امروز09 فروردین 1403

نقد و بررسی گوشی شیائومی نوت Mi 10

بررسی خرید گوشی موبایل شیائومی مدل Mi Note 10
3.7/5 - (7 امتیاز)

چرا خرید شیائومی نوت Mi 10 را به شما پیشنهاد می‌دهیم؟

این گوشی یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های برند شیائومی است که جدای از ظاهر زیبای آن امکانات جالبی نیز دارد.

اگر اهل عکاسی با موبایل هستید پس حتما از این گوشی خوشتان خواهد آمد. مخصوصاً دوربین سلفی فوق‌العاده‌ای که دارد بسیار مورد استقبال خانم‌ها برای گرفتن عکسهای زیبا برای اینستاگرام است.

نقاط قوت
  • دوربین سلفی فوق العاده
  • طراحی زیبا و چشمگیر
  • باتری قدرتمند
نقاط ضعف
  • پردازنده‌ی نه چندان قدرتمند
  • عدم به کارگیری SD کارت
  • تبلیغات مزاحم در رابط کاربری

اخیراً به فاصله‌ی چند ماه، دوربین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از 48 مگاپیکسل به 64 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است، اما این میزان ارتقا در گوشی شیائومی Mi Note 10 به رزولوشن بالای 108 مگاپیکسل رسیده است.

در ادامه به بررسی نقد و بررسی گوشی شیائومی نوت 10 خواهیم پرداخت.

اما آیا میزان مگاپیکسل دوربین اهمیت دارد؟

دوربین گوشی شیائومی نوت 10

دوربین گوشی شیائومی نوت 10

این موضوع می‌تواند نظریه‌ی این که هرچقدر عدد مگاپیکسل بالاتر باشد. تصویربرداری دوربین دستگاه بهتر است را زیر سؤال ببرد. زیرا اگر این سؤال را از اپل، گوگل، و یا سامسونگ بپرسید، به شما خواهند گفت که دوربین 12 مگاپیکسل نیز برای عکاسی با بهترین کیفیت کافی است. با این وجود، شیائومی ایده‌های دیگری را در سر داشت،‌ و نوانست با همکاری سامسونگ، پیکره ی شماره‌ی مگاپیکسل را شکست دهد، تا مدل Mi Note 10 را تولید کند.

شیائومی Mi note 10 دارای 5 دوربین مجهز در قسمت پنل پشتی خود است که با 180 میلیون پیکسل ترکیب شده است.

خوشبختانه، ویژگی‌های جالب دیگری به جز عکاسی، در این دوربین موجود است. این گوشی دارای صفحه نمایش خمیده OELD است، که تصاویر با کیفیت بالایی را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید قدرت فوق‌العاده ی آن را نسبت به Realme X2 pro ، Fantastic، و Xiaomi mi 9t pro مقایسه کنید.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی گوشی شیائومی نوت 10

طراحی گوشی شیائومی نوت 10

شیائومی Mi Note 10 با مدل هواوی P30 پرو تقریباً هم تراز است. هر دوی آنها فلت هستند و صفحه نمایش خمیده دارند. نسخه ی سفید یخی آن با رنگ براق هواوی به نام سفید صدفی شباهت بسیار دارد. اگر رنگ‌های هواوی P30 pro الهام گرفته از طبیعت است، رنگ‌های این گوشی نیز از این منظر چندان بد به نظر نمی‌رسد.

دوربین شیائومی Mi Note 10 همانند دوربین پریسکوپی به کار رفته در P30 pro است. سایز این گوشی همانند آیفون ۱۱ پرو بزرگ است اما به جز آن، شیائومی، توانسته است فضایی برای درگاه هدفون در آن جاسازی کند.

در پنل پشتی آن یک دوربین میکرو وجود دارد که به دلیل کوچک بودن سنسور آن، بافت‌های سوژه همیشه به خوبی حفظ نمی‌شود. صفحه نمایش 6.47 اینچی این گوشی، دارای وضوح تصویر Full Hd و چگالی پیکسل در حدود 400pp است.

وضوح تصویر در این گوشی آن را هم تراز با آیفون 8 پلاس کرده است که بر خلاف آن Mi Note 10 از پنل AmoLED استفاده می‌کند و باعث شده است تا کیفیت وضوح تصاویر به میزان قابل توجهی بالا برود.

همچنان باید گفت که در طراحی این گوشی، یک ناچ قطره ایی در بالای صفحه‌ی نمایشگر قرار گرفته است که آن را به یک پکیج هیجان‌انگیز تبدیل کرده است.

رابط کاربری و عملکرد در شیائومی نوت 10

تلفن‌های شیائومی نسخه‌ی سفارشی شده‌ی اندروید با نام MIUI را اجرا می‌کند. (MIUI در واقع یک فریم بر مبنای سیستم عامل اندروید است که به طور ویژه توسط شیائومی اجرا می‌شود.) عدم قابلیت در دستگاه های اخیر هواوی به معنای نقص داشتن آنها نیست. اما شما همچنان می‌توانید به برنامه‌های پلی استور نیز دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال: هنگامی که شما برنامه‌ایی را برای آیفون دانلود می کنید، آن برنامه به طور مستقیم بروی صفحه نمایش گوشی قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، نوتیفیکیشن ها به صورت اعلان‌های کوچک در قسمت نوار بالای گوشی ایجاد می‌شوند.

برای دریافت نمایه‌ایی از اعلانات برنامه‌ها به شما، باید نوار را برای نمایش گسترده تر اعلانات، به پایین بکشید.

تمام این موارد نمایانگر اینست که MIUI رابط مورد علاقه‌ی روزانه‌ی ما نیست. اما همچنان به صورت ساده و شفاف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که یکی از جوانب پایین آمدن سطح تلفن‌های شیائومی ،‌تبلیغاتی است که در مقابل رابط کاربری UI قرار می‌گیرد. البته وسعت این تبلیغات در مدل‌های مختلف و کشورهای گوناگون متفاوت است.

شرکت شیائومی راهی برای حذف این تبلیغات ارائه نکرده است. اما خوشبختانه ترفندهایی وجود دارد که می‌تواند تا حد زیادی شما را ازدست نمایش تبلیغات خلاص کند. شما با استفاده از برنامه‌ی Cleaner می‌توانید برخی از برنامه‌هایی را که تبلیغات نشان می‌دهند را حذف کنید.

با نصب یک برنامه‌ی جدید و نمایش تبلیغات بسیار به شما ممکن است ویروس از همان طریق وارد گوشی شما شود. بنابراین شما می‌توانید بسیاری از برنامه‌ها را غیر فعال کنید. ممکن است در وهله‌ی اول با پرداخت 549 یورو بابت این گوشی، مشکلی با این موضوع نداشته باشید و راضی به نظر برسید.

جالب این است که شما با گوشی شیائومی مجهز به چیپست (تراشه‌ی الکترونیکی است که وظیفه‌ی مدیریت جریان داده ها را در بین پردازنده، حافظه، و یا قسمت های جانبی بر عهده دارد.) Snapdragon 730G با رام 6GB روبرو می‌شوید.  این چیپست نسبت بهSnapdragon 855 و اموری که انجام می‌دهد، چندان قدرتمند نیست.

عملکرد روزانه در اکثر قسمت‌ها، بخصوص در هنگام جابجایی رابط کاربری، وب گردی و یا تماشای فیلم خوب به نظر می‌رسد. گفته می‌شود که عکس گرفتن می‌تواند دارای یک فرایند لرزشی باشد که با توجه به دوربین 108 مگاپیکسل موجود در Mi Note 10 این فرایند به خوبی کنترل می‌شود.

برنامه‌هایی که قاتل باتری گوشی هستند می‌توانند باعث کاهش مقاومت ارتباط اینترنتی باشند. بنابراین اگر عکس گرفتن برای شما اولویت دارد، می‌توانید به کمک باتری تعبیه شده در گوشی Mi Note 10 و یا گوشی‌های گران قیمت Huawei Nova 5t، و یا One plus 7t به تصویربرداری و یا عکس گرفتن بپردازید.

گوشی Mi Note 10 دارای 128 گیگ حافظه‌ی داخلی است. این حجم برای بسیاری از کاربران کافی است اما اغلب برای کاربرانی که حجم بیشتری را ظرف چند ماه استفاده می‌کنند، ممکن است مشکل ساز باشد و عدم به کارگیری SD کارت در اینجا بیشتر به چشم می‌خورد.

در قسمت پایین صفحه نمایش این گوشی، یک اسکنر اثر انگشت قرارگرفته است که حتی اگر به اندازه‌ی پرچمداران گوشی، سطح بالا و کاملاً ظریفی نداشته باشد، اما همچنان خوب به نظر می‌رسد.

شارپ تصاویر دوربین گوشی شیائومی نوت 10

شارپ تصاویر دوربین گوشی شیائومی نوت ۱۰

شارپ تصاویر دوربین گوشی شیائومی نوت ۱۰

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند که دارای شارپ تصاویر باشد، می‌گردید، شیائومی Mi Note 10 بهترین گزینه برای این انتخاب است. این گوشی مجهز به 5 دوربین در پنل پشتی است که شامل:  دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، دوربین تله فوتوی کوتاه 12 مگاپیکسل با زوم 2 برابر، دوربین 5 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال 5 برابر، دوربین 12 مگاپیکسل با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر، دوربین 20 مگاپیکسل اولترا واید، دوربین 2 مگاپیکسل میکرو می‌باشد.

هیچ جزئیاتی در تصویربرداری با دوربین Mi Note 10 پنهان نمی‌ماند. این موضوع بسیار حیرت انگیز است.

عکسهای گرفته شده با وضوح پیش فرض 27 مگاپیکسل با فناوری تکنیک ترکیب پیکسل‌ها با 4 پیکسل ترکیب می شود. این روش یکی از مشکلات اصلی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، یعنی عکس برداری در نور کم را برطرف کرده است.

دوربین شیائومی Mi Note 10 می‌تواند به کمک شارپ تصاویر، عکس‌هایی با وضوح بالا بگیرد. هنگامی که با دوربین 108 مگاپیکسل عکس گرفته می‌شود، به راحتی می‌توان ضعف نسبتاً کمی را در افکت و داینمیک رنگها که در Pixels و یا آیفون وجود دارد را فهمید. اما همچنان این دوربین جزئیات و عمق میدان بهتری را به تصویر می‌کشد. عملکرد این گوشی در نور کم همانند Pixel 4، Huawei mate 30 pro بسیار خوب به نظر می‌رسد.

دوربین 12 مگاپیکسل این گوشی با لنز تله فوتو و زوم 2 برابر بیشتر برای تصاویر پرتره به کار می‌رود و دوربین 20 مگاپیکسل اولترا واید، رزولوشن و پهنای عریضی از تصاویر را به نمایش می‌گذارد. اما این دوربین‌ها چندان با شب سازگاری ندارند، به همین دلیل دوربین 108 مگاپیکسل می‌تواند تا حد زیادی نور محیط را جذب کند تا تصاویر روشن‌تر و با جزئیات بیشتری ثبت شود.

لازم به ذکر است که این گوشی همچنین دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسل نیز می‌باشد. دوربین‌های این مدل گوشی قابلیت ضبط ویدئو‌های 4K با فریم ریت 30 ریت درهر ثانیه را دارد. این عملکرد تنها نیمی از کاری است که گوشی هم تراز آن One plus 7t می‌تواند انجام دهد.

با وجود لرزشگیر‌های تصویر، فیلم و یا عکس‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یا از آنها به عنوان( Vlog) ولاگ های فان و جالب که ‌می‌تواند ویدئو کلیپ‌های کوتاهی باشند استفاده کرد. حتی اگر با پرداخت 549 یورو می‌توانستید بهترین تلفن موجود را خریداری کنید، اما همچنان گوشی شیائومی Mi Note 10 بهترین دوربین گوشی را به خود اختصاص داده است.

عمر باتری

شیائومی از یک باتری 5260 میلی آمپر استفاده کرده است. چنین باتری حتی برای گوشی‌های رده بالا نیز، بسیار بزرگ است که به گفته‌ی این شرکت، می‌تواند با 1 بار شارژ تا 2 روز کامل دوام بیاورد.

باتری این گوشی می‌تواند با سرعت 30 وات در 30 دقیقه، 55 درصد شارژ ذخیره کند البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در اینجا هیچ شارژ بی‌سیمی وجود ندارد. اما با این حال تمامی قابلیت‌های مورد علاقه‌ی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و یا Iphone 11 pro را که از نظر عمر باتری جزو بهترین گوشی‌های موجود در بازار هستند را ندارد.

شما با پرداخت 549 یورو هیچ گوشی مانند Mi Note 10 را که دارای دوربین هوشمند و شارپ تصاویر است را نمی توانید تهیه کنید. حقیقتاً این مدل گوشی دارای ظاهری بسیار براق و روشن است که قیمت آن کمی بیش از تصور است.

عدم شارژ بی‌سیم، صفحه نمایش 90 هرتز، قدرت پردازش کم در Mi Note 10 در نظر گرفته نشده است. حتی اگر گوشی‌های Realme X2 pro و یا شیائومی Mi 9t در تصویر برداری ضعیف عمل کنند، اما دارای یک رابط کاربری قدرتمند و سازگار است.

با وجود آنکه این گوشی چندان ایده‌آل به حساب نمی‌آید، اما همچنان گوشی شیائومی نوت 10 با مجهز بودن به 5 دوربین و مشکلات موجود در پردازش گوشی، یکی از پرچمداران گوشی‌های هوشمند با متوسط قیمت در بازار، به شمار می‌رود.

خرید شیائومی Mi Note 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر