امروز31 فروردین 1403

لذت تناسب اندام در منزل با خرید بهترین کش ورزشی

خرید بهترین کش ورزشی
5/5 - (1 امتیاز)

هیچ چیز جای لذت و اثربخشی ورزش همگانی یا ورزش انفرادی تحت نظر مربی و در محیط باشگاه را نمی‌گیرد. اما حالا که به دلایل زیادی مثل مشغله کاری و البته پاندمی بیماری محبور به خانه نشینی هستیم چطور این فاصله ایجاد شده با حرکات ورزشی را پر کنیم؟

خرید تجهیزات ورزشی باشگاهی به نقدینگی بالایی نیاز دارد. در عین حال به کارگیری از وسایل تخصصی باید تحت نظر مربی باشد و نباید در استفاده از آن‌ها خودسرانه عمل کنیم. در این بین شاید خرید بهترین کش ورزشی تنها گزینه ارزان قیمت، در دسترس و ممکن برای حرکات کششی، قدرتی و چربی سوزی در هر جایی نظیر منزل و محیط باز باشد.

درباره کش‌های بدنسازی و خواص ورزشی و درمانی آن‌ها چه می‌دانید؟ قبل ازاین که بخواهید این وسیله را به ساک ورزشی خود اضافه کنید بد نیست درباره مزایای ورزش با کش ورزشی، انواع حرکت ورزشی با کش و معیارهایی که باید در خرید در نظر بگیرید آشنا شوید. پس تا پایان همراه راهنمای امروز به‌نظر باشید.

مدل محبوب

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 0.4x15x200 سانتی‌متر
  • ضخامت کش ضخامت 0.5
  • طول کش 2 متر
  • مناسب تمرینات پیلاتس

کش پیلاتس مدل FINAL 2019 با طول دو متر جایگزین مناسب وسایل سنگین بدنسازی برای درگیر کردن تمام نواحی بدن است. ضخامت این محصول نیم میلی متر است. شما با استفاده از کش‌های پهن‌تر با طول بیش‌تر می‌توانید فشار وارده روی عضلات را ارزیابی کنید.

کش سی ایکس تن زیب مدل YL200

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 220x11x3.5 سانتی‌متر
  • ضخامت کش ضخامت 0.5
  • مناسب تمرینات بدنسازی هوازی و بی هوازی

کش‌های سی ایکس از جنس لاتکس تولید می‌شوند و دسته آن‌ها باعث می‌شود تا کاربری گسترده‌تری داشته باشند. با این محصول می‌توانید تمام حرکاتی که با دمبل انجام می‌دادید را به صورت یکپارچه و با تاثیر گذاری بیش‌تر انجام دهید.

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 310x5x0.1 سانتی‌متر
  • پهنای کش ضخامت 5 سانتی متر
  • کش دارای ضخامت مختلف که بر اساس رنگ مشخص می‌شود

کش سی ایکس تن زیب مدل YL200 یکی از بهترین وسایل ورزش در خانه برای تمرین کل بدن است. این کش را می‌توانید بین دو پا قرار دهید تا انجام حرکات همزمان بالاتنه به فرم دهی عضلات پاها کمک کرده باشید.

کش ورزشی کد CX-150 غیر اصل

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 150x10x2 سانتی‌متر
  • پهنای کش ضخامت 5 سانتی متر

کش‌های سی ایکس ضخامت‌های مختلفی دارند که با بدنه و روکش مقاوم تولید می‌شوند. این محصول با دسته‌های راحت و منعطف تولید شده و قابلیت اجرای حرکات مختلف ورزشی را دارد. طول این محصول 150 سانتی متر است و قبل از خرید لازم است به ابعاد آن دقت کنید.

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 0.2x5x30 سانتی‌متر
  • پهنای کش ضخامت 5 سانتی متر
  • مناسب تمرینات باشگاهی و منزل

کش پیلاتس مدل N1 از جنس لاتکس ضخیم تولید شده و بنابراین برای تمرینات سنگین و نیمه سنگین خانگی و باشگاهی مناسب است. از مزایای انواع کش پیلاتس تنوع حرکات اجرایی با آن‌ها است.

کش ورزشی ایروبیک و بدنسازی لیوآپ مدل 3650

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 0.2x5x30 سانتی‌متر
  • کش با مقاومت مختلف برای تمرینات سبک تا سنگین
  • مناسب تمرینات ایروبیک و بدنسازی
نقاط قوت
  • مقاوم در برابر کشش های طولانی

کش ورزشی ایروبیک و بدنسازی لیوآپ مدل 3650 وسیله‌ای ساده و با قیمت مناسب جهت تمرینات کششی در منزل است. این کش بر اساس ضخامت بدنه و مقاومتی که دارد می‌تواند برای تمام سطوح مبتدی تا پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد.

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 125x11x3 سانتی‌متر
  • کش دارای دسته و روکش مقاوم
  • مناسب تمرینات ایروبیک و بدنسازی

کش‌های سی ایکس متنوع‌ترین حرکات ورزشی را در هر سطحی برای ورزشکار تسهیل می‌کنند.  کش ورزشی تن زیب مدل A3 برای تقویت عملکرد ضد جاذبه عضلات بدن مناسب بوده و تمام نواحی را که هرگز در بدنسازی بدان توجه نمی‌کردید درگیر می‌کند.

کش ورزشی همراه مدل همگانی

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 125x11x3 سانتی‌متر
  • طول کش 2 متر
  • همراه با شکم بند مقاومتی برای حرکت با تردمیل

کش ورزشی همراه مدل همگانی کامل‌ترین مجموعه‌ای است که به واسطه آن می‌توانید حرکات متنوع ورزشی را شبیه سازی کنید. علاوه بر کش می‌توانید زمان انجام سایر حرکات ورزشی شکم بند مخصوص این مجموعه را روی ناحیه قرار دهید.

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 210x1x1 سانتی‌متر
  • ضخامت 1.3 سانتی متر
  • مناسب برای رشته کراس فیت و کلیستنیکس

پاور باند یا کش‌های مخصوص کراس فیت برای انجام حرکات خاص بالاتنه و کلیه حرکات این ورزش تخصصی طراحی می‌شوند. این محصول از مواد ضد حساسیت برای پوست تولید شده و ضخامت بالایی دارد. ضمن این که می‌توانید از این کش برای حرکات بارفیکس هم استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • ابعاد محصول 42x8x2 سانتی‌متر
  • ضخامت‌های مختلف که با رنگ‌های متنوع مشخص می‌شوند
  • مناسب برای تمرینات فول بادی و پیلاتس

کش ورزشی مدل P03 هم می‌تواند به عنوان وسیله ورزشی مستقل و هم برای اضافه وزن هنگام اسکات و هارتل استفاده شود. جنس بدنه این محصول از کتان خالص بوده و برای تمرینات کششی و استقامتی تولید شده است.

معجزه چربی سوزی و عضله سازی با کش ورزشی

اگر اهل ورزش باشید حتما یک جفت دمبل در منزل دارید؛ اما همه ورزشکاران از کش ورزشی استفاده نمی‌کنند و حتی ممکن است با مزایای بیش‌تر آن‌ها در ورزش آشنا نباشند. شما جز کدام دسته هستید؟

استفاده از انواع کش ورزشی یک تمرین چندگانه و همزمان برای عضلات است. تمرینی که از چند جهت چند عضله را در محل اتصال به استخوان تقویت می‌کند. بنابراین شما با کش‌های ورزشی فقط چربی سوزی نمی‌کنید و این فشار روی تعادل و عضله سازی نیز اثرگذار خواهد بود.

کش‌های ورزشی معمولا در تمرینات هوازی و پیلاتس استفاده می‌شوند. با این حال برخی از افراد در طول بدنسازی و سایر تمرینات مشابه هم کش را جزئی از تمرین کلی خود قرار می‌دهند تا انقباض و انبساط کافی ایجاد شود.

به طور کلی استفاده از انواع کش ورزشی چند مزیت مهم نسبت به سایر تجهیزات خانگی و باشگاهی نظیر دمبل دارد:

انواع کش بدنسازی آسیب‌های ورزشی را می‌کاهد

ورزش کردن همیشه با عوارض و حوادثی همراه بوده است. در ساده‌ترین حالت ممکن است دمبل روی زانو یا دست‌های شما می‌افتد و برای مدتی ورزش کردن را کنار بگذارید. از طرف دیگر استایل حرکتی با دمبل طیف حرکتی گسترده‌ای را ایجاد می‌کند. به این شکل که عضلات و استخوان‌ها ممکن است تقلب کنند و حرکت غیر اصولی انجام شود.

از دیدگاه متخصصان استفاده از انواع کش ورزشی ریسک آسیب را کاهش می‌دهد. کش‌های ورزشی سبک وزن هستند و حمل و نقل آن‌ها راحت‌تر است. ضمن این که به واسطه ساختار خاصی که دارند باعث می‌شوند ورزشکار کنترل بیش‌تری روی حرکات خود داشته باشد.

طیف حرکتی مقاومتی با کش بدنسازی بیش‌تر است

دمبل یا سایر وسایل بدنسازی طیف حرکتی مشخصی دارند؛ اما شاید منعطف‌ترین وسیله برای ورزش در خانه همین کش‌ها باشند که در هر جهتی و مطابق با خواست شما هر میزان فشار را روی عضلات وارد می‌کنند.

کش ورزشی زمانی فوايد خود را روی بدن نشان می‌دهد که طی یک تمرین ترکیبی و اصولی استفاده شود. از طرف دیگر رنج قدرتی و کشش انواع کش ورزشی متغیر بوده و بنابراین می‌توانید میزان فشار وارده بر تمام قسمت‌های بدن را به مرور افزایش دهید.

آشنایی با انواع و اقسام کش ورزشی

کش‌های ورزشی تنها کاربرد تمرینی و چربی سوزی ندارند. استفاده از این کش‌ها از نظر آناتومیکی و فیزیوتراپی هم توصیه می‌شود و خیلی از افراد ضعف عضلات و استخوان‌ها را بعد از جراحی به این شکل جبران می‌کنند.

انواع کش‌های پیلاتس با استفاده گسترده

منعطف‌ترین کش‌های ورزشی که برای تمام بخش‌های بدن قابل استفاده هستند همین کش‌های پیلاتس هستند. کش‌هایی که معمولا از جنس سیلیکون یا لاتکس تولید می‌شوند و به اندازه کافی عریض هستند تا در بین پاها، دور شانه و سایر نواحی قرار بگیرند.

کش‌های پیلاتس ساختار خاصی ندارند. هیچ بند یا اتصالی روی این کش‌ها سوار نشده و حتی برای اولین بار می‌توانید به راحتی با کش ورزش کنید.

کش‌های مخصوص کراس فیت

استفاده از کش‌های کراس فیت به اندازه کش پیلاتس عمومی نیست. با این حال تنوع حرکات در کراس فیت آنقدر بالا است که بتوانید تمام نواحی بالاتنه نظیر شانه‌ها و پایین تنه مثل مچ پا را درگیر کنید.

کش‌های معمولی ورزشی و بدنسازی

برخی از کش‌ها بر خلاف کش پیلاتس یا کش کراس فیت ساختار بسته‌تر و کاربرد محدودتری دارند. کش‌های معمولی ورزشی در اکثر موارد با طول 30 تا 40 سانتی متر تولید می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها برای حرکات کششی دور پا، دور بازوها و دور کمر استفاده کنید.

کش‌های دسته دار با قابلیت نصب

این نوع کش‌ها که به کش سی ایکس معروف هستند انعطاف بالایی دارند و کار کردن با آن‌ها به سبب درسته‌ای که دارند نسبت به کش پیلاتس راحت‌تر است. با این حال کش‌های سی ایکس پهنای کش پیلاتس را ندارند وبیش‌تر شبیه به طناب هستند.

برخی از کش‌های دسته دار قابلیت اتصال به سطوح مختلف نظیر دیوار را نیز دارند. این نوع کش‌ها بیش‌تر برای باشگاه و فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن آخر

اگر بدنتان به دلایلی مثل مشغله کاری یا استرس حضور در باشگاه‌ها از تمرینات ورزشی محروم مانده خرید بهترین کش ورزشی آغازی دوباره برای سلامتی خواهد بود. اگرچه کش‌های ورزشی در محیط باشگاهی هم استفاده می‌شوند اما با توجه به قیمت پایین‌تر و وزن سبک‌تر برای ورزش‌های خانگی بسیار مناسب هستند.

کدام یک از انواع کش‌های ورزشی انتخاب شما است؟ هر یک از کش‌های ورزشی را با چه نوع تمرین هوازی یا بی هوازی استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر