امروز29 اسفند 1402

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه ; غذای کمکی مقوی برای رشد کودک شما

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه
4.1/5 - (10 امتیاز)
4.1/5 - (10 امتیاز)

برای یک مادر و با نزدیک شدن نوزاد به سن 6 ماهگی، اهمیت غذاهای کمکی بیش‌تر می‌شود. در این بین حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه از محبوبیت بیش‌تری برخوردار است. حتی اگر تا کنون حریره بادام را برای کودک امتحان نکرده‌اید احتمالا از اطرافیانتان دستور طبخ این غذای لذیذ را برای نوزاد شنیده‌اید.

همه مادران از این که بعد از مدت طولانی بالاخره باید روزی به نوزاد غذای کمکی بدهند نگران می‌شوند. اما با افزایش سن کودک دیگر رژیم غذایی شیر نمی‌تواند نیازهای تغذیه‌ای فرزندتان را برطرف کند. بنابراین برای ادامه رشد مناسب و کامل کودک باید به فکر غذاهای کمکی، مقوی و سالم بود.

با ورود نوزاد به سن 6 ماهگی، حریره بادام مقوی‌ترین ترکیب به عنوان تغذیه کمکی است. فرنی بادام به صورت آماده در بازار موجود است و البته می‌توانید در منزل به صورت دستی نیز این غذا را تهیه کنید. با ما باشید تا با فواید و طرز تهیه غذای کمکی حریره بادام آشنا شوید.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه در منزل

ترکیبات حریره بادام برای تهیه در منزل معمولا در دسترس هستند و بنابراین درست کردن حریره در منزل کار دشواری نیست. تنها تفاوت حریره‌های آماده نسبت به انواع خانگی غنی سازی آن‌ها با برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. به علاوه تجربه ثابت کرده برخی از کودکان تمایل بیش‌تری نسبت به حریره‌های آماده با توجه به طعم شیرین آن دارند.

برای تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه به 3 تا 5 عدد بادام، شکر یک تا دو قاشق چای‌خوری و آرد برنج به میزان لازم نیاز دارید. شیر و آب به میزان لازم و متناسب با حجم آرد برنج به حریره اضافه می‌شوند. مثلا برای دو قاشق آرد برنج نصف فنجان شیر کفایت می‌کند.

تهیه حریره بادام شباهت زیادی به فرنی دارد. ابتدا باید بادام‌ها را داخل آب بریزید و کمی حرارت دهید تا نرم شوند. سپس می‌توانید بادام‌ها را از پوست جدا و در مخلوط کن به صورت کامل نرم و له کنید.

اکنون یک شیر جوش برای ترکیب بادام له شده و آرد برنج نیاز دارید. همزمان با ریختن آرد برنج و شکر باید آب و شیر را اضافه کنید. به محض این که حریره قوام پیدا کند آماده مصرف می‌شود.

خرید انواع حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه و آشنایی با فواید آن

سرلاک حریره بادام نستله

 

سرلاک حریره بادام نستله برای کودک ۶ ماهه

به مرور زمان و سه چهار ماه بعد از شیرخواری مطلق، کودک به تدریج کنترل بیش‌تری روی حرکات بدن پیدا می‌کند. حرکت آگاهانه سرو گردن کودک سرنخ طلایی برای مادر است تا بفهمد نوزاد وارد مرحله جدیدی از رشد شده است. این مرحله به تغذیه کمکی نیاز دارد.

نشانه دیگر افزایش اشتهای نوزاد است. اگر بعد از شیردهی به نوزاد، همچنان گرسنه به نظر می‌رسد شک نکنید که زمان غذای کمکی فرا رسیده است. چه بهتر که این دوره جدید را با سرلاک حریره بادام نستله شروع کنید!

حریره بادام نستله بر پایه غلات تولید شده و سرشار از ویتامین‌های B، C و A است. این محصول بدون نگهدارنده تولید شده و ترکیب مقوی ویژه‌ای دارد. حریره بادام نستله از آرد، برنج، شیر خشک، شکر، بادام، مخلوط روغن‌های گیاهی، کربنات کلسیم، فسفات سدیم و ویتامین ها تولید شده است.

نقاط قوت:

این محصول با آهن، روی و ویتامین غنی شده و ترکیب کامل‌تری نسبت به سرلاک دستی است. حریره بادام نستله حاوی باکتری‌های مفید دستگاه گوارش است و بنابراین قبل از ترکیب آب جوشیده با محصول بهتر است آب ولرم شود.

غذای کودک حریره بادام ماجان کاله

غذای کودک حریره بادام برای کودک ۶ ماهه ماجان کاله

محصولات مقوی و خوشمزه کاله همواره مورد توجه مشتریان قرار داشته‌اند. این بار هم حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه کاله یکی از پرطرفدارترین غذاهای کودک میان مادران ایرانی شناخته شده است.

نقاط قوت:

حریره بادام کاله بر خلاف سایر محصولات بازار در حجم کم تولید می‌شود. بنابراین کودکان بالای یک سال بهتر می‌توانند حریره را به صورت مستقل میل کنند.

حریره بادام غنچه پرور

حریره بادام غنچه پرور - 250 گرم

کودک از 6 ماهگی به صورت کامل به غذاهای کمکی نیاز پیدا می‌کند. پس تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه و جهت تکمیل رشد او لازم است. حریره بادام غنچه پرور سرشار از ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین E و مواد معدنی است. این ترکیبات نقش مهمی در شکل گیری استخوان‌های کودک دارند.

حریره بادام از مواد مفیدی نظیر شیر، آرد برنج، بادام و شکر تهیه می‌شود. در واقع این ترکیب یک تغذیه کمکی در کنار شیر برای تامین انرژی کودک است. استفاده از حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه به بالا مناسب است و تا زمانی که کودک توانایی جویدن پیدا کند ادامه می‌یابد.

آشنایی با ارزش غذایی حریره بادام در رژیم کودک

ارزش غذایی حریره بادام بر حسب میزان آرد برنج، شیر و بادامی که در این ترکیب شده تعیین می‌شود:

خاصیت آرد برنج در حریره بادام

 آرد برنج یکی از مهم‌ترین ترکیبات حریره بادام است که حاوی پروتئین گیاهی، کربوهیدرات و ویتامین B و آهن است. این در حالی است که آرد گندم، آرد قهوه‌ای یا آرد شیرین نمی‌توانند این خواص را در حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه تامین کنند.

نکته مهم دیگر که باعث می‌شود در حریره بادام فقط از آرد برنج استفاده شود گلتون موجود در سایر آردها است. گلتون برای گوارش بزرگسالان و کودکان می‌توانند حساسیت زا باشد.

آرد برنج سرشار از ویتامین آ، ویتامین ب۱۲، ویتامین سی و بتاکاروتن است. آهن و کلسیم آرد برنج به خوبی نیازهای کودک را در کنار شیر برطرف می‌کنند.

خواص بادام در حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه

بادام غنی از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است. فسفر بادام برای استخوان سازی نوزاد 6 ماهه موثرترین ترکیب در حریره بادام است. بنابراین در سال‌ اول زندگی حریره بادام به عنوان غذای کمکی نقش مهمی در شکل گیری استخوان نوزاد خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای بادام خواص آنتی اکسیدانی آن است. فرزندتان بلافاصله بعد از تولد ناخواسته در معرض آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرد. تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه تا حد زیادی ایمنی بدن را برای مقابله با این موضوع ارتقا می‌دهد.

چند سوال متداول در مورد طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه

حریره بادام چیست؟

حریره بادام از مواد مفیدی نظیر شیر، آرد برنج، بادام و شکر تهیه می‌شود. در واقع این ترکیب یک تغذیه کمکی در کنار شیر برای تامین انرژی کودک است.

حریره بادام چگونه درست می‌شود؟

تهیه حریره بادام شباهت زیادی به فرنی دارد. ابتدا باید بادام‌ها را داخل آب بریزید و کمی حرارت دهید تا نرم شوند. سپس می‌توانید بادام‌ها را از پوست جدا و در مخلوط کن به صورت کامل نرم و له کنید. اکنون یک شیر جوش برای ترکیب بادام له شده و آرد برنج نیاز دارید. همزمان با ریختن آرد برنج و شکر باید آب و شیر را اضافه کنید. به محض این که حریره قوام پیدا کند آماده مصرف می‌شود.

سخن آخر

حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه نه فقط یک ترکیب مقوی، بلکه غذایی خوشمزه برای جلوگیری از مشکلات گوارشی رایج در نوزادان است. چیزی که باعث می‌شود اکثر مادران ایرانی نسبت به این تهیه این غذای کمکی مشتاق باشند ترکیبات در دسترس آن است.  بادام، آرد برنج، شکر و شیر اجزای اصلی حریره بادام را تشکیل می‌دهند.

اگر قرار باشد برای فرزندتان حریره بادام تهیه کنید انتخاب شما محصولات آماده بازار است یا این که ترجیح می‌دهید در منزل طبخ کنید؟

14 نظر

  1. شفق پاسخ

    سلام دوست عزیزی که بچش به شیرگاوحساسیت داره فعلا بهش سوپ بده غذای کمکی حتما باید داشته باشه،یا حریربادام اماده بگیر که با آب ولرم حل میکنی و میدی بچه بخوره

  2. ژیلا پاسخ

    سلام من دوست دارم همه چی رو خودم درست کنم از چیزهای آماده خوشم نمیاد حریره بادام رو واسه نوزادم در منزل درست میکنم

  3. نرگس پاسخ

    سلام بچه من الان ۶ماهه شده ۳۲ هفته نارس بدنیا اومده حریر بادام از کی‌باید براش شروع کنم

    1. ژیلا پاسخ

      سلام من تازه دارم شروع میکنم که حریره بادام به بچم بدم چه مقدار حریر رو تو چه مقدار شیر قاطی کنم؟

  4. ناشناس پاسخ

    سلام.پسرم.وارد شش ماه شده.از الان باید شروع کنم بهش غذا بدم.یا تا آخر شش ماهگی

  5. سحر هدایتی پاسخ

    سلام.
    چند روزی میشه که دخترم ۶ ماهه شدم و توی این چند روز خودم براش حریره بادام درست میکنم . ب نظر من که خودمون درست کنیم خیلی بهتره.

  6. سارا پاسخ

    سلام من بچم ۵ ماه ۱۵روزه شیر پاستوریزه کم چرب برای فرنی و حریره بادام استفاده کنم خوبه یا نه ممنون

  7. رها پاسخ

    سلام ببخشیدمن بچم ۶ماهو۲۳روزشه وهم آلرژی به شیرگاوداره هم ریفلاکس داره من بایدچه غذای کمکی بهش بدم اگه حریره بادام بدم چه شیری توش بریزم ممنون میشم کمکم کنید

    1. سوما پاسخ

      سلام ما نظر پزشکی نمی‌دهیم ما فقط بهترین محصول را بررسی و معرفی می‌کنیم. برای این موارد بهتر است با پزشک کودکان مشورت کنید.

  8. ناشناس پاسخ

    سلام ببخشید من از شیر خشک برای فرنی وحریر بادام استفاده میکنم میخواستم بپرسم که شیر خشک رو اماده بکنم بعد تو حریر بادام بریزم یا نه فقط پودر شیر خشک رو بریزم ممنون میشم جواب بدید

    1. سوما پاسخ

      سلام
      شیر خشک باید آماده بشه. ریختن پودر شیر خشک باعث دلمه شدن حریره بادام میشود که هضم آن برای نوزاد سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
14 نظر