امروز01 اردیبهشت 1403

پیشنهاد خرید بهترین سماور برقی موجود در بازار

سماور-برقی
3/5 - (2 امتیاز)

شاید ابتدا تعجب کنید که چگونه یک محصول، هم می‌تواند گران باشد هم مقرون به صرفه محسوب شود؟ یک ضرب‌المثل انگلیسی در این باره می‌گوید که «من جنس گران می‌خرم، چون پولدار نیستم». این نکته در مورد بهترین سماور برقی به خوبی صدق می‌کند. سماورهای برقی نسبت به گازی معمولا گران‌تر هستند, اما اگر شما بتوانید بهترین سماور برقی بازار را خریداری کنید، تا سال‌ها نیازی نیست بابت تعمیر یا خرید سماوری جدید، هزینه کنید.

ما در ادامه شما را با بهترین سماورهای برقی آشنا خواهیم کرد. پس با به‌نظر همراه باشید.

مدل محبوب

سماور برقی پلان مدل 8010 ظرفیت 5 لیتر

اگر از آن خانواده‌های چای خور هستید و در طول روز تا حد زیادی چای می‌نوشید؛ پس این سماور 5 لیتری می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برایتان باشد و آب زیادی را در خود نگه دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این سماور، وجود یک ترموستات هیدرولیک در ساختار آن است که آب را همواره در حالت جوش و داغ نگه می‌دارد. پس دیگر نیازی نیست که برای هر بار مصرف، پیچ تنظیم را بچرخانید و منتظر داغ شدن آب بمانید.

سماور برقی تکنو مدل Te-913

سمار برقی تکنو مدل Te-913 از جمله زیبا‌ترین و محبوب‌ترین سماورهای برقی در بازار است. سماوری که در دو رنگ مشکی و سفید وجود دارد و به LEDهایی نیز مجهز است که به زیبایی بیشتر آن کمک می‌کند.

این سماور جذاب، 3 لیتر حجم دارد و برای مصارف خانگی بسیار مناسب است. اگر نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب حساسیت زیادی دارید، مدل Te-913 می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. چون روی بدنه‌ی آن اعدادی نوشته شده که میزان لیتر آب را نشان می‌دهد.

این سماور با 2600 وات، از توان خوبی برای مصرف خانگی برخوردار است. در طراحی بدنه‌ی آن نیز از استیل ضد زنگ، پلاستیک و پیرکس استفاده شده است. پس دیگر نیازی نیست که نگران زنگ زدن و خراب شدن ظاهر آن باشید. حتی صافی قوری نیز از جنس استیل ضد زنگ است. دکمه‌هایی که روی بدنه‌ی سماور قرار گرفته، به شما در خاموش و روشن‌کردن،‌ تعدیل دما و جوش‌آوردن آب کمک می‌کند.

سماور برقی کالوات مدل HA110

اگر به دنبال سماری شیک، زیبا و مد روز می‌گردید که برای مصارف خانگی مناسب باشد و با سماورهای برقی کلاسیک روسی، تفاوت بیشتری داشته باشد؛ چرا سماور برقی کالوات را امتحان نمی‌کنید؟ این سماور یکی از محصولات برند کالوات است که با طراحی جذاب خود، کنج آشپزخانه‌ی تعداد زیادی از افراد جا خوش کرده است.

این سماور 200 واتی است ولی از استحکام و توان بالایی برخوردار است و می‌تواند آب را با سرعت بالایی جوش بیاورد. بعد از رسیدن آب به دمای صد درجه، می‌تواند آن را به خوبی گرم نگه دارد. با این سماور، یک قوری نیز ارائه می‌شود که شیشه‌ای بوده و به یک صافی استیل نیز مجهز است. شاید ابتدا تصور کنید که به خاطر ظاهر زیبایش،‌ توان بالایی نداشته باشد و به زودی خراب شود. اما برخلاف تصور شما، تجربه ثابت کرده که این محصول از ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است.

سماور برقی سونیفر مدل 2039

اگر به دنبال محصولی هستید که در ساختار آن وسواس زیادی به کار رفته باشد، سماور برقی سونیفر را امتحان کنید. این سماور که از محصولات برند معروف سونیفر است، ماندگاری بالایی دارد و با طراحی منحصر به فردش، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

در بدنه‌ی این محصول از استیل ضد زنگ استفاده شده و در شیر و دستگیره‌ها، پلاستیک عایق به کار رفته است. جالب اینجا است که برخلاف سایر سماورها که قوری‌های فلزی یا شیشه‌ای عرضه می‌کنند، این سماور یک قوری چینی زیبا را به شما عرضه خواهد کرد.

جالب اینجا است که در کنار قوری، یک سینی کوچک هم عرضه می‌شود تا از خیس شدن سطح کابینت بعد از ریختن چای، جلوگیری شود. این محصول جزء یکی از پربازدیدترین و پرفروش‌ترین سماورهای چینی در بازار است. شما از خریدن آن هیچ‌وقت پشیمان نخواهید شد.

سماور برقی دایموند جنرال مدل DGS-72

آیا به دنبال سماور جذابی هستید که در آشپزخانه‌ی شما بدرخشد و خودنمایی کند؟ سماور برقی دایموند دقیقا برای همان کنج خالی و دوست داشتنی ساخته شده است. البته اگر ما نیز نگوییم، از روی اسمش هم می‌توان حدس زد. دایموند (الماس) خراش برنمی‌دارد، غیر از این است؟

این سماور 1.6 کیلوگرمی، 3.2 لیتر گنجایش دارد و در بدنه‌ی آن از پلاستیک و استیل ضد زنگ استفاده شده است. توان مصرفی این سماور 2300 وات است و آب در آن به سرعت به جوش می‌رسد. بعد از رسیدن آب به دمای صد درجه، گرم می‌ماند و سماور به عنوان یک فلاسک دوست‌داشتنی عمل می‌کند.

این سماور به یک نشانگر LED نیز مجهز است و در صورتی که سهوا بی‌آب بماند، نمی‌سوزد. در کنار این سماور، یک قوری چینی زیبا نیز ارائه می‌شود که زیبایی و جذابیت این دایموند منحصربه‌فرد را دوچندان می‌کند.

سماور برقی فلر مدل TS301

این سماور با طراحی منحصر به فرد و دوام بالا یکی از محبوب‌ترین سماورهای بازار است. البته نسبت به قیمتی که دارد، شاید گاهی از خریدن آن صرف نظر کنید. اما این سماور یکی از محصولات برند Feller است و در بدنه‌ی آن از شیشه و استیل ضد زنگ استفاده شده است. پس شما به راحتی می‌توانید میزان آب موجود در این محصول را مشاهده کنید. حتی قوری این سماور نیز شیشه‌ای است و ظرفیت بسیار مناسبی دارد. این سماور با یک سینی کوچک عرضه می‌شود و سه لیتری است. پس برای مصارف خانگی می‌تواند کاملا مناسب باشد.

این سماور پس از سه ساعت به صورت خودکار خاموش می‌شود و برای آب جوش ریختن، نیازی نیست که از دستگیره‌ی خاصی استفاده کنید. همچنین به خاطر توان 1500 واتی، آب داخل آن به سرعت به جوش می‌رسد.

سماور برقی گلستان مدل norsha-b502 ظرفیت 5 لیتر

این سماور سه کیلوگرمی یکی از سماورهای مقرون‌به‌صرفه است که برای مصارف خانگی نیز مناسب خواهد بود.  از آنجا که گنجایش این سماور، پنج لیتر است؛ پس از آن می‌توان به خوبی برای استفاده‌ی روزمره بهره برد. جنس بدنه‌ی این سماور برنج است. این سماور از یک ترموستات نیز بهره می‌برد که از سوختن آن جلوگیری می‌کند. پس دیگر نیازی نیست نگران بی آب ماندن سماور بمانید. البته این به این معنی هم نیست که کاملا بیخیال سماور بیچاره شوید.

سماور برقی مگافورس مدل کلاسیک E-130 ظرفیت 4.5 لیتر

این سماور از جمله‌ سماورهای بسیار زیبا و آنتیک در بازار است. سماوری خیره کننده که کلاسیک دوستان را به خوبی جذب خود می‌کند و در کنار زیبایی، از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این سماور 4.5 لیتری حجم آب زیادی را در خود نگه می‌دارد و طبق استانداردهای CE اروپا طراحی و ساخته شده است.

سماور برقی استیل کار گستر مدل S20

این سماور 20 لیتری، مخصوص کسانی است که عروسی، عزا و میهمانی‌های دسته‌جمعی را در خانه‌ی خود ترتیب می‌دهند. پس اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که در خانه جمعیت زیادی را مهمان می‌کنید؛ قطعا به خرید چنین سماوری نیاز دارید. بدنه‌ی این سماور از استیل ساخته شده که به بقا و ماندگاری آن کمک می‌کند و می‌تواند آن را به یکی از اعضای دوست داشتنی و ماندگار آشپزخانه تبدیل کند. از آن‌جا که این سماور مخصوص میهمانی‌های بزرگ و دسته‌جمعی است، سیم بلند و قطوری به طول 150 سانتی‌متر دارد. پس در شرایط مختلف، آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

برای تنظیم دما می‌توانید از پیچ تنظیم درج شده روی آن استفاده کنید و دما را بین 30 تا 110 درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید. خوشبختانه این مدل دارای سیستم خاموشی خودکار است. پس در صورتی که حواستان از سماور پرت شود یا به آن دسترسی نداشته باشید؛ بعد از جوش آمدن آب به صورت خودکار خاموش می‌شود.

سماور برقی مدل Pro2 گنجایش 20 لیتر

این سماور نیز مانند نسخه‌ی قبلی، 20 لیتر گنجایش دارد و برای مراسم‌های بزرگ و میهمانی‌ها مناسب است. علاوه بر تمام ویژگی‌های مثبت سماور قبلی، قوری سماور برقی Pro2 به یک سبد فیلتر چای مجهز است. پس به کمک آن می‌توانید یک چای دبش بدون تفاله دم کرده و بنوشید.

بدنه‌ی این سماور به صورت دوجداره طراحی شده و به عایقی درونی نیز مجهز است. این عایق و ساختار دوجداره به گرم نگه‌داشتن آب درون سماور کمک می‌کند و از داغ شدن بدنه‌ی بیرونی آن نیز جلوگیری خواهد کرد. پس در صورتی که تصادفا بدنه‌ی آن را لمس کنید، دچار سوختگی نمی‌شوید. علاوه بر این، سماور Pro2  به المنت 2000 واتی مجهز است که آب را در مدت زمانی کوتاه به دمای صد درجه می‌رساند.

نحوه‌ی استفاده از سماورهای برقی

در بالا ما سعی کردیم بهترین سماور برقی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

سماور یکی از لوازم آشپزخانه ضروری است که شاید در لیست خرید خود قرار ندهید اما بعد از دعوت مهمان تازه متوجه اهمیت حضور آن خواهید شد. سماورهای برقی معمولا نسبت به سماورهای گازی، قیمت بیشتری دارند. چون جوش‌آوردن آن با آن‌ها سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. اما با وجود اینکه اکثر آن‌ها، خصوصا مواردی که در بالا معرفی کردیم در صورت عدم وجود آب نمی‌سوزند؛ ولی در استفاده از آن‌ها تکنیک‌هایی وجود دارد.

تکنیک‌هایی که در صورت عدم رعایت آن‌ها، حتی بهترین سماور برقی دنیا را نیز می‌سوزاند. ما در ادامه به صورت مختصر راجع به تکنیک‌های نگه‌داری از سماورهای برقی صحبت می‌کنیم تا به کمک آن‌ها، وسیله‌ی دوست‌داشتنی خود را تا سال‌ها در آشپزخانه نگه‌دارید. تا جایی که دلتان را بزند و بخواهید آن را عوض کنید.

آیا می‌توان سماور برقی را زیر آب شست؟

معمولا همه می‌دانند که یک وسیله‌ی برقی نباید زیر آب قرار بگیرد. اما شاید تصورتان از سماور برقی این باشد که ضد آب است. شاید با خودتان فکر کنید که چون ما «آب زلال» را با آن جوش می‌آوریم؛ پس حتما می‌توانیم برای تمیزکاری، آن را مستقیما زیر آب قرار دهیم. اما این کار از صفر تا صد کاملا غلط و اشتباه است و به المنت‌های برقی سماور آسیب می‌زند.

مراقب اتصالات برق باشید

برخی از سماورهای برقی ممکن است اتصالی داشته باشند. از آن‌جا که می‌دانید آب و برق دو دوست صمیمی هستند که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند عده‌ی زیادی از افراد را به کشتن دهند. پس اگر سماور شما اتصالی داشت، به هیچ عنوان به آن دست نزنید.

سماور را در مکان مرطوب قرار ندهید.

اگر کنار سینک ظرف‌شویی مکان مناسبی جهت قرار دادن سماور دلبندتان پیدا کرده‌اید، پس خود و خانواده را به خطر بزرگی دچار خواهید کرد. علاوه بر آن، حتی اگر خسارت جانی به شما وارد نشده و برق اتصالی نکند؛ سماور بیچاره می‌سوزد.

هنگام بررسی سماور، آن را از برق بکشید

ممکن است احساس کنید که سماور دچار مشکل خاصی شده یا حتی در آب آن چیزی افتاده است. پس ابتدا آن را از برق بکشید و سپس به بررسی محتوای آن بپردازید. این قضیه در مورد تعمیر برخی از قطعات سماور نیز صادق است.

سماور را رسوب زدایی کنید

اگر می‌خواهید کارایی و توان دستگاه شما کاهش پیدا نکند، باید هر چند وقت یکبار آن را رسوب زدایی کنید. به این ترتیب دوام، کارایی و سرعت سماور خود را افزایش خواهید داد.

سماور را بیش از حد آب نکنید

برای تمام سماورها حد مشخصی جهت آب کردن آن وجود دارد. هیچ‌وقت بیش از مرز مشخص شده در سماور آب نریزید. چون ممکن است بعد از قل خوردن و جوش آمدن آب، محتوای آن به بیرون بریزد. شاید این در مورد سماورهای گازی صرفا به خیس شدن سطح کابینت ختم شود. ولی در مورد سماورهای برقی، ممکن است خطر برق گرفتگی را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر