امروز06 اردیبهشت 1403

9 مدل شیک برای خرید ساعت دیواری

مدل ساعت دیواری
5/5 - (1 امتیاز)

ساعت دیواری مناسب خانه‌ام چه مدلی بخرم؟ بگذارید قبل از جواب دادن به این سوال در خصوص اهمیت ساعت صحبت کنیم. احساسات و درک ما از جهان اطراف روی گذر زمان تاثیر زیادی دارد. وقوع یک حادثه تصادف بسیار سریع‌تر از آن چیزی است که تصورش را بکنیم. در عین حال گذر زمان در کلاس درسی که هرگز موضوع آن را دوست نداشته‌ایم لاک پشت وار و کند است. شاید زمان بر اساس ساعت مچی دستتان دیرتر سپری شود؛ اما مدل ساعت دیواری منزلتان می‌تواند گذر تکراری زمان را شیرین و دلپذیر کند. فقط کافی است به اطرافتان دقیق‌تر نگاه کنید!

ساعت‌ها دنیای عجیب و پیچیده‌ای دارند. نحوه چیش ساعت‌های دیواری می‌تواند الگویی خاص برای تزئین و تعیین دکوراسیون محیطی بی روح باشد. فقط کافی است استایل ساعت محبوبتان را تعیین کنید و با خرید یک ساعت دیواری حال و هوای محیط پیرامونتان را تغییر دهید. شاید زیبایی ساعت‌های دیواری لحظه‌ای شما را از کندی یا تندی گذر زمان غافل کند!

ساعت‌های دیواری مدرن در قالب و استایل‌های مدرن و متمایزی نسبت به گذشته تولید می‌شوند. هر دکوراسیونی ساعت خاص خود را می‌طلبد و جای خاصی ساعت دیواری با هیچ چیز در خانه یا محل کار پر نمی‌شود. امروز در راهنمای خرید به‌‌نظر با شما خواهیم بود تا ببینید بزرگی و کوچکی، تم اتاق و استایل دیوار آن چطور می‌تواند در خرید ساعت دیواری موثر باشد.

معرفی و بررسی چند مدل از بهترین مدل‌های ساعت دیواری

محصول پرفروش

ساعت دیواری شیانچی طرح Number

مشخصات محصول

  • ابعاد: 310x310 میلی‌متر
  • نمایش زمان به صورت عددی
  • قاب پلاستیکی و صفحه شیشه‌ای

ساعت دیواری شیانچی طرح Number محصولی کلاسیک با بدنه سفید و اعداد بزرگ انگلیسی است. این ساعت به صورت آنالوگ بوده و با باتری کار می‌کند. هر سه عقربه اصلی روی صفحه این ساعت وجود دارند و اعداد روی آن بزرگ و خوانا هستند.

ساعت دیواری ولدر با اعداد طلایی

مشخصات محصول

  • ابعاد: 410x410 میلی‌متر
  • نمایش زمان به صورت عددی
  • قاب پلاستیکی و صفحه شیشه‌ای

ساعت دیواری ولدر مدل 520-L با دو موتور جداگانه برای نمایش زمانی مختلف کار می‌کند. بدنه این محصول سفید است اما صفحه طلایی رنگ آن کنتراست خوبی برای قرارگیری ساعت روی دیوارهای سفید رنگ معمولی ایجاد می‌کند.

ساعت دیواری پدیده شاپ مدل Harmony

مشخصات محصول

  • ابعاد: 1200x1200 میلی‌متر
  • نمایش زمان به صورت عقربه‌ای بدون عدد
  • بدون قاب و استایل شابلون و الگوی کاغذی

ساعت دیواری پدیده شاپ مدل Harmony از جنس پلکسی گلاس براق و فوق سبک تولید شده است. این ساعت به صورت شابلون و خود چسب روی دیوار قرار می‌گیرد و به این ترتیب نصب آسانی دارد.

شابلون‌های این محصول مجموعه 12 عددی هستند و در مرکز آن موتور اصل کوارتز یونان و عقربه‌ای بزرگ قرار می‌گیرند. این ساعت در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 320x320 میلی‌متر
  • نمایش زمان به صورت عددی
  • قاب پلاستیکی و صفحه شیشه‌ای

ساعت دیواری شیانچی به صورت عقربه‌ای و به رنگ سفید تولید شده است. طرح زمینه این ساعت گل رز است که باعث می‌شود رنگ سفید بدنه از سایر نقاط متمایز شود. این محصول برای استفاده در محیط منزل و اتاق خواب بسیار مناسب خواهد بود.

ساعت دیواری پدیده شاپ مدل Victoria

مشخصات محصول

  • ابعاد: 600x600 میلی‌متر
  • نمایش زمان به صورت عددی
  • قاب و بدنه MDF و آینه دار

ساعت دیواری پدیده شاپ مدل Victoria محصولی لوکس و زیبا از جنس چوب و 20 آینه قطعه‌ای است. این محصول علاوه بر نمایش زمان یک آینه زیبا است که روی آن اعداد و عقربه کار شده و مناسب فضای پذیرایی و سالن‌های لوکس است.

ساعت دیواری رویال ماروتی مدل اعداد جدا

مشخصات محصول

  • قطر صفحه: 120 سانتی متر
  • نمایش زمان به صورت عددی
  • اعداد و هسته مرکزی از جنس پلکسی

ساعت دیواری رویال ماروتی مدل MAN-6007 از جنس پلکسی و به صورت عقربه‌ای تولید شده است. موتور این محصول بی صدا و گرد است و با توجه به متحرک بودن قطعات امکان نصب در اشکال و مدل‌های مختلف را دارد. این محصول برای محیط منزل، ادارات و فروشگاه‌ها مناسب است.

ساعت دیواری پدیده شاپ طرح بهار

مشخصات محصول

  • ابعاد: 400×700 میلی‌متر
  • نمایش زمان به صورت عددی نقطه‌ای
  • ساخته شده از پلکسی گلاس براق

ساعت دیواری پدیده شاپ طرح بهار از یک ساعت دایره‌ای و 5 عدد آینه پلکسی گلس پروانه‌ای 5 سانتی متری تشکیل شده است. این ساعت به صورت عقربه‌ای و در رنگ‌های مختلف تولید شده است که با نصب آن کنتراست خوبی بین دیوار و ساعت برقرار می‌شود.

ساعت دیواری ایکس پروداکتس مدل سنگ

مشخصات محصول

  • ابعاد: 330x330x45 میلی‌متر
  • نمایش زمان به صورت عقربه‌ای
  • قاب سنگی بدون صفحه

ساعت دیواری ایکس پروداکتس مدل X_00 از سنگ یک تکه طبیعی تولید شده که در مرکز آن موتور و عقربه قرار می‌گیرد. طراحی این ساعت به واسطه فقدان اعداد و نمایش ساعت با عقربه مدرن و کلاسیک است.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 335x335x30 میلی‌متر
  • نمایش زمان به صورت عددی عقربه‌ای
  • قاب چوبی

ساعت دیواری مدل روستیک از چند لایه ورق ام دی اف روکش دار تولید شده و فاقد عدد است. در عوض در محل اعداد قطعات آینه‌ای قرار گرفته‌اند و عقربه‌ها متالیک و مستحکم هستند. این محصول با طراحی کلاسیک مناسب محیط اداری و منزل است.

انواع ساعت دیواری بر اساس فناوری ساخت

ساعت‌ها چه مچی، چه دیواری و چه رومیزی به دو دسته دیجیتال یا آنالوگ تقسیم می‌شوند. مدل‌های آنالوگ همان ساعت‌های عقربه‌ای سنتی همیشگی هستند که می‌توانند به صورت دکوراتیو استفاده شوند. مدل‌های آنالوگ صدا دار هستند. برخی صدایی اندک با حرکت عقربه‌ها تولید می‌کنند و برخی علاوه بر عقربه آونگ دارند.

مدل‌های دیجیتالی از نظر ظاهری جلوه مدرن و جمع و جورتری دارند. برای مصارف اداری و تجاری قطعا مدل‌های دیجیتالی کاربردی و مناسب‌تر هستند؛ چون مراجعه کننده و هر کسی که به محل کار مراجعه کند در یک چشم بر هم زدن می‌تواند ساعت دقیق را مشاهده کند. برخی از مدل‌های دیجیتالی نمایشگر دما، تاریخ و مناسبت نیز دارند.

بهترین محل برای نصب ساعت دیواری

قبل از هر چیز باید بدانید که بعد از خرید ساعت دیواری در کجای منزل یا محل کارتان را می‌خواهید  آن را نصب کنید. مثلا اگر کاناپه یا محل استقرار و نشستن متداول شما پشت به دیوار است نباید از آن دیوار برای نصب ساعت استفاده شود. نکته بعدی دوری و نزدیکی به ساعت است. شاید یک دیوار به اندازه کافی برای نصب ساعت مناسب باشد؛ اما فاصله بیننده تا آن آنقدر زیاد است که تقریبا خوانایی اعداد دشوار می‌شود.

راهنمای انتخاب ابعاد ساعت دیواری برای فضا

اولین سوالی که برای خرید ساعت دیواری پیش می‌آید بزرگی و کوچکی آن است؛ به ویژه اگر قرار باشد محصولی را به صورت اینترنتی خریداری کنیم. اگر ساعت بیش از اندازه بزرگ باشد جلوه مناسبی روی دیوار ندارد و ساعتی که کوچک باشد در عمل تغییر محسوسی در محیط اطراف ما ایجاد نکرده است.

در انتخاب ابعاد ساعت دیواری به عناصر موجود روی دیوار دقت کنید. اگر دیوار خالی است و می‌خواهید با یک ساعت به صورت تکی آن را پر کنید دستتان باز است! می‌توانید از یک ساعت با قطر 50 سانتی متر و حتی بیش‌تر استفاده کنید؛ هر چقدر که دیوار ظرفیت داشته باشد!

اما اگر عناصر دیگری قبلا روی دیوار نصب شده و ساعت عنصر کانونی دیوار اتاق نیست بهتراست ابعاد ساعت کوچک باشد؛ به خصوص اگر روی دیوار آینه‌های دکوراتیو، یک تابلو نقاشی یا اثر هنری بزرگ و چشمگیر از قبل نصب شده باشد.

انتخاب استایل ساعت دیواری بر اساس دکور اتاق

یک ساعت سوپر مدرن فلزی و کلاسیک با سبک دکوراسیون سلطنتی و تمام چوب یک اتاق یا فضای پذیرایی تطابق ندارد. بنابراین پیش از این که تنوع محصولات موجود باعث شود عجولانه و احساسی خرید کنیم به چند فاکتور باید دقت شود:

رنگ دیواری که ساعت روی آن نصب می‌شود

در خرید ساعت دیواری حتما رنگ دیوار و تناسب آن با ساعت را در نظر بگیرید. بین ساعت و دیواری که روی آن ساعت نصب می‌شود باید از نظر رنگ یک کنتراست یا تضاد وجود داشته باشد. قرار نیست این کنتراست شدید و چشمگیر باشد. همین که خوانایی صفحه ساعت برای بیننده راحت باشد کافی خواهد بود.

طیف رنگی غالب در فضای اتاق

اتاقتان یا فضایی که قرار است ساعت در آن قرار گیرد را یک بار با دقت برانداز کنید. سه رنگ غالب دور و اطرافتان کدام رنگ‌ها هستند؟

سه رنگی که فضای اطرافتان را تشکیل می‌دهند طیف یا پالت رنگی محیط هستند. رنگ ساعت باید با این رنگ‌ها هماهنگی و در عین حال یک تضاد از نظر شدت رنگ داشته باشد.

سبک چینش فضای اتاق یا سالن

این که چینش اتاق چطور است و به زبان ساده‌تر چه نوع وسایلی در آن به کار رفته روی انتخاب ساعت دیواری مناسب اثر می‌گذارد.

خرید ساعت دیواری مناسب دکوراسیون مدرن

برای سبک مدرن پیشنهاد ما ساعت‌های پلاستیکی یا فلزی آنالوگ یا ساعت‌های دیجیتالی معمولی است.

خرید ساعت دیواری مناسب دکوراسیون مینیمالیستی

در صورتی که سبک مینیمالیست را برای چینش و خرید وسایل محیط اطرافتان انتخاب کرده‌اید از ساعت‌های خاصی که طراحی خلوتی دارند استفاده کنید. برخی از مدل‌ها تنها از خط و نشانه تشکیل شده‌اند. برخی هم چهار عدد اصلی ساعت را با دو عقربه دارند. به این ترتیب از شلوغی فضا جلوگیری می‌کنید و به خلوت بودن و آرام بخش بودن دور و اطرافتان وفادار مانده‌اید.

خرید ساعت دیواری مناسب دکوراسیون چوبی

اگر دکوراسیون اطرافتان چوبی است بد نیست از ساعت‌هایی از همین جنس استفاده کنید. عناصر چوبی ارتباط و همبستگی خوبی در فضا با هم ایجاد می‌کنند.

سخن آخر

استفاده از مدل ساعت دیواری مناسب ایده‌ای جذاب و بسیار کم هزینه برای ایجاد تنوع در دکوراسیون اطرافتان است. در انتخاب و خرید ساعت دیواری مناسب باید ابعاد اتاق، فاصله بیننده تا ساعت، رنگ و استایل چینش فضای اطراف را سبک سنگین کنید.

ساعت‌های دیجیتالی گزینه مناسبی برای فضای اداری و محیط تجاری هستند. در حالی که برای مصارف خانگی بیش‌تر از مدل‌های آنالوگ استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر