امروز09 فروردین 1403

۷ مدل از بهترین صندلی ماشین کودک در سال ۲۰۲۰

صندلی خودرو کودک
4.5/5 - (13 امتیاز)

معرفی ایمن ترین صندلی کودک ماشین برای حفظ امنیت فرزند دلبند شما

صندلی ماشین کودک ایمن ترین روش برای جابجابی کودکان در مسافرت های داخل شهری و بین شهری است. با افزایش سطح آگاهی مردم و حس مسئولیت پذیری، استفاده از صندلی خودرو کودک به یک فرهنگ تبدیل شده است. شما می توانید مورد نیاز خود را با در نظر گرفتن امنیت کودکتان تهیه کنید.

براساس قوانین راهنمایی و رانندگی کشورمان، استفاده از صندلی ایمنی ماشین کودک برای کودکان با وزن کمتر از 36 کیلوگرم و قد کمتر از 150 سانتی متر اجباری شده و اجرای این قانون سبب می شود کودکان از مصدومیت های گردن و ستون فقرات ناشی از  تصادف در امان بمانند.

ما در این راهنمای خرید سعی می کنیم انواع بهترین مدل های صندلی ماشین کودک، یار همیشگی فرزندتان را از لحاظ ایمنی، عملکرد  و بازه سنی مناسب بررسی کنیم. صندلی ماشین (خودرو) کودک یکی از مهمترین وسیله‌هایی است که شما برای کودک خود می‌توانید خریداری کنید.

 

پیشنهاد ویژه

صندلی ماشین کودک مدل دلیجان Elite Plus

کیفیت صندلی های خودرو مناسب کودک برند دلیجان بر کسی پوشیده نیست. این مدل صندلی‌خودرو دلیجان «Elite Plus» نام دارد و برای امنیت بیشتر فرزند دلبند شما یک کمربند‌ ایمنی پنج‌نقطه‌ای طراحی کرده است.

صندلی‌خودرو دلیجان الیت پلاس برای وزن نوزادان تا 13 کیلوگرم در صورت نصب رو به عقب مناسب است. و اگر بخواهید آن‌ را رو به جلو نصب کنید برای نوزادان با وزن بین 9 تا 18 کیلوگرم مناسب است. 

این‌ صندلی دارای گارد‌محافظ جلو جهت ایمنی بیشتر بوده و دارای گارد قابل‌تنظیم و فیکس‌شدن در سه‌حالت مختلف است. قسمت نشیمن‌گاه این صندلی‌خودرو بسیار راحت است و همین باعث می‌شود تا کودک از قرار‌گرفتن در‌آن احساس راحتی  کند. 

از‌دیگر مزایای بارز این‌ صندلی قابل‌شستشو بودن آن است. خب این مورد با توجه به اینکه کودکان مواد غذایی زیادی در اطراف خود می‌ریزند و باعث می‌شود صندلی کثیف شود، برای مادران بسیار ارزشمند است.

صندلی ماشین کودک مدل دلیجان Elite Plus New

صندلی ماشین مخصوص کودک دلیجان در ابعاد 49*64*37 و با وزن 6 کیلوگرم از بدو تولد تا وزن 18 کیلوگرم قابل استفاده بوده و  مجهز به بالشتک هایی برای حفاظت از سرو گردن کودک می باشد. این مدل را می توان به یکی از سه حالت رو به جلو، رو به عقب و قابل تنظیم استفاده کرد. این مدل یکی از پرفروش ترین مدل های صندلی کودک است و با توجه به پایین بودن قیمت از کیفیت بالایی برخوردار است. این مدل دارای سیستم ایزوفیکس نیست.

صندلی ماشین کودک مدل دلیجان Elite New

صندلی خودرو کودک دلیجان در ابعاد  65*52*51 با وزن 1/6 کیلوگرم تا وزن 19 کیلوگرم قابل استفاده می باشد.این مدل را می توان به یکی  از سه حالت رو به جلو، رو به عقب و قابل تنظیم استفاده کرد. این مدل یکی از پرفروش ترین مدل های صندلی کودک در کشورمان است و به دلیل تامین امنیت بیشتر طرفداران مخصوص به خود را دارد. این مدل دارای سیستم ایزوفیکس نمی باشد.

صندلی ماشین کودک چیکو مدل NextFit Ix Zip

صندلی ماشین کودک چیکو در ابعاد 53*48*74 و با وزن 5/11 کیلوگرم  از بدو تولد تا وزن 5/29 کیلوگرم قابل استفاده بوده و مجهز به سیستم تهویه مطبوع می باشد که به تکیه گاه صندلی  متصل شده است. این مدل را می توان به یکی از سه حالت رو به جلو، رو به عقب و قابل تنظیم استفاده کرد. این مدل یکی از پرفروش ترین مدل های صندلی کودک در کشورهای غربی است و به دلیل تامین امنیت بیشتر طرفداران مخصوص به خود را دارد.  این مدل دارای سیستم ایزوفیکس می باشد و صندلی کودک به وسیله دو یا سه اتصال بسیار قوی به صندلی خودرو وصل می شود.

صندلی خودرو کودک دلیجان مدل Airtech

این مدل صندلی خودرو دلیجان ایرتک نام دارد. این صندلی بی‌نظیر دارای کمربند ایمنی با ضریب عملکرد فوق العاده بالا است. این صندلی ماشین با بجز کمربند ایمنی، ضربه‌گیر قوی برای افزایش ایمنی و کمتر شدن آسیب‌های وارده به کودک نیز است.

صندلی ماشین ایرتک با قابلیت تحمل وزن 18کیلوگرم را دارد. این صندلی برای کودکان تا از 9 ماهگی تا حدود 4 سالگی مناسب است. برای این محصول چند بالشتک تعبیه شده است که می‌تواند به خوبی از سر و گردن فرزند شما محافظت کند. و خب این خود یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین نقاط قوت این محصول است.

راحتی فوق‌العاده قسمت نشیمنگاه این صندلی خودرو به کودک احساس راحتی می‌دهد. از دیگر نقاط قوت این محصول باید به قابل شستشو بودن آن اشاره کرد که با توجه به طول عمر استفاده از این محصول امتیاز خوبی محسوب می‌شود.

صندلی خودرو کودکیاران مدل Simple Aida

این محصول که در چند رنگ‌بندی متناسب برای سلیقه‌های مختلف ارائه شده است. این صندلی ابعادی برابر با 64 × 50  × 47 سانتی‌متر دارد و دارای فریم پلاستیکی با روکش پلی‌استری است.

قسمت پشتی نشیمن‌گاه صندلی در سه حالت متفاوت قابلیت تنظیم دارد. بخشی از سیستم ایمنی این محصول به کمربند ایمنی 5 نقطه‌ای بر‌می‌گردد. علاوه بر این پدهای شانه به خوبی از شانه‌های کودک محافظت می‌کنند.

بندهای کمربند با توجه به سن کودک و راحتی او در دو حالت قابل تنظیم شدن هستند. این صندلی برای محافظت هر چه بیشتر کودک، یک گارد محافظ روکش‌دار را در قسمت جلو کودک تعبیه کرده است که روکش این گارد قابل جداسازی و شست‌وشو است.

این صندلی را در دو حالت در قسمت عقب خودرو می توان نصب کرد. برای کودکان از زیر 6 ماهگی تا 9 کیلوگرم قابل نصب رو به عقب بوده و همچنین برای کودکان 9 تا 18 کیلوگرم، می‌توانید آن را رو به جلو نصب کنید.

صندلی خودرو کودک آرتمن بیبی مدل cs1

صندلی ماشین کودک مارک «آرتمن بیبی» مدل «cs1» دارای قابلیت تحمل وزن تا 36 کیلوگرم را دارد و تا حدود 48 ماهگی برای ایمنی فرزند شما داخل خودرو قابل‌استفاده است.

این صندلی ماشین کودک دارای کمربند قابل‌تنظیم بوده و دارای پد نرم روی سینه و شانه است. از دیگر مزایای این محصول باید به مجهز بودن به محل قرار گیری سر اشاره کرد. و این مزیت محصول را به یک ایمن ترین صندلی ماشین کودک تبدیل کرده است.

داخل این صندلی همچنین می‌توانید صندلی مخصوص نوزاد را نصب کنید و در سنین بالاتر آن را به راحتی از صندلی جدا کنید.

نکته جالبی که می خواهم به آن اشاره کنم اینست که: صندلی‌های ماشین کودک در انواع مختلف برای بدو تولد تا 12 سالگی طراحی و تولید می‌شوند.


اهمیت خرید صندلی ماشین کودک

صندلی ماشین کودک; دستگاهی که اگر به درستی بر روی اتومبیل شما نصب شود در طول یک تصادف از فرزند شما محافظت خواهد کرد. بیشتر مدل  صندلی‌هایی که در کشور ما تولید می شود مدل صندلی خودرو قابل تنظیم (همه کاره) است که در ادامه به معرفی این مدل می‌پردازیم.

صندلی ماشین کودک مدل قابل تنظیم (همه کاره)

مدل صندلی کودک قابل تنظیم از بدو تولد تا زمانی که کودک شما به اندازه کافی رشد کرده باشد که بتواند به تنهایی و بدون محافظ از کمربند ایمنی صندلی خودرو استفاده کند مناسب خواهد بود. این مدل برای کودکان تا وزن 36 کیلوگرم مناسب و بسته به وزن نوزاد قابلیت تنظیم صندلی به مدل رو به عقب و مدل رو به جلو را دارا است.

زمانی که کودک شما کمتر از 2 سال داشته و یا وزن کمتر از 12 کیلوگرم داشته باشد شما می‌توانید صندلی را به مدل رو به عقب تنظیم کنید.

همانطور که می‌دانید هنگام تصادف در افراد بزرگسال،  فشار وارده از تصادف به دلیل استفاده از کمربند ایمنی بین قسمت های قوی بدن مانند شانه ها و کمر تقسیم می شود. اما نوزادان به دلیل ساختار بدنی ضعیفی که دارند آسیب پذیر هستند. در نتیجه این صندلی ماشین کودک که بصورت مدل رو به عقب بین دو صندلی تعبیه می‌شود از نوزاد محافظت کرده و نیروی وارده بین تمام قسمت های بدن او تقسیم می‌شود.

از طرفی، سر کودک به خاطر وزن بالا و سنگینی بر روی گردن ظریف او آسیب پذیر است. پس شما می توانید با استفاده از این روش به بهترین شکل ممکن از نوزادتان محافظت کنید.

از طرفی زمانی که کودک شما به اندازه کافی وزن گرفت و  به تنهایی قادر به نشستن بر روی صندلی برای مدت طولانی شد، می توان صندلی خودرو را به حالت رو به جلو تنظیم کرد. به دلیل ارتفاع مناسبی که این صندلی دارد کودک به راحتی می تواند به تماشای مناظر بیرون بپردازد.

مزایا و معایب استفاده از مدل های صندلی خودرو کودک 

شما گزینه های زیادی برای انتخاب صندلی خوردو کودکتان دارید اما مناسب ترین و ایمن ترین صندلی ماشین برای کودک شما کدام گزینه است؟

ما بعضی ویژگی های صندلی خودرو کودک را با هم مقایسه می کنیم ، اما انتخاب اینکه کدام مدل با سبک زندگی و نیازهای های شما بیشتر همخوانی دارد به عهده شما خواهد بود. در این مقاله، چندین نمونه از محصولات پرفروش بازار  را با جزئیات به شما معرفی کردین. امیدارم این مقاله به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کرده باشد.

سخن آخر

بدون شک حفظ امنیت فرزندان برای هر پدر و مادری در اولویت قرار دارد. با انتخاب و نصب یک صندلی ماشین کودک مناسب در طول مسیر چه مسافرت درون شهری چه مسافرت چند روزه این امنیت را برای کودکان خود تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر