امروز10 فروردین 1403

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک: برای آقایان و خانم ها

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک
4.5/5 - (8 امتیاز)

اگر شما هم موهای چرب و نازک دارید، پس حتما با مشکلات موهای چرب و ریزش مو آشنا هستید. شاید خیلی وقت‌ها به دنبال بهترین شامپو برای موهای چرب هستید و مدام شامپوهای مختلف را امتحان می‌کنید و نتیجه مثبت هم نمی‌گیرید. اما واقعاً شامپو می‌تواند چربی مو را کنترل کند؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که صبح زود پس از آن‌که از خواب بلند می‌شوید تا به محل کار خود بروید، متوجه می‌شوید علی‌رغم شست‌وشو، باز هم موهای‌تان چرب و روغنی به‌نظر می‌رسند. ممکن است زمان کافی هم برای شستن آن‌ها نداشته باشید و مجبور باشید با موهای چرب روز خود را شروع کنید.

حتی ممکن است بعد از انجام فعالیت‌های سبک موهای‌تان به سرعت چرب شود. در همین زمان است که آرزو می‌کنید کاش یک دوش سیار همراه خود داشتید تا از شر موهای چرب‌تان خلاص می‌شدید. خوب است بدانید که داشتن موهای چرب آنقدرها هم سخت و غیر قابل حل نیست. فقط در ابتدا باید موهای خود را بشناسید و بدانید که چگونه باید از آن‌ها مراقبت کنید.

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید که موهای چرب هم در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند؛ به این معنی که برای داشتن موهایی تمیز، شاید فردی نیاز داشته باشد موهای خود را یک‌بار در روز و دیگری روزی دو الی سه بار بشوید.

یکی از باورهای غلط در مورد موهای چرب این است که باید آن را بیش از حد معمول بشوییم اما باید بدانید که هرگز نیازی به این کار نیست!

شستن بیش از حد مو نه‌تنها باعث از بین رفتنِ چربی آن نمی‌شود، بلکه موجب چرب‌تر شدن مو هم می‌شود. علت این امر این است که وقتی موهای خود را بیشتر از یک‌بار در روز می‌شویید، پوست سر شما چربی طبیعی خود را از دست می‌دهد و برای هیدراته کردن مو چربی اضافی تولید می‌کند. نتیجه‌ی این عمل چرب‌تر شدنِ مو خواهد بود.

پس از شناخت نوع موهای خود و دانستن نحوه‌ی صحیح شست‌وشوی مو، انتخاب یک شامپوی مناسب می‌تواند کمک بزرگی در جهت کنترل چربی پوست سر شما باشد. در اینجا به بررسی چند شامپو موهای چرب می‌پردازیم.

پیشنهاد ویژه

شامپو کاهش دهنده چربی فولیکا مخصوص موهای چرب

اولین شامپویی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم، شامپوی کاهش‌دهنده‌ی چربی از برند ایرانی فولیکا است. این محصول با اثرگذاری بالا به راحتی می‌تواند با برندهای خارجی و گران‌قیمت رقابت کند.

این شامپو با دارا بودن سبومین به راحتی می‌تواند چربی پوست سر شما را کنترل کند و حس تازگی و تمیزی را به موهای‌تان بازگرداند. این محصول هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مناسب است.

شامپو مو درماکلین مدل Japanese Herbs and Cysteine

شامپوی درماکلینِ حجم 500 میل، به خاطر حجم زیاد و قیمت مناسب آن از جمله شامپو‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی موجود در بازار به‌شمار می‌رود.
همان‌طور که از نام آن پیدا است، این شامپو دارای عصاره‌ی گیاهان ژاپنی، سیستئین، عصاره‌ی سورتیا و منتول و همچنین فاقد پارابن است. این ویژگی‌ها باعث تقویت جریان خون در پوست سر و جلوگیری از به‌وجود آمدن چربی بیش از اندازه‌ی مو می‌شود. این شامپو همچنین برای جلوگیری از ریزش مو و التهاب کف سر مناسب است.

شامپو طراوت بخش شون مخصوص موهای چرب

شامپوی روزانه‌ی شون حاوی عصاره‌ی چای سبز و نعنا است که هر دو خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و از ساختار طبیعی مو محافظت می‌کنند. این ویژگی‌ها در این شامپو سبب ایجاد احساس خنکی و تازگی در پوست سر شما می‌شود.

ترکیبات استفاده شده در این محصول باعث بالا رفتن جریان خون در کف سر، جلوگیری از چرب شدن مو و التهاب می‌شود. شامپوی روزانه‌ی شون همچنین باعث تقویت موها شده و به آن‌ها طراوت می‌بخشد.

شامپو کنترل کننده چربی مو و پوست سر هیدرودرم

شامپوی سابال هیدرودرم حاوی عصاره‌ی سابال، خاک رس، آرنیکا و آویشن است. این ترکیبات باعث کنترل چربی مو و افزایش حجم آن می‌شوند. این محصول همچنین به سبب آبرسان بودن، باعث درخشنگی و سرزندگی مو می‌شود.

شامپوی هیدرودرم همچنین موهای شما را در مقابل آلودگی هوا مقاوم کرده و تاثیر آلودگی روی موهای‌تان را به حداقل می‌رساند.

شامپو موی سر بایورگا سری Sebophane

شامپوی بعدی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم، از برند فرانسوی بایورگا است. این شامپو علاوه‌بر تاثیر بالای آن بر کنترل چربی، باعث حجم‌دهندگی و براق شدن مو می‌شود. این محصول دارای ترکیباتی چون کلاژنِ هیدرولیز شده، پیدولات مس و روی و همچنین حاوی اسید ابیتیک است.

این ترکیبات باعث درخشان شدن و نرم شدن موها می‌شوند و از موخوره و خشکی مو جلوگیری می‌کند. شامپوی بایورگا هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شامپو موهای چرب داو مدل Purifying

شاید جنس موهای چرب در ظاهر براق به نظر می رسد. اما پس از مدتی به علت وجود چربی زیاد، رسوبات چربی بر روی مو جمع شده و ظاهر مات و کدری به آن‌ها می‌دهند. حتی در بعضی موارد هنگام شانه زدن شوره‎های چرب بر روی مو دیده می شود و چربی ممکن است باعث بروز خارش پوست شود.

برای رفع این مشکل شامپو موهای چرب داو مدل Purifying با خاصیت تقویت کنندگی و نرم کنندگی سبک را امتحان کنید. اکنون برند داو از محبوبیت زیادی در ایران برخوردار است و شامپو برای موهای چرب این برند از کیفیت خوبی نسبت به قیمت برخوردار است.

شامپو تقویت کننده بانوان کلیر مدل Scalp Oil Control

احتمالا نام برند کلیر بارها به گوش‌تان رسیده است و از تاثیرات عالی محصولات این برند باخبر هستید. این مدل شامپوی کلیر همان‌طور که از اسمش پیدا است، چربی پوست سر شما را به خوبی کنترل می‌کند و دارای خواص ضد شوره است. از این محصول با همین نام برای آقایان هم موجود است که تاثیراتش به همین شکل خواهد بود.

حال می‌خواهیم به چند پرسش رایج در مورد موهای چرب پاسخ دهیم.

۱. چرا چربی موها بیش از حد نرمال تولید می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید غدد سباسه مسئول تولید سبوم در سر هستند که در کف سر وجود دارند و باعث تولید چربی می‌شوند. این غدد به دلایل متعددی در سر اور اکتیو (بیش از حد فعال) می‌شوند. برخی از این عوامل شامل استرس، فصل، برخی بیماری‌ها و... هستند که ما با استفاده از شامپوی مناسب سعی در کنترل این چربی‌ها داریم.

۲. نحوه صحیح شستن موهای چرب چگونه است؟

شاید کمتر به این نکته توجه کرده باشید که موها باید به درستی شسته شوند. ما اغلب عادت داریم موهای خود را با آب خیلی داغ بشوئیم و روی پوسته‌ی سر خود ناخن می‌کشیم تا بیشتر تمیز شود، در صورتی‌که تمام این‌ها عادات غلط هستند و آسیب‌های زیادی به پوسته‌ی سر وارد می‌کنند. بنابراین از برخورد ناخن به پوسته‌ی سر خودداری کرده و سعی کنید موهای خود را با نوک انگشت و به آرامی شسته و سپس زیر آب ولرم آبکشی کنید.

۳. دوره درمان موی چرب با شامپو چه قدر است؟

حتما به خاطر داشته باشید که دوره‌ی درمان چربی مو با شامپو دوره‌ای زمان بر است و اصلا نمی‌توان با یکبار استفاده از یک شامپو تاثیر آن را دید. این موضوع نه فقط برای شامپو بلکه برای باقی محصولات مراقبت از مو نیز صدق می‌کند. پس اگر در هفته‌های اولِ استفاده از یک شامپو تاثیرات آن را ندیدید، زمان بیشتری به موهای خود بدهید و بدانید که کنترل چربی به آهستگی صورت می‌گیرد.

سخن آخر

در آخر باید بدانید که علاوه‌بر شامپوی مناسبِ موهای چرب، نحوه‌ی شستشوی موها هم در تولید چربی بسیار مهم است. بنابراین موهای خود را حتی در صورتِ چرب بودن، بیشتر از روزی یک مرتبه نشویید و بدانید که عواملی مانند: آب داغ، خشک کردن مو با حوله و چنگ زدن به پوست سر فقط باعث زیاد شدن چربی مو می‌شود.

به شما توصیه می‌کنیم که اگر فقط ریشه‌ی موهای‌تان چرب است و ساقه‌ی آن نرمال است، ریشه‌ی موها را با شامپو شسته و اجازه دهید هنگام آبکشی شامپو از روی ساقه‌ی موهای‌تان بگذرد و چربی اضافی ساقه را هم از بین ببرد. با انجام این مراقبت‌ها چربی موهای‌تان به حالت عادی خود بازگشته و موهای‌تان سالم و درخشان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر