کف ساز شیر به صورت استیل ضد زنگ و با یک پمپ دستی طراحی می‌شود. به این شکل که مقداری شیر گرم را داخل محفظه می‌ریزید و با پمپ کردن و فشرده کردن شیر کف ایجاد می‌کنید.

وسیله رایج دیگر برای ساخت کف شیر انواع فرنچ پرس هستند. فرنچ پرس از انواع قهوه ساز و اسپرسو ساز دستی خانگی است که حجم مشخصی از قهوه را به سبک فرانسوی پرس و تهیه می‌کند. همین مکانیزم می‌تواند در تولید کف شیر هم کاربرد داشته باشد. بنابراین در کنار سایر مدل‌های بازا می‌توانید از فرنچ پرس به عنوان کف شیر ساز استفاده کنید.

نحوه استفاده از انواع کف ساز شیر دستی

مدل‌های برقی و و اسپرسوسازهای خانگی ساده‌ترین روش برای تولید کف یا فوم شیر هستند. اما اگر از روش‌های دستی استفاده می‌کنید بد نیست به چند نکته در استفاده از فرنچ پرس یا کف سازهای استیل توجه کنید:

  1. شیر برای تولید کف یا فوم باید گرم باشد. شیر باید به نقطه جوش نزدیک شود اما نیازی نیست بجوشد.
  2. برای شروع یک سوم تا یک دوم لیوان را از شیر گرم و نزدیک به نقطه جوش پر کنید.
  3. در مدل‌های دستی حداقل به 90 ثانیه پرس و فشار مداوم نیاز دارید تا کف شیر تولید شود.
  4. بعد از تهیه فوم لازم است پارچ استیل یا فرنچ پرس را چند بار روی سطح میز تکان دهید. با این کار بافت تهیه شده یکدست می‌شود. در غیر این صورت ممکن است هنگام افزودن کف شیر به قهوه مقادیر مایع زودتر خارج شوند و کف انتهای ظرف باقی بماند.
  5. در مدل‌های دستی و کف سازهای برقی به کیفیت بدنه مخلوط کن دقت کنید. بهتر است اجزای مختلف کف ساز استیل ضد زنگ باشند.

سخن آخر

فوم گیری شیر هنری لذت بخش در بحث باریستا و کافه داری است که برای انجام آن به کف ساز شیر نیاز دارید. انواع کف ساز شیر در دو مدل حرفه‌ای و خانگی تولید می‌شوند. فرنچ پرس، همزن‌های برقی و انواع اسپرسو ساز خانگی گزینه‌هایی با قیمت مناسب برای تولید کف شیر در منزل و حتی کافی شاپ‌ها هستند.

انتخاب شما برای تهیه کف شیر جهت تهیه انواع نوشیدنی‌های محبوب لاته و کاپوچینو در منزل کدام است؟

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر