امروز10 فروردین 1403

انواع بهترین مارک دستگاه ذوب وکس برای اپیلاسیون بی‌دردسر

بهترین مارک دستگاه ذوب وکس
امتیاز دهیدpost

اگر به طور معمول از روش‌های حذف موقت موهای زائد استفاده می‌کنید تجربه به شما هم ثابت کرده که هیچ روشی بازدهی اپیلاسیون با وکس را ندارد. مهم‌ترین مزایای آن حذف طولانی مدت موهای زائد، باریک شدن ریشه موها و در مراحل بعد نرمی و لطافت پوست است. اما همین دردسرهای گرم کردن وکس یا موم کافی است تا به کلی قید اپیلاسیون با این روش را حداقل در منزل بزنید.

موم اپیلاسیون به دو صورت گرم و سرد استفاده می‌شود و بازدهی موم‌های گرم به سبب چسبندگی بهتر بیش‌تر است. این روزها در آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و حتی در منزل از انواع بهترین مارک دستگاه ذوب وکس استفاده می‌شود که چالش‌های روش سنتی گرم کردن موم را ندارند.

با انواع دستگاه ذوب وکس موم تنها در چند دقیقه ذوب می‌شود و به هم‌ریختگی و بی‌نظمی ناشی از ذوب موم به روش سنتی با این دستگاه‌ها تقریبا برطرف شده است. در راهنمای خرید امروز به‌نظر نگاهی بر ساز و کار و انواع این دستگاه کاربردی داشته‌ایم که این روزها استفاده از آن در منازل و آرایشگاه‌ها متداول شده است.

معرفی و بررسی انواع دستگاه موم گرم کن

پیشنهاد به نظر

دستگاه موم گرم کن و ذوب وکس سولار استار کد 100

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم ساده
  • قابلیت شستشو: دارد

یکی از مواردی که روند اپیلاسیون کند و زمانبر می‌کند ذوب کردن دائمی وکس یا موم است. اکنون به لطف دستگاه موم گرم کن سولار استار اپیلاسیون ساده و سریع‌تر از هر زمان دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.

این دستگاه با یک ظرف قابل شستشو، درب متحرک و امکان خاموشی خودکار طراحی شده است. مهم‌تر این که ابعاد این دستگاه ذوب وکس کوچک است و بعد از ذوب موم، قابلیت گرم نگهداری دارد.

دستگاه گرم کننده موم کونسانگ مدل A108

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم خشابی
  • قابلیت شستشو: ندارد

استفاده از دستگاه‌های ذوب کننده موم خشابی به سبب کارکرد ساده‌تری که دارند رایج شده است. این مدل بیش‌تر به بانوان و آقایانی پیشنهاد می‌شود که قصد دارند اپیلاسیون را در منزل و بدون کمک اپراتور انجام دهند.

دستگاه گرم کننده موم کونسانگ مدل A108 با اتصال مستقیم به برق کار می‌کند و نباید با رطوبت تماس پیدا کند. خرید این مدل علاوه بر طراحی مناسب برای مصارف خانگی کاملا مقرون به صرفه است.

دستگاه موم گرم کن و ذوب وکس سولار استار مدل ۱۰۱

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم معمولی
  • قابلیت شستشو: دارد

استفاده از دستگاه ذوب موم کمک می‌کند تا اپیلاسیون را سریع و حرفه‌ای در هر کجایی که هستید انجام دهید. دستگاه موم گرم کن و ذوب وکس سولار استار مدل 101 از محصولات پرفروش بازار است که خرید آن را هم برای استفاده در منزل و هم برای استفاده در سالن‌های آرایشی پیشنهاد می‌کنیم.

این مدل به یک محفظه قابل شستشو مجهز است و بلافاصله بعد از ریختن موم معمولی می‌توانید دمای دستگاه را تا 110 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

دستگاه ذوب وکس میلیندا مدل 121

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم معمولی
  • قابلیت شستشو: دارد

برای رساندن دمای موم به میزان مورد نظر و بدون ایجاد سوختگی از  دستگاه ذوب وکس میلیندا مدل 121 استفاده کنید. محصولی حرفه‌ای و جمع و جور برای آرایشگاه و منزل که با مخزن نیم لیتری طراحی شده است.

این مدل در رنگ‌های مختلف و با یک درب نشکن و مقاوم نسبت به حرارت تولید شده است. با چراغ‌های LED تعبیه شده روی بدنه این محصول می‌توانید وضعیت کار دستگاه مشاهده کنید.

گرم کننده موم پرووکس مدل 30203

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم معمولی
  • قابلیت شستشو: ندارد

با گرم کننده موم پرووکس مدل 30203 نیازی نیست نگران داغ شدن بیش از حد وکس هنگام اپیلاسیون باشید. فقط کافی است دمای موم را با توجه به دمای مناسب برای قرارگیری روی پوست تنظیم کنید تا پس از آن دستگاه به صورت خودکار خاموش شود.

یکی از مزایای این مدل ذوب سریع وکس در مخزن آلومینیومی مقاوم نسبت به حرارت است.

دستگاه موم گرم کن و ذوب وکس مدل 001

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم خشابی
  • قابلیت شستشو: ندارد

از دستگاه موم گرم کن و ذوب وکس مدل 001 می‌توانید درست مثل یک اپیلاتور برقی در تمام نقاط بدن استفاده کنید. این محصول با موم خشابی کار می‌کند و با وجود آن در مصرف وکس نیز صرفه‌جویی می‌شود.

دستگاه موم گرم کن و ذوب وکس لوتوس مدل 101

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم معمولی
  • قابلیت شستشو: دارد

اپیلاسیون در منزل و با استفاده از وکس روشی متداول است؛ اما با دستگاه موم گرم کن و ذوب وکس لوتوس مدل 101 همین امر ساده را می‌توانید به سبک حرفه‌ای‌ها انجام دهید.

ظرفیت این مدل حدود نیم لیتر و با یک درب فلزی طراحی شده است. درب قابل جداسازی و شستشو است و حتی می‌توانید برای گرم نگهداری وکس از آن استفاده کنید.

دستگاه موم گرم کن رولون مدل 101-A&D

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم معمولی
  • قابلیت شستشو: دارد

تنظیم دما به ویژه برای موم معمولی و جهت اپیلاسیون نواحی زیادی از بدن کار ساده‌ای نیست.  دستگاه موم گرم کن رولون مدل 101-A&D با دو کلید تنظیم دما و خاموش و روشن طراحی شده و ابعاد کوچکی دارد.

پس از هر بار استفاده مخزن داخلی این دستگاه را می‌توانید درب آن به صورت کامل شستشو دهید.

دستگاه موم داغ کن رولون مدلA-D

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم معمولی
  • قابلیت شستشو: دارد

ابعاد و طراحی دوقلو دستگاه موم داغ کن رولون برای مصارف حرفه‌ای و سالن‌های زیبایی مناسب است. این مدل با دو مخزن قابل شستشو و عایق طراحی شده و می‌توانید از هر دو به صورت همزمان جهت استفاده توسط چند اپراتور یا گرم نگهداری مقدار بیش‌تری موم استفاده کنید.

یکی از قابلیت‌های کلیدی دستگاه ذوب موم رولون امکان استفاده از یک مخزن به تنهایی است؛ چون هر مخزن با کلید و پیچ تنظیم دمایی جداگانه طراحی شده تا در مصرف برق نیز صرفه جویی شود.

دستگاه گرم کننده موم وکس کارونلب مدل Pro Salon Hard Wax

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم معمولی سخت و نواری
  • قابلیت شستشو: دارد

دستگاه ذوب موم کارونلب طراحی منحصر به فردی برای استفاده در منزل و گرم کردن سریع وکس دارد. کافی است در این مدل مقدار کافی از موم جامد یا نواری قرار دهید تا بعد از رسیدن به دمای مورد نظرتان دستگاه به صورت خودکار خاموش شود.

بعد از روشن کردن دستگاه تا شش مرحله متوالی می‌توانید دمای آن را افزایش یا کاهش دهید.

دستگاه موم گرم کن سولار مدل 301

مشخصات محصول

  • مناسب برای: موم معمولی
  • قابلیت شستشو: دارد

مهم‌ترین چالش اپیلاسیون در منزل ذوب کردن وکس است. دستگاه موم گرم کن سولار مدل 301 از یک قابلمه آلومینیومی کوچک تشکیل شده و دمای آن را تا 110 درجه سانتی گراد می‌توانید افزایش دهید.

با استفاده از این دستگاه می‌توانید در منزل و بدون کمک اپراتور اپیلاسیون را با خیال راحت انجام دهید.

آشنایی با سازوکار دستگاه ذوب وکس

موم دو کاربرد مختلف در بازار دارد. نوع اولیه موم‌ برای اپیلاسیون استفاده می‌شود و یک نوع موم دیگر هم برای شمع‌سازی کاربرد دارد.

خیلی از دستگاه‌های ذوب وکس که در بازار وجود دارند مختص ذوب وکس و اپیلاسیون هستند. این دستگاه‌ها ابعاد کوچک و رومیزی دارند که داخل آن‌ها یک محفظه استیل یا آلومینیومی قرار گرفته است. با اتصال دستگاه به برق محفظه گرم و موم اپیلاسیون تا حد دلخواه ذوب و روان می‌شود.

مخزن اکثر دستگاه‌های بازار حدود نیم لیتر است که معمولا یک قالب موم مخصوص اپیلاسیون را می‌توانید داخل آن قرار دهید.

سرعت عمل دستگاه‌ها هم متنوع است؛ درست مثل یک هیتر معمولی خانگی که بر حسب توان موتور و بازه تنظیم دما گرمای مختلف منتشر می‌کند. اکثر دستگاه‌های ذوب وکس بازار تنظیمات محدودی دارند و به یک دکمه خاموش و روشن و یک پیچ تنظیم دمایی مجهز هستند. با این پیچ می‌توانید سرعت ذوب موم را تعیین کنید. مثلا دستگاه در دماهای پایین تنظیم شود و با گرم نگه داشتن موم بتوانید هر لحظه از آن استفاده کنید.

انواع دستگاه موم گرم کن بر اساس طراحی

چه روشی را برای حذف موهای زائد با استفاده از موم ترجیح می‌دهید؟ استعمال موم با استفاده از کاردک روی سطح پوست یا استفاده مستقیم و بدون واسطه از موم؟

بر اساس انواع دستگاه ذوب وکس که در بازار وجود دارند موم‌ها نیز ساختار مختلفی دارند:

دستگاه‌های ذوب موم ساده

موم‌های ساده معمولا در ظرف و بسته بندی معمولی تولید می‌شوند و برای ذوب آن‌ها می‌توانید از مدل‌های موم گرم کن دو یا تک محفظه استفاده کنید. مدل‌های ساده یک محفظه استیل داخلی دارند و موم ابتدا باید به صورت کامل گرم شود و سپس با استفاده از کاردک یا چوب بستنی روی سطح پوست قرار گیرد.

دستگاه‌های ذوب موم خشابی

نامگذاری این دستگاه به دنبال معرفی انواع موم‌های خشابی صورت گرفت. موم‌های خشابی در واقع یک استوانه مشابه با خشاب اسلحه هستند که داخل آن‌ها با موم نرم پر شده است. این خشاب یک سرپوش دارد و نحوه استفاده از آن مشابه با یک رول ضد تعریق روی پوست است.

برای استفاده از موم‌های خشابی باید دستگاه ذوب خاص همان نوع موم را خریداری کنید. دستگاه‌های خشابی سبک و کوچک هستند و بدون واسطه و تنها با قرار دادن رول روی ناحیه مورد نظر می‌توانید اپیلاسیون را انجام دهید.

ذوب موم با دستگاه چقدر زمان می‌برد؟

به طور کلی زمان گرم شدن موم در دستگاه‌های خشابی کوتاه‌تر از مدل‌هایی است که به صورت هیتر و با گرمای مستقیم موم را ذوب می‌کنند.

زمان ذوب شدن وکس به دو عامل توان دستگاه و آب و هوای اطرافتان بستگی دارد. به علاوه درجه حرارت دستگاه‌ها هم قابل تنظیم است و بنابراین زمان گرم شدن موم کاملا متغیر خواهد بود.

نکته مهم در استفاده از دستگاه‌های خشابی توجه به حرارت موم قبل از استفاده است. گاهی برای تسریع در روند اپیلاسیون دمای دستگاه را خیلی بالا می‌بریم؛ غافل از این که تماس مستقیم موم خشابی با پوست سوختگی شدیدی به دنبال دارد.

نکات کلیدی قبل از ذوب وکس با دستگاه موم گرم کن

به لطف دستگاه‌هایی که موم را به سرعت و با زحمت کم‌تری ذوب می‌کنند روند اپیلاسیون با وکس بسیار ساده‌تر از گذشته است. با این حال بد نیست قبل از اپیلاسیون با این روش به نکات زیر دقت کنید:

  • در دستگاه‌های خشابی حتما از موم‌های خشابی استفاده کنید. فشرده کردن موم‌های معمولی در دستگاه خشابی بدان آسیب می‌زند.
  • به دلیل تماس مستقیم دستگاه خشابی با پوست حتما قبل از اپیلاسیون آن را روی نقطه کوچکی از بدن تست کنید.
  •  بهتر است از دستگاهی استفاده کنید که دارای چراغ نمایشگر یا اعلان ذوب موم باشد. به این صورت که به محض رسیدن دمای موم به دمای تنظیم شده دستگاه هشدار صادر کند.

سخن آخر

شاید مهم‌ترین دستگاهی که در زمینه اپیلاسیون و رفع موقت موهای زائد وارد بازار شده باشد انواع بهترین مارک دستگاه ذوب وکس باشد. ابزاری با طراحی ساده و کاملا کاربردی که با کمک آن بانوان و آقایان می‌توانند رفع موهای زائد را در منزل و با صرف زمان و هزینه کم‌تر انجام دهند.

دستگاه‌های ذوب وکس در دو مدل معمولی و خشابی طراحی می‌شوند. مدل‌های خشابی مشابه با اپیلاتور یا انواع اپیلیدی هستند و با وجود آن‌ها در مصرف وکس صرفه‌جویی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر