امروز05 اردیبهشت 1403

نقد و بررسی 10 مدل از بهترین صندلی گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای

صندلی-گیمینگ
4.3/5 - (6 امتیاز)

بازی و سرگرمی همیشه جزء جدا ناپذیر زندگی بشر بوده و حالا که پای گیم وارد زندگی همه ما شده، ایده خرید بهترین صندلی گیمینگ حتما به ذهن شما هم رسیده است. صندلی‌هایی که با توجه به موقعیت قرارگیری بدن در طول ساعات طولانی، با طراحی ارگونومیک احتمالا بتوانند بخشی از فشار ناشی از بازی‌های ویدیویی را کاهش دهند.

علم مدرن ثابت کرده که نشستن طولانی مدت در یک موقعیت ثابت صدمات مستقیم و جبران ناپذیری روی سلامتی دارد. اما به همان اندازه که نمی‌توان از سلامتی گذشت، شاید رها کردن بازی و گیم برای یک گیمر حرفه‌ای که زمان زیادی جهت بازی صرف می‌کند غیر ممکن باشد. در این حالت بهترین راهکار خرید صندلی مناسب بازی برای کاهش آثار مخرب یکجانشینی است.

اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و راهنمای امروز به‌نظر را دنبال کنید احتمالا شما هم مشتاق آشنایی با ویژگی‌های صندلی مناسب گیمینگ باشید. محصولی که موقعیت نشستن شما را پشت دستگاه و در طولانی مدت اصلاح کند.

مدل پرطرفدار

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری نکس مدل OH/OK134

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 121.9 سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع: 129.5 سانتی‌متر
  • جنس: پلاستیک
نقاط قوت
  • قابلیت تاب خوردن

صندلی ارگونومیک OK 134/N از بدنه یکپارچه فولادی و روکش چرم مصنوعی تولید شده است. ظاهر این صندلی به شدت جذاب است و هر گیمری را به خود جذب می‌کند. این محصول قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم پشتی و دسته را دارد.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری اوریجین مدل OH/OA168/NR

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 117 سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع: 125 سانتی‌متر
  • جنس: پلاستیک
نقاط قوت
  • طراحی ارگونومیک و بدنه ایمن

این محصول از اسکلت یکپارچه فولادی و تشک و پشتی طراحی شده و به جز ارتفاع دسته و صندلی و پشتی، شیب ناحیه نشیمنگاه نیز متغیر و قابل تنظیم است. رنگ مشکی قرمز این محصول در مجموع ظاهر فوق مدرنی به هر محیطی می‌بخشد.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری تانک مدل OH/TS29/NB

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 134 سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع: 145 سانتی‌متر
  • جنس: آلومینیوم
نقاط قوت
  • روکش چرم وینیل با قابلیت تنفس در نشستن‌های طولانی مدت

تمامی اجزا این صندلی گیمینگ قابلیت تنظیم دارند و با وجود فوم به کار رفته در ناحیه نشیمنگاه در دراز مدت تغییر حالت نمی‌دهد. این محصول برای کاربرانی با قد 185 تا 198 سانتی‌متر و تا وزن 200 کیلوگرم مناسب خواهد بود.

صندلی گیمینگ رادسیستم مدل زرد G010 چرمی

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 14 سانتی‌متر
  • جنس: چرم مصنوعی
نقاط قوت
  • دارای دو گوشواره جهت استفاده راحت از دستان برای بازی

صندلی بازی G010 از نظر طراحی، قیمت و سبکی محصولی متمایز نسبت به انواع بهترین صندلی گیمینگ به شمار می‌رود. رویه این محصول از چرم مصنوعی طراحی شده و طول محصول از نشیمن تا محل قرارگیری دسته حدود نیم متر است.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری تانک مدل OH/TS29/N

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 135 سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع: 145 سانتی‌متر
  • جنس: آلومینیوم، دایکست
نقاط قوت
  • دارای دو گوشواره جهت استفاده راحت از دستان برای بازی

این صندلی به واسطه یک کمک فنر گازی حرکت روانی در تمام جهات داشته و به واسطه چرخ‌ها قابلیت چرخش دارد. پشت سر و در ناحیه کمر صندلی پشتی طبی برای پوشش گودی‌ها وجود دارد و طراحی ارگونومی آن از ستون مهره‌ها در طول نشستن پشتیبانی می‌کنند.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری ریسینگ مدل OH/RV001/NV

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 132 سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع: 139 سانتی‌متر
  • جنس: آلومینیوم، دایکست
نقاط قوت
  • دسته‌های عریض برای محافظت از ساعد و آرنج کاربر حین بازی

در نواحی پشتی و کمر این محصول بالشتک‌های ناپیوسته و قابل تنظیم وجود دارند. تم طراحی این محصول با الهام از مسابقات اتومبیل رانی طراحی شده که در مجموع محصول را جذاب و مشتری پسند می‌کند.

روکش چرم مصنوعی وینیل این صندلی قابلیت تنفس خوبی دارد و در دراز مدت باعث تعریق کاربر نمی‌شود.

صندلی گیمینگ مدل Racer007

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 60 سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع: 100 سانتی‌متر
  • جنس: فلز، دایکست

این محصول قابلیت تنظیم پشتی، ارتفاع و به طور کلی تمام اجزا را دارد و یک کاربر با وزن حداکثر 120 کیلوگرم و دو متر قد می‌تواند از این صندلی استفاده کند.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر سری فرمولا مدل OH/FH08/NO

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 127 سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع: 135 سانتی‌متر
  • جنس: آلومینیوم
نقاط قوت
  • طراحی ارگونومیک مستحکم

این صندلی برای گیمرهای حرفه‌ای با قد 173 سانتی‌متر و وزن 82 کیلوگرم طراحی شده است. بالشتک‌های طبی ضخیم ناحیه کمری و پشت سر و البته دسته‌های ضخیم این صندلی در مجموع طراحی راحت و مدرنی ایجاد کرده‌اند.

صندلی گیمینگ مدل F1 Race

مشخصات محصول:

  • حداقل ارتفاع: 50 سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع: 100 سانتی‌متر
  • جنس: آهن

این مدل صندلی ریسر با قابلیت تنظیم پشتی و ارتفاع طراحی شده است. هر کاربر با حداکثر وزن 120 کیلوگرم و قد حدود دو متر می‌تواند از این صندلی برای ساعت‌ها بازی کردن استفاده کند.

صندلی گیمینگ پلی سیت مدل ORB Racing

مشخصات محصول:

  • حداکثر ارتفاع: 100 سانتی‌متر
  • جنس: استیل
نقاط قوت
  • طراحی ارگونومیک که محیط داخلی خودرو را شبیه سازی می‌کند

این صندلی قابلیت تنظیم پشتی، ارتفاع و دسته را دارد؛ اما مهم‌ترین بخشی که این محصول را متمایز می‌کند طراحی مشابه اتومبیل مسابقه است. همین موضوع باعث می‌شود تا همه چیز در بازی، خصوصا مسابقات رالی ویدیویی ملموس‌تر به نظر برسد.

صندلی گیمینگ؛ بررسی ارزش خرید و تاثیر آن بر سلامتی

گیمرهای حرفه‌ای هزینه زیادی را برای خرید و به روزرسانی تجهیزات گیمینگ خود صرف می‌کنند. در این بین شاید برای اغلب آن‌ها خرید یک صندلی گیمینگ هزینه گزافی باشد و تصور کنند که با صندلی‌های اداری و حتی مدل‌های معمولی می‌توانند از اوقات بازی کردن خود نهایت لذت را ببرند. اما آیا علم ارگونومی هم این اقدام را تایید می‌کند؟

در طول یک دهه گذشته متخصصان ارگونومی تاکید زیادی بر تاثیرات مخرب صندلی‌های ثابت بر سلامتی انسان داشتند. در یک تحقیق که سال 1984 صورت گرفت مشخص شد که صندلی‌هایی با قابلیت تغییر ارتفاع می‌توانند تا 30 درصد از ناراحتی‌های ناشی از کار مداوم را کاهش دهند.

اکنون توجه اصلی متخصصان علم ارگونومی بر اثر گیمینگ بر شانه، گردن، آرنج و کمر متمرکز شده است. همین موضوع باعث شده تا گیمرهای حرفه‌ای از به فکر خرید بهترین صندلی گیمینگ و یک مدل مناسب بیش‌تر استقبال کنند.

چه چیزی صندلی گیمینگ را متمایز می‌کند؟

ممکن است هنگام خرید صندلی برای گیم از خودتان بپرسید این محصول ارزش خرید دارد یا نه. به زبان دیگر چه چیزی صندلی گیمینگ را از مدل‌های اداری معمول متمایز می‌کند.

نگاهی بر فاکتور راحتی انواع صندلی گیمینگ

تولیدکنندگان مدل‌های صندلی گیمینگ به خوبی می‌دانند که یک گیمر حرفه‌ای زمانی برای تغییر موقعیت گردن و کمر خود حین بازی ندارد. صندلی‌های مخصوص گیمرها کاملا منعطف و با قابلیت تغییر ارتفاع و اندازه در نواحی مختلفی مثل ساعد و بازو تولید می‌شوند. بنابراین صندلی گیمینگ تنظیمات گسترده‌تری نسبت به انواع صندلی اداری دارد.

هیچ صندلی دیگری بجز صندلی مخصوص بازی نمی‌تواند ساعت‌ها نشستن جلوی یک سیستم گیمینگ و بازی را قابل تحمل کند. اگر می خواهید از بازی لذت ببرید و نگران قولنج کردن و کمر درد باشید پس حتما نیاز به یک صندلی راحت دارید.

مواد به کار رفته در تولید انواع بهترین صندلی گیمینگ

در هنگام خرید انواع صندلی گیمینگ، مواد به کار رفته در طراحی و تولید آن فاکتور موثری به شمار می‌رود. صندلی مورد نظر شما از هر ماده‌ای که تولید شده باشد مزایا و معایب خاص خود را دارد و کاملا ایده آل نخواهد بود.

  1. صندلی‌های چرمی: انواع مدل‌های چرمی معمولا گران قمیت‌تر و حتی راحت‌تر از مدل‌های دیگر هستند. چرم به راحتی شستشو داده می‌شود و غیرقابل نفوذ است. اما ماندگاری رویه آن به نسبت میزان استفاده گیمر ممکن است کم‌تر باشد.
  2. صندلی پارچه‌ای: مدل‌های پارچه‌ای راحتی کافی داشته و نسبت به مدل چرمی یا مش ماندگاری بهتری نیز دارند. اما از آن جایی که اغلب گیمرها به صورت مداوم به بازی می‌پردازند شاید تمیز کردن صندلی گیمینگ پارچه‌ای کمی زمانبر باشد.
  3. صندلی‌های مش: مدل‌های مش در زمره انواع محبوب صندلی‌های گیمینگ قرار می‌گیرند. مدل‌های مدرنی که به واسطه ساختار مشبکی که دارند قابلیت تنفس بهتری تامین می‌کنند. بنابراین اکثر گیمرها صندلی‌های مش را به مدل‌های چرمی ترجیح می‌دهند.

استایل و طراحی انواع بهترین صندلی گیمینگ

ابعاد زیبایی شناسی یک محصول برای گیمرها اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس صندلی‌های گیمینگ در مدل‌ها و با استایل‌های مختلفی تولید می‌شوند. مثلا برخی از صندلی‌ها به صورت اختصاصی برای مسابقه طراحی می‌شوند. احتمالا هنگام خرید عناوین مختلفی مثل pedestal، racer یا rocker را روی برچسب محصول مشاهده کنید.

ماندگاری و طول عمر انواع بهترین صندلی گیمینگ

ماندگاری یکی از مهم‌ترین ابعاد در خرید صندلی نظیر خرید کیبورد گیمینگ است. این موضوع از فاکتورهای مختلفی مثل ماده به کار برده شده در تولید محصول، استایل طراحی و نوع کاربری آن تاثیر می‌پذیرد.

در میان انواع مواد اولیه به کار رفته در تولید بهترین صندلی‌های گیمینگ که معرفی شدند، پارچه ماندگارترین ماده اولیه در تولید صندلی است.

امکانات جانبی انواع صندلی‌های مخصوص گیم

هر برند تولیدکننده صندلی گیمینگ محصول خود را با قابلیت‌های مختلفی عرضه می‌کند. بهترین صندلی‌های گیمینگ با امکاناتی مثل اسپیکرهای قوی تولید می‌شوند تا بازیکن در فضای بازی بیش از پیش غوطه ور شود. برخی از مدل‌ها به بالشتک‌های جانبی و زیر سر مجهز هستند که موقعیت قرارگیری سر را کنترل می‌کنند.

صندلی گیمینگ یا اداری؟ کدام یک بهتر است؟

در سال‌های اخیر تب رقابت بین تولیدکنندگان صندلی‌های اداری و بهترین صندلی گیمینگ داغ‌تر شده است. مدل‌های گیمینگ با ظاهر جذاب و جوان پسند و تنظیمات منعطف طراحی می‌شوند. این در حالی است که مدل‌های اداری امکانات ثابتی دارند و از نظر اقتصادی برای مصرف کننده به صرفه‌تر خواهند بود. با این اوصاف کدام صندلی برای بازی حرفه‌ای مناسب‌تر است؟

مقایسه صندلی گیمینگ و اداری از نظر زیبایی شناسی

تفاوت‌های ظاهری بین مدل‌های اداری و صندلی‌های گیم کاملا مشهود است. یک صندلی اداری دارای طراحی مجزا و ثابتی است که در مدل‌های تیره رنگ تولید می‌شود. اغلب مدل‌های اداری چرم یا مش هستند و تنظیمات محدودی دارند.

این در حالی است که صندلی‌های گیمینگ پشتی سر ضخیم، بالشتک‌های مستحکم و بازوهای قابل تنظیم دارند. سبک جسورانه طراحی این صندلی‌ها با الهام از اتومبیل‌های مسابقه تولید می‌شود و در کل گران قیمت‌تر هستند.

مقایسه صندلی اداری و گیم از نظر راحتی

برای نشستن‌ کوتاه مدت مدل‌های اداری راحت‌تر از مدل‌های گیم هستند. شاید به همین دلیل استفاده از مدل‌های اداری برای گیم و بازی حرفه‌ای محبوبیت بیش‌تری داشته باشد. اما همین مدل‌های اداری به دلیل فقدان تنظیمات برای طولانی مدت راحت نیستند. به همین دلیل فرد بعد از مدتی روی میز، دسته صندلی و نواحی اطراف برای تغییر موقعیت بدنی پناه می‌برد.

در طرف مقابل محصول مناسب و بهترین صندلی گیمینگ همین عادات اشتباه نشستن را هدف قرار می‌دهد. برای هر بدن با استایل خاص صندلی‌های گیم استانداردی طراحی می‌شود و پشتی ضخیم این صندلی‌ها پایه مستحکمی برای تکیه دادن فرد فراهم می‌کنند.

از طرف دیگر پشتی صندلی گیمینگ بلندتر از مدل اداری است و با وجود بالشتک‌هایی که به صورت ارگونومیک طراحی می‌شوند حالت قرارگیری ستون فقرات استانداردتر خواهد بود.

نگاهی بر امکانات جانبی انواع صندلی گیمینگ

صندلی‌های گیمینگ می‌توانند قابلیت‌های متداولی نظیر پشتی، بالشتک و پشتی سر خاص داشته باشند و در این صورت قیمت پایین‌تری دارند. اما برخی از انواع صندلی‌های مخصوص گیمینگ با قابلیت‌های مختلفی مثل تنظیم ارتفاع و سر و شبیه سازی محیط مسابقه با ایجاد پدال و محلی مشابه محل فرمان تولید می‌شوند.

به طور کلی اکثر صندلی‌های مخصوص گیم به قابلیت تغییر موقعیت اجزای اصلی صندلی مجهز هستند.

سخن آخر

اهمیت روزافزون بازی‌های ویدیویی در زندگی ما باعث شده تا تولیدکنندگان بیش از پیش بر تولید بهترین صندلی گیمینگ و جلب رضایت خاطر مصرف کنندگان تمرکز داشته باشند. انواع صندلی مخصوص گیم با ویژگی‌های منحصر به فرد و با تکیه بر راحتی و اصلاح عادات اشتباه نشستن بازیکنان طراحی می‌شوند.

کدام صندلی مدل محبوب شما است؟ برای خرید صندلی گیمینگ به چه فاکتورهای دیگری توجه می‌کنید؟

3 نظر

  1. جهان بازار پاسخ

    سلام صندلی های گیمینگ میشن ، انتخاب ایده ال هستش

  2. علی اکبر پاسخ

    صندلی گیمینگ خوب به غیر از دی ایکس ریسر چی پیشنهاد میدین؟

    1. سوما پاسخ

      سلام مارک های معتبر دیگه ای مثل Corsair هم هستند اما متاسفانه توی بازار موجود نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
3 نظر