امروز30 فروردین 1403

جادوی انواع بهترین ماساژورهای دستی برای حفظ زیبایی و جوانسازی پوست

بهترین ماساژورهای دستی
3/5 - (3 امتیاز)

قدمت ماساژ درمانی به هزاران سال قبل و تمدن روم و یونان باستان برمی‌گردد. تکنیک ماساژ نه فقط به عنوان طب مکمل بلکه به عنوان روشی کاربردی جهت توانبخشی و التیام درد در دنیا استفاده شده است. اکنون نیز استفاده از این روش سنتی با رویکردهای نوین و اهداف تخصصی‌تری نظیر کاهش استرس، بهبود دردهای مزمن و سلامت بدن به کار برده می‌شود.

شاید تصور کنید برای برخورداری از ماساژ درمانی حتما باید از درمانگران و تکنسین‌هایی که در این زمینه مهارت دیده‌اند استفاده کنید. اما هر کسی و با استفاده از انواع بهترین ماساژورهای دستی هم می‌تواند از حس آرامش القا شدن لذت ببرد. ضمن این که با این روش در بخش زیادی از هزینه‌های درمانی صرفه جویی کرده‌اید.

امروزه تاثیر مثبت استفاده از ماساژ برای تمام عارضه‌های روحانی و جسمانی ثابت شده است. اگر به هر دلیلی شرایط شرکت در جلسات ماساژ درمانی را ندارید همراه راهنمای خرید امروز به‌نظر باشید. با انتخاب یک ماساژور دستی مناسب درمانگر خودتان باشید و از حس رهایی و آرامش لذت ببرید!

مدل محبوب

ماساژور بدن تن زیب مدل Pinch Rolling

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی
  • مناسب برای تمام بدن

ماساژور بدن تن زیب مدل Pinch Rolling یکی از ارزان‌ترین و سبک‌ترین ماساژورهای دستی برای استفاده روزمره است. این محصول ساختاری شبیه به یک شانه دارد و با توجه به وزن پایینی که دارد می‌تواند همراه شما در تمام طول روز باشد.

سری این محصول از دو گوی تشکیل شده و طراحی دسته و بدنه ارگونومیک است.

ماساژور زد جی تی اس مدل درمارولر سایز 1

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی و غلطکی
  • مناسب برای تمام بدن

ماساژور زد جی تی اس مدل درمارولر در واقع یک میکرونیدلینگ خانگی دستی بوده که سطح آن از تعداد زیادی سوزن تیتانیومی کوچک تشکیل شده است. این محصول در سایزهای مختلف طراحی می‌شود و باعث شادابی، جوان‌سازی و رفع چین‌وچروک پوست خواهد شد.

نحوه حرکت این محصول روی پوست به صورت غلطکی است و لایه شاخی پوست را تحریک می‌کند.

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی و غلطکی
  • مناسب برای تمام بدن

ماساژور دستی مدل XC-206 محصولی حرفه‌ای با طراحی ارگونومیک جهت آرام سازی و کشش عضلات است. اگر این محصول را در دراز مدت روی صورت استفاده کنید از طریق بهبود الاستیک پوست و بازیابی فعالیت سلولی باعث سفت کردن پوست و از بین بردن احساس خستگی آن می‌شود.

غلتک V شکل این محصول باعث شده تا برای استفاده در تمامی نقاط بدن مناسب باشد.

در واقع غتلک ۳۶۰ درجه سری این محصول کمک می‌کند تا ماساژور را در نواحی مختلف بدن قرار داده و با ماساژ مداوم باعث بهبود گردش خون شوید.

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی و وردنه‌ای
  • مناسب برای تمام بدن

ماساژور تن زیب مدل Gear با چرخ‌دنده‌های صلب پلاستیکی تولید شده که طراحی ارگونومیکی دارد. روی بدنه این محصول 8 چرخ دنده تعبیه شده و وزن سبک آن برای لیفت عضلات و پوست تمام نواحی بدن مناسب است.

این محصول را می‌توانید برای ماساژ تمامی نواحی بدن استفاده کنید؛ اما طراحی آن خاص پشت بازو، شانه و نواحی دور از دسترس است و بعد از کار و ورزش‌های سنگین به رفع خستگی کمک می‌کند.

ماساژور بدن تن زیب مدل هشت پا

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی
  • مناسب برای تمام بدن

ماساژور بدن تن زیب مدل هشت پا با طراحی خاص و ارگونومیک برای افزایش جریان نواحی مختلف بدن حتی از روی لباس مناسب است. این محصول علاوه بر طراحی خاص، قیمت مناسبی دارد و بسیار کم جا و سبک است.

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی
  • مناسب برای تمام بدن

ماساژور دستی مدل TR22 ساختار مشابه با سایر مدل‌های دستی بازار دارد؛ با این تفاوت که نقاط برجسته و فشاری آن دارای گوی‌هایی است که به افزایش فشار و جریان خون در ناحیه کمک می‌کند.

ماساژور صورت و بدن تاچ بیوتی مدل TB1613A

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی، غلتکی
  • مناسب برای پا، شانه و گردن، سر، دست، کمر، نشیمنگاه و شکم

ماساژور صورت و بدن تاچ بیوتی با ساز وکار حرکتی و یک غلطک با چرخش 360 درجه برای گردش سریع روی پوست طراحی شده است. طراحی غلتک V شکل به کاهش وزن بدن، سفت کردن پوست و درد موضعی کمک می‌کند.

ماساژور دستی صورت و گردن باستنیک مدل BM100

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی
  • مناسب برای تمام نواحی بدن

اکثر ماساژورهای برقی در ابعادی تولید می‌شوند که شاید حمل و نقل آن‌ها راحت نباشد. اما این مدل ماساژور با طراحی ارگونومیک، بدنه سبک و خوش دست می‌تواند ماساژور همراه شما در منزل، سر کار و … باشد.

در صورتی که روزانه 10 دقیقه از با ماساژور باستنیک برای تقویت عضلات بدن نظیر صورت استفاده کنید به مرور زمان کلاژن سازی تحریک و پوست جوان می‌شود. این محصول برای سفت کردن، کاهش تیرگی، چین و چروک و تقویت عضلات مناسب است.

ماساژر غلطکی مدل716tr

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی و غلطکی
  • اختصاصی برای کف پا و کمر

ماساژور غلطکی مدل716tr با طراحی غلطکی برای ماساژ مکانیکی ناحیه کمر و کف پا طراحی شده است. این محصول دارای بدنه مضرس و برآمدگی است که به تحریک ناحیه و خونرسانی آن کمک می‌کند.

مشخصات محصول

  • نوع ماساژ حرکتی و دستی
  • اختصاصی برای ماساژ سر

این ماساژور با حالت چنگک مانند از 12 میله فلزی تشکیل شده که هر یک دارای انتخاب کروی هستند. با قرار گرفتن این بخش‌های کروی روی پوست سر و ماساژ، جریان خون در ساقه مرده و آسیب دیده سر افزایش می‌یابد. بنابراین در کنار استفاده از محصولات مراقبت از مو، این ماساژور به تقویت پیاز مو و پوست سر کمک می‌کند.

ماساژ درمانی و مدیتیشن به سبک ماساژورهای دستی

اصلا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ماساژ دادن یک ناحیه قرار است چطور به تسکین دردها کمک کند؟ ماساژ درمانی یک نوع مراقبت حرفه‌ای و درمانی شناخته شده است که بر اختلالات ماهیچه‌ها و اسکلت بدن تاثیرات مثبتی گذاشته و بسیاری از مشکلات سیستم عصبی را برطرف می‌کند.

اگر قرار باشد ماساژ درمانی را در رده بندی درمانی قرار دهیم، در زمره طب مکمل قرار می‌گیرد. اما در خیلی از کتب مرجع از ماساژ درمانی برای درمان اصلی برخی از بیماری‌ها در طب سنتی یاد شده است. به این شکل که با ماساژ به صورت مداوم می‌توان گردش خون دوباره را در یک محل برقرار کرد و به این روش چرخه طبیعی بدن را از نو تعریف کرد.

انواع دستگاه‌های ماساژ بازار در دو نوع دستی و برقی تولید می‌شوند. مدل‌های برقی تحریکات و حرارت ایجاد شده را به واسطه انرژی الکتریکی ایجاد می‌کنند؛ اما در ماساژورهای دستی هر آن چه در موضع احساس می‌کنید ناشی از حرکات فیزیکی است که خودتان اعمال می‌کنید.

آشنایی سازوکار انواع ماساژور دستی

استفاده از ماساژورهای دستی یک روش آرام سازی برای صورت و بدن است که می‌تواند با اهداف زیبایی و درمانی به کار برده شود. مثلا برخی از مدل‌های بازار برای کمک به جریان خون وریدی، کاهش درد و گرفتگی عضلات استفاده می‌شوند و از این طریق تاثیر مثبتی روی بخش‌های مختلف اعمال می‌کنند.

برخی از انواع ماساژورهای دستی به صورت اختصاصی برای پوست طراحی می‌شوند. متخصصان و تولیدکنندگان این ابزارها مدعی هستند که کشش ناشی از این ماساژورها روی پوست باعث سلول سازی پوست‌های صورت می‌شود. ضمن این که کشش ناشی از آن‌ها به لیفت چین و چروک نیز کمک می‌کند.

ساز و کار ماساژورهای دستی به طراحی آن‌ها بستگی دارد. انواع ماساژورهای بازار برای صورت و بدن، صورت، سر، گردن و ... طراحی می‌شوند.

ماساژورهای سر برای کاهش استرس و سردرد

ماساژ ناحیه سر با افزایش جریان خون باعث آرامش فکری، کاهش استرس و حتی سردرد می‌شود. مدل‌هایی که مخصوص ماساژ سر طراحی می‌شوند معمولا چند میله با سری‌های کروی هستند که به صورت ملایم با پوست سر ارتباط برقرار می‌کنند. این شاخک‌ها با ماساژ و تحریک ناحیه جهت افزایش خونرسانی به سر می‌شوند. طوری که اثرات ماساژ درمانی صحیح را در دراز مدت با افزایش رویش مو یا کاهش سردرد مشاهده می‌کنید.

ماساژورهای حرکتی برای بهبود درد و احیا پوست

برخی از انواع ماساژورها بر اساس نحوه عملکرد (نه ناحیه‌) نامگذاری می‌شوند. مدل‌های حرکتی معمولا به صورت یک غلطک با سطح ناهموار هستند که به صورت مستقیم با پوست تماس دارند. در اثر حرکات مداوم این ماساژورها روی نواحی مختلف نتایج امیدبخشی نظیر شادابی، جوان‌سازی پوست، از بین رفتن جای جوش و سوختگی‌های قدیمی گزارش شده است.

طراحی مدل‌هایی که با حرکت مداوم روی پوست اثرات تسکین بخش دارند متفاوت است. مثلا برخی از مدل‌های حرکتی دارای چرخ دنده‌های ریزی هستند که با افزایش جریان خون به دفع سموم و کاهش گرفتگی عضلات کمک می‌کنند. این مدل‌ها بیش‌تر برای ماساژ کف پا و کمر استفاده می‌شوند.

فاکتورهای ضروری پیش از خرید انواع ماساژور

ماساژورها انواع و اقسام مختلفی دارند و اگر از مدل‌های دستی انتخاب می‌کنید شاید بتوانید از آن‌ها در نواحی مختلف بدن نیز استفاده کنید. قبل از خرید هر نوع ماساژور به فاکتورهای زیر دقت کنید:

نوع ماساژور و نحوه حرکت آن روی بدن

به جز مدل‌های برقی که از طریق لغزش و ارتعاش روی بدن اثر می‌گذارند، مدل‌های دستی به روش‌های مختلفی باعث افزایش جریان خون موضع می‌شوند. مثلا استفاده از ماساژورهایی که به صورت غلطک طراحی و روی پوست حرکت می‌کنند انرژی کم‌تری لازم دارد تا محصولاتی که طراحی متفاوتی دارند.

طراحی ارگونومیک ماساژور و دسته آن

راحتی فیزیکی در استفاده از ماساژور احساس خوشایندی به شما القا می‌کند. اگر از کار کردن با ماساژور احساس رضایت نداشته باشید قطعا به آن دست نمی‌زنید و در نتیجه برای شما بی مصرف می‌شود. بنابراین ماساژور و طراحی بدنه آن باید ارگونومیک باشد.

علاوه بر تصویر محصولات و مشخصاتی که توسط تولید کننده ذکر می‌شود، تجربه کاربران راهنمای خوبی برای تشخیص این فاکتور خواهد بود.

سخن آخر

بهترین ماساژورهای دستی به شرط استفاده صحیح به آرام سازی و کشش عضلات، بهبود به جریان وریدی و اکسیداسیون خون کمک می‌کنند. هزاران نوع مختلف ماساژ وجود دارد که با سلیقه ها و نیازهای متفاوت مردم مطابقت دارد و استفاده از تجهیزات مناسب اثربخشی آن را افزایش می‌دهد.

شما چه فکر می‌کنید؟ اگر از ماساژور دستی استفاده کرده‌اید تاثیر آن را بر سلامتی چطور ارزیابی می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر