امروز31 فروردین 1403

11 مدل کره گیر برقی بازار به همراه طرز استفاده از کره گیر برقی

بهترین دستگاه کره گیر برقی
5/5 - (1 امتیاز)

لذت صبحانه کاملا ارگانیک با انواع بهترین دستگاه کره گیر برقی

از تولید به مصرف؛ این شعار تولیدکنندگان لبنیات سنتی است که احتمالا بارها و بارها به چشم دیده‌اید. اما تولید لبنیات سنتی و ارگانیکی که مصرف آن‌ها این روزها رایج شده هم معایب خود را دارد و ممکن است خیلی از فاکتورها از جمله بار میکروبی بالا استفاده از آن‌ها را زیر سوال ببرد. شما چه فکر می‌کنید؟

اگر شما هم طعم خاص و خالص لبنیات سنتی را بیش‌تر از لبنیات صنعتی می‌پسندید در راهنمای خرید امروز به‌نظر پیشنهاد ویژه و متمایزی داریم! انواع بهترین دستگاه کره گیر برقی ابزارهای کاربردی و مناسبی برای مصارف خانگی هستند که کره را با طعم اصیل سنتی تولید می‌کنند. بنابراین حتی اگر به مصرف لبنیات سنتی اطمینان ندارید می‌توانید سبک مصرف کره ارگانیک را با همان شعار از تولید به مصرف در خانه تجربه کنید!

دستگاه‌های کره گیر در انواع مختلف و برای مصارف خانگی و کسب و کارهای کوچک تولید می‌شوند. در ادامه ویژگی‌های این محصول کارآمد و جدید را تحلیل و بررسی می‌کنیم.

مرور و بررسی انواع بهترین دستگاه کره گیر برقی

پیشنهاد به نظر

کره گیر برقی مدل MILK-13 ظرفیت 13 لیتر

مشخصات محصول

  • نوع دستگاه: کره گیر بالازن
  • ظرفیت مخزن: 13 لیتر
  • پایه ضد لغزش: ندارد

ساز و کار کره گیر برقی مدل MILK-13 بر اساس نیروی گریز و مرکز و چرخش مداوم است که باعث می‌شود چربی روی مایع جدا و غوطه‌ور شود. این کره‌گیر از انواع بالا زن است که مخزن با ظرفیت محدودی دارد و بنابراین به صورت رومیزی هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

مدت زمان عملکرد کامل این دستگاه حدود 40 دقیقه است. کافی است ماست و مقداری یخ یا آب خنک را داخل دستگاه بریزید تا بعد از 40 دقیقه کره در بخش فوقانی قرار گیرد.

این مدل قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی ندارد و باید دستی شستشو داده شود.

کره گیر برقی مدل MILK-7 ظرفیت 7 لیتر

مشخصات محصول

  • نوع دستگاه: کره گیر بالازن
  • ظرفیت مخزن: 7 لیتر
  • پایه ضد لغزش: ندارد
نقاط قوت
  • دارای قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی

کره گیر برقی مدل MILK-7 تنها دو کیلوگرم وزن دارد و با یک مخزن 7 لیتری برای مصارف خانگی تولید شده است.

اولین بار قبل از استفاده از محصول لازم است مقداری آب گرم داخل مخزن بریزید و به مدت 5 دقیقه دستگاه را روشن کنید. چرخش آب داخل مخزن کل بدنه را شستشو می‌دهد و پس از آن دستگاه آماده به کار خواهد بود.

بعد از هر بار استفاده و جداسازی کره، می‌توانید از بقایای ماست داخل دستگاه به عنوان دوغ کاملا بهداشتی استفاده کنید.

کره گیر برقی مدل MILK-20 حجم 20 لیتری

مشخصات محصول

  • نوع دستگاه: کره گیر بالازن
  • ظرفیت مخزن: 20 لیتر
  • پایه ضد لغزش: ندارد
نقاط قوت
  • دارای قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی
  • بسیار کم صدا و بدون لرزش

برای استفاده از دستگاه کره گیر برقی مدل MILK-20 ابتدا لازم است به مقدار دلخواه مخزن را از ماست پرچرب پر کنید. سپس دستگاه را برای مدت 40 دقیقه به برق شهری وصل کنید تا روند جداسازی کره از ماست به طور کامل انجام شود.

یکی از مزایای این مدل عملکرد کاملا بی‌صدا و بدون لرزش دستگاه است و بنابراین برای مصارف خانگی ایده‌آل خواهد بود.

کره گیر برقی مدل AL20 ظرفیت 20لیتر

مشخصات محصول

  • نوع دستگاه: کره گیر بالازن
  • ظرفیت مخزن: 20 لیتر
  • پایه ضد لغزش: ندارد

در ساخت کره گیر برقی مدل AL20 از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده و مخزن آن برای مصارف خانگی به اندازه کافی بزرگ است. در این مدل چربی ماست با نیروی گریز از مرکز جدا و روی سطح آن انباشته می‌شود. از مایع جدا شده نیز می‌توانید به عنوان دوغ سنتی استفاده کنید.

کره گیر برقی مدل RS900 حجم 60 لیتری

مشخصات محصول

  • نوع دستگاه: کره گیر پایین‌زن
  • ظرفیت مخزن: 60 لیتر
  • پایه ضد لغزش: دارد

کره گیر برقی مدل RS900 محصولی نیمه‌صنعتی است که ظرفیت 60 لیتری آن برای مصارف خانگی و خانواده‌های پرجمعیت نیز مناسب خواهد بود. بدنه این مدل از استیل ضد زنگ تولید شده و با توجه به حجم بالای مخزن و جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی به پایه ضد لغزش مجهز است.

برای استفاده راحت‌تر در این مدل محفظه جداگانه برای جمع کردن سیم و لوازم جانبی نیز تعبیه شده است.

کره گیر برقی مدل MILK-30 حجم 30 لیتری

مشخصات محصول

  • نوع دستگاه: کره گیر پایین‌زن
  • ظرفیت مخزن: 30 لیتر
  • پایه ضد لغزش: دارد
نقاط قوت
  • دارای قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی
  • بسیار کم صدا و بدون لرزش

مخزن کره گیر برقی مدل MILK-30 هم برای استفاده در منزل و هم برای فروشگاه‌های عرضه لبنیات سنتی مناسب است. طراحی این مدل به صورت تسمه و پروانه بوده و با مخزن بزرگی که دارد باید به صورت مستقیم روی زمین قرار بگیرد.

به ازای هر 25 لیتر ماست لازم است در این کره گیر 4 لیتر یخ بریزید تا روند کره گیری به صورت کامل انجام شود.

کره گیر برقی مدل AL7 ظرفیت 7لیتر

مشخصات محصول

  • نوع دستگاه: کره گیر بالازن
  • ظرفیت مخزن: 7 لیتر
  • پایه ضد لغزش: ندارد

کره گیر برقی مدل AL7 را می‌توانید به صورت رومیزی استفاده کنید و مطمئن باشید که کم‌ترین آلودگی صوتی را در محیط ایجاد می‌کند. این محصول موتور پر توان 36 واتی دارد که برای مخزن 7 لیتری آن قابل قبول است. از این محصول می‌توانید برای تهیه کره و دوغ سنتی و سالم در منزل استفاده کنید.

طعم اصیل کره سالم و سنتی با کره گیر برقی

این روزها تب استفاده از لبنیات سنتی به سبب حاشیه‌هایی که پیرامون استفاده از محصولات صنعتی و پاستوریزه ایجاد شد داغ‌تر شده است. با این حال سبک جمع‌آوری شیر به شکل سنتی و فرآوری آن در فروشگاه‌های لبنیات سنتی هم خیلی از افراد را نسبت به لبنیات سنتی بدبین کرده است.

طراحی و تولید دستگاه‌های کره گیر برقی با در نظر گرفتن دغدغه‌های مصرف کنندگان، کاهش هزینه‌ها و لذت تجربه طعم اصیل کره سنتی صورت گرفت. این دستگاه‌ها در دو مدل تولید می‌شوند و مدل بالا زن صرفا برای مصارف خانگی طراحی شده است. بنابراین با خیال آسوده می‌توانید از کره خانگی، سالم و لذیذ برای وعده‌های صبحانه و پخت و پز استفاده کنید.

کره گیر برقی خانگی چطور کار می‌کند؟

طراحی دستگاه‌های کره گیر برقی با الهام از روش‌های سنتی کره گیری در اقوام عشایر ایرانی صورت گرفته است. به این شکل که یک موتور با توان ثابت همزن داخل دستگاه را به حرکت درمی‌آورد تا محتوای ماست داخل مخزن به خوبی مخلوط و یکنواخت شود. این عمل مشابه با عمل تکان دادن مشک در عشایر است که با سرعت و بازدهی بالاتری انجام می‌گیرد.

با این که دستگاه کره گیر برقی اتوماتیک است اما عملکرد آن تا حدی نیمه اتوماتیک به نظر می‌رسد و لازم است و برای جدا کردن کره لازم است تداخل صورت گیرد. به این شکل که دستگاه بعد از یکنواخت کردن ماست، دو فاز جداگانه دوغ و کره ایجاد می‌کند و فاز کره باید توسط شما به صورت دستی جمع آوری شود.

سرعت عمل دستگاه کره گیر خانگی تا حد زیادی به توان دستگاه و البته میزان جداسازی کره از ماست بستگی دارد. ساز و کار داخلی دستگاه بسیار ساده است و بعد از اتمام فرایند کره گیری می‌توانید از اصالت طعم کره سنتی لذت ببرید.

آشنایی با انواع دستگاه‌های کره گیر برقی

با جستجو ساده‌ای در فضای وب با دستگاه‌های مختلفی آشنا می‌شوید که به جز برند، از نظر طراحی ظاهری و بدنه تفاوت‌های چشمگیری دارند.

برخی از این دستگاه‌ها به صورت یک محفظه استوانه‌ای کشیده هستند که به آن‌ها کره گیر برقی پایین زن گفته می‌شود. مدل‌های پایین زن همانطور که از ظاهر آن‌ها مشخص است ظرفیت بالایی دارند که برای مصارف کارگاهی و کارخانجات کوچک مناسب خواهد بود. مهم‌ترین ویژگی این دستگاه‌ها محل قرارگیری موتور است که معمولا در کف مخزن قرار دارند.

بر خلاف دستگاه‌های پایین زن، در مدل بالا زن همه چیز به بالای بدنه منتقل شده است. موتور بالای دستگاه با دور مشخص امکان جداسازی کره از ماست را فراهم می‌کند. ظرفیت دستگاه‌های کره گیر پایین زن کم‌تر است. وزن بالایی هم ندارند و معمولا از مدل‌های 2 تا 3 کیلویی می‌توانید با خیال آسوده برای مصارف خانگی و محدود استفاده کنید.

از مهم‌ترین مزایای دستگاه کره گیر بالا زن مصرف برق کم‌تر و شستشو آسان‌تر آن است. خیلی از مدل‌های پایین زن قابلیت قرارگیری در ماشین ظرفشویی نیز دارند و بنابراین استفاده از دستگاه در مجموع بسیار راحت‌ خواهد بود.

طعم کره حاصل از کره گیر برقی چگونه است؟

مهم‌ترین دغدغه مصرف کنندگان در ارتباط با خرید دستگاه‌های کره گیر برقی طعم نهایی کره است. در روش سنتی هیچ دستگاهی دخالت ندارد و جداسازی در مشک و با نیرو مکانیکی انجام می‌شود. اما در روش مدرن لبنیات با بدنه دستگاه تماس دارند و ممکن است در طول فراوری این موضوع روی طعم نهایی کره اثر داشته باشد.

تولیدکنندگان این اطمینان را به خریداران دستگاه کره گیر خانگی داده‌اند که محصول نهایی با این روش طعم اصیل و طبیعی خود را حفظ می‌کند. بدنه دستگاه‌های کره گیر از استیل ضد زنگ یا آلومینیوم تولید می‌شود که ضد زنگ و خوردگی هستند. بنابراین تمام استانداردها در طراحی و مونتاژ این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

سخن آخر

با انواع  بهترین دستگاه کره گیر برقی می‌توانید طعم لذیذ دوغ و کره سنتی را در منزل تجربه کنید. کره گیرها در دو مدل پایین‌زن و بالازن تولید می‌شوند و ظرفیت متنوعی دارند.

خرید مدل‌های پایین‌زن را با توجه به ظرفیت کم‌تر و وزن پایین‌تر برای مصارف خانگی پیشنهاد می‌کنیم. اما مدل‌های بالا زن مخزن بزرگ‌تری دارند و با وجود پایه ضد لغزش آلودگی صوتی کم‌تری در محیط ایجاد می‌کنند. تجربه خود را به دنبال استفاده از کره گیرهای برقی در منزل با ما به اشتراک بگذارید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر