امروز30 فروردین 1403

قلق‌های مخصوص در خرید لباس مجلسی دخترانه

خرید لباس مجلسی دخترانه نوجوان
4.2/5 - (37 امتیاز)

دخترها از سنین کودکی و نوجوانی، علاقه‌ی خاصی به لباس‌های مجلسی و جذاب پیدا می‌کنند. آن‌ها ممکن است به مراسم‌های مختلف مثل جشن عروسی و تولد دعوت شوند و بخواهند یک لباس مجلسی زیبا بپوشند. لباسی که زنانه نباشد، به سن آن‌ها بخورد و در عین حال جذاب باشد.

دخترها در این مورد سلایق مختلفی دارند. از لباس کوتاه پر از پولک و زرق و برق گرفته تا لباس‌های ساده و تیره رنگی که معمولا «عروسکی» یا «کره‌ای» شناخته می‌شوند.

آن‌ها حتی ممکن است نسبت به استفاده از جواهرات سلایق مختلفی داشته باشند. اما به هر حال، مرز بین لباس مجلسی دخترانه و زنانه به باریکی مو است و اگر دقت نشود، دختر چهارده‌ ساله‌ی شما شبیه زنی سی ساله خواهد شد.

با این اوصاف، برای خرید لباس مجلسی دخترانه باید ایده داشته باشید و راجع به آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. ما در این مقاله شما را با نمونه‌های مختلفی از لباس‌های مجلسی دختران نوجوان آشنا خواهیم کرد.

در انتها تکنیک‌های مختلفی جهت تهیه‌ و انتخاب لباس مجلسی مناسب برای دختران نوجوان معرفی شده است که به شما در انتخاب بهتر کمک خواهد کرد.

لباس مجلسی دخترانه کوتاه

لباس مجلسی دخترانه کوتاه

لباس مجلسی دخترانه بلند

لباس مجلسی دخترانه بلند

لباس مجلسی دخترانه فشن

لباس مجلسی دخترانه فشن

لباس مجلسی دخترانه مشکی

لباس مجلسی دخترانه مشکی

لباس مجلسی دخترانه سفید

لباس مجلسی دخترانه سفید

لباس مجلسی دخترانه شیک

لباس مجلسی دخترانه شیک

لباس مجلسی دخترانه شاد

لباس مجلسی دخترانه شاد

لباس مجلسی دخترانه قرمز

لباس مجلسی دخترانه قرمز

لباس مجلسی دخترانه کلاسیک

لباس مجلسی دخترانه کلاسیک

نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

به نوع مراسم دقت کنید

مراسم عروسی با تولد فرق دارد. خصوصا اگر به جشن تولد معمولی و خانوادگی دعوت شده باشید. در چنین حالتی بهتر است از لباس‌های ساده‌تر استفاده کنید.

اما اگر به تولد یکی از آشنایان خود دعوت شده‌اید که قرار است در تالار برگزار شود، می‌توانید از لباس‌های پرزرق و برق استفاده کنید.

اما برای مراسم عروسی، تا دل تنگتان می‌خواهد از لباس‌های مجلسی پر زرق و برق و درخشان استفاده کنید. ولی نباید زیاده روی کنید.

سن را در نظر بگیرید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که والدین در حق دختربچه‌ها انجام می‌دهند، تهیه‌ی لباسی شبیه لباس عروس برای آن‌ها است.

اگر دختر کوچک شما سن کمی دارد که کلا از خرید لباس مجلسی صرف نظر کنید. اما اگر تازه وارد نوجوانی شده است، از خرید لباس‌های پرنسسی، بسیار بلند یا خیلی تیره خودداری نمایید.

اما گاهی دخترها خودشان لج بازی می‌کنند. بگذارید یک حقیقت را ساده و روشن بیان کنیم. در صورتی که شما فقط یازده - دوازده سال سن دارید، واقعا باید دور پیراهن‌های سیاه، گیپوردار و پولک‌دار را خط بکشید و  پیراهن‌های عروسکی یا پیراهن و دامن جدا تهیه کنید. (وگرنه شرط می‌بندیم که پیرترین دختربچه‌ی حاضر در جمع خواهید شد و بعدها با دیدن عکس‌هایتان خودتان را لعنت می‌کنید).

به زمان برگزاری مراسم دقت داشته باشید

به یاد داشته باشید که برای مراسم‌هایی که شب برگزار می‌شوند، بهتر است لباس تیره‌تر تهیه کنید و از تهیه‌ی لباس‌ سفید، صورتی یا آبی روشن پرهیز کنید. اما اگر مراسم در بعدازظهر برگزار می‌شود، می‌توانید از لباس‌های روشن‌تری استفاده کنید.

یک قانون کلی در ارتباط با زمان برگزاری مراسم وجود دارد که می‌گوید هرچه دیرتر برگزار شود، باید لباس مجلسی تیره‌تری بپوشید.

محل برگزاری مراسم را در نظر بگیرید

اگر اواسط بعد از ظهر به یک میهمانی در باغ دعوت شده‌اید، در معرض هوای گرم قرار خواهید گرفت. هیچ دختری دوست ندارد که در هوای گرم تابستانی، عرق کند و خط عرقش روی لباس مجلسی نمایان شود! پس باید از لباس‌هایی با پارچه‌های سبک‌تر و روشن‌تر استفاده کنید.

به فرهنگ میزبان توجه کنید

اگر از طرف خانواده‌ای متعصب به یک میهمانی دعوت می‌شوید، پس سعی کنید لباس‌هایی تهیه کنید که آن‌ها را آزرده خاطر نکند. اما در صورتی که میزبان مشکلی ندارد، می‌توانید از هر سبکی که دوست دارید، استفاده کنید.

فرق لباس مجلسی با سایر لباس‌ها را تشخیص دهید

شما بالاخره باید به مرحله‌ای برسید که فرق یک لباس مجلسی با سایر لباس‌ها را بدانید و برای شرکت در مراسم عروسی یا جشن تولد، با کتانی و شلوار جین حاضر نشوید.

روش‌های زیادی وجود دارد که به شما در درک و تشخیص تفاوت یک لباس مجلسی با سایر لباس‌ها کمک می‌کند. ما در ادامه در برخی نکات به شما کمک می‌کنیم.

بلندی لباس را در نظر بگیرید

قضیه فقط شلوار جین و کتانی نیست. گاهی در خرید همان لباس مجلسی نیز ممکن است با مشکل روبه‌رو شوید.

معمولا لباس‌هایی که نیمه رسمی هستند و برای جشن تولد یا جشن‌های خانوادگی به کار می‌روند، تا زانو یا کمی پایین‌تر بلندی دارند و ساده‌تر هستند.

اما لباس‌های مجلسی که خیلی رسمی هستند، پرنسسی و کاملا بلند هستند و ادامه‌ی آن‌ها روی زمین کشیده می‌شود. این لباس‌ها به درد جشن تولد نمی‌خورد و بهتر است آن‌ها را در مراسم عروسی بپوشید.

به جنس لباس دقت کنید

به طور کلی،‌ لباس مجلسی از ابریشم، ساتن یا مخمل دوخته شده است. پس به جنس پارچه هم توجه داشته باشید تا بهترین لباس را برای خود تهیه کنید.

قبل از خرید نگاهی به کمد بیندازید

یکی از حساسیت‌های دخترهای نوجوان، «تکراری نشدن» است. آن‌ها دائما تمایل دارند که با لباسی جدید ظاهر شوند و حسابی خودنمایی کنند.

این احساسات قابل احترام است و هیچ کس دلش نمی‌خواهد در دو مراسم عروسی مختلف با یک لباس دیده شود. اما قبل از هرچیز، بهتر است با توجه به مراسمی که به آن دعوت شده‌اید، به کمد خود نگاهی کنید.

بسیاری از دخترها احساس می‌کنند که فقط باید خرید کنند! اما شاید در کمد آن‌ها لباس مناسبی وجود داشته باشد که به درد یک مراسم تولد عادی بخورد.

کسی از شما نمی‌خواهد که لباس‌هایی که هر روز می‌پوشید را برای مراسم تولد انتخاب کنید. ولی شاید در میان لباس‌های خود، ست جذابی پیدا کنید و نیازی به خرید جدید نداشته باشید.

شما می‌توانید از پیراهن‌های عروسکی یا دامن‌های دکمه‌دار به عنوان گزینه‌ای مناسب جهت شرکت در جشن تولد یا میهمانی‌های خانگی استفاده کنید.

لباس اصلی خود را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب لباس مجلسی، لباس اصلی خود را انتخاب کرده و سایر لایه‌ها را طبق رنگ و سبک آن ست کنید.

جواهرات مناسبی انتخاب کنید

دخترهای نوجوان می‌توانند با یک ست ظریف و زیبا، جذابیت خود را دو چندان کنند. نیازی نیست که جواهرات گران قیمتی داشته باشید یا از گردنبند طلا و دستبند‌های سنگین و قیمتی استفاده کنید.

فقط کافی است که طبق سبک لباس خود، از جواهرات ظریف و خوش‌ساختی استفاده کنید تا جذابیت خود را چند برابر کنید.

حتی می‌توانید با یک ساعت ظریف، زیبایی خود را یک میلیون‌ برابر کنید. فقط باید بدانید که به دستان و لباس شما، چه چیزی بیشتر می‌آید.

کفش مناسب بپوشید

شما برای خرید لباس مجلسی قطعا هزینه‌ی قابل توجهی را متقبل خواهید شد. پس قرار نیست که آن را با یک جفت کفش نامناسب خراب کنید.

کفش‌ها در ست کردن لباس مجلسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. سعی کنید کفش مجلسی پاشنه بلند و سرپوشیده بخرید. این کفش‌ها در یک مراسم کوتاه رسمی و جشن، آسیبی به بدن شما وارد نخواهند کرد.

مدل مو

شینیون؟ خواهشا اگر فقط یازده سال دارید، آن را بیخیال شوید. شما موهای زیبا، جذاب و لطیفی دارید که با کمی سشوار می‌توانید زیبایی خیره کننده‌ای داشته باشید.

اما اگر اصرار دارید، می‌توانید موهای خود را به شکلی دخترانه و بر اساس سن خود، آرایش کنید. این در مورد آرایش صورت شما نیز صادق خواهد بود.

برای آرایش موها، می‌توانید چند رشته از موهایتان را با چند گیره جمع کنید و بخشی از آن‌ها را باز بگذارید.

حتی می‌توانید آن‌ها را به یک طرف ببافید یا تمام موهای خود را باز بگذارید و به خانم‌هایی که بر اساس رنگ کردن زیاد، موهای خشکی دارند حسابی پز بدهید.

آرایش صورت

برای دختران نوجوان، آرایش الزامی نیست. به خصوص اگر هنوز آرایش نکرده‌اید. با این حال اگر تصمیم دارید صورت خود را آرایش کنید، قضیه را با کمی ریمل زدن و برق لب  ختم بخیر کنید.

از آرایش  زیاد چشم و استفاده از رژ لب‌های غلیظ و جیغ پرهیز کنید. زیرا نه تنها دیگر برای آن مراسم مناسب نخواهید بود، بلکه بیشتر شبیه به کسی می‌شوید که جهت حضور در یک کلوپ شبانه آماده شده است.

خود را در آینه بررسی کنید

بعد از اینکه حاضر شدید نگاهی به آینه کنید. اگر همه چیز پرفکت است، هیچ مشکلی ندارد. اما اگر خودتان قلبا حس می‌کنید توسط پدر و مادر سرزنش می‌شوید یا میزبان از سرووضع شما آزرده خاطر خواهد شد، فکری به حال آن کنید تا میهمانی به کام شما تلخ نشود.

به مراکز خرید معتبر سر بزنید

در کشور ما هزاران هزار مرکز خرید وجود دارد که لباس مجلسی زنانه و دخترانه را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌گذارند.

پس حتما به آن‌ها سر بزنید. شاید توانستید برند خوبی را با قیمت حراج تهیه کنید. البته اگر از کرونا می‌ترسید (که حق هم دارید)، می‌توانید از فروسگاه‌های آنلاین معتبر مانند دیجی استایل و بانی مد خرید کنید. ولی قبل از هرچیز، اول کمد خود را بررسی کنید تا از چیزهایی که دارید و ندارید مطمئن شوید.

سخن آخر

عده‌ی زیادی از افراد تصور می‌کنند که دختران نوجوان نیازی ندارند لباس مجلسی بپوشند و همان بهتر است که با شلوار جین و لباس معمولی در مراسم حاضر شوند.

ولی شما می‌توانید از همان دوره‌ی نوجوانی لباس‌های جذابی که برای سن یک دختر نوجوان طراحی شده است را تهیه کنید و با لبخندی جذاب، بدرخشید.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع و اقسام لباس‌های مجلسی آشنا کنیم (که دور از سلیقه‌ی شخصی نویسنده نیست) و در این میان، شما را با تکنیک‌هایی جهت خرید لباس مجلسی مناسب برای دختران نوجوان آشنا کردیم. پس امیدواریم که با خواندن این مقاله، بتوانید لباس مناسبی را برای خود یا دختر عزیزتان تهیه نمایید.

100 نظر

  1. محسن شجریان پاسخ

    قیمت اینا کجاست ولی واقعا این لباس ها عالی هستند قشنگ هستن اما قیمت اینا چقدر

  2. سونیا پاسخ

    سلام و خسته نباشید اون لباس که زیرش نوشته است که لباس دخترانه ی مجلسی شاد قیمتش چند است؟آیا برای 11سال تا 12 سال لباس موجود است؟لطفا خبرش را برایم پیامک کنید ممنون از این سایت

  3. خدایا شکرت پاسخ

    مدلشون کاملا قدیمی هست ما نت مصرف میکنیم مدلای جدید ببینیم

  4. ناشناس پاسخ

    سلام
    بالای صفحه سمت چپ سه خط هستش روی اون بزنید پایین 4 تا دایره هستش که اون قرمزه اینستاگرامشونه روش بزنین می ره اینستاش

  5. خسروی پاسخ

    سلام من یه ماه دیگه عروسی خالمه و ۱۲ سالمه و یه لباس میخوام که نه بچگونه باشه نه زنونه لطفا یه لباس خوب معرفی کنید ممنون

  6. زریان پاسخ

    سلام لطفا قیمت لباس مجلسی مشکی وطلایی چند است برای۱۳ ساله و ۴۰ کیلو میخام لطفا جواب بدید

  7. دخترکه تنها یا خاص پاسخ

    بچه ها این شماره اشتباهی شد ببخشید 👇👇🥺🥺

  8. دخترکه تنها یا خاص پاسخ

    سلام به همگی من لباس های شیک میفروشم یا کرایه میدم اینم شماره تماسمم هر کی خاست من در خدمتشم😉👇👇
    ۰۹۱۶۶۹۰۷۱۴۴

    1. دخترکه تنها یا خاص پاسخ

      بچه ها این شماره اشتباهی شد ببخشید 👇👇🥺🥺

  9. سفارشات سايت پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما

    برای سفارش و قیمت لباس های به واتساب بنده مراجعه فرمایید

    ۰۹۱۶۵۴۶۲۷۲۴

  10. یاس پاسخ

    سلام ببخشید لباسی که زیرش نوشته لباس دخترانه شاد خیلیییی خوشگل ادرس تون میخواستم یا پیج اینستا
    لطفا جواب بدبد ممنون

  11. مهنا رمضانلو پاسخ

    سلام قیمت لباس دخترانه مجلسی مشکی چند است و آدرستون کجاست که ما بیایم

  12. Roniya پاسخ

    من نمی دونم باید چی کار کنم یه تولد کوچیک تو خونمون قراره بگیرم با دوستم فقط یه لباس نو بنظرم میخوام بنظرم اون لباس ابی و کفش پاشنه دارش عالیههههه ای کاش یه جا بود از اینا میفروخت تو کرج

  13. ستایش پاسخ

    سلام من ۱۵سالمه لاغرم

    اون لباس مشکی وطلایی رومیخام لطف کنیدقیمتش روبگید ممنون

  14. مهرناز پاسخ

    سلام چه جور این لباسارو سفارش بدم
    لطفا پیج اینستاشو بدید ممنون

  15. هلنا پاسخ

    سلام من ۱۸ سالمه ، میخوام واسه عروسیه یکی از اشاناهامون دامن با شومیز بپوشم ولی اکثرا دامن رو باید با کفش پاشنه بلند بپوشن اما من قدم ۱۷۴ نمیتونم کفش پاشنه بلند استفاده کنم ، از نظرتون چه کار کنم یا اگه مدل مناسبی لباس میشناسید بهم بگید. ممنون.

  16. مهرناز پاسخ

    سلام ببخشیدکسی میدونه باید این لباسارو از کجا سفارش بدیم و چه جور

  17. فاطمه زهرا پاسخ

    سلام ببخشید من 13سالمه یعنی دارم میرم هشتم چن ماه دیگ عروسیه یکی از فامیلامه من لباس ندا با رنگ صورتی خریدم ولی در صورتی که شما گفتید لباستون نباید در شب صورتی ابیو..باشه حالا چیکار کنم اینم بگم که بلنده تا نکه انگشتامه عیبی نداره یا داره

  18. parmiss پاسخ

    سلام ببخشید پیج اینستاتون چیه؟
    من ۱۲ سالم، قدم ۱۴۸ اینطرف هاست، من به اندازه ی عکس هایی که گذاشتی لاغرم، چشام و موهام خرمایی هستن، موهام هم تا شونمه
    سه چهار ماه دیگه نامزدی عمم تپی تالار میگیرش
    شما لباسی مد نظرتون هست که به من بیاد
    میخوام زیاد پف پفی نباشه چون میخوام برای عروسی پف پفی باشه اما برای نامزدی و عقد لباس پف پفی نپوشم
    من از لباس مجلسی دخترانه شیک خیلی خوشم اومد البته همشون خوشگل بودم

  19. نازنین پاسخ

    سلام من ۱۳ سالمه و حدود ۱۵ روز دیگه عروسی دختر داییم هست . به خاطر اینکه ازنظر اندامی قدم خیلی کوتاهه تقریبا هر جایی که برای خرید رفتیم سایز من لباس های ساده و تقریبا بچگونه داشت . شما مدلی پیشنها میکنید که برای من مناسب باشه

  20. Pari پاسخ

    سلام من ۱۳ سالمه برای عروسی داییم دنبال یه لباس میکردم که مناسب فضای باغ و اینا باشه و اینکه تو روستا هم هست دنبال یه چیز مناسبی که تو جمع بندری ها زیاد معذب نباشم اگر چیزی مد نظرتون هست معرفی کنید ممنون

  21. پاسخ

    سلام من دوازده سالمه و برای جشن عقد دختر عمه م دنبال ایده لباس میگردم ( یه جشن کوچیک توی تالار و باحال و هوای کرونا🤧 ) خودم پیراهن مشکی دوست دارم اما همونطوری که گفتید یه جورایی برای سن من مناسب نیست . و اینکه اکثرا بهم میگن که رنگ سبز یشمی خیلی بهم میاد و چشمامو روشن میکنه .
    میشه لطفا توی انتخاب رنگ و مدل لباس وست کردن ماسک بهم کمک کنید.

    1. پاسخ

      از بین تصاویری که قرار دادید تصویر
      (لباس مجلسی دخترانه فشن) رو از همه بیشتر دوست داشتم 😍

  22. ناشناس پاسخ

    سلام ببخشید قیمت لباس صورتی با حریر و گل های قرمز چقدر هست ومدل های دیگه برای سنین ۱۳یا۱۴هست

  23. مائده پاسخ

    سلام من نمی دونم چی انتخاب کنم برای عروسی یک لباس می خواستم برای دختر ۱۳ ساله ام
    فقط بگید قیمت چنده

  24. فاطمه جوادی پاسخ

    سلام یه لباس مجلسی برای دختر ۱۴ ساله میخواستم هز اون مشکی با طرح طایی میخواستم قیمتش چنده
    برای یک ماه بعد میخواستم

  25. کوثر پاسخ

    سلام یازده سال هستم موهام لخت خرمایی لباس مناسب من هست خواهشا بگید قیمت هم باشه لطفا

  26. ناشناس پاسخ

    سلام لباس آبی را برای 10سال می خواستم . موهایش خرما یی است و خیلی لخت است

  27. نرگس پاسخ

    خیلی عالی ولی من نمیدونم لباس مجلسی خودم و دخترم از کجا تهیه کنم چون تو شهر من این مدل لباس مجلسی نیست

  28. نازنین زهرا طلوعی پاسخ

    سلام من ۱۱ سالمه و هفته ی دیگه عروسی داریم من یک لباس قرمز سفید گرفتم

  29. مبینا اسمعلی پاسخ

    باسلام ببخشید شما پیج ندارین؟ من چجوری میتونم پیج شما رو پیدا کنم؟ ممنون میشم اگه برام بفرستین

  30. ناشناس پاسخ

    سلام فقط یه سوال دارم لباس 15ساله میخواستم مشکی با طلایی هست و یکی دیگه کرمی میخواستم قیمتاش بگو

  31. ناشناس پاسخ

    خوب بود👏👏 ، ممنون🌺🌺🌺 از نظرهاتون ، فقط یه سوال دارم 👈چجوری لباس پفی بگیرم و از کجا بگیرم برای سن ۱۴ ساله ..ممنون میشم اگه بگید 🌷

    1. ناشناس پاسخ

      سلام فقط یه سوال دارم لباس 15ساله میخواستم مشکی با طلایی هست و یکی دیگه کرمی میخواستم قیمتاش بگو

      1. اسیه شهمرادی پاسخ

        سلام فقط یه سوال لباس ۱۵ سال میخام برای عروسی سیاه طلایی بلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
100 نظر