امروز01 اردیبهشت 1403

معرفی گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ + قیمت: امکاناتی فراتر از یک نوت!

گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ
5/5 - (1 امتیاز)

سری نوت به عنوان کارآمدترین گوشی‌های سامسونگ از حیث طراحی و کاربری شناخته می‌شوند. گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ نمونه کامل تمام نوت‌هایی است که از سال 2011 به بعد توسط کمپانی خلاق سامسونگ عرضه شد. اما اگر کاربر نوت 10 نباشید حتما شما هم کنجکاو هستید با زیر و بم این پرچمدار خوش استایل و محبوب آشنا شوید.

تا این لحظه نوت 10 پلاس بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین محصول میان بهترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ به شمار می‌رود. تمام اجزای نوت 10 نسبت به مدل پیشین خود ارتقا یافتند. بدنه‌ای که با ظرافت خاصی تولید شده، قلم اس پن که در مجموع از نظر ظاهر و کاربری جذاب‌تر شده و خلاصه بخش‌های مختلفی که برای کسب رضایت مشتریان خاص پسند بازتعریف شده‌اند.

اگر به دنبال تفاوت‌های سری پلاس با معمولی هستید یا هرگز با امکانات سری نوت و نوت 10 آشنا نبوده‌اید، راهنمای خرید امروز به‌نظر را از دست ندهید. در نقد تخصصی امروز خوب و بد مدل نوت 10 سامسونگ با دید بی طرفانه بررسی می‌شود.

مدل پرطرفدار

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 10 Plus N975F/DS

مشخصات محصول

  • پردازنده با تراشه Exynos 9825 هفت نانومتری هشت هسته‌ای
  • حافظه داخلی 256 گیگابایت
  • رم 12 گیگابایت
  • صفحه نمایش 6.8 اینچ
  • باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 4300 میلی‌آمپر ساعت
نقاط قوت
  • صفحه‌نمایش با عملکرد بی‌نظیر
  • دوربین سلفی قوی
  • سخت افزار به روز و قدرتمند
نقاط ضعف
  • ابعاد بزرگ نمایشگر و خوش دست نبودن

نقدی سریع بر گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 10 Plus

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 10 Plus قدرت بالا در عملکرد و مصرف باتری بهینه‌ای دارد. طراحی بدنه این محصول از جمله محل قرارگیری لنز دوربین سلفی نوآورانه بود و در مجموع وزن دستگاه و ضخامت آن نسبت به نوت 9 کاهش یافته است.

نوت 10 پلاس باتری قوی‌تر و رم بالاتری نسبت به مدل نوت 10 معمولی دارد. این محصول به قابلیت ارتقا حافظه هم مجهز است و می‌توانید آن را تا یک ترابایت افزایش دهید.

نگاهی بر گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ در 60 ثانیه!

قبل از این که بخواهیم وارد تفاسیر و نقدهای مختلف مربوط به نسل جدید نوت شویم، بگذارید یک مرور 60 ثانیه‌ای روی امکانات آن داشته باشیم. نوت 10 پلاس با صفحه نمایش 6.8 اینچی خود بزرگ‌ترین گوشی سامسونگ است که تا به حال عرضه شده است. به نظر نمی‌رسد سامسونگ بعد از این بتواند گوشی بزرگ‌تری تولید کند؛ مگر در گلکسی نوت 20 که احتمالا صفحه نمایش مدل اولترا به 6.9 اینچ برسد و چندان محسوس نیست.

ما گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ را به عنوان محصولی ارزیابی کرده‌ایم که همه چیز را در خود دارد:

  •  یک دوربین با 5 لنز قوی، فیلتر و حالات مختلف عکاسی که علاوه بر امکان عکسبرداری منحصر به فرد در شب، قوی‌ترین دوربین سلفی را دارد.
  • افزودن قابلیت AR یا واقعیت افزوده به تمام امکانات گوشی از جمله دوربین عکاسی و فیلمبرداری که برای همه کاربران جذاب بوده است.
  • پردازش سریع‌تر به لطف پردازنده و کارت حافظه غول آسا، باتری قدرتمند و سرعت شارژ بالاتر که مدل‌های قبلی از آن‌ها بی‌بهره بوده‌اند.

گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ: طراحی هوشمندانه و تلفیقی

در طراحی نوت 10 تغییرات چشمگیری نسبت به قبل رخ داده است. مهم‌ترین آن محل قرارگیری دوربین سلفی است که در صفحه نمایش اصلی تبدیل به یکی از عناصر صفحه شده است. این عنصر دیگر در گوشه‌ای از صفحه نیست که بخواهد هنگام خرید خودنمایی کند. بنابراین دوربین سلفی در طراحی هنرمندانه و هوشمندانه معرفی گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ تا حدودی مخفی است.

بدنه گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ مشابه با مدل‌های قبلی نوت حالت صندوقی دارد. این در حالی است که در نوت 20 پلاس بیش‌تر این احساس را با دیدن و لمس بدنه داریم؛ با این تفاوت که بدنه به لبه‌های جذاب و ظریف‌تری نسبت به نوت 9 مجهز است.

به طور کلی بدنه نوت 10 از نوت 9 ظریف‌تر و باریک‌تر است. نوت 9 با پیکر بزرگ و کمی ضخیم عرضه شد و سعی کرد قدرت خود را با طراحی بزرگ بدنه بیش‌تر نشان دهد. اما در نوت 10 پلاس این طراحی خوش دست‌تر، ظریف‌تر و زیباتر شده است. ضمن این که با وجود باریک‌تر شدن دستگاه، باتری عملکرد خوبی دارد و چیزی از توانمندی آن کم نشده است.

اما در بخش پشتی بدنه هم سامسونگ غافلگیری‌های جذابی برای ما داشته است. در صورتی که رنگ Aura Glow را انتخاب کنید پشتی دستگاه تلالو زیبایی از رنگ‌ها را بازتاب می‌کند. حالتی رنگین کمانی که نقش موثری در بازاریابی این اثر هنرمندانه نزد مشتریان داشته است.

اسن پن و تحولات آن در گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ

قلم S Pen در گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس، قابلیت‌های بسیار کاربردی و جذابی دارد. عملکرد اس پن دیگر به نوشتن و طراحی روی صفحه گوشی محدود نمی‌شود و  امکانات جذاب دیگری هم دارد. مثلا بین دوربین سلفی و اصلی گوشی جابه‌جا شوید، صدا را کم و زیاد کنید و تنظیمات عکس برداری را انجام دهید.

بخش دیگر قابلیت تبدیل دست نوشته به متن چاپی است. اخیرا نرم افزاری برای طراحی و نقاشی به نام PENUP معرفی شده که کاربران نوت عملکرد بهتری در خلق آثار موجود در آن داشته‌اند.

در معرفی گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ از حضور حسگرهای چند جهتی خبر داده شد. با این سنسورها جهت حرکت قلم در دست کاربر را نیز تشخیص داده شده و از این‌رو شناسایی ژست‌های حرکتی ممکن می‌شوند.

اما در عملکرد اصلی اس پن هم تغییرات زیادی می‌بینیم. تشخیص نوشته‌ها و دست خط کاربران با این قلم نسبت به گذشته بهبود داشته و خلاصه همه چیز برای رقم خوردن تجربه کاربری بهتر آماده است.

بررسی تخصصی کارایی دوربین نوت 10 پلاس سامسونگ

دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر است. دومین لنز که سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با یک لنز فوق عریض، دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۱۲ میلی‌متری است. دوربین سوم تله فوتو است که از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مشابه نسل پیش با اندازه ۱/۳.۶ اینچی بهره می‌برد. به علاوه در مدل پلاس یک سنسور 3 مگاپیکسلی هم طراحی شده که به ثبت بهتر جزئیات کمک می‌کند.

عکاسی در روز مهم‌ترین هدف استفاده از دوربین‌ گوشی‌های هوشمند است و از این رو باید در یک گوشی پرچمدار مانند +Galaxy Note 10 بالاترین کیفیت را شاهد باشیم. این گوشی با کیفیت بالایی تصاویر نور روز را به ثبت می‌رساند. محدوده دینامیک عکس‌ها به خوبی پیاده شده و وقتی بخواهیم جزئیات زیادی را در یک قاب جای دهیم به لطف استفاده از سنسورها و لرزشگیر همه چیز ایده آل است.

به جز بخش سخت افزاری، نرم افزار دوربین هم عملکرد رضایت بخشی داشته است. البته ظاهر این نرم افزار در تمام مدل‌های عرضه شده در سال 2019 و 2020 سامسونگ شبیه به هم هستند. اما در مدل نوت 10 پلاس قابلیت‌های اضافی را در منو محصول شاهد هستیم.

پردازنده و قابلیت‌های اجرایی گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ

در معرفی گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ، از آن به عنوان یکی از سریع‌ترین مدل‌هایی یاد شده که توسط سامسونگ عرضه شده است. رم 12 گیگابایتی این محصول فراتر از نیازهای معمول یک کاربر نظیر وبگردی، جستجو اپلیکیشن‌ها یا عملکردهای روزانه در فضای گوشی است.

حافظه داخلی نوت 10 پلاس در دو مدل 256 و 512 گیگابایت عرضه می‌شود. ضمن این که قابلیت قرارگیری کارت حافظه و ارتقا همین حافظه برای کاربران پیش بینی شده است.

با این که نوت 10 پلاس قیمت بالاتری نسبت به مدل معمولی دارد اما هر دو نسل جدید سری نوت به پردازنده‌ Snapdragon 855 یا Exynos 9825 مجهز هستند.

نکته قابل توجه این که سامسونگ در گلکسی نوت 10 پلاس از فناوری خنک سازی محفظه بخار استفاده کرده است. این قابلیت مخصوص انواع بهترین گوشی گیمینگ است که البته در مدل‌های میان رده کم‌تر دیده می‌شود. اما از آن جایی که انتظار داریم نوت 10 پلاس یک گوشی همه چیز تمام باشد، قابلیت خنک سازی هم در آن پیش بینی شده است.

حافظه داخلی در گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ از نوع UFS 3.0 بوده و در حال حاضر بالاترین سرعت را بین گوشی‌های اندرویدی دارد. سرعت خواندن و نوشتن در حافظه داخلی به ترتیب به 1411 و 384 مگابایت بر ثانیه و در حافظه خارجی به ترتیب به 1296 و 390 مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

نگاهی بر عملکرد باتری نوت 10 پلاس

نوت 10 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 10 پلاس هم در زمینه ظرفیت باتری و هم در زمینه نوع پردازنده بهبود یافته است؛ ولی با توجه به اندازه بزرگ نمایشگر انتظار می رود شارژرسانی آن به بخش‌های مختلف تفاوت چندانی با سری اس نداشته باشد.

نوت 10 پلاس یک  باتری غیر قابل تعویض ۴۳۰۰ میلی آمپری دارد. اگر با این گوشی به صورت مداوم به وبگردی مشغول شوید، عمر باتری ۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه پیش بینی می‌شود.

همان طور که انتظار داشتیم گلکسی نوت ۱۰ پلاس از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی می کند. اما بر خلاف گلکسی اس ۱۰ پلاس که تنها تا ظرفیت ۱۰ وات توانایی شارژ داشت، این گوشی را می‌توان با میزان ۱۵ وات شارژ کرد. این میزان شارژرسانی بی سیم برای فول شدن باتری گلکسی نوت 10 کمی کند است و زمان زیادی باید صرف کنید تا شارژ کامل شود.

به طور کلی شارژ کامل باتری گلکسی نوت 10 برای این که از 0 درصد به 100 برسد، به نزدیک 70 دقیقه زمان نیاز دارد.

گلکسی نوت 10 ارزش خرید دارد؟ برای چه کسی مناسب است؟

همیشه بعد از مرور نقد و بررسی این سوال مطرح می‌شود که این گوشی با تمام جزئیات مطرح شده برای من مناسب است یا نه. البته این فقط ویژگی‌های دستگاه نیستند که در تخمین ارزش خرید ما اثر دارند و فاکتور مهم دیگری به نام قیمت تعیین کننده است.

گلکسی نوت 10 ارزش خرید دارد و برای شما مناسب است اگر:

  1. اهل ویدیو دیدن باشید: افرادی که با گوشی هوشمند خود به تماشا ویدیو می‌پردازند، به باتری قوی، صفحه نمایش بزرگ و البته دستگاهی نیاز دارند که سریع داغ نشود. نوت 10 یک محصول همه چیز تمام برای تماشا طولانی مدت انواع ویدیو است.
  2. به عکاسی ( مخصوصا نوع سلفی) علاقه دارید: عکاسی با سری نوت همیشه جذاب‌تر از گوشی‌های دیگر سامسونگ بوده است. اکنون به لطف دوربین قوی نوت 10 پلاس و البته اس پن می‌توانید در هر لحظه و در هر شرایطی بهترین تصاویر ممکن را ثبت کنید.
  3. یک گیمر حرفه‌ای هستید: شاید در معرفی نوت 10 پلاس به طور مستقیم به مسئله گیم اشاره نشده، اما امکانات این دستگاه برای گیمرهای حرفه‌ای با هر اندازه انتظار مناسب خواهد بود.

گلکسی نوت 10 برای شما مناسب نیست اگر

  1. بودجه محدودی برای خرید در نظر گرفته‌اید: در حال حاضر بازار به لطف برندهای متعددی نظیر هواوی، شیائومی و حتی میان رده‌های سامسونگ متنوع شده است. بنابراین شما می‌توانید همین قابلیت‌ها نظیر یک صفحه نمایش بزرگ، عملکرد و حافظه کافی را با قیمت پایین‌تری جستجو کنید.
  2. اگر به دنبال یک گوشی خوش دست‌تر هستید: نوت 10 نسبت به نوت 10 پلاس گوشی خوش دست‌تری است؛ اما همچنان قیمت بالایی دارد. بنابراین اگر معیار بعدی شما خوش دستی گوشی است که در جیب جا شود از مدل‌های دیگر استفاده کنید.

سخن آخر

اگر به دنبال یک گوشی نسبتا بزرگ، قدرتمند و خوش استایل هستید گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ بهترین گزینه موجود در بازار است. این محصول در حال حاضر بهترین فناوری دوربینی را در میان سایر مدل‌های پرچمدار سامسونگ دارد و حتی می‌تواند یک مدل کارآمد برای گیمینگ باشد.

پیشرفت‌های قابل ملاحظه گلکسی نوت 10 پلاس را نسبت به مدل‌های پیشین خود چطور ارزیابی می‌کنید؟

1 نظر

  1. امیر پاسخ

    درود بر شما..در مقایسه گوشی ها که گفتید امکانات نوت ده پلاس رو میشه در برندهایی با قیمت پایین تر خریداری کرد باید بگم که باید دید ایا کیفیت این امکانات در حد نوت ده پلاس است که قطعا خیر..شما خودروی بنز خریداری میکنید مثلا که اپشن هاش رو خودروهایی چینی یا ایرانی هم دارن ایا میشه گفت که کیفیت یکی است قطعا خیر بله هردو اسمشون خودرو است اما بنز کجا و خودروهای چینی وایرانی کجا. پس این یک قیاس از اساس اشتباه است کاش کمی فنی تر و تکنیکال تر به قضایا نگاه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر