امروز09 فروردین 1403

راهنمای خرید بهترین راکت بدمینتون حرفه‌ای و آماتور

خرید بهترین راکت بدمینتون حرفه‌ای و آماتور
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین راکت بدمینتون چه مارکی و چه جنسی خوبه؟ اول باید خاطنشان کنم که ورزش‌های کم هزینه برای تناسب اندام که همزمان جسم و طراوت روحتان را هدف قرار دهند کم نیستند. بدمینتون از آن دسته ورزش‌های پرطرفدار، عامه پسند و ارزان قیمت‌تر نسبت به تنیس است که برای تجربه آن به جز هوای مناسب و زمینی صاف، به خرید راکت بدمینتون نیاز دارید!

فلسفه وجودی ورزش بدمینتون ساده و جذاب است. قلب بدمینتون در راکتی که به دست می‌گیرید می‌تپد، توپ در هوا می‌رقصد و ضربان ناگهانی شما نتیجه نهایی این بازی پر جنب و جوش را مشخص می‌کند. اما از آن جایی که بدمینتون سریع‌ترین ورزش راکتی دنیا است استفاده از یک راکت مناسب که علاوه بر طراحی ظاهری زیبا و ارگونومیک ماندگاری بالایی داشته باشد ضروری خواهد بود.

بدمینتون یک بازی دو یا چهار نفره است و با شروع یادگیری حرفه‌ای آن یا حتی به عنوان یک ورزش تفریحی فقط یک قدم فاصله دارید. این یک قدم را با ما در به‌نظر و برای خرید بهترین راکت بدمینتون از میان صدها مدل بازار همراه باشید.

معرفی و بررسی بهترین راکت بدمینتون حرفه‌ای و آماتور

پیشنهاد خریداران

راکت بدمینتون یونکس مدل Pro 3008 - سایز 4

راکت بدمینتون یونکس مدل Pro 3008 شامل دو دسته با گریپ لاستیکی بوده و ابعاد سری آن متوسط است. جنس بدنه این راکت آلومینیومی است و سرعت عملکرد دفاع و حمله بازیکنان آماتور و نیمه حرفه‌ای را بالا می‌برد.

این راکت برای استفاده در محیط‌های باز و پارک‌ها مناسب است. همراه با محصول یک کاور بند دار نیز دریافت می‌کنید.

راکت بدمینتون یونکس مدل Voltric Z-FOROE Ⅱ

راکت بدمینتون یونکس مدل Voltric Z-FOROE Ⅱ از نظر اندازه سری متوسط بوده و دسته‌های آن با گریپ لاستیکی پوشیده شده است. این محصول در مجموع کنترل کامل و مطلوبی برای سرویس و ضربات ایجاد می‌کند و برای تمامی سطوح قابل استفاده خواهد بود.

راکت بدمینتون ویش مدل 550

راکت بدمینتون ویش مدل 550 با سری کوچک و به صورت تک تولید می‌شود. جنس فریم کوچک این محصول از آلومینیوم 12 میلی متری و جنس شفت آن استیل است. این محصول تراز و قدرت مناسبی دارد و از این رو برای بازیکنان حرفه‌ای و قدرتی توصیه می‌شود.
همراه با این تک راکت یک کاور با بند قابل تنظیم دریافت می‌کنید.

راکت بدمینتون فاکس مدل Super Power سایز 1

راکت بدمینتون فاکس مدل Super Power از راکت‌های سر بزرگ و خاص برای بازیکنان حرفه‌ای است. سری بزرگ این محصول هم برای تمرینات قدرتی و هم برای نوجوانان و کسانی که به تازگی یادگیری بدمینتون را آغاز کرده‌اند مناسب خواهد بود. همراه با این محصول که مجموعه‌ای دو عددی است یک کاور جهت محافظت از بدنه و حمل و نقل آسان دریافت می‌کنید.

راکت بدمینتون یونکس مدل VOLTRIC Z-FOROE Ⅱ

بدنه راکت بدمینتون یونکس مدل VOLTRIC Z-FOROE Ⅱ از گرافیت HM (کربن) سخت تولید شده و فریم این محصول بسیار مستحکم و ماندگار است. سری این راکت از نوع متوسط است و به صورت تکی عرضه می‌شود.

راکت بدمینتون پرو اسپرتز مدل Power Set FB

راکت بدمینتون پرو اسپرتز مدل Power Set FB با وزن سبک، پوسته مقاوم و مستحکم و ابعاد استاندارد تولید شده است. سبکی این محصول به سبب تکنولوژی نانو به کار رفته در تولید دسته است که به سرعت عمل بازیکنان در سرویس و پاسخ ضربات کمک می‌کند.

سری این راکت از نوع کوچک بوده و محصول به صورت مجموعه دو عددی عرضه می‌شوند.

راکت بدمینتون یونکس مدل ArcSabeer11

اگر به دنبال راکت کنترلی برای تسلط بیش‌تر روی حرکات هستید یا می‌خواهید به تازگی یادگیری بدمینتون را آغاز کنید راکت یونکس مدل ArcSabeer11 پیشنهاد ما به شما خاص پسندان است. ابعاد سری این محصول متوسط بوده و برای حمله و دفاع مناسب است. این محصول به صورت مجموعه دو عددی به فروش می‌رسد.

راکت بدمینتون گونیکس مدل GD1000

سری یا هد راکت بدمینتون گونیکس مدل GD1000 از نوع کوچک و مناسب حرکات سریع و چابک است. این محصول در رنگ‌های مختلف تولید شده و به صورت تکی به فروش می‌رسد.

راکت بدمینتون تالبوت تورو مدل Iso Force 1011.4

راکت بدمینتون تالبوت تورو مدل Iso Force 1011.4 از بدنه سبک گرافیتی تولید شده، سری کوچکی دارد و برای حرکات سریع و پرشتاب تولید شده است. یکی از نقاط قوت این محصول سوراخ‌های تعبیه شده در ناحیه مگا پاور است که بازدهی و حرکات آزادانه راکت را در تمامی جهات بهبود می‌بخشد.

این راکت بدمینتون خاص افراد حرفه‌ای تولید شده و وزن پایین‌تر از حد استاندارد دارد.

راکت بدمینتون سرعتی تالبوت تورو مدل Speed 5000

راکت بدمینتون تالبوت تورو مدل Speed 5000 خاص ورزشکاران حرفه‌ای و تورنمنت‌های آزاد سرعتی تولید شده است. این محصول در مجموعه دو عددی تولید شده و سری آن متوسط است. طراحی خاص راکت‌های این مدل به افزایش سرعت و مقاومت در برابر باد کمک می‌کند.

این مجموعه شامل دو راکت سرعتی، کیف و 4 توپ سرعتی است.

راکت بدمینتون اسپرت مدل 201

راکت بدمینتون اسپرت مدل 201 مجموعه دو عددی و مقرون به صرفه برای ورزش تفریحی و آموزش کودکان است. سری این مجموعه کوچک است و همراه با آن یک توپ بدمینتون دریافت می‌کنید.

راکت بدمینتون؛ قلب تپنده بازی در دستان شما

در ورزش‌هایی مثل تنیس، پینگ پنگ یا بدمینتون که بازی با راکت انجام می‌شود مهارت بازیکن و کیفیت راکت دست به دست هم می‌دهند و هر دو در کیفیت بازی اثرگذار هستند. بازی بدمینتون با یک سرویس جانانه در محوطه سرویس آغاز می‌شود و از همان لحظه ابتدایی تا لحظه نهایی تماس شما با راکت حفظ می‌شود.

دلایل زیادی برای شروع حرفه‌ای ورزش بدمینتون یا استفاده از راکت بدمینتون برای تفریحات معمول وجود دارد. بدمینتون ورزشی همه جانبه است که همزمان قوای تفکر، تعادل، نیروی جسمانی و جلای روحتان را هدف قرار می‌گیرد. از طرف دیگر خرید راکت بدمینتون به اندازه خیلی از ورزش‌های دیگر گران قیمت نیست و می‌توانید با هزینه کم‌تری این ورزش مفرح را آغاز کنید.

نکته‌ مهمی که ورزش بدمینتون را نسبت به سایر تمرینات ورزشی متمایز می‌کند حرکات ترکیبی در آن است. مثلا برای ورزش در دوران قرنطینه احتمالا به چند قلم تجهیزات ورزش در خانه نیاز داشته باشید که هر یک مکمل دیگری است؛ اما بدمینتون به تنهایی می‌تواند یک ورزش هوازی، بدنسازی، کاردیو و حتی ورزش تمرکز باشد.

اجزای مختلف بهترین راکت بدمینتون را بشناسید

تمام راکت‌هایی که برای بازی‌هایی نظیر بدمینتون استفاده می‌شوند از سه بخش اصلی سری یا هد، دسته و سیم تشکیل شده‌اند.

  • سری بدمینتون: سری به صورت مستقیم با توپ برخورد داشته و اندازه آن روی اعمال فشار و قدرت توسط بازیکن اثر دارد. مثلا راکت‌هایی که پهن‌تر هستند را برای حرکات کنترل شده و پرقدرت استفاده می‌کنند.
  • دسته راکت: دسته محل قرارگیری دست است و طول آن به ایجاد یک اهرم مناسب برای اعمال نیرو کمک می‌کند.
  • سیم‌های داخل هد راکت: سیم‌ها اصلی‌ترین نقطه هر راکت هستند. جنس سیم، کشسانی و نحوه بست آن روی هد، فاصله سیم‌ها و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر در کیفیت ضربات راکت اثر دارند.

به جز این سه بخش، دسته بدمینتون از بخش مجزایی به نام گریپ تشکیل می‌شود که بر دو نوع حوله‌ای و سنتتیک هستند. گریپ‌های حوله‌ای و طبیعی خوش دست‌تر هستند اما مدل‌های سنتزی قیمت پایین‌تری دارند. ضمن این که ماندگاری آن‌ها بالاتر است.

انتخاب بهترین راکت بدمینتون بر اساس نقطه بالانس

یکی از فاکتورهایی که در خرید بهترین راکت مناسب بدمینتون مطرح می‌شود نقطه بالانس یا تعادل است. چیزی که باید در خرید حضوری با دقت و به صورت چشمی بررسی کنید.

مقطع بالانس معیاری برای طبقه بندی انواع راکت است. این نقطه زیر هد یا سری راکت قرار می‌گیرد و برای این که نقطه بالانس را خودتان تشخیص دهید کافی است انگشت را کمی پایین‌تر از هد ( زیر بدنه راکت) قرار دهید. محلی که راکت اصطلاحا تلو تلو می‌خورد و حالت تعادل پیدا می‌کند محل بالانس است. در مشخصات محصول معمولا به ابعاد سری اشاره می‌شود و با توجه به آن می‌توانیم نوع نقطه تعادل دسته را مشخص کنیم.

بر اساس نقطه بالانس راکت‌ها را به سه دسته تقسیم بندی می‌کنند:

راکت‌ سر سنگین بدمینتون

در این راکت وزن اصلی روی ناحیه سری یا هد است. هر چقدر که هد سنگین‌تر باشد نیروی بیش‌تری می‌توانید به جهات مختلف اعمال کنید. این نوع راکت برای کسانی که می‌خواهند به صورت قدرتی و حرفه‌ای‌تر تمرین داشته باشند مناسب است. این راکت‌ها را برای تورنمنت‌های سنگین و بازیکن‌های حرفه‌ای توصیه می‌کنیم.

راکت سر سبک بدمینتون

بر خلاف مدل‌های سرسنگین، در این مدل وزن اصلی متوجه نواحی تحتانی راکت است. بنابراین کنترل دسته در این حالت برای بازیکن راحت‌تر است و می‌تواند حرکات سریع و شتابداری از خود نشان دهد.

راکت‌های متوسط بدمینتون

همانطور که از نام این مدل پیدا است وزن اصلی در میانه دسته قرار دارد و بنابراین نقطه بالانس درست در نقطه وسط قرار می‌گیرد. این مدل برای مبتدی‌ها و کسانی که گاه به گاه ورزش بدمینتون را به صورت تفریحی امتحان می‌کنند مناسب است.

خرید بهترین راکت بدمینتون بر اساس شدت ضربات

اولین چیزی که در خرید راکت بدمینتون مطرح می‌شود فرکانس یا شدت ضرباتی است که هر بار با راکت به توپ وارد می‌کنید. افرادی که گاه به گاه بدمینتون بازی می‌کنند به راکتی با سری ایزومتریک، سطح پهن و نرم نیاز دارند. این طراحی کمک می‌کند تا اولین ضربات و بازی‌های شما در عنوان بازیکن آماتور تسهیل شود.

برای بازیکنانی که به صورت مداوم و مرتب این ورزش را دنبال می‌کنند راکت‌های سرسنگین را توصیه می‌کنیم. شاید کنترل راکت در این حالت کندتر باشد اما تسلط شما روی دسته بیش‌تر است.

سخن آخر

بدمینتون از ارزان قیمت‌ترین ورزش‌های راکتی است که با هر سطحی از مهارت می‌توانید در فضای باز، پارک و سالن‌های سربسته امتحان کنید. تنها ابزاری که برای شروع این ورزش نیاز دارید خرید راکت بدمینتون است. راکت‌های بدمینتون در انواع سر بزرگ، کوچک و متوسط تولید می‌شوند. در خرید بدمینتون به کیفیت و طول دسته، جنس گریپ‌ها و نوع کاربری راکت‌ها دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر