امروز11 اردیبهشت 1403

بررسی هدست گیمینگ مدل HyperX Cloud Alpha

هدست گیمینگ HyperX Cloud Alpha
5/5 - (5 امتیاز)

اگر دنبال بهترین هدست مخصوص گیم هستید، موارد زیادی هستند که می توانید در نظر بگیرید. از این موارد می توان به راحتی، امکانات مخصوص بازی، ظاهر هدست و کیفیت صدا اشاره کرد. ما به دنبال هدستی می گردیم که در آن صدای پرش ها و جست و خیزها بهتر از سایر هدفون ها شنیده شود. یک میکروفن خوب در هدست گیمینگ یکی از ویژگی هایی است که معمولا در نظر گرفته نمی شود؛ در صورتی که در بازی هایی مثل Gears 5 و Rainbow Six Siege سرنوشت بازی به این بستگی دارد که چقدر خوب صدای هم تیمی خود را می شنوید. اگر ترجیح می دهید که صدای انفجارها و فریاد دشمنانتان فضای خانه را پر کند، نگاهی به بهترین برندهای اسپیکر کامپیوتر بیندازید.

هدست HyperX Cloud Alpha هدستی جامع و متعادل مخصوص گیم

هدست مخصوص بازی هایپرایکس مدل CLoud Alpha

  • wireless: ندارد
  • درایورها: نئودیمیم محفظه دوتایی ۵۰mm
  • اتصال: آنالوگ ۳.۵mm
  • فرکانس: ۱۳Hz-27,000Hz

ویژگی ها

  • میکروفن نویزگیر جداشدنی، کابل های کنترل درون خطی
  • صدای قوی و واضح
  • کیفیت ساخت مقاوم
  • بدون کابل جداشدنی
  • کنترل های سست و بی دوام

هدفون های HyperX همیشه یکی از بهترین ها بوده اند و جدیدترین محصول آنها نیز که Cloud Alpha است کیفیت صدای عالی دارد و با دوام است. این هدست در عین داشتن تمام معیارهای یک هدست خوب, ویژگی های اضافی را که باعث افزایش قیمت می شوند, ندارد. بدلیل پشت بسته بودن هدست, صدای استریو به اندازه ی کافی قوی نیست اما بم بودن صدا وضوح آن را کم نمی کند (اتفاقا در گیم ها و هنگام گوش کردن به موسیقی صدا عالی به گوش می رسد). محفظه ی هر دو درایور 50 میلیمتری به گونه ای طراحی شده تا فضای کافی برای نواخته شدن فرکانس های کم, متوسط و بالا ایجاد شود و بین شان تداخل پیش نیاید. هنگام استفاده از این هدست متوجه این موضوع می شوید.
علاوه بر این ها, این هدست کیفیت ساخت فوق العاده, پد فراوان و یک میکروفن واضح دارد و با استفاده ی زیاد از آن احساس ناراحتی نمی کنید. تنها استثنا کنترل های درونی سست آن است که مانند بقیه ی موارد کیفیت لازم را ندارند.
ما به خاطر داشتن پاسخ فرکانسی وسیع تر, هدفون Alpha را به جای Cloud ll پیشنهاد می کنیم؛ هرچند که تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند.

به ندرت پیش می آید که یک وسیله ی جانبی کامپیوتر محبوبیت زیادی داشته باشد, اما HyperX موفق شده که به این مرحله برسد. البته در اوایل سال 2000 ماوس های Razer Boomslang موفقیت بزرگی به دست آوردند و کارت های گرافیکی GTX 970 هنوز هم استفاده می شوند, اما هیچ کدام به اندازه ی سری Cloud به محبوبیت نرسیدند.
ویژگی های اصلی هدست های Cloud که باعث شده بهترین هدست جهان باشند از همان اولین هدست که در سال 2014 وارد بازار شد, ثابت هستند. از این ویژگی ها می توان به طرح جذاب شبیه به هواپیما, استفاده ی زیاد از فوم هوشمند, صدای قوی و متوازن و قیمت پایین اشاره کرد.در طول زمان اصلاحاتی در کابل , کنترل های درونی و محفظه های درایور ها انجام شده است اما همیشه می توانید روی کیفیت آن حساب کنید.
اول کیفیت صدا را بررسی می کنیم, چون راستش را بخواهید آن همه فوم هوشمند ارزشی ندارد اگر صدا به خوبی منتقل نشود. برای آزمایش کیفیت صدا, آن را با هدفون بیرداینامیک DT770 مقایسه کردیم چون بازه ی پاسخ فرکانسی هر دو تقریبا یکسان است. وقتی یک منبع صدا را اول با هدفون DT770 و بعد با هدست Cloud Alpha گوش کردیم, اولی به نظر ضعیف تر می آمد.

مانند سایر هدست های گیمینگ, هدست Alpha نیز صدای بم قوی دارد تا در بازی های چند نفره افراد به خوبی صدای یکدیگر را بشنوند. اما نکته ی قابل توجه این جا است که صداهای بلند و نیمه بلند نیز با کیفیتی تقریبا یکسان با هدفون DT770 شنیده می شوند.
به زبان ساده, این هدست در نوع خود بی نظیر است. هنگامی که در بازی یک بمب منفجر می کنید صدا ضعیف است اما در مواقع لازم کاملا دقیق می شود و حتی قادر به شنیدن صدای خرد شدن شیشه ها بعد از انفجار هستید!
یکی دیگر از ویژگی های این هدست و مدل های قبل از آن این است که برای استفاده از حداکثر کیفیت نیازی به هیچ نرم افزار یا وسیله ی دیگری ندارید. لازم نیست حالت بازی را فعال کنید، یا کیبورد RGB نصب کنید و یا از EQ استفاده کنید. فقط کافی است آن را به دستگاه وصل کنید و از صدای بی نظیرش لذت ببرید.
مهم ترین تفاوت Alpha و مدل های قبلی Cloud در داشتن دو محفظه ی جدا برای صداهای بم و فرکانس های میانی است تا هر کدام در بخش مخصوص خود نواخته شود و تداخل پیش نیاید. این کار به منظور کاهش تداخل و افزایش کیفیت صدا انجام شده است و به جز در صداهای بیش از حد بلند، میزان تداخل تقریبا صفر است.
حالا که از کیفیت صدا مطمئن شده ایم، فوم هوشمند را بررسی می کنیم. گوشی های پد دار Alpha نسبت به مدل های قبلی، یعنی Cloud 1 و 2، زیاد عوض نشده اند. فقط با تغییر شکل بدنه ی آلومینیومی کمی سبک تر شده و قسمت بالایی (هدبند) آن نیز پهن تر شده؛ در کل این هدست نیز مانند مدل های قبلی بسیار راحت است.
همچنین، این هدست ها به طرز باور نکردنی بادوام هستند و پس از چند ماه استفاده، ظاهرشان همچنان سالم و پدهایشان حجیم می ماند. پوشش های چرم نمای اطراف گوشی ها نیز باعث گرم ماندن گوش هایتان در فصول سرد سال می شود.
یکی از ویژگی های خوب دیگر هدست Alpha قیمت پایینش است. تنها امکانات جانبی آن میکروفن و کابل قابل جدا شدن هستند که به شما این امکان را می دهند با در آوردن میکروفن از آن به عنوان یک هدست عادی استفاده کنید و اگر احیانا کابل شکست، هدست کلا از بین نمی رود و تنها با خرج 10 دلار می توانید دوباره از آن استفاده کنید.
در آخر بار دیگر ذکر می کنیم که هدست Alpha فعلا بهترین هدست گیمینگ جهان است، هرچند که هدست های خوب بسیاری وجود دارند و مخصوصا هدست های بی سیم Steelseries این روزها خیلی محبوب هستند، اما اگر یک هدست سیمی با قیمتی زیر دو میلیون تومان می خواهید، هدست Alpha بهترین انتخاب برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر