امروز01 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید میکرونیدلینگ برای این که جوان‌تر از همیشه به نظر برسید

راهنمای خرید میکرونیدلینگ
5/5 - (1 امتیاز)

پوست اولین ارگانی است که تظاهرات مربوط به افزایش سن را در بدن به نمایش می‌گذارد. با افزایش سن علاوه بر سفید شدن موها این چین و چروک‌ها هستند که مثل یک مهمان ناخوانده در جای جای صورت ممکن است خودشان را نشان دهند. اگر پوست از گذشته دارای اسکار یا ضایعه‌ای هم باشد این چروک‌ها مزید بر علت می‌شوند تا احساس پیری مفرط کنیم و اعتماد به نفسمان را از دست دهیم.

البته که پیری روند انکارناپذیری است؛ اما همگام با پیشرفت‌های روز دنیا در تولید ابزارهای زیبایی و جوانسازی پوست هم تحولات زیادی ایجاد شده است. میکرونیدلینگ هم از آن دسته روش‌های درمانی نسبتا جدید است که به صورت غیر تهاجمی روی جوانسازی پوست موثر است.

راهنمای خرید میکرونیدلینگ که پشت جلد محصولات می‌بینید یا احتمالا در تبلیغات مختلف مشاهده کرده‌اید برای خرید آگاهانه یک دستگاه خانگی یا حرفه‌ای کافی نیست. این تکنولوژی درمانی مزایا، معایب و مراقبت‌های مخصوص خود را دارد که در کنار بهترین محصولات بازار در راهنمای امروز به‌نظر بررسی می‌کنیم.

مدل پرفروش

میکرونیدلینگ دکترپن مدل A1W

مشخصات محصول

  • سرعت 8000 تا 18000 ضربه در دقیقه
  • دارای قابلیت تنظیم سرعت
  • قابلیت کار با برق و باتری قابل شارژ داخل دستگاه

میکرونیدلینگ دکترپن مدل A1W محصولی حرفه‌ای برای مصارف خانگی و حتی حرفه‌ای است. این مدل به درمان جای ضایعات پوستی، ترک و خط اخم، هایپرپیگمنتیشن و یا چند رنگ شدن پوست، جای خال و آفتاب سوختگی و بهبود سوخت و ساز سلولی کمک می‌کند.

برای استفاده حرفه‌ای در سالن می‌توانید با این قلم پوستی مواد مزوتراپی پی آر پی را وارد پوست کنید.

میکرونیدلینگ دکتر پن مدل A6

مشخصات محصول

  • سرعت 8000 تا 18000 ضربه در دقیقه
  • قابلیت تنظیم سرعت و عمق از 0.25 میلیمتر تا 2.5 میلیمتر
  • مناسب برای تزریق همزمان مزوتراپی و PRP به مو

میکرونیدلینگ دکتر پن مدل A6 محصول بی نقص و کامل برای استفاده حرفه‌ای جوانسازی و لیفت پوست تا زیباسازی است. این محصول فرم مختلف چرخشی دارد و می‌توانید سرعت آن را به صورت دستی تغییر دهید. ضمن این که در دو حالت شارژی و مستقیم قابل استفاده است.

میکرونیدلینگ مای ام مدل Ultima N2-C

مشخصات محصول

  • سرعت 8000 تا 18000 ضربه در دقیقه
  • قابلیت تنظیم سرعت و طول سوزن از 0.25 تا 5.2 میلی متر
  • قابلیت کار با برق

میکرونیدلینگ مای ام مدل Ultima N2-C به جذب ویتامین، ترمیم منافذ باز و حالت پرتقالی پوست و الاستین سازی پوست آسیب دیده کمک می‌کند. این دستگاه به سبب قابلیت تنظیم سرعت و طول سوزن‌ها استفاده حرفه‌ای برای سالن کارها دارد. ضمن این که فاقد قابلیت شارژی بوده و برای استفاده از آن باید از برق شهری استفاده کنید.

میکرونیدلینگ دکترپن مدل ULTIMA - A1

مشخصات محصول

  • سرعت 8000 تا 18000 ضربه در دقیقه
  • قابلیت تنظیم سرعت و طول سوزن از 0.25 تا 3 میلی متر
  • دارای دو سری با طراحی ارگونومیک

میکرونیدلینگ دکترپن مدل ULTIMA - A1 از محصولات حرفه‌ای با قابلیت تغییر سرعت و خروجی طول سوزن است. این مدل بسیار کم صدا بوده و می‌توانید جهت اثربخشی بهتر از کوکتل‌های مزوتراپی همراه با آن استفاده کنید.

معرفی و بررسی انواع دستگاه میکرونیدلینگ خانگی

ماساژور زد جی تی اس مدل درمارولر سایز 0.5

مشخصات محصول

  • ماساژور حرکتی غلتکی دستی
  • مناسب برای تمام بدن

روی سطح این ماساژور 192 سوزن ریز تیتانیومی به کار رفته که با هر بار ضربه زدن روی پوست اثر تحریکی بر کلاژن سازی دارد. استفاده از این محصول به صورت مورب و رفت و برگشتی روی یک موضع خاص نتایج مطلوبی را بعد از استفاده طولانی به دنبال دارد.

میکرونیدلینگ درماپن مدل A1-C

مشخصات محصول

  • قابلیت تنظیم سرعت
  • قابلیت کار با برق

میکرونیدلینگ درماپن مدل A1-C با یک کارتریج عرضه می‌شود و قابلیت تنظیم سرعت دارد. طراحی بدنه این محصول ارگونومیک بوده و استفاده از آن در طول 6 ماه به رفع جای اسکار، زخم و جوش کمک می‌کند.

درمارولر دی.آر.اس مدل َAnti-aging

مشخصات محصول

  • ماساژور حرکتی غلتکی دستی
  • مناسب برای تمام بدن
  • مشتمل بر چهار سایز غلتک میکرونیدلینگ

مدل‌های غلتکی بهترین انتخاب برای تحریک کلاژن سازی پوست در منزل و جهت استفاده مداوم هستند. درمارولر دی.آر.اس مدل َAnti-aging دارای سه سایز مختلف است که هر یک برای عوارض پوستی خاص کاربرد دارند.

طبق توصیه سازنده سایز 1.5 برای مشکلات عمیق‌تر پوستی کاربرد دارد؛ اما سایز 1 را می‌توانید جهت رفع چین و چروک و ترک‌های سطحی استفاده کنید.

میکرونیدلینگ دکترپن مدل X5

مشخصات محصول

  • قابلیت استفاده به صورت خشک و مرطوب
  • قابلیت تنظیم سرعت
  • قابلیت کار با برق شهری
  • دارای نشانگر سرعت روی بدنه

میکرونیدلینگ دکترپن مدل X5 با قابلیت تنظیم سرعت برای استفاده روی پوست خشک و مرطوب طراحی شده است. با این محصول می‌توانید همزمان از کپسول‌های ویتامینه برای تقویت پوستی استفاده کنید. ضمن این که یک نمایشگر کوچک دیجیتالی روی بدنه برای مشاهده سرعت قلم تعبیه شده است.

ماساژور دی.آر.اس طرح 6 در 1 مدل درمارولر

مشخصات محصول

  • ماساژور حرکتی غلتکی دستی
  • مناسب برای تمام بدن
  • مشتمل بر چهار سایز غلتک میکرونیدلینگ

این مجموعه سری کاملی از غلتک و قلم دستی میکرونیدلینگ بوده که برای تمام بدن قابل استفاده است. سری‌های این پکیج از سایز 0.5 تا 2 میلی متری طراحی شده‌اند. سری‌های کوچک‌تر برای ماساژ نواحی خاص و حساس صورت نظیر دور لب مناسب هستند؛ به شرط آن که هر 5 تا 10 روز یک بار میکرونیدلینگ را تجدید کنید.

مشخصات محصول

  • ماساژور غلتکی چرخشی  دستی
  • مناسب برای صورت
  • دارای قابلیت شستشو و استریلیزاسیون

این محصول با سوزن های ریز مخصوص از جنس تیتانیوم یک ماساژور با قابلیت میکرونیدلینگ صورت است. نحوه حرکت این درمارولر به صورت چرخشی بوده و نور مادون قرمز داخلی آن اثر گذاری محصول را برای رفع چین و چروک و ازایش متابولیسم سلولی بیش‌تر می‌کند.

میکرونیدلینگ و نحوه اثرگذاری آن روی جوانسازی

جوانسازی واژه‌ای عجیب فریبنده و دو پهلو است که شاید با شنیدن آن ذهنمان به سمت روش‌های جراحی منحرف شود. اما امروزه جوانسازی و تکنیک‌های زیبایی به لطف انواع دستگاه میکرونیدلینگ در همین لحظه و همین موقعیتی که قرار دارید هم میسر است؛ بدون آن که مجبور باشید از خانه بیرون بروید و برای هر جلسه درمانی هزینه‌های هنگفتی صرف کنید.

این که مکانیسم اثر میکرونیدلینگ دقیقا به چه صورت است موضوع پیچیده و مفصلی است. احتمالا اثرگذاری این روش مشابه با روش تحریکی طب سوزنی باشد که در درمان موفقیت آمیز واقع شده است. در واقع این روش به معنای به کارگیری سوزن‌های سایز میکرو یا بسیار ریزی است که در لایه زیرین پوست وارد می‌شوند.

ورود سوزن‌ها به واسطه مکانیسم‌های مختلفی که از حوصله بحث ما خارج است به تسریع روند کلاژن سازی کمک می‌کند. البته این کلاژن سازی روندی یک شبه نیست که بخواهیم از آن انتظار معجزه را داشته باشیم؛ اما به هر حال به سبب این که کاملا غیر تهاجمی و تقریبا بدون درد است نتایج خوبی نسبت به هزینه صرف شده به دنبال دارد.

چه کسانی به میکرونیدلینگ نیاز دارند؟

همه افراد از زمانی که روند کلاژن سازی پوست آن‌ها به سرعت سابق نیست می‌توانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند. در واقع این تکنیک زیبایی پوست یک روش پیشگیرانه است که می‌تواند جنبه درمانی هم داشته باشد.

توصیه ما این است که در استفاده از روش‌های جوانسازی به پوستتان فرصت کافی برای ترمیم را بدهید. تا زمانی که پوست بتواند آثار زخم، سوختگی، ضایعات پوستی و ترک‌های تازه را برطرف کند شاید نیازی به مداخله ما وجود نداشته باشد. بنابراین استفاده از این روش زمان خاصی ندارد، خصوصا اگر بخواهید دستگاه میکرونیدلینگ را برای مصارف خانگی تهیه کنید و خودتان به صورت دوره‌ای از آن استفاده کنید.

میکرونیدلینگ چطور روی پوست انجام می‌شود؟

شاید کنجکاو باشید بدانید این سوزن‌های ریز قرار است چطور روی پوست وارد شود. شاید هم با دیدن تصاویر افرادی که به تازگی میکرونیدلینگ را روی پوستشان انجام داده‌اند وحشت زده شده‌اید و به طور کلی نظرتان تغییر کرده باشد.

تکنیک اصلی این روش استفاده از ابزارهای قلم مانند یا غلتک‌هایی است که روی پوست رول می‌شوند یا حرکت غلتکی دارند. به واسطه این حرکت روی تمام نواحی صورت سوزن‌های ریزی وارد می‌شود؛ اما عمق آن‌ها زیاد نیست که خونریزی خاصی ایجاد شود.

آشنایی با انواع دستگاه‌های میکرونیدلینگ بازار

کاربردهای دستگاه میکرونیدلینگ روی پوست گسترده است. برخی حتی برای تغییر رنگ پوست هم از این روش استفاده کرده‌اند؛ اما درباره میزان ثمربخشی آن اطلاعاتی در دست نیست. به هر حال این روش در رفع جای جوش، لکه‌ها، عوارض پوستی، چین و چروک و ترک‌ها موثر بوده است.

دستگاه‌هایی که در بازار وجود دارند در دو دسته خانگی و غیرخانگی تولید می‌شوند. محصولاتی غیرخانگی تکنولوژی ساخت متفاوتی دارند و شاید استفاده از آن‌ها در منزل دشوار باشد.

میکرونیدلینگ خانگی به روش غلتک‌های پوستی

غلتک‌های پوستی مخصوص میکرونیدلینگ دستگاهی شبیه به ماساژورهای صورت هستند که شاید بارها و بارها استفاده کرده باشید. برخی از انواع برس پاکسازی صورت هم ساز وکاری مشابه دارند اما سطح آن‌ها دارای مویچه‌های ضخیمی است که راحت دیده می‌شوند.

مدل غلتکی محبوب‌ترین و رایج‌ترین دستگاه میکرونیدلینگ برای مصارف خانگی است. بنابراین خود شما هم بدون نیاز به مراجعه به مراکز زیبایی می‌توانید این مدل را خریداری و در منزل استفاده کنید. اما فراموش نکنید که مراقبت از پوست قبل و بعد از این تکنیک زیباسازی اصول خاص خود را دارد.

میکرونیدلینگ خانگی با انواع قلم‌های پوستی

درماپن یا قلم پوستی شباهت زیادی به اثر لیزر روی پوست دارد. به ویژه که در لیزر پوست هم از یک دستگاه قلم مانند برای تابش اشعه در نقطه خاص استفاده می‌شود.

قلم‌های پوستی هم در یک محدوده باریک‌تر حاوی تعداد زیادی سوزن ریز هستند که در هر ثانیه با پوست تماس پیدا می‌کنند. بنابراین با قلم شاید بتوانید نقاط خاصی را با دقت بیش‌تری برای کلاژن سازی تحریک کنید؛ مثل دور لب، بخش‌هایی از اطراف چشم و ...

انواع استامپ نیدلینگ برای مصارف حرفه‌ای

در محصولات دیگر علاوه بر میکرونیدلینگ از روش استمپ نیدلینگ استفاده می‌شود. این روش هم شامل فرو بردن تعداد زیادی سوزن در سایز کوچک به داخل پوست است؛ با این تفاوت که این تعداد سوزن تعداد بیش‌تری دارند و در یک لحظه فضای بیش‌تری تحت تاثیر آسیب‌های پوستی ناشی از آن‌ها قرار می‌گیرد.

استفاده از مدل استمپ نیدلینگ برای مصارف خانگی به اندازه روش‌های غلتکی و قلمی متداول نیست.

سخن آخر

اگر به دنبال راه حل بدون درد و غیرتهاجمی جهت رفع جای جوش، ترک و چین و چروک هستید احتمالا به راهنمای خرید میکرونیدلینگ نیاز پیدا می‌کنید. این تکنولوژی بر اساس ورود سوزن‌های خیلی ریز به پوست و تحریک کلاژن سازی عمل می‌کند.

برای مصارف خانگی و حرفه‌ای انواع قلم‌های پوستی و غلتک‌های پوستی وجود دارند که پرطرفدارتر از سایر محصولات هستند. انتخاب شما کدام است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر