امروز31 فروردین 1403

با خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ طول عمر لپ تاپتان را افزایش دهید!

بهترین_پایه‌های_خنک کننده_لپ تاپ
5/5 - (1 امتیاز)

در عصر دیجیتالی که کامپیوتر و لپ تاپ زندگی ما را محاصره کرده‌اند، خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ با توجه به استفاده مکرر از آن‌ها ضروری است. حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از استفاده مکرر از لپ تاپ احساس کنید بیش از حد داغ شده؛ تا جایی که تصور کردید لپ تاپ به خاطر گرمای زیاد از حد در حال انفجار است!

یکی از عواملی که عمر مفید لپ تاپ را کم می‌کند همین گرم شدن و افزایش حرارت قطعات مختلف آن است. اگرچه تمام لپ تاپ‌ها به یک فن داخلی برای خنک کردن قطعات مجهز هستند اما در صورت استفاده طولانی مدت، سخت افزار اصلی محصول حریف گرمای به وجود آمده نبوده و باید به فکر راه چاره باشید. اگر نیم نگاهی به قیمت روز لپ تاپ و روند رو به رشد آن بیندازید به این نتیجه خواهید رسید هر کاری که برای طولانی‌تر شدن عمر لپ تاپ‌تان لازم است را انجام دهید.

انواع فن یا خنک کننده لپ تاپ بهترین و ارزان‌ترین ابزارهای موجود برای خنک نگه داشتن لپ تاپ حین کار کردن هستند. به واسطه فن یا خنک کننده تبادل گرمایی به خوبی صورت می‌گیرد و استهلاک قطعات دستگاه کم‌تر می‌شود. اگر لپ تاپ دارید حتما روزی به یکی از این پایه‌های خنک کننده نیاز پیدا می‌کنید. پس همراه این مقاله به‌نظر باشید.

مدل محبوب

پایه خنک کننده تسکو مدل TCLP 3102

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از ترکیب فلز و پلاستیک
  • دارای عدد فن 125 میلی‌متری و 2 عدد فن 80 میلی‌متری
  • دارای دکمه کنترل سرعت و دکمه پاور
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 17 اینچ

پایه خنک کننده تسکو مدل TCLP 3102 به چهار فن با اندازه‌های مختلف مجهز است. مجموع این چهار فن باعث می‌شوند تا حداکثر تبادل گرمایی در لپ تاپ صورت گیرد. ضمن این که ابعاد خنک کننده برای لپ تاپ‌ها تا سایز 17 اینچ مناسب خواهد بود.

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک
  • دارای شیارهای 7 میلی متری برای حرکت سریع هوای گرم
  • خنک کنندگی به جابجایی هوا
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 15.6 اینچ

پایه خنک کننده مدل fanless یک خنک کننده بدون فن و پلاستیکی است که از تمرکز گرما زیر لپ تاپ جلوگیری می‌کند. این محصول هیچ نوع نویز و کابل متصل ندارد و بنابراین با خرید آن احتمالا تا سال‌های سال بتوانید به عنوان خنک کننده از آن استفاده کنید.

پایه خنک کننده دیپ کول مدل Multi Core X6

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و فلز
  • دارای دو فن 140 میلی‌متری و دو فن 100 میلی‌متری
  • دارای پایه های ضد لغزش لاستیکی
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 15.6 اینچ

پایه خنک کننده دیپ کول مدل Multi Core X6 به چهار فن عمیق مجهز است که به خنک کردن لپ تاپ شما از هر چهار جهت کمک می‌کنند. این دستگاه به دو درگاه USB مجهز است و در مجموع عملکرد رضایت بخشی دارد.

پایه خنک کننده تسکو مدل TCLP 3099

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و فلز
  • دارای دو فن
  • دارای چراغ‌های LED
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 15.6 اینچ

بدنه این خنک کننده ترکیبی از فلز و پلاستیک ABS است و سطح آن برای لپ تاپ‌های 10 تا 15.6 اینچی مناسب خواهد بود. این فن در مجموع دو عدد فن و چهار چراغ LED دارد.

پایه خنک کننده لپ تاپ گلس مدل NC02

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک شفاف
  • دارای یک فن
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌هایی تا 13 اینچ

پایه خنک کننده لپ تاپ گلس مدل NC02 از انواع شفاف و سبک بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ است. این مدل برای لپ تاپ‌هایی تا سایز 13 اینچ مناسب خواهد بود.

پایه خنک کننده سادیتا مدل SCP-C1

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و توری فلزی
  • دارای یک فن
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 15.6 اینچ

فن SADATA SCP-C1 با قابلیت گردش 1000 دور در دقیقه طراحی شده و برای لپ تاپ‌های 13 تا 15.6 اینچی مناسب است.

پایه خنک کننده ارگوستند مدل AZ320

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و فلز
  • دارای یک فن
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 17 اینچ

پایه خنک کننده ارگوستند مدل AZ320 از انواع خنک کننده‌های اقتصادی و استاندارد بوده که به دو درگاه ورودی USB مجهز شده است. این محصول یک فن دارد و قابلیت تغییر زاویه و ارتفاع آن برای استفاده از لپ تاپ در موقعیت‌های مختلف مناسب است.

خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل A-001

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و فلز
  • دارای یک فن
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 17 اینچ
  • مکنده هوای داخلی لپ تاپ

خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل A-001 یکی از انواع خنک کننده‌های پرتابل است که تنها 170 گرم وزن دارد. این محصول در شیار ورود هوای لپ تاپ قرار می‌گیرد و با مکش هوای گرم، فضای داخلی را خنک می‌کند.

پایه خنک کننده سادیتا مدل SCP-S1

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و توری فلزی
  • دارای یک فن
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 14 اینچ

پایه خنک کننده سادیتا مدل SCP-S1 از انواع خنک کننده‌های دارای فن بوده که از پلاستیک و توری فلزی ساخته شده است. این محصول یک فن دارد و بدنه آن ساده و سبک است.

پایه خنک کننده مدل HZT2208

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و فلز
  • دارای یک فن
  • مناسب برای لپ‌تاپ‌های تا 17 اینچ

پایه خنک کننده مدل HZT2208 از انواع مدل‌های اقتصادی خنک کننده لپ تاپ است که در رنگ‌های مختلف وجود دارد. این محصول دارای دو درگاه USB و قابلیت تغییر زاویه است.

چرا لپ تاپ داغ می‌شود؟ داغ شدن آن طبیعی است؟

قبل از این که اصلا بخواهید برای خرید بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ جستجو کنید ممکن است بپرسید داغ شدن لپ تاپ طبیعی است؟ این که بدنه دستگاه بعد از مدتی  گرم شود و به اصطلاح داغ کند برای همه دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد؟

در پاسخ باید بگوییم بله؛ لپ تاپ هم مثل هر دستگاه دیگری به صورت طبیعی و به خصوص هنگام بازی کردن داغ می‌شود. تمام دستگاه‌های الکترونیکی یک فن یا خنک کننده در بخش داخلی خود دارند که بخشی از این حرارت تولید شده را تعدیل می‌کند. اما در صورت استفاده طولانی مدت این فن نمی‌تواند حرارت ایجاد شده را مدیریت و رفع کند.

اکثر کاربران لپ تاپ با مشکل داغ شدن بدنه دستگاه روبرو هستند. داغ شدن لپ تاپ فقط جنبه ظاهری و سخت افزاری ندارد. این داغ شدن به صورت مستقیم روی عملکرد اجرایی دستگاه اثر می‌گذارد و شما آن را با هنگ کردن و کندی دستگاه نظاره گر خواهید بود.

GPU و CPU قلب تپنده لپ تاپ‌ها هستند و داغ شدن دستگاه به صورت مستقیم روی آن‌ها اثر می‌گذارد. ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله برای پیشگیری از بروز این مشکل استفاده از بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ است.

آشنایی با انواع بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ

در بازار انواع خنک کننده لپ تاپ در دو مدل تولید و عرضه می‌شوند:

پد خنک کننده همراه با فن

این نوع خنک کننده‌ها معمول‌ترین محصول موجود در بازار هستند و با چند فن تولید می‌شوند. فن داخل این محصولات به خوبی جریان هوا را جا به جا کرده و به خنک شدن دستگاه کمک می‌کنند.

پد خنک کننده بدون با فن

همه خنک کننده‌های لپ تاپ قرار نیست یک فن برای به جریان درآوردن هوا داشته باشند. برخی از انواع بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ از جنس مواد ضد حرارت مثل آلومینیوم تولید می‌شوند. از آن جایی که این نوع خنک کننده‌ها فن ندارند هیچ گونه صدای اضافی هم تولید نمی‌کنند. اما در مقایسه با مدل‌های فن دار تاثیرگذاری کم‌تری دارند.

خنک کننده‌های نوع مکنده هوای داخلی لپ تاپ

این نوع خنک کننده‌ها به صورت مستقیم روی درگاه خروجی لپ تاپ قرار می‌گیرند و حجم زیادی از هوا را به داخل دستگاه و میان قطعات وارد می‌کنند.

راهنمای خرید بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ

اکثر تولید کننده‌های لوازم الکترونیکی نظیر لپ تاپ، فن یا خنک کننده را نیز به عنوان تجهیزات جانبی و اکسسوری عرضه می‌کنند. خنک کننده‌ها حتی اگر قوی نباشند باز هم بهتر از این است که دستگاه را مستقل روی سطوح قرار دهید.

برندهای مختلفی در بازار انواع بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ را تولید می‌کنند. این تنوع کمک می‌کند تا با توجه به بودجه‌ای که دارید اقدام به انتخاب انواع فن و خنک کننده کنید. به طور کلی استفاده از انواع فن و خنک کننده برای تمام کاربران علی الخصوص گیمرها، برنامه نویسان و تدوین گرهای ویدیو و عکس توصیه می‌شود.

سازگاری خنک کننده با انواع لپ تاپ

چیزی که باعث می‌شود از دم و دستگاه کامپیوتر رومیزی خانگی دل بکنیم و از لپ تاپ استفاده کنیم قابلیت حمل و نقل آن است. بنابراین در خرید بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ هم باید به موضوع حمل و نقل راحت و سهولت در استفاده دقت کنیم.

انواع خنک کننده لپ تاپ باید ارگونومیک و استفاده از آن‌ها ساده و آسان باشد. بنابراین در خرید بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ باید به سایز صفحه زیرین آن دقت کنید. خنک کننده باید از تمام لپ تاپ‌ها در هر سایزی پشتیبانی کند و زاویه قرارگیری متنوعی روی سطوح داشته باشد.

ابعاد انواع خنک کننده لپ تاپ

همان طور که لپ تاپ‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، خنک کننده‌ها نیز ابعاد متنوعی دارند. انواع خنک کننده استاندارد در بازار بین 90 تا 110 میلی متر قطر دارند و در صورت برخورداری از فن، 1000 دور در هر دقیقه می‌چرخند.

توسعه پذیری انواع خنک کننده لپ تاپ

در صورتی که از بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ بازار با فن استفاده می‌کنید، برای چرخش فن باید آن را با کابل USB به لپ تاپ وصل کنید. در برخی از مدل‌های قدیمی بازار یک پورت USB لپ تاپ به واسطه اتصال فن اشغال می‌شد. اما اکنون با وجود توسعه پذیری انواع خنک کننده درگاه ورودی USB اشغال نمی‌شود.

داستان از این قرار است که کابل USB خنک کننده‌ها را به صورت دو طرفه طراحی می‌کنند. این طراحی دو طرفه باعث می‌شود تا با وجود اتصال کابل به دستگاه، همچنان قابلیت ورود USB از طریق همان کابل به لپ تاپ وجود داشته باشد.

سخن آخر

در خرید بهترین پایه‌های خنک کننده لپ تاپ فاکتورهایی مثل سازگاری با سایز دستگاه، توسعه پذیری، قابلیت تغییر زاویه و نوع با فن یا بدون فن را در نظر بگیرید. اگر فکر می‌کنید قرار است به زودی لپ تاپ خود را عوض کنید بهتر است از خنک کننده‌هایی استفاده کنید که برای انواع لپ تاپ‌ها تا 17 اینچ هم مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر