امروز04 اردیبهشت 1403

آیا گلس اپل واچ قابل تعویض است؟

عوض کردن محافظ صفحه نمایش
5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

برخورد اپل واچ با اجسام سخت یا دلایل رایج دیگری، ممکن است باعث آسیب به گلس روی صفحه نمایش ساعت های هوشمند اپل بشوند و بشکند. با شنیدن اصطلاح گلس، افراد به یاد محافظ هایی می افتند که از فروشگاه های موبایل خریداری می کنند. در صورتی که این گلس، صفحه محافظی پرس شده روی نمایشگر خود ساعت است.

محافظ ها فقط کمک می کنند گلس ساعت کم تر در خطر آسیب دیدن قرار بگیرد. گلس اپل واچ قابل تعویض است و این مشکل به راحتی حل می شود. البته با وجود امکان تعویض، پیشنهاد می کنیم حتما بیش تر مراقب آن باشید. شما می توانید با کیفیت ترین گلس اپل واچ را از مجموعه جانبی بخواهید. این محافظ کمک می کند از گلس اصلی ساعت برند اپل محافظت کند تا کم تر دچار آسیب شود و نیاز به تعمیرات پیدا کنید.

2 علت رایج تعویض گلس ساعت های هوشمند اپل

در اثر آسیب به گلس اپل واچ و ایجاد ترک ها و شکستگی هایی روی آن، ممکن است 2 حالت پیش بیاید:ش

1) عوض کردن صفحه نمایش

حالتی که صفحه نمایش ساعت آسیب دیده و اصلا روشن نمی شود. همچنین ممکن است صفحه روشن شود ولی بخشی از آن سیاه باشد. در این مورد باید صفحه نمایش اپل واچ شما تعویض شود که کار بسیار حساسی است. برای تعویض، حتما باید قطعه اورجینال آن جایگزین شود و حتما تطابق مدل دستگاه با قطعه انتخاب شده را در نظر داشته باشید.

عوض کردن صفحه نمایش

2) عوض کردن محافظ صفحه نمایش

ممکن است شکستگی هایی را روی صفحه ببینید، ولی هیچگونه تداخلی در نحوه کار تاچ ساعت هوشمند ایجاد نمی شود. بنابراین تنها در صورتی که تاچ از کار نیفتاده باشد و آسیب دستگاه چندان جدی نیست؛ می توانید گلس محافظ اپل واچ خود را تعویض کنید.

عوض کردن محافظ صفحه نمایش

تعویض گلس شکسته و صفحه LCD چه تفاوت هایی دارند؟

با وجود 2 حالتی که ممکن است برای اپل واچ شما اتفاق بیفتد؛ تعمیرکار تصمیم می گیرد گلس یا LCD را عوض کند. برای تعویض گلس، فقط صفحه محافظی که روی نمایشگر پرس شده است جدا شده و با قطعه جدید جایگزین می شود. اما تعویض LCD، شامل کل پنل تاچ ال سی دی است:

  • فریم اصلی نمایشگر
  • تاچ
  • LCD
  • شیشه روی پنل (گلس)

جایگزینی گلس جدید در 5 مرحله

حتما برای این کار به سراغ یک تعمیرکار متخصص بروید. طبق مراحل زیر، گلس اپل واچ قابل تعویض است:

1) صفحه نمایش را جدا کنید: برای جدا کردن صفحه نمایش، حتما با دقت این کار را انجام دهید تا آسیبی به سیم های حساس ال سی دی وارد نشود.

2) گلس را از صفحه نمایش جدا کنید: با استفاده ازدستگاه های خاصی، گلس را از روی صفحه نمایش اپل واچ شما جدا می کنند.

3) گلس جدید را نصب کنید: حتما با توجه به مدل ساعت، قطعه نصب شود و از فروشنده سوال کنید که نسخه اورجینال باشد.

4) حباب ها را از بین ببرید: به عنوان مهم ترین مرحله این فرآیند، باید حباب های ایجاد شده بین ساعت و گلس را از بین ببرید.

5) صفحه نمایش را به بدنه نصب کنید: درآخر، کافی است قطعه صفحه نمایش ساعت هوشمند را روی بدنه آن قرار دهید. حتما بعد از پایان این تعمیرات، از طریق وبسایت جانبی را سفارش دهید تا دیگر به تعمیر آن نیاز پیدا نکنید. تمامی محصولات آن با کیفیت و مقرون به صرفه است.

 گلس اپل واچ

مهم ترین نکات در تعویض شیشه روی پنل تاچ ال سی دی

عدم دقت در تعمیرات یا انجام این مراحل به صورت خودسرانه، باعث می شود بعد از گرفتن ساعت خود شاهد مشکلات زیادی مانند حباب افتادن روی صفحه گلس یا اختلال در عملکرد اپل واچ باشید. از مهم ترین نکاتی که می تواند بر میزان موفقیت این فرآیند تاثیر گذار باشد؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– برخورداری از میزان تجربه کافی؛ زیرا مهارت نداشتن در تعمیرات این قطعه ها ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد ساعت شود.

– استفاده از بهترین تجهیزات و دستگاه ها نیز کمک می کند فرد تعمیرکار به راحتی و با دقت بیش تری این فرآیند تعویض را انجام دهد.

– هزینه و دستمزدی که شخص تعمیر کار برای تعویض این قطعه دریافت می کند، اهمیت زیادی دارد.

– به کار گیری با کیفیت ترین و اصلی ترین قطعات این دستگاه، کمک می کند نیازی به تعمیر مجدد آن نداشته باشید. پس حتما دقت کنید که شخص تعمیر کار قطعات اورجینال را استفاده می کند.

– خدمات پس از فروش نیز نکته مهمی در تعویض گلس اپل واچ محسوب می شود. زیرا نشان می دهد تعمیرکار و مجموعه او، خدمات را با چه کیفیتی ارائه می دهند.

بررسی صحت فرآیند عوض کردن گلس

گلس اپل واچ قابل تعویض است. ولی کسی در مورد امکان انجام آن، درستی و نادرستی این تعمیر حرفی نزده است. بنابراین در این قسمت می خواهیم بپرسیم آیا عوض کردن گلس درست است یا خیر؟ جواب اصلی ما، بله است. زیرا شما درمقابل اقراد با تجربه مانند شخصی هستید که از هیچ چیز اطلاعی ندارد.

افراد زیادی احتمالا اظهار نظر دارند که این شیوه برای تعمیر اپل واچ درست نبوده و تاچ ال سی دی  باید به صورت کامل با نسخه دیگری که اصلی است؛ جایگزین شود. اما شما به این حرف ها گوش نداده و در صورت نیاز حتما برای تعویض گلس اپل واچ درخواست دهید. البته فراموش نکنید که تجربه و مهارت تعمیرکار را هم در نظر بگیرید.

ممکن است افراد زیادی به علت اطلاعات غلطی که می شنوند، تصمیم به تعویض ال سی دی بگیرند. تعمیرکاران نیز به تعویض همان گلس اکتفا کرده و هزینه تعویض ال سی دی را برای شما محاسبه کنند. پس حتما به این موارد دقت داشته باشید.

مشکلات دیگر اپل واچ ها و نیاز به تعمیرات

  • روشن نشدن

1) تمام شدن شارژ: دستگاه را به شارژ بزنید.

تمیزی سوکت ها را بررسی کنید.

مطمئن شوید شارژر خراب نیست.

2) هنگ کردن ساعت: دستگاه را مجدد راه اندازی کنید.

  • دریافت نکردن نوتیفیکیشن

– از به روز رسانی سیستم ساعت خود مطمئن شوید.

– اپل واچ و دستگاه را مجدد راه اندازی کنید.

– تنظیمات تلفن همراه را چک کنید.

  • هنگ کردن سیستم ساعت

– سیستم عامل ساعت را به روز رسانی کنید.

– نرم افزار اپل واچ را از روی تلفن همراه خود حذف و مجدد نصب کنید.

– اتصالات ساعت و گوشی خود را بررسی کنید.

اگر تمامی این مشکلات با راهکار های ارائه شده برطرف نشوند؛ باید اپل واچ را به تعمیرکار نشان دهید. همچنین اختلالات دیگری هم ممکن است رخ دهد:

  • عدم اتصال بلوتوث
  • خالی شدن باتری به صورت ناگهانی
  • نمایش خطی بنفش روی صفحه
  • قرمزی روی صفحه
  • بروز تغییر رنگ در تاچ و LCD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر