امروز10 فروردین 1403

راهنمای خرید بهترین تابه گریل برقی + 4 مدل محبوب در بازار

تابه گریل برقی
5/5 - (1 امتیاز)

سلامتی با طعم گریل: راهنمای خرید بهترین تابه گریل برقی برای پخت و پز

گریل کردن غذاها روش خوشمزه و قدیمی است که هم اکنون به لطف انواع تابه گریل برقی سریع‌تر و ساده‌تر از گذشته ممکن می‌شود. اگر اهل پخت انواع گوشت به روش باربیکیو و یا با کباب پز باشید احتمالا یک تابه گریل در منزلتان داشته باشید که برای فضای محدود آپارتمانی بهتر از هر گزینه دیگر است.

پخت غذا روی حرارت مستقیم و بالا روشی است که از آن به عنوان گریل یاد می‌شود. ذات عمل گریل کردن معمولا با تولید بو و دود همراه است و با توجه به این که در این روش از روغن یا آب استفاده نمی‌شود، به دقت و نظارت کافی نیاز است تا بهترین بافت گوشت را داشته باشیم.

با توجه به سبک زندگی آپارتمان نشینی، خرید تابه‌‌ گریل از نوع برقی بهترین گزینه برای پخت بی دردسر و بدون دود گوشت در هر فضایی به شمار می‌رود. اگر تا کنون از تابه‌های معمولی برای گریل استفاده می‌کردید، بعد از راهنمای خرید امروز به‌نظر احتمالا برای خرید تابه‌های  گریل برقی دست به کار شوید.

مدل پرطرفدار

مشخصات محصول

  • وزن 2.5 کیلوگرم
  • توان مصرفی 1700 وات
  • دارای نشان گر آماده به کار
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
  • دارای سینی چکه گیر

گریل کنوود مدل HG 230 یک تابه برقی با تمام تجهیزات استاندارد نظیر ظرف متحرک و سینی چکه گیر است. نشانگر آماده به کار این تابه کمک می‌کند تا زمان قرار دادن گوشت را به خوبی ردیابی و بهترین نتیجه را از پخت با این دستگاه کسب کنید.

این تابه گریل مجهز به سیستم قطع خودکار است و در صورت عدم استفاده به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.

کباب پز آریته مدل 760

مشخصات محصول

  • وزن 3.82 کیلوگرم
  • توان مصرفی 2000 وات
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط ضعف
  • فاقد سینی چکه گیر
  • فاقد نشان گر آماده به کار

کباب پز آریته مدل 760 با توان 2000 وات، در سریع‌ترین زمان ممکن فرآیند گریل گوشت را انجام می‌دهد. ظرف پخت محصول قابل شستشو و جداسازی بوده اما فاقد چکه گیر است. بنابراین قبل از روشن کردن تابه از سطح زیرین مطمئن شوید.

مشخصات محصول

  • وزن 2.5 کیلوگرم
  • توان مصرفی 2000 وات
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
  • دارای دو ناحیه گریل
نقاط ضعف
  • فاقد سینی چکه گیر

تابه گریل کنوود دارای سیستم ترموستات قابل جدا شدن و قابلیت قطع شدن خودکار مجهز است. توان 200 واتی این محصول کافی است تا با حرارت ملایم گوشت مرغ و سبزیجات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن گریل کنید.

گریل پیتزا پز زیلان مدل ZLN7863

مشخصات محصول

  • وزن 2.2 کیلوگرم
  • توان مصرفی 1500 وات
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
  • سطح تابه از جنس آلومینیوم با لایه فولاد کربنی
نقاط ضعف
  • فاقد سینی چکه گیر

تابه 36 سانتی متری زیلان با سایز و طرح پیتزا تولید شده و می‌تواند یک ابزار همه کاره برای طبخ بدون روغن پیتزا، استیک و سبزیجات باشد. این محصول قابلیت تنظیم حرارت و خاموش شدن خودکار دارد و ظرف آن قابل شستشو است.

گریل؛ بهترین و سلامت‌ترین گزینه برای پخت و پز

گریل کردن یکی از سالم‌ترین روش‌های طبخ غذا به نسبت پخت در قابلمه‌های استیل و مشابه آن است که بدون روغن و هر نوع افزودنی جانبی صورت می‌گیرد. به طور کلی یک روش ثابت برای گریل وجود ندارد و هر کسی ممکن است بسته به محیطی که در آن قرار دارد از یک وسیله خاص برای گریل استفاده کند. اما واضح است که تابه گریل یک وسیله همه کاره برای طبخ غذا به روش گریل در هر موقعیتی است.

قبل از خرید تابه گریل برقی ابتدا باید با اساس گریل کردن آشنا شوید. در روش گریل بر خلاف سایر روش‌های پخت نظیر سرخ کردن حرارت به طور مستقیم به ماده غذایی برخورد نمی‌کند. به زبان دیگر با گریل کردن ابتدا لایه‌های رویی گوشت یا هر نوع ماده غذایی تحت حرارت قرار می‌گیرد. اگر آن ماده دارای چربی باشد، بخشی از فرآیند گریل با ذوب شدن چربی داخلی صورت می‌گیرد.

تجربه گریل بی دردسر با تابه‌های برقی

در پخت به روش گریل روی کباب پز یا ذغال، به سبب تماس مستقیم حرارت هر لحظه امکان بیش از حد برشته شدن غذا وجود دارد. اصلا یکی از معایبی که برای گریل کردن مطرح می‌شود سوختن و تولید اکسیدان‌هایی است که می‌توانند سرطانزا باشند.

موضوع بعدی دود و بخاراتی است که بر اثر روش گریل در فضای اطراف منتشر می‌شود. این در حالی است که برای فضای محدود آپارتمانی تولید دود زیاد ممکن است مشکل زا باشد. ضمن این که در اغلب موارد فضای کافی برای راه اندازی کباب پز و تجربه گریل با زغال وجود ندارد.

با در نظر گرفتن تمام محدودیت‌های زندگی امروز، انواع تابه‌های گریل برقی با رویکرد متفاوت تولید شده‌اند. مدل‌های برقی ظاهر همان تابه‌های معمولی را دارند. کفه‌های مضرس و ناهمواری که سلسله وار به صورت برآمدگی‌های کوچک کنار هم قرار گرفته‌اند، درب تمام شیشه‌ای یا از جنس بدنه محصول و پوشش نچسب داخلی.

مدل‌های برقی به واسطه اتصال به برق و داغ شدن یک المنت داخلی کار می‌کنند. این محصولات قابلیت تنظیم حرارت گسترده‌ای دارند. تنظیم دمایی بین 115 تا 215 درجه سانتیگراد و حتی بیش‌تر که مثل یک فر امکان تغییر آن را دارید.

تجربه‌ای که از خرید تابه‌های گریل از نوع برقی دارید، بدون دود و استفاده از هر نوع سوخت دیگر شیرین است. در صورتی که مراحل پیش پخت را به خوبی انجام داده باشید همه چیز در تابه گریل تحت کنترل شما قرار دارد و می‌تواند ایده آل باشد.

تابه گریل برقی با تابه معمولی چه تفاوتی دارد؟

مهم‌ترین تفاوتی که در تابه برقی می‌بینیم کابل و امکان تغییر دمای تابه بر اساس دوره پخت ماده غذایی است؛ اما این تمام داستان نیست!

تابه‌های گریل سه بخش خاص دارند که با توجه به عبور جریان الکتریکی با ساختار تابه‌های معمولی متفاوت است:

  1. سینی چکه گیر: این سینی سطح کاملا صافی است که زیر ظرف متحرک قرار می‌گیرد. همان طور که گفتیم حرارت در طول گریل از تمام جهات به گوشت یا هر ماده غذایی برخورد می‌کند و آب داخل آن را تبخیر می‌کند. از آن جایی که بر خلاف سرخ کردن آب داخل ماده غذایی در گریل حذف می‌شود این سینی به جمع آوری مایعات کمک می‌کند.
  2. ظرف متحرک و قابل شستشو: این ظرف یک سینی با برآمدگی‌هایی است که در انواع تابه گریل معمولی دیده‌اید. با این تفاوت که سطح به سادگی از بدنه اصلی جداسازی می‌شود و می‌توانید آن را شستشو دهید.
  3. نشانگر آماده به کار دستگاه: اکثر مدل‌های متوسط رو به بالا دارای یک نشانگر هستند که داغ شدن تابه را مشخص می‌کند. به محض روشن شدن این چراغ یا عقربه می‌توانید فرآیند گریل را آغاز کنید.

 

نکاتی که قبل از خرید تابه‌های گریل برقی باید بدانید

در خرید تابه‌های گریل معمولی، سایز تابه و جنس بدنه مهم‌ترین فاکتورهایی است که احتمالا توجهتان را جلب کنند. اما تابه‌های برقی ویژگی‌های مهم‌تری نظیر وات دستگاه دارند.

توان خروجی بهترین تابه گریل برقی

در مدل‌های کوچک که برای پخت و پز در خانه استفاده می‌شود، توان دستگاه 1200 وات و بالاتر است. این در حالی است که مدل‌های بزرگ‌تر با توان 2000 وات هم تولید می‌شوند و برای مهمانی‌ها گزینه‌های بهتری خواهند بود.

طول مناسب سیم تابه گریل برقی

فاکتور بعدی در انتخاب محصول طول سیم تابه برقی است. اگر از تابه برقی برای محیط بیرون از منزل استفاده می‌کنید، بهتر است طول سیم تابه به اندازه کافی بلند باشد تا بتواند دستگاه را در موقعیت مناسبی جهت پخت و پز قرار دهید.

نکاتی برای طبخ استیک در تابه گریل برقی

استیک محبوب‌ترین غذایی است که برای امتحان کردن تابه گریل ممکن است به ذهنتان برسد. اما با توجه به این که در تابه‌های گریل حرارت مستقیم کباب پز و باربیکیو را نداریم بهتر است به چند نکته توجه کنید:

به ضخامت گوشت قبل از گریل کردن دقت کنید

از آن جایی که در تابه گریل حرارت به صورت مستقیم از زیر برخورد نمی‌کند، بهتر است ضخامت کم‌تری از گوشت را انتخاب و قبل از هر چیز آن را به خوبی مزه دار کنید. حرارت ۲۲۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد برای پخت لایه نازکی از استیک به ضخامت 2 سانتی متر کافی است. در تابه‌هایی با توان بالاتر احتمالا بتوانید استیک‌های ضخیم‌تری را در مدت زمان کوتاه طبخ کنید.

برای استیک تابه را کمی چرب کنید

بسته به ذائقه شما، نحوه طبخ استیک ممکن است دستورالعمل‌های متفاوتی داشته باشد. اما به طور کلی توصیه می‌شود سطح زیرین استیک را با روغن‌های گیاهی سبک نظیر روغن زیتون کمی چرب کنید. برای گوشت‌های ضخیم‌تر از دو سانتی متر و در صورتی که از تابه گریل با توان 2000 وات استفاده کنید، به سی دقیقه زمان نیاز دارید تا گوشت به خوبی مغز پخت شود.

سخن آخر

پخت و پز با انواع تابه گریل برقی بدون دود و هر نوع سوخت و حتی در فضای منزل امکان پذیر است. تابه‌های گریل با انرژی مستقیم برق کار می‌کنند و ظرف پخت آن‌ها به سادگی قابل جداسازی است.

اکثر مدل‌های بازار با توان 1500 تا 2000 وات عرضه می‌شود. هر چقدر که توان دستگاه بالاتر باشد بازه دمایی بیش‌تر و سرعت پخت بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر تجربه پخت انواع استیک و سبزیجات را در تابه‌های گریل از نوع برقی دارید، نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر