امروز30 فروردین 1403

راهنمای خرید پخش خودرو (ضبط ماشین) با قیمت مناسب + خرید آنلاین

راهنمای خرید ضبط ماشین با قیمت مناسب
5/5 - (1 امتیاز)

ضبط ماشین خود را مانند یک حرفه‌ای انتخاب کنید

تا حالا شده است که از رانندگی مسیری طولانی حوصله‌تان سر برود؟ یا از سکوت در ترافیک چند ساعته‌ی شهر بیزار هستید؟ یا نمی‌توانید بدون حضور موسیقی در ماشین‌تان رانندگی کنید؟ چاره‌ کار داشتن یک ضبط ماشین مناسب با سلیقه شخصی شما است. تا بتوانید از رانندگی خود لذت ببرید.

با راهنمای خرید ضبط ماشین با قیمت مناسب بهترین انتخاب را داشته باشید. پس با این مطلب به‌نظر با ما همراه باشید.

مدل پرطرفدار

پخش کننده خودرو مدل JSD-520 BT

اگر به دنبال هزینه‌ی زیادی برای پخش‌کننده‌ی ماشین خود نیستید، پخش‌کننده‌ی خودرو مدل JSD-520 BT گزینه‌ی مناسبی برای شما است.

این پخش‌کننده با داشتن یک پورت USB در جلوی خود و امکان اتصال موبایل با بلوتوث، این امکان را به شما می‌دهد که بوسیله‌ی فلش یا موبایل خود آهنگ مورد علاقه‌تان را گوش کنید و از رانندگی خود لذت ببرید.

شما همچنین بوسیله‌ی یک دکمه روی پخش‌کننده می‌توانید به تماس‌های خود هنگامی که موبایل‌تان به سیستم وصل است، پاسخ دهید و این پخش‌کننده فرمت‌های MP3، WAV، WMA و MPEG4 را هم پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت
  • خروجی صدای مناسب
  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا
نقاط ضعف
  • ضعف در رادیو
  • جنس ضعیف بدنه

ضبط ماشین کنکورد پلاس مدل KD-U2503

برند کنکورد پلاس یکی دیگر از برند‌هایی است که محصولاتی با قیمت مناسب برای علاقه‌مندان تولید می‌کند. پخش‌کننده خودرو کنکورد پلاس مدل KD-U2503 یکی از همین محصولات است.

این پخش‌کننده یک پورت USB، درگاه ۳.۵ میلی‌متری AUX و شیار کارت‌خوان دارد که شما بوسیله فلش، موبایل و یا یک مموری می‌توانید موسیقی دلخواهتان را گوش دهید و از رانندگی خود لذت ببرید.

قدرت رادیو این پش‌کننده صوتی نیز از قدرت خوبی برخوردار است و اگر شنونده‌ی رادیو هستید این پخش‌کننده گزینه‌ی مناسبی برای شما است. این رادیو FM بازه‌ی ۸۷ تا ۱۰۸ هرتز را پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت
  • پورت‌های متعدد برای پخش موسیقی
  • قیمت مناسب
نقاط ضعف
  • پنل قابلیت جدا شدن را ندارد
  • فاقد بلوتوث

پخش کننده خودرو جی-شیک مدل GS-3329

یکی دیگر از پخش‌کننده‌های صوتی خوب که با قیمتی مناسب به بازار عرضه شده‌ است. این پخش‌کننده در سایز DIN1 تولید شده است و می‌توانید از طریق یک پورت USB و کابل AUX موسیقی مورد علاقه‌تان را گوش کنید و لذت ببرید.

توان خروجی انی پخش‌کننده 2x25 است که برای یک سیستم صوتی در این رنج قیمت مناسب است. نمایشگر این سیستم صوتی یک ضفحه‌ی نمایش رنگی است که به کمک آن می‌توانید به تنظیمات ضبط ماشین خود به راحتی دست‌رسی داشته بشید.

نقاط قوت
  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا
نقاط ضعف
  • خروجی برای فقط دو باند مناسب است
  • صدای خروجی نسبتا پایین

پخش کننده خودرو کنکورد پلاس مدل KD-U2505

پخش‌کننده خودرو کنکورد پلاس مدل KD-U2505 یک پخش‌کننده با قیمت مناسب و امکانات خوب است. این پخش‌کننده با یک پورت USB برای اتصال فلش و یک جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال AUX و یک شیار کارت برای کارت حافظه امکان پخش کردن موسیقی دلخواه‌تان را با گزینه‌های مختلفی که دارد، آسان کرده است.

این پخش‌کننده همچنین از رادیویی قدرتمند و ریموت برای کنترل پش‌کنده برخوردار است و پنل این سیستم قابلیت جدا‌ شدن را هم دارد.

نقاط قوت
  • قیمت مناسب
  • دارا بودن اکثر پورت‌های مناسب پخش موسیقی
نقاط ضعف
  • فاقد بلوتوث
  • صفحه‌نمایش کوچک

ضبط ماشین مکسیدر مدل MX-DL2719S

پخش‌کننده خودرو مکسیدر مدل MX0DL2719S یکی دیگر از پخش‌کننده‌های با کیفیت اقتصادی است. این پخش‌کننده امکان پخش موسیقی را با جک ۳.۵ میلی‌متری AUX و پورت USB برای شما فراهم می‌سازد و تنها قابلیت پخش فرمت MP3 را دارد.

پنل ای پخش‌کننده قابلیت جدا شدن را دارد که این احتمال سرقت ضبط ماشین شما را بسیار پایین می‌آورد. پشتیبانی از دو موج AM و FM رادیو از دیگر ویژگی این محصول است.

نقاط قوت
  • پنل جدا شونده
  • قیمت مناسب
  • کیفیت ساخت خوب
نقاط ضعف
  • فاقد بلوتوث
  • پشتیبانی نکرد از باقی فرمت‌های پخش موسیقی

پخش کننده خودرو پایونیر مدل MVH-S115UI

این پخش‌کننده صوتی از محصولات جدید شرکت پایونیر است و دارای یک پورت USB در جلوی خود است که شما به راحتی می‌تواید با وصل کردن فلش موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید.

این پخش‌کننده صوتی همچنین از فرمت‌های MP3، WAV و WMA پشتیبانی کرده و می‌توانید گوشی موبایل خود را به وسیله‌ی کابل AUX به آن متصل کنید و موسیقی مورد علاقه‌تان را گوش کنید.

این سیستم صوتی با توان خروجی 50 x 4 وات و کیفیت صوتی ۲۴ بیتی محصولی خوب از برند پایونیر است که به قیمتی مناسب عرضه شده است.

نقاط قوت
  • پشتیبانی از اکثر فرمت‌های پخش موسیقی
  • توان خروجی خوب برای ۴ باند
نقاط ضعف
  • وزن بالا

پخش کننده خودرو سونی مدل DSX-A110UW

سونی یکی دیگر از شرکت‌های تولید کننده‌ی پخش‌کننده‌ی صوتی است. پخش کننده خودرو سونی مدل DSX-A110UW با یک پورت USB امکان استفاده شما از موسیقی فلش یا موبایل‌تان را فراهم می‌کند.

این سیستم‌صوتی همچنین با توانای ۵۵ وات دارای خروجی صدای قابل قبولی نسبت به قیمت خود است و  از فرمت‌های MP3 و FLAC نیز پشتیبانی می‌کند. اگر ماشین شما پراید، پژو و یا سمند است این پخش‌کننده‌ی صوتی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

نقاط قوت
  • کیفیت صدای خوب
  • قیمت نسبت به محصولات مشابه مناسب است
  • رادیو باکیفیت
نقاط ضعف
  • فاقد بلوتوث

پخش کننده خودرو مدل 8227L از پخش‌کننده‌های دارای مانیتور است که با اینکه ساخت برند معروفی نمی‌باشد و کاربران خود را راضی نگه داشته است. صفحه نمایش لمسی این سیستم صوتی ۷ اینچ است و دارای پورت‌های USB، HDMI، AV و AUX است که باعث می‌شود به راحتی هر سیستمی را به پخش‌کننده‌ی خود وصل کنید.

از دیگر ویژگی‌های دیگر این پخش کننده می‌توان به پشتیبانی از دوربین خودرو و پشتیبانی از تمامی سیستم‌های عامل مانند اندروید و IOS اشاره کرد که نسبت به قیمتی که دارد بسیار ویژگی خوبی به شمار می‌رود.

این پخش‌کننده صوتی دارای یک پردازنده‌ی  هسته‌ای، رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی است. اگر به دنبال یک پخش‌کننده با صفحه‌ی نمایش هستید این محصول با قیمت مناسبش انتخاب خوبی برای شماست.

نقاط قوت
  • صفحه‌ نمایش با کیفیت
  • دارای دوربین
  • سیستم عامل به روز
نقاط ضعف
  • نداشتن قاب و پایه نصب مناسب

پخش کننده خودرو مارشال مدل ME-1812

اگر به دنبال محصولی ارزان ولی با کیفیت هستید پخش کننده خودرو مارشال مدل ME-1812گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. این پخش‌کننده صوتی یک پورت USB در جلوی ود دارد که می‌توانید با وصل کردن فلش خود از آن استفاده کرده و موسیقی موردعلاقه‌تان را گوش کنید.

همچنین می‌توانید MP3 پلیر و یا موبایل خود را بوسیله کابل AUX به آن متصل کنید و از موسیقی‌های موجود در آن‌ها استفاده کنید. این سیستم صوتی با توان خروجی 41x4 دارای کیفیتی مناسب است و صفحه نمایش آن بسیار با کیفیت است.

نقاط قوت
  • قیمت مناسب
  • کیفیت خوب صفحه نمایش
نقاط ضعف
  • ضعیف بودن ریموت کنترل

ضبط ماشین پایونیر مدل DEH-S1150UB

پخش‌کننده‌ی دیگری از برند پایونیر که از سری‌های جدید این برند است. این پخش‌کننده‌ی صوتی علاوه بر پورت  USB و AUX، قسمت پذیرنده‌ی CD نیز جایگذاری شده است که شما می‌توانید به موسیقی دلخواه‌تان با هر کدام از این امکانات گوش دهید.

همچنین می‌توانید از کنترل روی فرمان برای راحتی بیشتر استفاده کنید و هنگام رانندگی دقت بیشتری به رانندگی داشته باشید. توان خروجی این پخش‌کننده‌ی صوتی 50x4 است که کیفیتی خوب را به باند‌ها انتقال می‌دهد.

نقاط قوت
  • توان خروجی خوب
  • کیفیت صدای بالا
نقاط ضعف
  • فاقد بلوتوث

تاریخچه ضبط ماشین

پخش‌کننده‌های صوتی در ابتدا بسیار پیش پا افتاده‌تر از شکل و ظاهر و امکانات امروزشان بودند. شرکت موتورولا اولین شرکتی بود که موفق به تولید یک پخش‌کننده صوتی برای ماشین شد. این پخش‌کننده صوتی فقط یک رادیو AM تک کانال بود و تا دو دهه به عنوان پخش کننده صوتی در ماشین‌ها استفاده می‌شد.

بعد از آن شرکت آلمانی  Blaupunkt موفق به تولید اولین رادیو AM/FM شد که شرکت‌های ماشین سازی در دهه ۵۰ میلادی شروع به استفاده از این پخش‌کننده‌ها کردند.

در  دهه هفتاد میلادی برای اولین بار رانندگان توانستند صدای خواننده مورد علاقه خود را به انتخاب خودشان به وسیله‌ی ضبط‌ ماشین با سیستم نوار کاست، بشنوند. ضبط‌ ماشین به سرعت در میان مردم محبوب شد.

در سال‌های بعد با پیشرفت تکنولوژی شاهد سی‌دی پلیر‌ها و سپس سیستم بلوتوث و USB برای ضبط‌ ماشین بودیم. همچنین امروزه ضبط‌ ماشین نه تنها وظیفه‌ی پخش موسیقی بلکه سیستم هدایت کامپیوتر خودرو نیز هستند.

انواع پخش‌کننده‌های صوتی

نوع اول این پخش‌کننده‌ها تنها فلش و AUX را به عنوان ورودی دریافت می‌کنند و شما نمی‌توانید از سی‌دی‌ برای شنیدن موسیقی استفاده کنید. تمامی برندهای معروف تولید کننده پخش‌کننده‌های صوتی این‌گونه ضبط‌ ماشین را تولید می‌کنند. شرکت‌هایی مانند پایونیر، سونی، کنوود از جمله شرکت‌های معروف تولید کننده پخش‌کننده‌های صوتی هستند.

در رابطه با امکانات سیستم‌ها می‌توان گفت که مدل‌هایی هم برای پخش سی‌دی نیز وجود دارند و شما اگر تمایل به استفاده کردن از سی‌دی را دارید می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. ولی امروزه اکثر این سیستم‌ها رو به سیستم‌های اتصالی مانند بلوتوث و یا AUX آورده‌اند و این ممکن است کار را برای شما مشکل کند.

بوسیله‌ی بلوتوث یا AUX شما می‌توانید به راحتی با موبایل خود موسیقی مورد علاقه خود را گوش داده و لذت ببرید.

نوع دوم سیستم‌های پخشی است که دارای مانیتور یا صفحه‌ نمایش هستند. بعضی از این پخش‌کننده‌ها مانیتور روی خود ضبط ماشین کار شده و به اصطلاح به آن‌ها دوطبقه یا DIN 2 گفته می‌شود.

این گونه ضبط‌ ماشین با داشتن مانیتورهای ۶.۱ تا ۷ اینچی، این امکان را به شما می‌دهند که با راحتی بیشتر دست‌رسی به لیست آهنگ‌های خود و یک اکولایزر ضبط برای تنظیم صدای خود داشته‌اشید.

نوع دیگری از این مانیتور‌ها به صورت کشویی بر روی ضبط کار می‌شوند و امکان پخش دی‌وی‌دی را نیز دارند. این نوع ضبط‌ ماشین‌ برای خودرو‌هایی مانند پژو پارس، ۲۰۶ و ۲۰۷، سمند، پراید و غیره مناسب هستند.

از امکانات دیگر این ضبط‌ ماشین می‌توان به امکان اضافه کردن دوربین عقب، دوربین مادون قرمز و یا GPS اشاره کرد.

چه نوع پخش‌کننده‌ای برای ما مناسب است؟

در نهایت اصلی هدف از یک پخش‌کننده در ماشین شنیدن موسیقی و یا رادیو است. اگر شما امکاناتی بیش از این مد نظرتان نیست بهتر است که ضبط‌های دارای مانیتور را فراموش کنید. مطمئنا قیمت ضبط ماشین برای بیشتر افراد مسئله مهمی است. قیمت ضبط ماشین را در تمام نمونه‌ها مقایسه کنید سپس اقدام به خرید کنید.

در ساده‌ترین حالت بهتر است یک ضبط ماشین معمولی و تولید یک برند خوب مانند پایونیر یا سونی و یا برند‌هایی نظیر آن‌ها انتخاب کنید. با این کار هم هزینه‌ی مناسبی انجام داده‌اید و هم از ماندگاری و کیفیت محصولی که خریده‌اید اطمینان خاطر دارید.

سعی کنید در حد امکان از برندهای ناشناخته و چینی استفاده نکنید. این برندها عموما کیفیت ساخت و صدای خوبی ندارند و با وجود قیمت پایین و مناسبی که دارند، از آن‌ها لذت کافی را نخواهید برد.

نکاتی برای خرید پخش‌کننده مناسب

دانستن بعضی از نماد‌های به‌کار رفته در سیستم‌های صوتی مهم است. در ادامه هر نماد را برای شما توضیح می‌دهیم:

W: توان خروجی سیستم‌ صوتی

PMS: توان مجازی بلندگو

RMS: توان واقعی بلندگو (هرچه RMS بیشتر باشد توان بلندگو‌ها بیشتر است)

HZ: نماد هرتز که تفکیک بودن صدا را نشان می‌دهد. هرچه پایین‌تر باشد صدا بم‌تر و هرچه بالاتر باشد صدا زیرتر خواهد بود.

Single Din: نمادی برای ضبط‌ ماشین با امکانات کمتر که معمولا در ماشین‌هایی مانند سمند،پژو، پراید و ماشین‌هایی از این قیل دیده می‌شوند.

Double Din: این سری سیستم‌ها مناسب ماشین‌هایی با امکانات بیشتر مانند مزدا ۳، تویوتا کمری و اسپورتیج هستند. معمولا بزرگ‌تر از دستگاه‌های Single Din هستند و امکانات بیشتری مانند دوربین عقب و GPS را دارند.

از نکات دیگری که باید توجه کنید این است که محصولی که خریداری می‌کنید شامل خدمات گارانتی هم بشود. سعی کنید همواره در رید وسایل الکترونیکی به این مسئله توجه لازم را داشته باشید چون هر لحظه ممکن است به گارانتی نیاز داشته باشید و بهتر است که از خدمات آن بهره‌مند باشید.

آیا توجه به قیمت ضبط ماشین برای استفاده روی یک ماشین معمولی مهم است؟

در نهایت بیشترین استفاده از یک ضبط ماشین گوش دادن به موسیقی است. پس بهتر است با مناسب‌ترین قیمت بهترین سیستم صوتی ممکن را خریداری کنید.

آیا برای شما خرید ضبط ماشین صوتی خوب کافی است؟

خیر. نه تنها توان خروجی ضبط ماشین مهم است بلکه قدرت پخش بلندگو‌ها نیز مهم است پس بهتر است هزینه‌ای برای بلندگو‌های مناسب در نظر بگیرید. در مقاله‌های بعدی به بررسی بلندگو‌ها مناسب سیستم‌های صوتی ماشین میپردازیم.

آیا استفاده از ضبط ماشین باعث کم شدن تمرکز حین رانندگی می‌شود؟

بله. برای مثال از سیستم‌هایی که دارای مانیتور هستند و قابلیت پخش فیلم را نیز دارند بهتر است هنگام رانندگی کمتر از آن‌ها استفاده کنید. امن‌ترین نوع استفاده از ضبط ماشین حین رانندگی استفاده از موسیقی و یا رادیو در آن‌هاست.

سخن آخر

خرید تجهیزات الکترونیکی همیشه به تجربه و راهنمایی نیازمند است تا بتوان به بهترین و بهینه‌ترین شکل ممکن از استفاده از این وسایل لذت برد. امیدواریم در مقاله‌ی راهنمای خرید ضبط ماشین با قیمت مناسب این امکان را به شما داده باشیم که با آگاهی کامل سیستم صوتی ماشین خود را تهیه کرده و از آن لذت کافی را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر