امروز08 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید 11 مدل از انواع بهترین لنت ترمز سمند 1403

بهترین لنت ترمز سمند
5/5 - (1 امتیاز)

داشتن ترمزهای سالم یکی از ویژگی‌های مهم وسایل نقلیه است. برای اینکه یک ترمز به درستی کار کند لازم است که لنت مناسب داشته باشد. در غیر این صورت ترمزها دقیق کار نکرده و احتمال تصادف بیشتر می‌شود. برای خرید بهترین لنت ترمز بهتر است که چند نکته را در نظر بگیرید. در این مطلب از به‌نظر ما قصد داریم علاوه بر بررسی نکات مهم برای خرید لنت ترمز، بهترین لنت ترمز سمند را نیز به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد دارید برای ماشین سمند خود لنت خریداری کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معرفی بهترین لنت ترمز سمند

مدل ویژه

لنت ترمز جلو تکسین مدل 80130 مناسب برای سمند EF7

مشخصات محصول

  • جنس: نیمه متالیک
  • ویژگی: دو جفت، لنت ترمز دیسکی، مناسب برای چرخ جلو
  • فاقد آزبست، بدون صدا و بوی نامطبوع، با دوام و عمر طولانی

لنت ترمز عقب ایساکو مدل len-57

مشخصات محصول

  • جنس: فلز
  • ویژگی: دو جفت

لنت ترمز جلو پارس مدل 25169

مشخصات محصول

  • جنس: سرامیک
  • مدل خودرو: سمند مدل EF۷-LX
  • مناسب برای: کیاسراتو
  • ویژگی: دو جفت

لنت ترمز جلو الیگ مدل ZB30 مناسب برای سمند

مشخصات محصول

  • جنس: سرامیک
  • ویژگی: دو جفت، لنت ترمز سرامیکی ساخته شده با فناوری نانو، سازگار با شرایط مختلف آب و هوایی، فاقد آزبست، طول عمر بالا

لنت ترمز جلو آزتک مدل 21150 مناسب برای سمند EF7

مشخصات محصول

  • جنس: ارگانیک- نیمه متالیک
  • ویژگی: دو جفت، لنت ترمز دیسکی، مناسب برای چرخ جلو، فاقد هرگونه نویز و صدا، مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار ناشی از ترمزگیری مداوم، عدم ایجاد بوی نامطبوع بدون استفاده از ماده سمی و سرطان زای آزبست، مناسب برای شرایط گوناگون آب و هوایی ایران

لنت ترمز عقب آی ال سی مدل SEF7R مناسب برای سمند ملی EF7

مشخصات محصول

  • جنس: نیمه متالیک
  • ویژگی لنت: دو جفت

لنت ترمز جلو شاهینی کد 01 مناسب برای سمند EF7

مشخصات محصول

  • جنس: نیمه متالیک
  • ویژگی: دو جفت- کیفیت بالای ترمزگیری،طول عمر و قابلیت عملکرد بالا - فاقد هرگونه صدا - مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار ناشی از ترمزگیری مداوم - عدم ایجاد بوی نامطبوع - بدون استفاده از ماده سمی و سرطان زای آزبست - مناسب برای شرایط گوناگون آب و هوایی(سرد،گرم،معتدل،خشک،مرطوب) - عدم ایجاد هرگونه خوردگی و خش در سطح دیسک ترمز

لنت ترمز جلو خودرو ایساکو مدل len-53 مناسب برای سمند

مشخصات محصول

  • جنس: فلز
  • ویژگی: دو جفت

لنت ترمز عقب خودرو امکو مدل T3 مناسب برای سمند EF7

مشخصات محصول

  • ویژگی لنت: دو جفت

لنت ترمز جلو بس کیو مدل BBF-1241 مناسب برای سمند EF7

مشخصات محصول

  • جنس: نیمه متالیک
  • ویژگی: دو جفت

لنت ترمز جلو ماندو کد 5001 مناسب برای سمند EF7 خودرو ملی

مشخصات محصول

  • جنس: نیمه متالیک
  • ویژگی لنت: دو جفت

راهنمای خرید بهترین لنت ترمز

خرید لنت ترمز کار سختی نیست اما لازم است قبل از خرید نکات زیر را در نظر بگیرید.

مواد اصطکاکی

ارگانیک. آلی

ترکیبات پد آلی غیر آزبست (NAO) یا پدهای ارگانیک به سادگی روی روترها قرار می‌گیرند و مقرون به صرفه نیز هستند. اما دوام و ماندگاری این نوع پد کم است. این لنت‌ها برای کنترل ترمزهای سنگین طراحی نشده‌اند. این پدها همچنین مقدار قابل توجهی گرد و غبار برای ترمز تولید می‌کنند. پدهای غیرآلی معمولا گزینه بسیار خوبی برای تولیدکنندگانی که قصد دارند هزینه‌های تولید را پایین نگه دارند، اما همیشه بهتر است به سراغ پدهایی بروید که از مواد اصطکاکی دیگر استفاده می‌کنند.

متالیک

لنت‌های نیمه نیمه با محتوای 30 تا 60 درصد فلز بیشتر برای کاربردهای خیابانی رایج هستند. این لنت‌ها عملکرد بهتر و عمر بیشتری دارند. فلز باعث می‌شود که این ویژگی‌ها بهبود یابند. در واقع فلز بیشتر لنت‌ها را روی روتورها سخت‌تر می‌کند و گرد و غبار ترمز را افزایش می‌دهد. پدهای با محتوای فلزی بالا گزینه‌ای عالی برای مسابقات، موتورسیکلت‌ها و برنامه‌های ورزشی قدرتی هستند، اما برای رانندگی روزانه کمی بیش از حد تهاجمی هستند.

سرامیک

این روزها استفاده از لنت‌های سرامیکی رواج زیادی دارد. لنت‌های سرامیکی به دلیلی توانایی بالا در ترکیب عملکرد، دوام زیاد و سهولت در استفاده، مطلوب هستند. ترکیبات دقیق این لنت‌ها از سازنده‌ای به سازنده دیگر متفاوت است. یکی از ویژگی‌های جالب این پدها این است که وقتی صدا ایجاد می‌کنند، عموماً در فرکانس‌هایی است که توسط گوش انسان قابل تشخیص نیست. همانطور که انتظار می‌رود، این محصولات قیمت بالایی دارند، اما ارزش خرید دارند.

وسیله نقلیه

با چه وسیله‌ای رانندگی می کنید؟ وسیله نقلیه ای که برای رفت و آمد در اطراف شهر استفاده می شود نسبت به وسیله نقلیه ای که برای یدک کشی یا حمل و نقل استفاده می شود یا وسیله نقلیه اضطراری نیاز به لنت ترمز متفاوتی دارد.

آب و هوا

در چه نوع محیطی رانندگی می کنید؟ کوهستانی است، گرم است یا سرد؟ همه این شرایط می توانند بر انتخاب لنت ترمز شما تاثیر بگذارند.

ترافیک

آیا رانندگی در شهر را با توقف و حرکت زیاد انجام می دهید یا به طور مداوم در جاده هستید؟ این فاکتور نیز تاثیر بسزایی در انتخاب لنت ترمز دارد.

یدک کش یا حمل و نقل

آیا از وسیله نقلیه خود برای یدک کشی یا حمل بار سنگین استفاده می‌کنید؟ بکسل کردن یک تریلر یا قایق یا بارگیری در بستر کامیون، باعث فشار بر ترمزهای شما می شود.

قیمت بهترین لنت ترمز سمند:

قیمت ست کامل لنت ترمز سمند در حدود 500 هزار تومان است. در خرید ابزارهایی که با جان شما در ارتباط است باید کیفیت را در نظر بگیرید و به قیمت بالا و پایین توجه نکنید.

سوالات متداول

لنت ترمز چگونه کار می کند؟

لنت‌های ترمز در یک کالیپر با پیستون هایی که فشار وارد می کنند سوار می شوند و روتور ترمز بین لنت‌ها قرار می‌گیرد. با فشار دادن پدال ترمز، فشار هیدرولیک در سیستم ایجاد می‌شود و پیستون ها را به حرکت در می آورد که باعث می شود لنت‌ها روی روتور فشرده شوند.

علائم فرسوده شدن لنت ترمز چیست؟

صدای زیاد. لنت‌های فرسوده معمولاً در هنگام ترمز جیغ جیغ می‌کنند و ممکن است هنگام حرکت یا شتاب‌گیری صدای خراش ایجاد کنند. از دست دادن قدرت ترمز و گرد و غبار اضافی نیز نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند لنت ها باید تعویض شوند.

لنت ترمز چقدر دوام می آورد؟

در حالت ایده‌آل، لنت ترمز از 4900 تا 1130 کیلومتر دوام می‌آورد. با این حال، عادات رانندگی، برنامه کاربردی و محیط شما همگی بر عمر پد تأثیر می گذارند.

آیا می توانم خودم لنت ترمز خود را تعویض کنم؟

قطعا. تعویض لنت ترمز یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید اما قبل از شروع، باید راهنمای خدمات وسیله نقلیه خود را مطالعه کنید تا تصمیم بگیرید به چه ابزاری نیاز دارید و آیا این کاری است که می‌خواهید انجام دهید.

چگونه لنت ترمز خود را بشکنم؟

شکستن لنت ترمز اساساً فرآیند جفت شدن سطوح سایش روتور و لنت با هم است. روند انجام این کار بر اساس پد متفاوت است. با این حال، روند باید چیزی مانند ترمز تدریجی از 50-56 کیلومتر در ساعت بدون توقف و سپس دوباره از 80-85 کیلومتر در ساعت پیش برود. پس از آن، اجتناب از ترمز شدید برای چند صد مایل مهم است.

سخن آخر

برای اینکه ترمزها سالم باشند لازم است که هر چند وقت یکبار لنت‌های ترمز را چک کنید. قبل از اینکه لنت به طور کامل از بین برود معمولا صدا می‌دهند و یا حین حرکت و سرعت بالا صدای خراشیدن ایجاد می‌کنند. کم شدن قدرت ترمز نیز یکی دیگر از نشانه‌های مهمی است که باید به آن توجه کنید.

در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم نکات مهم برای خرید لنت ترمز را بررسی و بهترین لنت ترمز سمند را معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین لنز را برای ماشین خود تهیه کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر