امروز04 اردیبهشت 1403

پیشنهاد خرید کوله پشتی دانشجویی پسرانه و دخترانه 2020

کوله پشتی دانشجویی
5/5 - (2 امتیاز)

به نظر شما یک کوله پشتی دانشجویی، چه قابلیت‌هایی باید داشته باشد؟ ممکن است در پاسخ بگویید، باید بتواند انبوهی از کتاب و جزوه را در خود جای دهد و چند محفظه و جیب برای قرار دادن لوازم جانبی و یا اسناد مدارک مهم باشد. اما بجز این کوله پشتی‌ های دانشگاهی می‌تواند فضای بیشتری برای قرار دادن کتاب‌ها و لوازم دیگر همچون لپ تاپ داشته باشد.

اما به غیر از فضای کافی چه قابلیتی و چه میزان کیفیتی در خصوص کوله پشتی دانشگاهی باید رعایت شود؟

موقعیت و زمینه‌ی استفاده از کوله پشتی را برای خود مشخص کنید. به عنوان مثال برخی از کوله پشتی‌ها برای بررسی‌های امنیتی در فرودگاه به آسانی باز و بسته می‌شوند و یا برخی از آنها تنها برای محیط کار و یا محیط آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. صرف نظر از انتخاب نوع کوله پشتی همیشه باید کیفیت محصول را با توجه به قیمتی که دارد ارزیابی کنید.

منظورم این است که کوله پشتی مخصوص دانشگاه با کوله پشتی کوهنوردی یا کوله پشتی مسافرتی فرق دارد. این فرق از لحاظ کاربرد، طراحی و نحوه استفاده آنها است. پس هر کوله پشتی را در هر جایی نمی‌شود استفاده کرد.

ما در این مقاله 10 مورد از بهترین کوله پستی های دانشجویی پسرانه و دخترانه در رنج قیمتی مختلف را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. امیدوارم کوله مورد نظر و با قیمت مناسب برای خود پیدا کنید.

نقاط قوت
  • + کیفیت ساخت
  • + زیپ‌های ضخیم و محکم
  • + محفظه‌های بسیار
نقاط ضعف
  • - ضعیف بودن بند نگهدارنده لپ تاپ

چندین سال است که این برند از طراحی‌های هوشمندانه‌ایی در تولید کوله‌پشتی‌های لپ‌تاپ برای بازخورد مثبت، استفاده می‌کند. این کوله پشتی‌ها با طراحی‌های زیبا و خلاقانه‌ایی که دارند برای محیط دانشگاه بسیار مناسب هستند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نگران باز و بسته شدن کیف خود برای عبور از دستگاه امنیتی TSA در فرودگاه هستید، با خرید این کوله پشتی و باز و بسته کردن راحت آن، بدون آنکه وسیله‌ایی از داخل محفظه‌ها خارج شود، می‌توانید نگرانی را از خود دور کنید.

پنل‌های جریان هوایی که در بدنه‌ی کوله پشتی طراحی شده است موجب تهویه و مانع از تعریق بسیار می‌شود. این پنل‌ها می‌توانند در شرایط آب و هوایی گرم بدن کاربران را خنگ نگه دارد.

بند‌های رودوشی آن به صورت ارگونومیک شکل طبیعی شانه‌ها را محصور می‌کند. اما بند نگهدارنده‌ی لپ‌تاپ آن چندان مورد رضایت واقع نشده است، زیرا طرح Velcro مهر و موم محکمی برای دوخت به حساب نمی‌آید. تنها نکته‌ی منفی که می‌توان در خصوص این کوله‌ پشتی بیان کرد این است که در هنگام استفاده طولانی مدت، بند نگهدارنده و دوخت آن شل می‌شود.

کوله پشتی شیائومی مدل Urban Leisure

نقاط قوت
  • + سبک وزن
  • + مقاوم
  • + ضدآب
نقاط ضعف
  • - ظرفیت کم

این کوله پشتی با طراحی ساده و خلاقانه با ظرفیت 10 لیتر می‌تواند بسیاری از لوازم کاربران را در خود جا بدهد. بدنه‌ی پلی استر و ضد آب بودن این محصول یکی از قابلیت های برجسته‌ی این کوله پشتی است که تجربه‌ی لذت بخشی را برای کاربران فراهم می‌کند.

4 سطح دفع آب با اتخاذ متریال ویژه می‌تواند از لوازم شما در برابر نفوذ آب و یا مایعات دیگر محافظت موثری داشته باشد. وزن 165 گرم بدنه‌ی آن با وجود طراحی ساده و خلاقانه، تجربه‌ی حمل آسان را ایجاد می کند. زیپ‌های با کیفیت YKK، بند نرم و پهن رودوشی، و جزیئات ریز دیگر تماماً طراحی این محصول را زیبا‌تر کرده است.

کوله پشتی شیائومی در رنگبندی‌های متنوع و قیمتی مقرون به صرفه در معرض فروش قرار گرفته است.

کوله پشتی Under armour Hustle ii

نقاط قوت
  • + به راحتی با دستمال مرطوب پاک می‌شود
  • + محفظه‌های کناری برای جاسازی بطری آب
  • + کفه‌ی مقاوم در برابر سایش
نقاط ضعف
  • - می‌تواند بزرگ‌تر باشد
  • - گیر کردن زیپ‌ها برای باز و بسته شدن

Under Armour شهرت بسیار خوبی در تولید انواع محصولات دارد. بنابراین جای تعجبی ندارد که این کوله پشتی از دوام بالایی برخوردار است و در برابر ساییدگی و یا پارگی مقاومت بالایی دارد. گرد و غبار نیز به راحتی از روی این کوله‌ پشتی پاک می‌شود و این قابلیت‌ها استفاده از آن را در محیط دانشگاه بسیار مناسب کرده است.

این کوله پشتی برای حمل لوازم کوچکتر، محفظه‌های بسیاری دارد. پنج جیب بیرونی آن نشان دهنده‌ی بخشی از ظرفیت بالای این محصول است. در حقیقت هزینه‌‌ی این کوله پشتی را بیشتر به دلیل تعداد محفظه‌های آن پرداخت می‌کنید.

کوله پشتی های سیرا مدل LOOP DAYPACK

نقاط قوت
  • + سبک وزن
  • + دوام بالا
  • + ظاهر خوب
نقاط ضعف
  • - دوخت ضعیف
  • - زیپ‌های غیر قابل اعتماد
  • - ظرفیت کم

این کوله پشتی دارای محفظه‌ی مجزا و جدا‌ شونده برای لپ تاپ است که به صورت کیف دستی لپ‌تاپ می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین به اندازه‌ی سایر کوله‌ پشتی‌ها، گران قیمت نیست و چندان بودجه‌ی شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

از قابلیت‌های این کوله پشتی می‌تواند به بند انعطاف پذیر و قابل تنظیم آن اشاره کرد که مطابق با سایز مورد نظر کاربر تنظیم می‌شود. در این کیف از دسته‌ی نگهدارنده‌ی حمل دستی و همچنین محفظه های کوچک و بزرگی استفاده شده است.

این کوله پشتی با دارا بودن جیب رسانه‌ایی و پورت هدفون بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است و محفظه‌ی لپ تاپ آن از ابعاد لپ تاپ‌های 13 اینچی پشتیبانی می‌کند.

کوله پشتی دانشجویی فوروارد

نقاط قوت
  • + طراحی زیبا
  • + دوام بالا
  • + جیب‌های زیاد
نقاط ضعف
  • - زیپ‌های غیرمقاوم
  • - ظرفیت کم

جمع و جور و سبک بودن این کوله پشتی برای استفاده دانشجویان بسیار مناسب است. در نظر اول ممکن است اندازه‌ی کیف کمی کوچک به نظر برسد اما فضای داخلی بسیار خوبی برای ذخیره سازی لوازم در آن وجود دارد.

ابعاد خارجی این کوله 37* 16* 42 سانتی متر و وزن آن معادل 650 گرم است که می‌تواند برای حمل دستی بسیار مناسب و راحت باشد. جنس بدنه‌ی این کوله پشتی پلی استر ضد آب است و برای استفاده روزمره و شهری می‌تواند استفاده شود.

این کوله پشتی تنها دارای یک جیب بیرونی و 2 جیب کناری است که با زیپ باز و بسته می‌شوند. اما نکته‌ی جالب توجه این کوله پشتی به کارگیری جیب مخفی در قسمت پنل پشتی است که اغلب برای جاسازی لوازم کوچکتر و یا با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بندهای ضخیم و پهن رودوشی این کوله می‌تواند به حمل آسان و کاهش میزان فشار به روی ناحیه‌ی کمر بسیار کمک کننده باشد. 2 جیب کناری این محصول می‌تواند برای قرار دادن بطری آب و یا وسایل دم دستی مورد استفاده قرار بگیرد.

کوله پشتی فوروارد مدل FCLT5011

نقاط قوت
  • + سبک وزن
  • + دوام بالا
  • + قابل شستشو
  • + جادار
نقاط ضعف
  • - تعداد زیپ کم

کوله پشتی مدل FCLT5011 با ابعاد  32* 43* 18 سانتی متر و وزنی معادل با 800 گرم قابلیت حمل آسان را برای کاربر فراهم می‌کند.

این کوله پشتی دارای یک محفظه بزرگ برای قرار دادن کتاب‌ها، جزوات، و وسایل روزمره است.  همچنین دارای 2 جیب کناری برای قرار دادن بطری آب و یا قمقمه و 2 جیب زیپی بزرگ و کوچک در قسمت روی بدنه است که به راحتی برای سامان‌دهی لوازم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امکان را به کاربر می‌دهد تا برای پیدا کردن وسیله‌ی مورد نظر خود، وقت زیادی را صرف جستجو نکند.

جنس پلی‌استر بدنه‌ی این کوله‌ پشتی قابلیت شستشوی آسان و پاک‌سازی راحت گرد و غبار و لکه را دارد ، بنابراین برای رفت و آمد روزانه و محیط دانشگاه از این لحاظ، بسیار مناسب است. این کوله می تواند هم به صورت دستی و هم دسته‌ی نگهدارنده آن می‌تواند برای حمل دستی مورد استفاده قرار بگیرد.

کوله پشتی شیائومی 90 پوینت مدل Leisure backpack

کوله‌ پشتی‌ها کالاهایی هستند که نمی‌توان کارایی آنها را در زندگی نادیده گرفت، به خصوص آنکه امروزه نیاز مبرمی برای حمل لپ‌ تاپ وجود دارد، استفاده از آنها می‌تواند شرایط حمل لوازمی همچون لپ تاپ را آسان‌تر کند.

کوله پشتی شیائومی مدل Lesiure از ترکیب موادی مانند پلی استر و میکروفیبر، و زیپ‌های کشویی صاف برای حفاظت از لوازم شخصی استفاده می‌کند.

متریال طراحی شده در این کوله پشتی به دلیل فضای مناسبی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد از محبوبیت خاصی برخوردار است. این محصول دارای طرفیت 20 لیتر و ظاهری باریک و ظریف است که برای ذخیره‌سازی لوازم کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کوله پشتی یک کوله پشتی معمولی است که می‌تواند برای پیاده‌روی، کوهنوردی، ورزش، و یا محیط دانشگاه مورد استفاده قرار بگیرد. ابعاد این کوله پشتی شامل 48* 32* 10 سانتی متر و وزن آن کمتر از 700 گرم است که دارای قابلیت حمل آسان است.

متریال استفاده شده در این کیف ضد آب است، اما باید مراقب باشید تا کیف را به طور کامل در آب غوطه ور نکنید، تا از هرگونه خسارت به لوازم گرانبهای خود جلوگیری کنید. این کوله پشتی دارای 2 بخش اصلی با اندازه‌های مشابه است که با استفاده از زیپ و یک بند به هم متصل می‌شوند.

این کیف همچنین دارای یک محفظه‌ی دوم است که دسترسی به آن کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا زیپ آن به صورت عمودی از بالا تا میانه‌ی کیف کشیده شده است. این محفظه برای قرار دادن لوازم سبک و کوچک مناسب‌تر است. در این کوله پشتی از پد‌های ضد تعریق و نرم در بندها‌ی رودوشی و پنل پشتی آن استفاده شده است و راحتی چشمگیری را برای کاربر فراهم می‌کند.

کوله پشتی دانشجویی فیرو

فیرو یک برند کاملاً ایرانی است که با در نظر گرفتن سبک و سلایق متفاوت اقدام به تولید محصولات با کیفیتی کرده است، و در زمینه‌ی تولید انواع کیف و کوله پشتی از بهترین طراحی‌های استاندارد استفاده کرده است.

این کوله پشتی برای استفاده روزانه، مدرسه و یا محیط دانشگاه بسیار مناسب است و از کیفیت دوخت خوبی برخوردار است و قیمتی مقرون به صرفه دارد. ظرفیت این کوله پشتی 30 لیتر است و تنها دارای یک محفظه داخلی برای جاسازی لوازم مورد نیاز کاربر و 2 جیب کناری برای نگهداری بطری آب، قمقمه و یا فلاسک و یک محفظه برای نگهداری اسناد و مدارک است.

محفظه‌ی لپ تاپ آن از ابعاد 15 تا 17 اینچی لپ تاپ‌ها پشتیبانی می‌کند و ضربه گیر پنج طرفه این محصول از تمام زوایا لپ تاپ را در بر می‌گیرد و مانع از هرگونه آسیب جدی به بدنه‌ی لپ تاپ می‌شود. استوک‌های به کار رفته در ته کیف به خوبی می‌تواند کوله پشتی را به روی زمین استوار نگه دارد.

کوله پشتی دانشجویی فیرو

فیرو یک برند کاملاً ایرانی است که با در نظر گرفتن سبک و سلایق متفاوت اقدام به تولید محصولات با کیفیتی کرده است، و در زمینه‌ی تولید انواع کیف و کوله پشتی از بهترین طراحی‌های استاندارد استفاده کرده است.

این کوله پشتی برای استفاده روزانه، مدرسه و یا محیط دانشگاه بسیار مناسب است و از کیفیت دوخت خوبی برخوردار است و قیمتی مقرون به صرفه دارد. ظرفیت این کوله پشتی 30 لیتر است و تنها دارای یک محفظه داخلی برای جاسازی لوازم مورد نیاز کاربر و 2 جیب کناری برای نگهداری بطری آب، قمقمه و یا فلاسک و یک محفظه برای نگهداری اسناد و مدارک است.

محفظه‌ی لپ تاپ آن از ابعاد 15 تا 17 اینچی لپ تاپ‌ها پشتیبانی می‌کند و ضربه گیر پنج طرفه این محصول از تمام زوایا لپ تاپ را در بر می‌گیرد و مانع از هرگونه آسیب جدی به بدنه‌ی لپ تاپ می‌شود. استوک‌های به کار رفته در ته کیف به خوبی می‌تواند کوله پشتی را به روی زمین استوار نگه دارد.

کوله پشتی فوروارد مدل FCLT5002

مدل FCLT5002 با جنس بدنه‌ی برزنت و ضد آب خود، برای استفاده روزمره و شهری بسیار مناسب است. این کوله پشتی با ظرفیت 24 لیتر می‌تواند به راحتی فضای بسیاری را در اختیار تفکیک لوازم قرار دهد.

این کوله پشتی از کیفیت دوخت بالایی برخوردار است و برای حمل آن از 3 دسته استفاده شده است که می‌تواند به صورت تک بندی، دوبندی و دستی حمل شود. این کوله پشتی دارای دارای 4 جیب بیرونی است که امکان تفکیک و سامان‌دهی لوازم را به کاربر می‌دهد.

2 جیب کناری آن برای قرار دادن بطری آب و سایر لوازم دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان دسترسی سریع به لوازم داخل آن را به کاربران می‌دهد.

کدام نوع کوله پشتی مناسب دانشگاه است؟

انواع و اشکال متفاوتی از کوله پشتی برای انتخاب وجود دارند که تفاوت‌های کلیدی آنها در سبک کیف، از لحاظ پارچه، ساختار، و طرحی که توسط شرکت سازنده انتخاب شده است نمایان می‌شود.

اکثر دانشجویان از مسنجر بگ استفاده می‌کنند. استایل مسنجر بگ به گونه‌ایی طراحی شده است که بند بلند آن به روی شانه قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا کیف در سطح پایین‌تری قرار بگیرد و دسترسی به آن بسیار راحت باشد.

این کیف‌ها معمولاً چند منظوره و کوچک هستند و جیب یا محفظه‌های کمتری دارند اما امروزه از این کیف به عنوان یک مدل شهری و یک نوع سبک خاص استفاده می‌شود. آنها می‌توانند از کتاب و لپ تاپ شما، در رفت و آمد‌های روزانه محافظت کنند و معمولاً از دوام بالایی برخوردار هستند.

نکاتی که هنگام خرید کوله پشتی دانشجویی باید در نظر گرفت:

ظرفیت

اگر شما کوله‌ایی را خریداری کنید که بیش از حد بزرگ باشد، مجبور هستید برای حفظ ظاهر آن در کنار لوازم خود، لوازم اضافی دیگری نیز پر کنید اما در حالت مخالف اگر کوله پشتی که خریداری کرده‌اید کوچک باشد، مجبور به حمل یک سری لوازم محدود هستید. هر دو حالت شرایطی نامطلوب دارند، به همین دلیل اهمیت ظرفیت کوله پشتی در اینجا بیشتر نمایان می‌شود.

جیب‌ها و محفظه‌های بیرونی

محفظه‌های بیرونی کاربردی بسیاری برای کاربران دارد اما اغلب توسط خریداران با کم توجهی روبرو می شود. بررسی محفظه‌های بیرونی برای تفکیک لوازم کوچکی که نیاز به دسترسی سریع دارند بسیار مهم است.

به عنوان مثال با وجود جیب و یا محفظه‌های کناری برای قرار دادن بطری آب و یا سایر نوشیدنی‌ها، دیگر نیازی به قرار دادن مستقیم بطری آب در داخل کوله و خیس شدن لوازم خود ندارید.

اکثر کوله پشتی‌ها دارای محفظه‌های بزرگتری در قسمت جلویی کیف هستند که برای قرار دادن اسناد و مدارک و یا پرونده‌های کاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شوند.

مقاومت در برابر آب

قابلیت ضد آب بودن یکی از عوامل مهم در انتخاب کوله پشتی‌ دانشگاهی است. با وجود این قابلیت دیگر جای هیچ نگرانی برای نفوذ و یا نشت آب و یا مایعات دیگر به داخل کیف، وجود ندارد. هنگام مشاهده و بررسی ضد‌ آب بودن محصول ممکن است با علامت IP و یا عباراتی همچون IP65 و یا IP68 روبرو شوید.

به طور کلی این رتبه بندی‌ها میزان محافظت کوله پشتی از لوازم و دستگاه‌های الکترونیکی داخل آن را نمایش می‌دهد. بنابراین این مقیاس، به طور گسترده‌ایی متفاوت است. برای یک کوله پشتی مناسب برای لپ تاپ به دنبال رتبه بندی‌هایIP65 و یا IP66 باشید تا لوازم شما را در برابر آب کم فشار و یا باران‌های سبک محافظت کند.

رتبه‌بندی IP67 و IP68 برای محافظت در برابر غوطه وری در آب و عمق‌های بسیار طراحی شده است. برای کوله پشتی‌های دانشگاهی استاندارد IP65 و یا IP66 مناسب است.

امکانات اضافی

در چالش تولید محصولات کوله پشتی، تولیدکنندگان دائماً در حال تلاش هستند تا با اضافه کردن برخی قابلیت‌های ویژه از رقبای خود پیشی بگیرند. به عنوان مثال، کوله پشتی Swiss Gear برای انتقال آسان از امنیت فرودگاه و کوله پشتی Kopack Slim به دلیل دارا بودن پورت USB داخلی، از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

اما این قابلیت‌های به ظاهر خوشایند، در تصمیم‌گیری کاربران در خصوص انتخاب کوله پشتی، از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

روش تحلیل و بررسی کوله پشتی ها

برخی از سایت‌ها از شگرد‌های مختلفی برای تبلیغ کالاهای خود استفاده می‌کنند. اما ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا محصولاتی را که توسط مشتریان واقعی مورد آزمون و یا بررسی قرار گرفته‌اند را مد نظر قرار دهیم. ما فهرستی از نظرات کاربران جمع‌آوری می‌کنیم و سپس از طریق چندین فاکتور آنها را محدود می‌کنیم تا در نهایت بهترین کوله پشتی را برای شما معرفی کنیم.

فاکتورهایی که برای بررسی و انتخاب بهترین کوله پشتی در نظر گرفته می‌شود عبارتند از:

  • راحتی کیف و نحوه‌ی قرار گرفتن آن به روی کمر و یا شانه
  • دسترسی آسان به لوازم
  • تعداد محفظه‌های داخل و بیرون کیف
  • دوام بالا
  • مقاومت در برابر آب
  • ضد سرقت و ایمنی

سخن آخر

در این مقاله خرید کوله پشتی دانشجویی سعی کردیم مدل هایی را به شما معرفی کنیم که از لحاظ کارایی و کیفیت مورد تایید خریداران هستند و امتحان خود را در بهتر بودن پس داده اند. البته بعضی از مدل های معرفی شده عموماً دخترانه یا پسرانه ندارند و طراحی آنها به گونه‌ای است که هر دو می‌توانند از آن استفاده کنند. البته برخی در از موارد یادتان نرود که کوله گلگلی و رنگی رنگی صرفاً جهت استفاده دخترها ساخته شده‌اند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر