امروز28 فروردین 1403

بررسی ارزش خرید انواع دستگاه عصاره گیر در مقایسه با آب میوه گیری

بهترین دستگاه عصاره گیر
5/5 - (1 امتیاز)

صرف آب میوه طبیعی اولین و متداول‌ترین نسخه‌ای است که با سرد شدن هوا و شیوع ویروس‌های تنفسی تجویز می‌شود. اما کدام روش برای عصاره گیری از آب میوه بهتر است؟ آب میوه گیری با دستگاه تمام خواص میوه طبیعی را برای تسریع بهبودی بیمار حفظ می‌کند یا باید با صرف میوه طبیعی از خیر آبگیری آن بگذریم؟

از گذشته تا به حال مصرف عصاره و آب میوه‌ها برای سلامتی پوست، شادابی ذهن و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه شده است. به مرور زمان در کنار مدل‌های مختلف آب میوه گیری انواع بهترین دستگاه عصاره گیر نیز طراحی شدند. طراحی این دستگاه‌‌ها باعث شد تا نگرانی‌ها پیرامون مشکلات عصاره گیری با آب میوه گیری‌های رایج ( مثل دور ریخته شدن پالپ میوه‌ها) برطرف شود.

هیچ نوشیدنی آماده‌ای لذت صرف آب میوه خانگی که با دستگاه‌های عصاره گیر طبیعی تهیه شده باشد را ندارد. اگر به فکر تعویض دستگاه آب میوه گیری منزل هستید یا می‌خواهید برای اولین بار آب میوه گیری را در منزل امتحان کنید تا پایان همراه راهنمای خرید امروز به‌نظر باشید.

آب میوه گیری یا عصاره گیری؟ کدام بهتر است؟

اگر تصمیم دارید آب میوه طبیعی در خانه درست کنید احتمالا انواع دستگاه آب مرکبات گیری اولین گزینه‌ای باشند که به ذهنتان می‌رسند. اما عصاره گیر‌ها نسل جدیدتر این دستگاه‌ها هستند که با امکانات ویژه و تکنولوژی جدیدی تولید شده‌اند. فکر می‌کنید یک عصاره گیر چه تفاوتی با آب میوه گیری‌های متداول بازار دارد؟

ساز و کار آبمیوه گیری‌ها مشخص است. مقداری میوه پوست کنده یا بدون پوست را داخل این دستگاه قرار می‌دهید و با استفاده از تیغه‌ها و نیروی گریز از مرکزی که ایجاد می‌شود قطعات خرد و ترکیب می‌شوند. محصول نهایی آب میوه گیری همیشه محبوب و رضایت بخش بوده است؛ اما چیزی که باعث شده استفاده از آن کمی بحث برانگیز باشد خواص میوه‌ها است که معمولا به صورت کامل حفظ نمی‌شوند.

اول این که آب میوه گیری با تولید سر و صدای زیاد انرژی بالایی مصرف می‌کند و این انرژی به صورت مستقیم و به شکل گرما وارد قطعات میوه می‌شود. بنابراین همین گرما در کنار حرکت تیغه‌ها قطعات را از هم جدا می‌کند. برخی از متخصصان معتقدند این شیوه فرآوری باعث می‌شود تا خیلی از مواد مغذی داخل میوه‌ها از بین بروند.؛ چرا که در اثر این چرخش و حرکات مداوم آب میوه حالت کف آلود و فوم دار به خود می‌گیرد. بنابراین از نظر ظاهری هم کیفیت محصول نهایی با طبیعت واقعی خود فاصله دارد.

اما نسل جدید دستگاه‌های قدیمی کم کم جای خود را به عصاره گیرها داده‌اند. یک دستگاه عصاره گیر بر خلاف آب میوه گیری سرعت عمل پایینی دارد؛ چون تکنولوژی عملکردی آن پرس سرد است. درباره پرس سرد و اهمیت آن در عصاره گیری از گیاهان و میوه‌ها چه می‌دانید؟

حفظ مواد مغذی میوه و سبزیجات با انواع عصاره گیر

تکنولوژی پرس سرد یک فناوری ترکیبی برای عصاره گیری از میوه‌ها و انواع گیاهان و برگ‌های معطر است. اگر اهل صرف نوشیدنی‌های خنک گیاهی باشید حتما می‌دانید که عصاره گیری از نعناع و گیاهان دارویی در مایعات سرد کمی دشوار است. اما با انواع عصاره گیر و به روش پرس سرد می‌توانید بیش‌ترین عصاره گیری طبیعی را از میوه و سبزیجات داشته باشید.

دستگاه عصاره گیر چطور کار می‌کند؟

یک عصاره گیر با سرعت خیلی کم‌تری میوه‌ها را از هم جدا و عصاره گیری می‌کند. در این دستگاه‌ها قطعات مختلف هسته و پالپ از هم جدا و هیچ بخشی در لا به لای دستگاه گیر نمی‌کند. به نظر می‌رسد نتیجه این سرعت عمل پایین‌تر در انواع دستگاه عصاره گیر ارزش صرف زمان بیش‌تر را داشته باشد.

عصاره گیرها به توجه به این که دور موتور کم‌تری دارند گرمای کم‌تری تولید می‌کنند. آب میوه‌ای که از روش پرس سرد به دست می‌آید غلظت بالاتری دارد که ناشی از آبگیری کامل میوه‌ها است. ضمن این که پالپ و تمام بخش‌هایی که به نظر می‌رسد مواد مغذی بیش‌تری در خود دارند با این روش حفظ می‌شوند.

انواع بهترین عصاره گیر ارزش خرید دارند؟

دستگاه‌های عصاره گیر قطعا کیفیت آب میوه گیری بالاتری دارند؛ اما در خرید آن‌ها با دو چالش بزرگ روبرو هستیم:

  • قیمت بالاتر عصاره گیرها: دستگاه‌هایی که به روش پرس سرد کار می‌کنند قیمت بالاتری دارند. قیمت برندهای خارجی و معتبر بیش‌تر است و بنابراین برای خرید آن‌ها به نقدینگی بیش‌تری نیاز دارید.
  • عملکرد کند و طولانی: یک دستگاه عصاره گیر حداقل دو تا سه برابر یک آب میوه گیری زمان نیاز دارد تا بتواند عصاره حجم مشخصی از میوه و سبزیجات طبیعی را استخراج کند. بنابراین در استفاده از این دستگاه باید صبور باشید.

با در نظر گرفتن این دو فاکتور و مقایسه کیفیت نهایی آبمیوه می‌توانید انواع عصاره گیر را جایگزین دستگاه‌های آب میوه گیری مرسوم کنید.

فاکتورهایی که در خرید انواع عصاره گیر باید بدانید

عصاره گیرها به صورت برقی کار می‌کنند و همه آن‌ها به موتور بی صدایی مجهز هستند که آلودگی صوتی آبمیوه گیرهای معمول را ندارند. با این حال میان مدل‌های بازار تفاوت‌های جزئی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید:

  •  توان مصرفی دستگاه: انواع عصاره گیرهایی که در بازار وجود دارند بین 150 تا 300 وات توان دارند. این میزان بر اساس قیمت نهایی دستگاه متفاوت است. هر چقدر توان دستگاه بالاتر باشد زمان کم‌تری را برای عصاره گیری نیاز دارید.
  • محفظه تفاله گیر و عصاره گیر: در اکثر مدل‌های بازار این دو محفظه جدا از هم طراحی می‌شود تا پالپ داخل فضاهای داخلی گیر نکند.
  • کاربردهای دیگر دستگاه عصاره گیر: برخی از این دستگاه‌ها قابلیت‌های دیگری مثل آسیاب، بستنی ساز و مخلوط کن دارند؛ اما این موضوع باعث می‌شود تا قیمت نهایی دستگاه بالاتر باشد.

معرفی و بررسی انواع بهترین دستگاه عصاره گیر

 

محبوب‌ترین مدل

عصاره گیر کووینگز مدل C7000

مشخصات محصول

  • دستگاه عصاره گیری چند کاره
  • توان موتور 240 وات
  • مجهز به مخلوط کن

عصاره گیر کووینگز مدل C7000 یک دستگاه چند کاره برای مخلوط کردن، تهیه اسموتی طبیعی و بستنی سازی است. این دستگاه طراحی ویژه‌ای برای جداسازی تفاله و آب مرکبات دارد. بنابراین می‌توانید انواع میوه‌ها را حتی با هسته داخل مخزن قرار دهید و بدون خرد شدن هسته‌ها آب میوه گیری کنید.

این دستگاه به سیستم ضد چکه مجهز است و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی دارد.

عصاره گیر مایدیا مدل Js12F11

مشخصات محصول

  • دستگاه عصاره گیری تک کاره
  • توان موتور 120 وات
  • مجهز به مخلوط کن
نقاط قوت
  • مجهز به فناوری Slow Squeezing System برای حفظ مواد مغذی داخل میوه و سبزیجات

عصاره گیر مایدیا مدل Js12F11 محصولی تمام عیار برای عصاره گیری میوه‌ها با حفظ مواد مغذی داخل آن‌ها است. دهانه این عصاره گیری به اندازه کافی گسترده است تا بتوانید قطعات مختلف میوه و سبزیجات را وارد کنید. از طرف دیگر سری به سیستم چرخش معکوس مشابه با انواع چرخ گوشت مجهز است تا قطعات میوه داخل بخش‌های باریک گیر نکنند.

این محصول تک کاره بوده و با طراحی فشرده وزن سبکی دارد.

عصاره گیر پروفی کوک مدلSJ1141

مشخصات محصول

  • دستگاه عصاره گیری تک کاره
  • توان موتور 150 وات
  • فاقد مخلوط کن
نقاط قوت
  • دارای مخزن عصاره گیری و تفاله گیری مجزا

عصاره گیر پروفی کوک مدلSJ1141 دستگاهی تک کاره و جمع و جور برای آب میوه گیری به روش پرس سرد است. این محصول فاقد قابلیت تنظیم سرعت یا مخلوط کن است. اما دو محفظه جداگانه برای جمع آوری تفاله و عصاره به صورت جداگانه دارد. بنابراین تمیز کردن دستگاه و جداسازی قطعات بعد از هر بار استفاده ساده‌تر خواهد بود.

سخن آخر

انواع بهترین دستگاه عصاره گیر با تکنولوژی پرس سرد آب میوه گیری میوه‌ها را انجام می‌دهند. از مزایای این دستگاه‌ها قابلیت عصاره گیری انواع سبزیجات معطر نظیر نعناع جهت تهیه اسموتی و نوشیدنی‌های خاص هر فصل است. پرس سرد باعث می‌شود تا بر خلاف آب میوه گیری‌های رایج که با دور بالا مرکبات را له می‌کنند مواد مغذی میوه‌ها و ساختار ویتامین‌ها حفظ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر