امروز09 فروردین 1403

بهترین روتین مراقبت از پوست در سن 30 سالگی

5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

بخش اعظم زیبایی چهره هر فرد در گرو داشتن پوستی صاف و روشن است. تمام زیبایی‌های چهره شامل چشم‌ها، بینی و لب‌هایی زیبا در کنار پوستی صاف خود را نمایان می­کنند و اگر پوستی آلوده، کدر و چروک داشته باشید دیگر زیبایی‌های شما به چشم نمی­آید. برخی موارد پوست را به مرور کدر و تیره می­کند همچنین عدم مراقبت صحیح از پوست باعث تخریب آن خواهد شد. هر سنی نوع خاصی از مراقبت را طلب می­کند و سن 30 سالگی سنی است که ورود به آن به ایجاد تغییرات پوستی همراه خواهد بود. البته این تغییرات به موارد زیادی بستگی دارد. تنها مراقبت‌های پوستی نمی­تواند پوست شما را سالم و شاداب نگه دارد. تمام مواردی که روی پوست تاثیر دارند جزعی از روتین پوستی آن به حساب می­آیند و برای رسیدن به پوستی از هر نظر بی­نقص داشتن یک سبک زندگی سالم و خاص اهمیت بالایی خواهد داشت.

  1. روتین مراقبت پوستی

پوست‌های مختلف بسته به میزان چرب بودنشان مراقبت‌های متفاوتی هم احتیاج دارند اما در هر صورت 30 سالگی سنی است که شاید برای برخی مراقبت‌ها دیر شده باشد. بهتر است تا قبل از این که به 30 سالگی برسید به فکر مراقبت‌های پوستتان باشید تا چروک‌های عمقی ایجاد نشده باشند و نیاز به مراقبت‌های تحاجمی مانند عمل‌های جراحی پلاستیک نداشته باشید. یکی از مهم‌ترین کارها در انجام روتین پوستی روزانه استفاده از یک است که برای مراقبت از پوست حساس اطراف چشم و جلوگیری از عمیق شدن چروک‌ها در این نواحی تا حد زیادی موثر خواهد بود.

از سن 20 تا 30 سالگی تولید کلاژن در پوست بسیار بالاست. پس از 30 سالگی این مقدار کاهش خواهد یافت و در خانم‌ها با ورود به یائسگی تولید کلاژن در پوست قطع خواهد شد و پوست به مرور تغییر خواهد کرد و تخریب خواهد شد. در واقع سن 25 تا 30 سال بهترین سن برای انجام مراقبت‌های پوستی خواهد بود.

  1. انجام فیشیال ماهانه

انجام فیشیال به صورت ماهانه

مراقبت‌های پوستی در سن 30 سالگی به این صورت است که انجام فیشیال‌ها به صورت ماهانه هم در پوست‌های چرب و هم در پوست‌های خشک باید انجام شود. استفاده از ماسک‌های دستساز با استفاده از مواد گیاهی و میوه‌ها هفته ای دوبار بسیار برای پوست مفید است.

  1. انجام مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک روش درمان برای پوست است که توسط سوزن‌های یک­ بار مصرف در پوست زخم‌های ریزی ایجاد می­کند که این عمل باعث تحریک پوست و در نتیجه کلاژن سازی با تحریک مصنوعی می­شود و پس از گذشت 3 تا 6 روز تمامی آثار مزونیدلینگ از بین خواهد رفت و رفته رفته شاهد ترمیم قسمت‌های شل و افتاده پوست خواهید بود. اگر نیاز به این روش دارید می­توانید به کلینیک‌های پوستی مراجعه کنید و از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. این روش درد زیادی ندارد و دوره پس از درمان یا دوره نقاهت آن کوتاه می­باشد و پس از گذشت زمان کمی شاهد تغییرات پوستی چشمگیری خواهید بود. اما بهتر است قبل از انجام این کار تحقیقات لازم را انجام دهید و با مزایا و معایب این روش بیشتر آشنا شوید.

  1. ماسک‌های دستساز

روزهایی که مشغله کاری بالایی خارج از خانه داشته‌اید و آلودگی و گرمای هوا پوستتان را بهم ریخته است بهترین کار پس از شستشوی پوست استفاده از یک ماسک آرامش بخش و مناسب نوع پوستتان است. بسته به نوع پوستتان می­توانید از مواد مختلفی برای تهیه یک ماسک دست­ساز استفاده کنید. برخی از این ماسک‌ها در ادامه ذکر شده است.

برخی از مواد غذایی که داخل خانه هرکسی یافت می­شوند و مناسب برای پوست‌های چرب هستند شامل گوجه فرنگی، تخم مرغ، گلاب، آب لیمو و ماست می‌باشد. هر یک از این موارد به تنهایی می­توانند یک ماسک مناسب برای پوست چرب باشند.

استفاده از ماسک برای روتین پوستی

  • به عنوان مثال سفیده تخم مرغ شبیه به یک لایه بردار طبیعی عمل می­کنند. سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و سفیده را به تنهایی با یک براش مناسب روی پوستتان بکشید و یک دستمال کاغذی روی قسمت هایی که سفیده تخم مرغ را روی آن قرار داده اید بگذارید. حدود نیم ساعت صبر کنید و پس از خشک شدن کامل آن را مانند یک چسب بلند کنید. این ماسک می­تواند آلودگی های درونی پوست را از منافذ آلوده آن بیرون بکشد و پوست را تمیر کند. پس از این کار پوستتان را با آب ولرم بشویید و خشک نمایید و برای یک ربع به پوستتان دست نزنید تا استراحت کند.
  • گلاب و لیمو هم ترکیب بی نظیری خواهد شد. چند قطره آب لیموی تازه و چند قطره گلاب را با نسبت یک به دو با هم مخلوط کنید. این ماسک معجزه­آسا را روی پوستتان قرار دهید و پس از یک ربع با آب ولرم بشویید. می­توانید از عسل هم به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.
  • آب گوجه فرنگی هم تا حد زیادی جاذب چربی کاذب پوستتان خواهد بود. فقط کافیست یک گوجه فرنگی رسیده را له کنید و آن را روی پوستتان قرار دهید. گوجه فرنگی تا حدی باعث سوزش پوست می­شود بنابراین تا ده دقیقه بیشتر آن را روی پوستتان قرار ندهید.

برای پوست‌های خشک نیز می‌توان از برخی از مواردی که در بالا ذکر شد استفاده کرد. اما در پوست‌های خشک به دلیل رطوبت پایین و حساس بودن پوست نمی‌توان از موادی مثل آبلیمو و یا آب گوجه فرنگی استفاده کرد، ولی شما می‌توانید به عنوان جایگزین از موادی مثل زرده تخم مرغ، توت فرنگی، زردچوبه، خیار، عسل و شکر برای درست کردن ماسک دست‌ساز و خانگی خود استفاده کنید.

  • زرده تخم مرغ را جدا کنید و با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود به مدت یک ربع تا 20 دقیقه قرار دهید و سپس آبکشی نمایید. عسل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و برخی بیماری های پوستی را درمان می­کند. زرده تخم مرغ هم بافت های آسیب دیده و پوسته پوسته شده را بهبود می­بخشد. این ماسک برای درمان خشکی شدید پوست بسیار موثر خواهد بود.
  • توت فرنگی، گلاب و عسل را با هم مخلوز کنید و روی پوستتان قرار دهید. توت فرنگی یک مرطوب کننده طبیعیست و مقدار زیادی ویتامین C درون آن وجود دارد. گلاب آلودگی ها را پاک می­کند و عسل هم رطوبت کافی به پوست می­دهد.

جدا از ماسک های گفته شده برای کسانی که فرصت تهیه ماسک‌های دستساز را ندارند گزینه مناسبی است، از طرفی هیچ محدودیتی در استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای برای خانم‌ها یا آقایان وجود ندارد و این موضوع انتخاب را برای همه افراد راحت‌تر خواهد کرد. همچنین می‌توانید با توجه به نیاز پوست خود این ماسک‌ها را برای آبرسانی بهتر به پوست و یا از بین بردن لک و آکنه‌های پوستی خریداری و استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر