امروز31 فروردین 1403

بررسی موس گیمینگ ریزر مدل MAMBA

بررسی موس گیمینگ Razer Mamba
4.4/5 - (7 امتیاز)

ریزر ممبا یک ماوس گیمینگ خاص برای حرفه‌ای ها

کمپانی ریزر (Razer) سالهاست که تسلط بر بازار تجهیزات جانبی کامپیوتر و تجهیزات گیمینگ را بدست گرفته است. ریزر در سال 2018 نسخه جدید موس گیمینگ ریزر Mamba را به بازار عرضه کرد و بسیار مورد توجه گیمرهای حرفه‌ای قرار گرفت.
این موس بسیار خوش دست است و هم با حالت با سیم و بی سیم می‌توان از آن استفاده کرد. این در حالی است که معمولاً گیمیرها نسبت به موس‌های بی‌سیم برای بازی بسیاراحتیاط می‌کنند. چرا که موس‌های بی سم نسبت به سیم‌دارها می‌توانند زمان تاخیری در انتقال اطلاعات داشته باشند و این مساله در بازی‌هایی که بسیار سریع باید واکنش نشان دهید می‌تواند مشکل‌ساز باشد. اما Mamba بی سیم این مشکل را ندارد بلکه بسیار خوب و بدون تاخیر قابل قبول ارسال اطلاعات را به سیستم انجام می‌دهد.
همچنین برای ماوس بی سیم بسیار مهم است که باتری آن قوی باشد. کاربرانی که با این موس کار کرده‌اند حتی دوام شارژ آن را در طول یک هفته بازی تایید می‌کنند. خب البته خود Razer دوام باتری 50 ساعته را با شارژ کامل تبلیغ می‌کند.

 

موس گیمینگ Razer Mamba

  • نوع اتصال: دوگانه بی‌سیم و باسیم
  • نوع رابط: دانگل USB
  • نوع حسگر: اپتیکال
  • محدوده دقت: بیشتر از 3200
  • نوع و سایز باتری: باتری لیتیوم-پلیمری
  • قابلیت کارکردن با هر دو دست: بله
نقاط قوت
  • بدون تاخیر و سریع
  • بی‌سیم و با سیم
  • دوام باتری بالا
  • خوش دست و راحت، طراحی زیبا
نقاط ضعف
  • پنل‌های کناری برجسته

طراحی موس گیمینگ ریزر MAMBA

طراحی محصولات ریزر در میان تجهیزات گیمینگ، بسیار چشمگیر و قابل توجه است. تنظیمات RGB به روی لوگوی ریزر و نوارهای نوری طرفین قابل برنامه‌ریزی است که در مقابل بدنه مشکی و رنگ مات آن، تضاد زیبایی ایجاد کرده است.

گریپ‌های لاستیکی طرفین نیز به راحتی انگشت شست شما کمک می‌کند و قسمت پشتی خمیده محصول، فشار را از روی کف دست شما کمتر می‌کند.

ماوس گیمینگ mamba wireless با حذف قسمت‌های اضافی به طراحی کاملا ارگونومیک دست یافته است به طوری که در بازی کردن به مدت طولانی در کف دست احساس عرق و خستگی نمی‌کنید.

ویژگی‌های موس گیمینگ ریزر MAMBA

با استفاده از برنامه Razer Synapse پروفایل‌ها و ماکروها تا تنظیمات نور قابل دسترسی است. این قابلیت در هنگام اولین اتصال ماوس به کامپیوتر دانلود می‌شود، و تنظیمات بسیاری را در خصوص قابلیت‌های ماوس در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

اما نکته جالب توجه، استفاده از فضای ابری برای ذخیره سازی ۴ پروفایل مختلف در این محصول است. با استفاده از دکمه‌ایی که در قسمت تحتانی آن قرار گرفته است، می‌توانید به راحتی پروفایل‌های‌تان را تغییر دهید. بنابراین نیازی نیست که برای هر بار تغییر پروفایل، به سراغ برنامه Synapse بروید.

به این خاطر که این نوع ماوس‌های بیسیم معمولاً به باتری نیاز دارند، مسئله‌ای که ماوس‌های بیسیم با آنها روبه‌رو هستند، وزن است. وزن این ماوس گیمینگ ۱۰۶ گرم  است، و ممکن است در نگاه اول کمی زیاد به نظر برسد اما در عمل به سادگی و سرعت روی ماوس پد، سر میخورد.

با یک بار شارژ کامل این ماوس می‌توانید آن را به مدت 50 ساعت به کار ببرید که رکوردی عالی محسوب می‌شود و به شما امکان می‌دهد دو روز کامل از ماوس برای بازی یا کار گرافیکی استفاده کنید.

شکل ارگونومیک این محصول، به گونه‌ای است که به خوبی در کف دست می‌نشیند و حتی پس از چند ساعت استفاده، به هیچ عنوان دست را خسته نمی‌کند. این محصول دارای 7 کلید قابل برنامه ریزی است. با استفاده از ابزار Synapse 3  هر یک از کلیدها بطور منفرد می‌تواند به روی عملکرد ویژه مورد نظر برنامه ریزی شود.

عملکرد موس گیمینگ ریزر MAMBA

از جمله قابلیت های این ماوس می‌توان به دقت DPI 16000 و یا سرعت پیگیری اطلاعات IPS 450 اشاره کرد. وقتی CPI ماوس شما 4000 باشد، در واقع ماوس با یک اینچ حرکت 4000 پیکسل در صفحه حرکت می‌کند، تا با دقت بسیار بالا بتوانید هدشات کنید.

البته این رقم هنگامی که به حداکثر میزان ۱۰۰۰۰ می‌رسد، عملکرد شگفت انگیزی را در هنگام بازی‌های FPS برای شما به وجود می‌آورد. کمپانی ریزر به همین دلیل دقت حسگر این ماوس را تا اندازه ای بالا در نظر گرفته که برای انجام سخت ترین و ظریف ترین بازی‌ها کامپیوتری هم مناسب باشد.

این محصول همچنین از یک اسکرول چهار جانبه ی پلاستیکی نرم استفاده می‌کند و این امکان را به کاربر می‌دهد تا بدون هیچ زحمت و یا فشاری روی هر سطحی بچرخد.

همانطور که گفته شد، حالت بیسیم این ماوس، بدون هیچ تأخیری عملکرد شما را ردیابی می‌کند و می‌تواند برای اکثر بازی‌های رقابتی و اختصاصی FPS استفاده شود. این محصول همچنین دارای یک تبدیل میکرو USB برای زمانی است که آن را شارژ کنید و یا بخواهید از آن به صورت وایرلس استفاده کنید.

آیا Razer Mamba ارزش خرید دارد؟

در حقیقت هیچ نقطه منفی برای این ماوس وجود ندارد و این موضوع، محصول کلی برای تحقیقات و آزمایش‌های مکرر است، که بیشتر به روی عملکرد آن توجه شده است. دوام بالای شارژ و نوارهای نوری کپی شده از مدل ۲۰۱۵ آن، باعث نوعی احساس خودنمایی در بین رقبای مقابل ماوس گیمینگ Mamba Wireless می‌شود.

این ماوس بی‌سیم حیرت آور بی شک جزو گران قیمت‌ترین ماوس‌های بازار است اما ارزش مبلغی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید را دارد. با خرید ماوس گیمینگ بی سیم Mamba Wireless ریزر می‌توانید کنترل بازی را بهتر از هر زمان دیگر در دست بگیرید. در یک جمله این مدل بهترین موس گیمینگ برای حرفه‌ای‌ها است.

خرید موس گیمینگ Razer Mamba

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر