امروز09 فروردین 1403

راهنمای خرید لوازم جانبی و ایمنی برای دوچرخه

لوازم جانبی و ایمنی برای دوچرخه
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از فرمول‌های لذت بخش ضد افسردگی برای بدن دوچرخه سواری است و این ورزش طرفداران زیادی دارد. برای این ورزش به تنها چیزی که نیاز داریم یک دوچرخه و البته کمی مهارت اولیه جهت کنترل و هدایت آن است. اما اگر قرار باشد به این ورزش و مخاطرات احتمالی آن نگاهی تخصصی داشته باشیم احتمالا به تجهیزات دیگری هم نیاز خواهیم داشت.

دوچرخه سواری چه آماتور و چه حرفه‌ای نظیر موتورسواری و راندن ماشین با خطرات پیش بینی نشده زیادی روبرو است. از آن جایی که در کشور ما مسیرهای یکنواخت و ویژه زیادی برای دوچرخه در نظر گرفته نشده ریسک این ورزش دوچندان می‌شود. بنابراین منطقی است از همان سنین ابتدایی و شروع این ورزش مهیج به استفاده از لوازم جانبی و ایمنی برای دوچرخه عادت کنیم.

برای افزایش ایمنی دوچرخه سواری خود و فرزندتان چه برنامه‌ای دارید؟ خرید تجهیزات ایمنی از اوجب واجبات است که علاوه بر خرید دوچرخه باید در لیست خریدتان قرار داشته باشد. اما قبل از خرید توصیه می‌کنیم راهنمای امروز به‌نظر را برای آشنایی با این تجهیزات مرور کنید.

مدل پر فروش

کلاه ایمینی دوچرخه سواری مدل 01

مشخصات محصول

  • جنس پلاستیک
  • قابلیت تنظیم اندازه به صورت با سگک

کلاه ایمنی دوچرخه سواری مدل 01 با طراحی سبک و راحت برای استفاده در شهر و دوچرخه سواری جاده مناسب است.

کلاه ایمنی دوچرخه یووکس مدل H۳۲

مشخصات محصول

  • جنس پلی اورتان
  • قابلیت تنظیم اندازه به صورت با سگک
  • دارای محل نصب چراغ عقب
نقاط قوت
  • محور تنظیم عمودی ریگلاژ با تهویه خوب
  • دارای فناوری CINCH و طراحی ضد میکروب برای احساس راحتی بیشتر

کلاه ایمنی دوچرخه یووکس مدل H۳۲ از پلاستیک ABS تولید شده که علاوه بر ضد ضربه بودن از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند. فناوری تولید این محصول باعث شده تا به راحتی روی سر قرار گیرد و هنگام استفاده از آن احساس راحتی بیش‌تری داشته باشید. ضمن این که پدهای ضد میکروب داخل آن قابلیت شستشو و خاصیت ضد میکروبی دارند.

لوازم ایمنی دوچرخه فاکس هد مدل CC201

مشخصات محصول

  • مجموعه شامل ضربه گیر مچ ، ساق و ساعد
  • ضربه گیر از جنس پلاستیک فشرده
  • قابلیت تنظیم اندازه به صورت با چسب

لوازم ایمنی دوچرخه فاکس هد مدل CC201 مجموعه کاملی از ساق و ساعد و مچ بند برای جلوگیری از ورود ضربه است. این محصول سبک و مقاوم بوده و برای برای سایز کوچک تا متوسط مناسب است. اگر به دنبال خرید تجهیزات ایمنی با قیمت مناسب هستید این مدل انتخاب اقتصادی و مناسبی خواهد بود.

کلاه ایمنی دوچرخه ندو مدل ND01

مشخصات محصول

  • جنس بدنه کلاه از پلی اورتان
  • 27 × 20 × 20 سانتی متر
  • قابلیت تنظیم اندازه به صورت سگکی

کلاه ایمنی دوچرخه ندو مدل ND01 از انواع کلاه کاسکت است که به صورت کامل صورت را می‌پوشاند. این محصول از جنس پلی اورتان تولید شده و برای دوچرخه سواری‌های کوتاه مدت نظیر دوچرخه کوهستان توصیه می‌شود.

شبرنگ جلو و عقب دوچرخه مدل M-1

مشخصات محصول

  • شبرنگ پلاستیکی در دو رنگ قرمز و سفید
  • 5x5x5 سانتی متر
  • قابلیت تنظیم اندازه

شبرنگ از ارزان‌ترین لوازم جانبی و ایمنی دوچرخه بوده که به سادگی می‌توانید آن را روی بدنه نصب کنید. چراغ‌های شبرنگ روشن نمی‌شوند و نیازی به باتری ندارند. استفاده از آن‌ها در مسیرهای صعب العبور و در طول شب حتما توصیه می‌شود.

کلاه ایمنی دوچرخه یووکس مدل H38

مشخصات محصول

  • کلاه از جنس پلی اورتان
  • 32x22x16 سانتی متر
  • دارای فناوری CINCH برای احساس راحتی بیش‌تر
  • قابلیت تنظیم اندازه به صورت با سگک

کلاه ایمنی دوچرخه یووکس مدل H38 دارای سوراخ های متعدد بر روی بدنه برای جریان یافتن هوا درون کلاه است. این محصول با فناوری CINCH برای احساس راحتی بیش‌تر تولید شده و دارای دریچه‌های چندگانه متعدد است. اگر در فصل گرم دوچرخه سواری می‌کنید با این محصول می‌توانید همزمان از تابش مستقیم خورشید به تبادل بهتر هوا زیر کلاه کمک کنید.

برچسب شبرنگ دوچرخه رفلکتر کد 3P

مشخصات محصول

  • 34 عدد برچسب از جنس پلی اورتان
  • چسبندگی قوی و مقاوم در برابر آب
  • نصب ساده و عدم آسیب به رنگ بدنه/کلاه

برچسب شبرنگ دوچرخه رفلکتر مجموعه کاملی از انواع نوار شبرنگ برای نواحی مختلف بدنه است. اگر در شب و نور کم دوچرخه سواری می‌کنید انواع برچسب‌های بازتابنده به تشخیص بهتر شما توسط سایر رانندگان کمک می‌کند.

مشخصات محصول

  • جنس بدنه کلاه از پلی اورتان
  • 40 × 2.5 سانتی متر
  • دارای نوار شبرنگ برای بهتر دیده شدن در شب

نوار شبرنگ مدل MG01 یکی از وسایل ایمنی در رده بندی مچ بند و زانو بند است که روی مچ پا قرار می‌گیرد. این محصول به ثابت شدن شلوار روی ساق پا کمک و از گیر کردن آن در لا به لای چرخ‌های دوچرخه نیز جلوگیری می‌کند. ضمن این که نوار شبرنگ آن کمک می‌کند تا در نور کم و موقعیت تاریک بهتر ردیابی شوید.

کلاه ایمنی دوچرخه ردو کد 15

مشخصات محصول

  • جنس بدنه کلاه از پلاستیک
  • 30x26x14 سانتی متر
  • قابلیت تنظیم اندازه به صورت با سگک

کلاه‌های ایمنی روز به روز در حال پیشرفت هستند. مدل‌های عرضه شده به مراتب با استایل مناسب، تهویه بسیار عالی و در اغلب موارد وزن کم‌تر نسبت به مدل‌های پشین طراحی می‌شوند. کلاه ایمنی دوچرخه ردو از جنس پلاستیک فشرده طراحی شده و قابلیت تغییر اندازه با سگک دارد.

کلاه ایمنی دوچرخه مدل mv23

مشخصات محصول

  • جنس بدنه کلاه از پلاستیک
  • 30x20x9 سانتی متر
  • قابلیت تنظیم اندازه با ریل

کلاه ایمنی دوچرخه مدل mv23 از جنس پلاستیک فشرده طراحی شده و در مجموع وزن بسیار سبکی دارد. این محصول با ریل پلاستیکی باز و بسته می‌شود و می‌توانید همزمان اندازه آن را تغییر دهید.

کلاه ایمنی؛ تنها کلاهی که باید سرتان برود!

سفر خود محور با دوچرخه به منزله پذیرش تمام ریسک‌های این مسیر برای دوچرخه سوار است. بنابراین از قبل باید آمادگی رویارویی با این مخاطرات را داشته باشید. به نظر می‌رسد انواع کلاه ایمنی از مهم‌ترین لوازم جانبی و ایمنی باشند که از لحظه خرید دوچرخه باید به فکر آن باشید.

استفاده از کلاه ایمنی زمان و مکان در دوچرخه سواری نمی‌شناسد. حتی برای ورزش در مسیری که کم‌ترین تردد را دارد باز هم استفاده از کلاه منطقی و ضروری به نظر می‌رسد. کلاه‌های مخصوص دوچرخه سواری تفاوت‌های زیادی با کلاه موتورسیکلت دارند و ساز و کار محافظتی آن‌ها متمایز است.

هر نوع کلاهی که استفاده می‌کنید باید سبک باشد، قابلیت عبور هوا را داشته باشد و کاملا اندازه سرتان باشد. شاید تصور کنید استفاده از کلاه ایمنی فقط کمک می‌کند تا در صورت بروز حادثه آسیب‌های مغزی کاهش یابد. اما این کلاه‌ها به اشکال مختلفی نقش پیشگیرانه دارند:

استفاده از کلاه ایمنی به عنوان نشانگر

کلاه‌های دوچرخه سواری طراحی خاصی دارند و معمولا رنگ‌های چشمگیری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. این رنگ خاص کمک می‌کند تا در طول تمرین و تردد در مسیرهای مختلف دوچرخه سوار به خوبی توسط راننده تشخیص داده شود.

استفاده از کلاه ایمنی به عنوان ضد آفتاب و آب

ابزارهای زیادی برای جلوگیری از تماس خورشید با چشم یا کاهش تماس باران با بدن دوچرخه سوار وجود دارد. اما همین کلاه ایمنی هم به عنوان ضد آب و ضد آفتاب تا حد زیادی کمک کننده خواهد بود. این موضوع را ورزشکارانی که مسافت‌های طولانی را دوچرخه سواری می‌کنند بیش‌تر احساس می‌کنند.

انواع کلاه‌های ایمنی دوچرخه سواری و کاربرد آن‌ها

کلاه‌های دوچرخه سواری طراحی مختلفی دارند. بسته به این که در محیط شهر دوچرخه سواری می‌کنید، جاده خاکی یا کوهستان محصول خاصی برای شما وجود دارد که طراحی آن نیز خاص و ویژه است. به عنوان مثال برای تردد در شهر از کلاه‌های ساده‌ای استفاده می‌شود که تهویه کافی داشته باشند و سبک وزن باشند؛ چون ورزشکار مسیر زیادی را رکاب می‌زند و بیش‌تر خسته می‌شود.

از طرف دیگر برای افرادی که در مسیرهای پرخطر و کوهستانی دوچرخه سواری می‌کنند کلاه کاسکت طراحی شده است. کلاه کاسکت‌ها ساختاری شبیه کلاه ایمنی موتور سیکلت دارند.

انواع بازتابنده و شبرنگ دوچرخه

علاوه بر کلاه ایمنی، انواع بازتابنده و شبرنگ نیز برای نصب روی خود دوچرخه طراحی می‌شوند. این وسایل به عنوان ابزاری انعکاسی عمل می‌کنند و خاصیت آن‌ها در شب و نور کم مشخص می‌شود. معمولا مدل‌های قرمز رنگ بیش‌تر جلب توجه می‌کنند و فقط باید تمیز باشند.

بر خلاف چراغ‌هایی که با باتری روشن می‌شوند بازتابنده دوچرخه نیازی به باتری ندارد. برچسب‌های شبرنگ هم نوعی بازتابنده مقاوم در برابر آب و گرد و خاک هستند. نصب این برچسب‌ها آسان است اما شاید طول عمر کم‌تری نسبت به چراغ‌های بازتابنده داشته باشند.

انواع مچ بند، زانوبند و آرنج بند دوچرخه سواری

به جز تجهیزاتی که به صورت مستقیم روی دوچرخه نصب می‌شوند، خود دوچرخه سوار نیز باید مجهز باشد. در طول دوچرخه سواری آرنج، مچ و زانو از نواحی حساسی هستند که بیش از هر بخش دیگر در اثر تصادف و افتادن آسیب می‌بینند. نه فقط دوچرخه سواران حرفه‌ای بلکه تمام افراد از سنین ابتدایی باید دوچرخه سواری را با آرنج بند، مچ بند و زانو بند آغاز کنند.

تجهیزات طبی نظیر آرنج بند فقط برای پیشگیری آسیب ناشی از حادثه استفاده نمی‌شود. خیلی از افراد حرفه‌ای با مچ بند دردهای مفصل ناشی از دوچرخه سواری طولانی را کاهش می‌دهند. گاهی استفاده از زانوبند توصیه‌ای فیزیوتراپی به افراد ورزشکار است تا فشار وارده به مفصل زانو در طولانی مدت تعدیل شود.

سخن آخر

استفاده از لوازم جانبی و ایمنی برای دوچرخه نه فقط مخصوص ورزشکاران بلکه برای تمام دوستداران این ورزش مهیج لازم است. کلاه ایمنی، تجهیزات شبرنگ و بازتابنده، آرنج بند، زانو بند و مچ بند از لوازم ایمنی ضروری برای دوچرخه سواری هستند. استفاده از این لوازم در کنار رعایت نکات ایمنی امنیت و لذت دوچرخه سواری را دوچندان می‌کند. کدام یک از تجهیزات ایمنی را هنگام دوچرخه سواری استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر