امروز31 فروردین 1403

پرطرفدار‌ترن دستگاه‌های کباب زن خانگی

کباب زن خانگی
5/5 - (1 امتیاز)

کباب زن خانگی خوب برقی بخرم یا دستی؟

دستگاه کباب زن خانگی دستی بخرم یا برقی؟ کباب کوبیده از محبوب‌ترین کباب‌های ایرانی است که هر کسی از پس تهیه مواد اولیه یا به اصطلاح مایه آن برنمی‌آید. کوبیده ریشه انواع و اقسام کباب‌های لقمه، نگینی و ... است که بارها و بارها در رستوران‌ها میل کرده‌اید. اما تا به حال تهیه کباب کوبیده در منزل فکر کرده‌اید؟ یا این که ترس ریختن کباب‌ها از سیخ باعث شده تا از خیر تهیه کباب خانگی بگذرید؟

یکی از مشکلات اصلی تهیه این کباب در منزل سیخ گرفتن و ثابت نگه داشتن مقادیر مختلف روی آن‌ها است. حتی حرفه‌ای‌ها هم گاهی در سیخ زدن کباب کوبیده عملکرد رضایت بخشی ندارند و خلاصه تهیه این کباب فوت و فن‌های خاص خود را دارد. اما خوشبختانه معرفی انواع کباب زن خانگی باعث شده تا طعم خانگی کبابی مطمئن در منزل را بچشیم.

کباب زن‌ها وسایلی کوچک هستند که در دو مدل صنعتی و خانگی تولید می‌شوند. مدل‌های خانگی را به راحتی می‌توانید حمل و نقل و حتی در طول سفر از آن‌ها استفاده کنید. برندهای زیادی هستند که کباب ساز خانگی تولید می‌کنند. برای انتخاب بهترین محصول بازار همراه راهنمای خرید به‌نظر بمانید.

معرفی و بررسی انواع کباب زن خانگی دستی و برقی

پرفروش‌ترین

کباب ساز خانگی شاندرمن کد Nr01007

مشخصات محصول

  • کباب زن برقی
  • جنس سطح تابه تفلون نچسب
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط قوت
  • دوکاره و قابلیت استفاده به صورت برقی و روی منقل

کباب ساز خانگی شاندرمن با قابلیت جداسازی قطعات یکی از پرفروش‌ترین کباب زن‌های بازار است که با برق کار می‌کند. این محصول دوکاره است. به این شکل که در صورت عدم دسترسی به برق می‌توانید صفحه را مستقیم روی حرارت منقل قرار دهید و کباب زدن را شروع کنید.

جنس تابه این کباب زن تفلون است و همین موضوع باعث می‌شود تا حتی در صورت گرم شدن بدنه کباب به سطح نچسبد. پهنا مناسب سیخ برای این دستگاه بین 19 تا 21 میلی متر است.

مشخصات محصول

  • کباب زن دستی
  • جنس سطح تابه آلومینیومی
  • فاقد ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط قوت
  • بدنه مستحکم

کباب زن آیلا در مدل دستی تولید شده است. برای استفاده از این محصول ابتدا باید مایه کباب را داخل محفظه قرار دهید و سپس اهرم را شبیه به یک اتو پرس فشار دهید.

شاید سرعت کار با کباب زن‌های دستی بالا نباشد اما کیفیت کباب‌هایی که با این محصول تهیه می‌کنید قطعا رضایت بخش خواهد بود.

مشخصات محصول

  • کباب زن دستی
  • جنس سطح تابه پلاستیکی
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط قوت
  • امکان استفاده در مسافرت و حمل و نقل آسان

کباب زن‌های دستی پلاستیکی امکان حمل و نقل و جابجایی راحت‌تر دارند. بنابراین می‌توانید بر خلاف مدل‌های برقی آن‌ها را به راحتی در طول سفر همراه خود داشته باشید. کباب زن مدل KM33 به توزیع یکنواخت و مرتب مواد روی سطح سیخ کمک می‌کند؛ فقط باید اهرم دستی را برای هر سیخ روی مایه کباب پرس کنید.

مشخصات محصول

  • کباب زن دستی
  • جنس سطح تابه پلاستیکی
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط قوت
  • امکان استفاده در مسافرت و حمل و نقل آسان

کباب زن مدل Ta345 از پلاستیک فشرده تولید شده و بسیار سبک و مقرون به صرفه است. برای استفاده از این محصول باید به ازای هر سیخ جداگانه اهرم را روی مایه کباب پرس کنید. این محصول در ابعاد 28x7x3 سانتی‌متر تولید شده و بسیار سبک است.

مشخصات محصول

  • کباب زن دستی
  • جنس سطح تابه پلاستیکی
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط قوت
  • امکان استفاده در مسافرت و حمل و نقل آسان

کباب زن خانواده مدل KM35 برای تهیه آسان و بی دردسر انواع کباب کوبیده و لقمه طراحی شده است. مدل‌های دستی با یک اهرم فشاری کار می‌کنند. برای شروع ابتدا باید میزان مناسبی از مایه کباب را داخل ابزار قرار دهید و سپس آن را به خوبی پرس کنید.

کباب زن آیدیش مدل یگانه

مشخصات محصول

  • کباب زن دستی
  • جنس سطح تابه آلومینیوم
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط قوت
  • امکان سیخ گیری با سرعت بالا

کباب زن برقی آیدیش مدل یکتا محصولی ایرانی با بدنه آلومینیومی است. قالب کباب زنی این محصول نیز از جنس آلومینیوم تولید شده و یک محفظه پلاستیکی برای قرارگیری مایه کباب دارد. با هر بار فشردن اهرم گوشت به صورت مساوی در بخش‌های مختلف سیخ قرار می‌گیرد.

مشخصات محصول

  • کباب زن دستی
  • جنس سطح تابه و دسته پلاستیک
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط قوت
  • امکان سیخ گیری با سرعت بالا

بی نظمی و ریختن کباب از روی سیخ مهم‌ترین مشکل تهیه کباب کوبیده در منزل است. کباب زن پردیس مدل 1 قادر است تا یک کیلوگرم گوشت را بین 16 سیخ توزیع کند. فقط کافی است از مکانیزم پرس اهرمی این دستگاه با حوصله برای هر سیخ استفاده کنید.

مشخصات محصول

  • کباب زن دستی
  • جنس سطح تابه آلومینیومی
  • دارای ظرف متحرک و قابل شستشو
نقاط قوت
  • امکان سیخ گیری با سرعت بالا

کباب زن مدل H30 به صورت دستی و بدون نیاز به برق کار می‌کند. قالب تعبیه شده در این کباب زن برای تهیه کباب‌های 70 گرمی مناسب است. جنس بدنه و قالب این دستگاه از آلومینیوم بوده و قابل شستشو است.

بررسی ساز و کار انواع کباب زن خانگی و ارزش خرید آن‌ها

به صورت سنتی کباب کوبیده توسط دست و با تکنیک خاصی روی سیخ قرار می‌گیرد. حتی اگر گوشت از کیفیت کافی برخوردار باشد تا از روی سیخ نریزد باز هم کیفیت نهایی گوشت روی سیخ به مهارت دست کباب زن بستگی دارد.

از آن جایی که خیلی از ما مهارت کباب زن‌ها را نداریم دستگاه‌هایی به صورت برقی و دستی تولید شده‌اند که کباب را قالب گیری می‌کنند. ساز و کار این دستگاه‌ها بسیار ساده است. بخشی از دستگاه محفظه‌ای برای قرارگیری مایه کباب است. این مایه باید حتما مطابق با اصول و دستورهای غذایی تهیه شود؛ وگرنه با وجود کباب زن باز هم امکان ریختن گوشت‌ها از روی سیخ وجود دارد.

بعد از ریختن مایه نوبت به سیخ گرفتن می‌رسد. سیخ‌ها در یک محفظه مشخص قرار می‌گیرند که قالب خاصی دارند. این قالب شیارهای خاصی دارد که عملکرد دست کباب زن را روی بافت کباب شبیه سازی می‌کند. بنابراین نیازی نیست که برای فرم دهی به گوشت جهت طبخ کباب کوبیده وقت صرف کنید.

خیلی از افراد معتقدند استفاده از کباب زن برقی یا دستی کیفیت و اصالت کباب ایرانی را زیر سوال می‌برد. ممکن است کباب به این روش سفت شود یا بالعکس ثبات همیشگی را روی سیخ نداشته باشد. اما تجربه نشان داده که کباب زن‌ها هیچ تغییری در کیفیت نهایی کباب ایجاد نمی‌کنند. شاید این موضوع به کیفیت مایه کباب مربوط باشد.

با انواع کباب زن می‌توانید کباب کوبیده را به روش‌های دیگری گریل و علاوه بر منقل از انواع تابه گریل برقی یا باربیکیو برای طبخ آن استفاده کنید.

جنس بدنه و قالب‌های انواع کباب زن خانگی

یکی از فاکتورهای مهمی که در خرید کباب زن خانگی ممکن است باعث سردرگمی شود جنس بدنه و قالب است. کباب زن‌های دستی معمولا بدنه پلاستیکی دارند و قالبی هم که سیخ داخل آن قرار می‌گیرد پلاستیکی است. اما در مدل‌های برقی ممکن است قالب از جنس آلومینیوم، چدن، تفلون و ... باشد.

از نکاتی که در انتخاب جنس قالب مطرح می‌شود چسبیدن گوشت به آن است. قالب‌های تفلون و چدن چسبندگی کم‌تری دارند به همین دلیل نسبت به کباب زن دستی کیفیت بهتری دارند. البته عملکرد کباب زن‌های برقی وابسته به حرارت برق شهری است. بنابراین در صورتی که به برق دسترسی نداشته باشید استفاده از آن‌ها محدود می‌شود.

فاکتورهایی که در خرید انواع کباب زن باید بدانید

درست کردن کباب کوبیده گاهی آنقدر وقت گیر است که شاید خرید انواع کباب زن در هر صورت منطقی‌ترین گزینه برای راه اندازی یک باربیکیو دلچسب در منزل باشد. اما فکر می‌کنید چه فاکتورهایی را باید در خرید این محصول مد نظر قرار دهید؟

جنس سطح تابه کباب پز

کباب پز‌های دستی پلاستیکی هستند؛ اما در مدل‌های برقی جنس تابه و محل قرارگیری گوشت به سبب چسبیدن کباب به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. جنس تابه در مدل‌های برقی از تفلون یا چدن نچسب است. بدنه و سایر متعلقات نیز باید نسبت به حرارت مقاوم باشد.

قدرت موتور انواع کباب زن برقی

مدل‌های برقی باید ابتدا گرم شوند تا به صورت خودکار عملیات سیخ زنی شروع شود. توان موتور کباب زن‌های برقی محدود است و با برق شهری کار می‌کنند. در برخی از مدل‌ها امکان گرم کردن موتور با استفاده از حرارت مستقیم منقل یا آتش نیز فراهم شده است. تمام سیخ‌های استاندارد بازار قابلیت قرارگیری در کباب زن‌های برقی را دارند.

سینی چکه گیر هنگام کباب زنی

یکی از امکانات جانبی که در برخی از مدل‌های برقی و بسیاری از مدل‌های دستی می‌بینیم سینی چکه گیر است. با این سینی حین کار کردن با دستگاه قطرات و شیرابه گوشت جمع آوری می‌شود.

قابلیت شستشو تمام قطعات کباب زن

یکی از مهم‌ترین مراحل تهیه کباب شستشو ملزومات است. کباب زن‌ها قطعات مختلفی دارند و تمام آن‌ها باید قابلیت شستشو داشته باشند؛ در غیر این صورت در دراز مدت از کار افتاده می‌شوند.

سخن آخر

تهیه کباب کوبیده، لقمه و … در منزل به دلیل احتمال ریختن گوشت و از هم پاشیدگی بافت آن همیشه دشوار بوده است. اما با انواع کباب زن خانگی برقی و دستی می‌توان چالش سیخ گیری را با موفقیت پشت سر گذاشت. فقط کافی است قبل از خرید به کیفیت بدنه، قابلیت شستشو محصول و جنس قالب در مدل‌های برقی دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر