امروز09 فروردین 1403

بهترین مارک اسکراب صورت ایرانی و خارجی 2020

بهترین مارک اسکراب صورت
4.4/5 - (5 امتیاز)

معرفی بهترین کرم های لایه بردار و اسکراب برای انواع پوست

چرا باید اسکراب صورت استفاده کنیم؟ باید بگویم هرچه قدر هم آرایش کنید و انواع رژ لب‌ها و ریمل‌های مختلف را امتحان کنید، باز هم اگر پوست زیبایی نداشته باشید فقط مانند پوشاندن یک دیوار قدیمی ترک‌خورده با رنگ و بدون زیرساز است. چه افتضاحی می‌شود! نه‌تنها زیبایی ندارد بلکه نقص‌های آن خیلی بیشتر به چشم‌مان می‌آید.

پس در درجه‌ی اول اگر می‌خواهید زیبا به نظر برسید قبل از تست هرگونه لوازم آرایشی به فکر پوست‌تان باشید. گاهی با رسیدگی به پوست ظاهر شما آنقدر جذاب می‌شود که دیگر حتی نیاز به لوازم آرایش هم ندارید.

در این مقاله 7 مورد از بهترین مارک اسکراب صورت هم ایرانی و هم خارجی را به همراه نحوه استفاده آنها به شما معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد ویژه

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو

یکی از اسکراب‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه و کاربردی که می‌تواند به راحتی با هر نوع پوستی سازگار باشد اسکراب شون است. نام شون که یک مارک ایرانی معروف است را حتما تا به حال بارها شنیده اید و از کیفیت محصولات آن آگاه هستید.

این اسکراب با قیمتی بسیار مناسب و در عین حال کارایی بالا می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌هایی باشد که به اسکراب قوی نیازی ندارند. این اسکراب حاوی عصاره گردو و ویتامین E است که همین ترکیبات سبب می‌شوند پوستی بسیار جوان و درخشان داشته باشید.

ماسک و اسکراب فریمن مدل Polishing

برند فریمن یکی از حرفه‌ای ترین و محبوب‌ترین برندهای ماسک و اسکراب است. کافی است تنها یک بار از اسکراب‌های این برند استفاده کنید تا متوجه شوید که در مورد چه صحبت می‌کنیم. این اسکراب حاوی ویتامین E است که باعث شفافیت و جوان‌سازی پوست می‌شود.

این اسکراب فوق‌العاده حاوی خاک رس، عصاره‌ی نارگیل، تمشک و چوب صندل است که این ترکیبات با هم می‌توانند باعث معجزه در پوست شما شود. مدت زمان استفاده از اسکراب فری من با دیگر اسکراب‌ها متفاوت بوده و می‌توانید مدت زمان بیشتری بگذارید تا روی پوست بماند.

ژل پاک کننده اسکراب صورت پریم مدل Luffa

اگر احساس می‌کنید پوست شما آن قدری آسیب دیده نیست که نیاز به یک اسکراب قوی داشته باشید بهترین گزینه برای شما استفاده از این اسکراب ملایم پریم است. این اسکراب پوست شما را به صورت کاملا ملایم لایه‌برداری می‌کند و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

اسکراب لایه بردار صورت آدرا حاوی عصاره پوست گردو

پوست گردوی استفاده شده در اسکراب آدرا موجب حذف سلول‌های مرده از پوست و شفافیت پوست شما می‌شود. این اسکراب حاوی آبرسان‌های قوی است که بعد از استفاده دیگر در پوست خود احساس خشکی و کشیدگی نخواهید کرد.

این اسکراب قوی پوست شما را به طور کامل لایه‌برداری می‌کند و حتی آلودگی‌ها را از لایه‌های زیرین پوست شما می‌زداید و به صورت کاملا عمقی لایه‌برداری را انجام می‌دهد. اما در عین حال آسیبی به پوست شما نمی‌رساند و سلامت پوست شما را حفظ می‌کند.

گزینه ارزان

اسکراب صورت سفید کننده ورد کالر

این مدل از اسکراب ورد برای انواع مختلف پوست مناسب و قابل استفاده است. اسکراب ورد با تمیز کردن لایه‌های زیرین پوست شما تمام سلول‌های مرده و پوست‌های خشک‌شده را پاکسازی می‌کند و با این کار پوستی شفاف و نرم برای شما به ارمغان می‌آورد.

این اسکراب از یک برند ایرانی معتبر است که طرفداران زیادی میان خانم‌های ایرانی دارد و همچنین قیمت مناسب آن باعث شده که در هر شرایطی بتوانید آن را خریداری کنید.

مارک خارجی محبوب

اسکراب صورت لایه بردار بایودرما مدل Gel Gommant

اگر دنبال یک مارک اسکراب خارجی مرغوب هستید برند معروف بایودرما را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اسکراب لایه‌بردار برند بایودرما یک پاک‌کننده و لایه‌بردار ملایم پوست است که با تمیز کردن پوست شما تا حدی باعث از بین رفتن جوش‌های سرسیاه می‌شود و به شما پوستی یک‌دست و یک‌رنگ می‌دهد. از ویژگی‌های خیلی مثبت و مهم این اسکراب فاقد پارابن بودن آن و عطر بسیار خوب این اسکراب است.

با یک بار استفاده از این اسکراب خواهید دید که با وجود عملکرد ملایم آن چه تاثیر خوبی روی پوست‌تان گذاشته و باعث می‌شود لوازم آرایش بهتر روی صورت شما بنشیند.

اسکراب لایه بردار پوست گارنیه

اگر می‌خواهید با خرید یک محصول به صورت همزمان چند کار انجام دهید پیشنهاد اول و آخر ما به شما اسکراب ژلی گارنیه است.

با استفاده از این اسکراب به صورت همزمان هم یک ماسک صورت حرفه‌ای دارید و هم می‌توانید پوست خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید و جوش‌های خود را کاملا از بین ببرید. این اسکراب حرفه‌ای حاوی زینک است و تمام لک‌های پوستی و جوش‌های سرسیاه شما را از بین می‌برد.

اسکراب را روی صورت خود بزنید، به آرامی ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۳ دقیقه روی پوست‌تان بماند سپس آبکشی کنید. فقط به خاطر داشته باشید از این اسکراب هفته‌ای دو بار و هر بار بیشتر از ۳ دقیقه استفاده نکنید.


اسکراب صورت چیست؟

در اولین مرحله بگذارید به شما بگوییم که اسکراب چیست و چرا باید از آن استفاده کنید. شاید فکر کنید اسکراب کار بیهوده و هزینه‌ی اضافی است اما باید به شما بگوییم که اصلا این طور نیست؛ فقط کافیست یکبار از آن استفاده کنید تا تاثیر بی‌نظیر آن پاسخ‌تان را بدهد.

اسکراب در دسته محصولات مراقبت از پوست قرار می‌گیرند و شکل آنها محلول‌هایی اغلب کرمی هستند. وقتی که این محلول‌ها را روی پوست‌تان ماساژ می‌دهید پوست‌های خشک شده و سلول‌های مرده را از روی پوست شما از بین می‌برند. اسکراب‌ها سالیان سال است که تولید و استفاده می‌شوند فقط فرمول آن‌ها تغییر کرده است.

طرز استفاده اسکراب صورت

  1. در ابتدا پوست را بشویید یعنی هیچ ماده‌ی آرایشی روی آن نبوده و فقط کمی مرطوب باشد.
  2. سپس با انگشت کمی از اسکراب را به صورت‌تان بزنید (برای هر قسمت صورت اندازه‌ی یک نخود کوچک).
  3. انگشت خود را خیس کنید و اسکراب را به آرامی روی صورت ماساژ دهید (کنترل فشار دست در این قست خیلی مهم است)
  4. مدت ۱ الی ۲ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.
  5. صورت‌تان را خشک نکنید و اجازه دهید خودش خشک شود.
  6. این کار را حداکثر ۲ بار در هفته انجام دهید استفاده‌ی بیشتر توصیه نمی‌شود.

نکات مهم در مورد استفاده از اسکراب

  • یادتان باشد استفاده‌ی بیش از اندازه از هر چیزی بسیار خطرناک است پس بیش از هفته‌‌ای ۲ بار از اسکراب استفاده نکنید.
  •  بعد از استفاده از اسکراب حتما از ضد آفتاب و کرم آبرسان استفاده کنید.
  •  به خاطر داشته باشید که از هر ماده‌ای که برای پوست‌تان استفاده می‌کنید در حد خودش توقع داشته باشید. اسکراب‌ها لایه‌بردارهای بسیار سطحی هستند و به طور عمقی لایه‌برداری نمی‌کنند. اگر به دنبال لایه‌بردار عمقی هستید مقاله‌ی بهترین میکرودرم خانگی ما را مطالعه کنید.
  •  شاید در این جا برای شما سوال پیش بیاید که اسکراب‌ها به چه دردی می‌خورند؟ باید به شما بگویم که اتفاقا استفاده از اسکراب بسیار هم مهم است. اگر به طور مرتب از اسکراب استفاده کنید و پوست‌تان را به روشی درست پاکسازی کنید دیگر پوست شما پیر و آسیب‌دیده نخواهد شد.
  •  اسکراب‌ها اگر به روش درستی استفاده شوند اصلا به پوست شما آسیبی نمی‌رسانند و به شما پوستی حریر مانند هدیه می‌کنند.

چند سوال مهم در خصوص اسکراب صورت

تفاوت اسکراب و لایه بردار چیست؟

اسکراب‌ها شوینده‌هایی هستند که در آن‌ها دانه‌های ریزی وجود دارد و این دانه‌ها باعث تمیز شدن و لایه‌برداری پوست می‌شوند اما لایه‌بردارها ترکیبات قوی‌تری دارند و به طور خیلی عمیق لایه‌برداری می‌کنند. در واقع لایه‌بردارها قادر به انجام کارهایی هستند که اسکراب‌ها نمی‌توانند انجام دهند.

از چه سنی می‌توان از اسکراب‌ها استفاده کرد؟

از سنی که شروع به آرایش می‌کنید می‌توانید از اسکراب‌های ملایم به صورت مرتب استفاده کنید.

مدت زمانی که اسکراب باید روی پوست بماند چه قدر است؟

معمولا زمان مناسب اسکراب روی خود محصول درج شده است اما بهترین زمان ماندگاری اسکراب روی صورت ۲ الی ۳ دقیقه است.

سخن آخر

اگر شما هم تا الان جزو آن دسته افرادی بودید که فکر می‌کردید اسکراب‌ها لوازمی فانتزی و به درد نخور هستند امیدوارم با خواندن مقاله‌ی بهترین مارک اسکراب صورت ما به اهمیت این لوازم بهداشتی پی برده باشید. با رسیدگی مرتب به پوست‌تان دیگر نیازی به مخفی کردن چیزی زیر لوازم آرایش ندارید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر