امروز04 اردیبهشت 1403

نکات بسیار مهم برای مراقبت از لباس های حساس و لباس زیر

5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

لباس زیر به دلیل اینکه اغلب از توری، ابریشم و پنبه باکیفیتی ساخته می‌شود، ظریف و بسیار حساس است. به همین دلیل، مراقبت از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه بتوانید کیفیت لباس زیر خود را حفظ کنید، لازم است بدانید چگونه از آن نگهداری کنید، چگونه آن را بشویید و چگونه آن را خشک کنید. در ادامه با چند نکته برای مراقبت از لباس‌های حساس و لباس‌های زیر آشنا می‌شوید.

  1. نحوه نگهداری از لباس‌های حساس و لباس زیر

برای اینکه بتوانید از لباس‌های زیر و حساس خود مثل به‌خوبی مراقبت کنید، آن را از سایر لباس‌ها جدا کنید. همچنین، اگر لباس زیر لامبادا گیاهی یا عروسکی خود را در کشو نگه می‌دارید، آن را با کاغذ یا پارچه بپوشانید تا چوب کمد بر روی آن کشیده نشود و لباس را خراش ندهد. از سوی دیگر، لباس‌ها را صاف بچینید و آن‌ها را تا نکنید. در این صورت ظاهر و عملکرد لباس زیر مانند گذشته می‌ماند. این روش حتی برای نگهداری لباس زیر یک بار مصرف نیز مفید است.

  1. نحوه مراقبت از لباس زیر

بهترین روش خشک کردن لباس زیر

علاوه بر نحوه نگهداری، رعایت برخی نکات دیگر به شما کمک می‌کنند که کیفیت لباس‌های زیر و لباس‌های ظریف خود را حفظ کنید و بتوانید از آن‌ها برای مدت بیشتری استفاده کنید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شوید.

  • این روش ممکن است شبیه روش‌های قدیمی باشد، اما به ما اعتماد کنید زیرا این روش بسیار موثر است. برای اینکه رنگ لباس زیر بیشتر دوام داشته باشد، اولین باری که آن را می‌شویید لازم است لباس را به مدت 10 دقیقه در سرکه سفید قرار دهید تا خیس بخورد و سپس آن را بشویید.
  • لباس ابریشمی را در ماشین لباسشویی نشویید.
  • اجازه دهید لباس زیر شما به‌طور طبیعی خشک شود و هرگز آن را روی رادیاتور یا در خشک‌کن قرار ندهید. مزایای خشک کردن لباس در آفتاب را بخوانید.
  • لباس زیر ظریف خود را اتو نکنید.
  • برای سفید کردن لباس زیر هرگز از سفیدکننده استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که رنگ لباس شما تغییر کند و زرد به نظر برسد. همچنین ممکن است توری آن را از بین برود. به‌جای آن از پودر لباسشویی حاوی ماده سفیدکننده استفاده کنید.
  • همیشه برچسب لباس زیر درباره روش‌های مراقبت از آن را بخوانید، به‌خصوص اگر جنس آن از ابریشم یا توری ظریف باشد.
  • از خشک‌شویی لباس‌های حساس به‌خصوص لباس‌های ابریشمی خودداری کنید.
  1. نحوه شستن لباس‌های حساس و لباس زیر

شستن لباس زیر با دست

لباس‌های حساس و لباس زیر بهتر است با دست شسته شوند، اما ماشین لباسشویی می‌تواند سریع‌تر لباس را بشوید. برای مثال، اگر می‌خواهید مدل‎های حساس‌تری مثل شما سالم بماند، بهتر است آن را با دست بشویید. از سوی دیگر، لباس‌های بعضی برندها مثل سوتین نخی تابستانی چسبی ان بی بی و همچنین سوتین ینینچی نیز بهتر است با دست شسته شود تا کیفیت آن حفظ گردد. برای شستن لباس زیر با دست به نکات زیر توجه کنید:

  • برای هر بار شستشو، لباس‌های رنگی و سفید و سیاه را از یکدیگر جدا کنید.
  • آب را باز کنید و اطمینان حاصل کنید که دمای آن کمتر از 30 درجه سانتی‌گراد است. سپس اجازه دهید چند دقیقه لباس در آب بماند.
  • از پودر لباسشویی ملایمی برای شستشوی لباس استفاده کنید که بدون نیاز به چنگ زدن، کف کند. لباس‌های خیس را بیرون بیاورید.
  • همیشه اول بر روی لباس آب گرم بریزید و سپس از آب سرد استفاده کنید.
  • به‌آرامی لباس را بر روی یک حوله خشک و تمیز پهن کنید تا حوله آب لباس را به خود جذب کند و لباس زیر خشک شود. پارچه‌های نازک به‌راحتی بر روی یک بند لباس و بیرون یا داخل خانه خشک می‌شوند.

با وجود همه نکاتی که مطرح شد ما همیشه وقت این کار را نداریم که لباس زیر را با دست بشوییم و گاهی اوقات، وسوسه می‌شویم که لباس زیر را با لباس‌های دیگر بشوییم. لازم است بدانید شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی امکان‌پذیر است اما به شرطی که برخی نکات را رعایت کنید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شوید.

  • برای شستن لباس‌هایی که پارچه‌های ظریفی دارند از پودر لباسشویی استفاده کنید و مطمئن شوید که پودر لباسشویی حاوی کلر یا پربورات نیست.
  • لباس‌های زیر خود را داخل توری یا یک کیسه قرار دهید تا در هنگام شستشو از لباس مراقبت کند. اگر از این توری یا کیسه استفاده نکنید ممکن است پارچه لباس زیر آسیب ببیند.
  • از خشک‌کن لباس استفاده نکنید، زیرا خشک‌کن می‌تواند پارچه لباس را خراب کند، رنگ آن را کمرنگ کرده و حتی باعث کوچک شدن لباس زیر شود.
  • همیشه لباس را در دمای پایین بشویید و برای شستن لباس‌هایی که پارچه‌های ظریفی دارند از برنامه‌های کوتاه ماشین لباسشویی استفاده کنید.

درنهایت، لباس‌های حساس و لباس زیر معمولا از پارچه‌های ظریف ساخته شده‌اند و مراقبت از آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. درصورتی‌که نکات مراقبت از این لباس‌ها رعایت شود، آن‌ها می‌توانند مدت‌ها زیبایی و عملکرد خود را حفظ کنند. این امر به کاهش هزینه‌های شما نیز کمک می‌کند. بنابراین، سعی کنید که در نگهداری، مراقبت و شستشوی لباس زیر به نکاتی که در این مقاله مطرح شد، توجه کنید تا لباس‌های خود را سالم و باکیفیت نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر